Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2013 р. Справа №805/3732/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 16 год. 10 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
Судді Мозгової Н.А.
при секретарі Проніні Д.С.
за участю
представників позивача Погребняк Н.О.
представників відповідача Кир’язієва С.О., Ставратій Я.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецька Логістична Компанія» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень №0000491504 від 07.09.2012 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. та №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн., -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Донецька Логістична Компанія», звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень №0000491504 від 07.09.2012 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. та №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн., визнання недійсним акта №722/1504/35227831 від 10.10.2012року, скасування податкового повідомлення-рішення №0000831504 від 10.10.2012року, скасування податкової вимоги №566 від 05.12.2012року.
26.04.2013року позивачем було подано заяву про зміну позовних вимог, в якій просить суд визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби щодо проведення документальної невиїзної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2012року, визнати недійсним акт №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року, скасувати податкові повідомлення-рішення №0000491504 від 07.09.2012 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. та №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн., визнати недійсним акт №722/1504/35227831 від 10.10.2012року, скасувати податкове повідомлення-рішення №0000831504 від 10.10.2012року, скасувати податкову вимогу №566 від 05.12.2012року на суму 26249,22грн.
Ухвалою суду від 30.04.2013року позовні вимоги були роз'єднані в самостійні провадження, справу в частині заявлених позовних вимог про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби щодо проведення документальної невиїзної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2012року, визнання недійсним акта №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року, скасування податкових повідомлень-рішень №0000491504 від 07.09.2012 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. та №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн. залишено за №805/3732/13-а.
16.05.2013року позивачем були подані уточнення до позовної заяви, в яких просить суд визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби щодо проведення документальної невиїзної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2012року, визнати недійсним акт №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року, скасувати податкові повідомлення-рішення №0000491504 від 07.09.2012 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. та №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн.
04.06.2013року позивачем надано заяву про залишення без розгляду позовних вимог в частині визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби щодо проведення документальної невиїзної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2012року, визнання недійсним акта №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року.
Ухвалою суду від 04.06.2013року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецька Логістична Компанія» в частині визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби щодо проведення документальної невиїзної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2012року, визнання недійсним акта №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року залишені без розгляду.
В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що у податковій декларації з податку на додану вартсіть за вересень 2011року у рядку 12.1 відображена сума в розмірі 2126805,00грн., яка сплачена підприємством митним органам, та яка надалі у звітах, починаючи з жовтня 2011року відображалась у рядку 24, як залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду. В свою чергу, за результатами роботи підприємства у період з вересня 2011року по січень 2012року вищезгадана сума від'ємного значення податкового кредиту, яка може бути використана у наступних періодах, за даними декларації з податку на додану вартість за січень 2012року складає 900168,00грн.
24.02.2012року відповідачем було проведено камеральну перевірку, за результатами якої встановлено заниження суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість по декларації за січень 2012року на суму 900168,00грн. (акт перевірки від 29.02.2012року за №933/15-2/35227831). Згідно із п.200.14 ст.200 Податкового кодексу України у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з пунктом 200.6 цієї статті у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах. Так, відповідно до п.200.4а ст.200 Податкового кодексу України якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг.
Позивач зазначив, що відповідачем проведено камеральну перевірку позивача з питання достовірності нарахування від'ємного значення податку на додану вартість у зменшення податкових зобов'язань з податку наступних звітних періодів по декларації за березень 2012 року, за результатами якої складено акт від 16 травня 2012 року №674/15-4/35227831, яким встановлено невідповідність суми бюджетного відшкодування щодо суми, заявленої в податковій декларації з ПДВ за березень 2012 року (абз. "а" п. 200.14 ст. 200 Податкового кодексу України) в сумі 537480 грн., тобто платником занижено суму бюджетного відшкодування ПДВ по декларації за березень 2012 року на 537480 грн.
Перевірка правомірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ охопила декларації, починаючи з попередніх звітних податкових періодів, в яких виникло від'ємне значення ПДВ до звітного податкового періоду - березень 2012 року.
Від'ємне значення ПДВ виникло у звітному періоді - вересні 2011 року, залишок від'ємного значення вказаного податкового періоду становив 537480 грн
В декларації з ПДВ за звітний податковий період березень 2012 року (від 11 квітня 2012 року №9018102346) відобразило від'ємне (позитивне) значення звітного періоду - +64067 грн., залишок від'ємного значення попереднього звітного податкового періоду - 537480 грн., ПДВ сплачений митним органам за вересень 2011 року - 2126805 грн. У рядку 24 декларації за березень 2012 року зазначило 537480 грн
24 травня 2012 року на підставі акта від 16 травня 2012 року №674/15-4/35227831 прийнято податкове повідомлення-рішення №0000381504 (форма "В2"), яким на підставі п. 54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58 та п. 200.14 (а) ст. 200 Податкового кодексу України за порушення п. 200.4 ст. 200 вказаного Кодексу платнику збільшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за 3 місяці 2012 року на 537480 грн., і зазначено, що відповідно до п. "а" ст. 200.14 Податкового Кодексу України вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання суми заниження в розмірі 537480 грн. як бюджетного відшкодування, зазначена сума підлягає врахуванню у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів.
Зазначене податкове повідомлення-рішення було скасовано постановою Донецького окружного адміністративного суду від 12.07.2013року по справі №805/8897/13-а, яка набрала законної сили 27.08.2013року.
Довідкою (у формі висновку) про результати документальної невиїзної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року встановлено, що за результатами перевірки заявленої підприємством за березень 2012року суми бюджетного відшкодування ПДВ встановлено порушення платником абз. «а» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим, заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі 537480грн. зменшено в повному обсязі. На підставі зазначеного акта податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення від 07.09.2012року за №0000491504, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування на суму 537480,00грн. по податковій декларації з ПДВ за №9018102346 від 11.04.2012року за березень 2012року та податкове повідомлення - рішення від 10.10.2012року за №0000142002, яким до підприємства застосовані штрафні санкції в розмірі 134370грн.
Таким чином, оскільки на даний час податкове повідомлення-рішення №0000381504 від 04 травня 2012 року, яким збільшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2012 року на 537480 грн. скасовано, то податкове повідомлення-рішення від 07.09.2012року за №0000491504, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування на суму 537480,00грн. по податковій декларації з ПДВ за №9018102346 від 11.04.2012року за березень 2012року також підлягає скасуванню.
Та як наслідок, підлягає скасуванню податкове повідомлення - рішення від 10.10.2012року за №0000142002, яким до підприємства застосовані штрафні санкції в розмірі 134370грн. у зв'язку зі зменшенням суми бюджетного відшкодування в розмірі 537480,00грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх в повному обсязі.
Представники відповідача проти задоволення позовних вимог заперечували, надали письмові заперечення, в яких зазначили, що згідно п.п.4.6.7 п.4.6 розділу 5 Наказу Міністерства фінансів України від 25.11.2011року за №1492 «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» рядок 21.3 передбачений для відображення збільшення або зменшення залишку від'ємного значення, який включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду за результатами камеральної або документальної перевірки, проведеної органами державної податкової служби.
Всупереч даній нормі, позивачем не відображено результати попередньої перевірки в податковій звітності з ПДВ за лютий 2012року.
З урахуванням викладеного, склалась ситуація подвійного обліку від'ємного значення податку: по особовому рахунку платника та в декларації з ПДВ. У зв'язку з наявністю фактично сплаченого залишку від'ємного значення 16.05.2012року податковим органом складений акт №674/1504/35227831 та винесено податкове повідомлення-рішення від 24.05.2012року за №0000381504 щодо збільшення бюджетного відшкодування ПДВ у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах у розмірі 537480,00грн.
За результатами інвентаризації залишків невідшкодованого ПДВ в рахунок платежів з податку на додану вартість була встановлена подвійна переплата в сумі 537480,00грн., у зв'язку з чим 04.09.2012року складено акт №2063/1504/35227831 документальної перевірки декларації з ПДВ за березень 2012року та винесено податкове повідомлення-рішення від 07.09.2012року за №0000491504, яким суму бюджетного відшкодування в розмірі 537480,00грн. зменшено в повному обсязі.
У зв'язку з тим, що платником податків неправомірно завищений залишок від'ємного значення, податковим органом на підставі акта від 04.09.2012року складено акт №2063/1504/35227831 прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.10.2012року за №0000142002, яким до підприємства застосовані штрафні санкції в розмірі 134370грн.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, представники відповідача проти позову заперечували.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням встановив наступне:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Донецька Логістична Компанія» є юридичною особою, зареєстроване 26.06.2007 року виконавчим комітетом Львівської міської ради, включене до ЄДРПОУ за номером 35227831, перебуває на податковому обліку з 26.06.2007року.
Позивачу видане свідоцтво платника податку на додану вартість від 25.03.2011року за №100328543.
Позивачем 20.10.2011року до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області була подана податкова декларація з податку на додану вартсіть за вересень 2011року, відповідно до якої у рядку 12.1 відображена сума в розмірі 2126805,00грн., яка сплачена підприємством митним органам (згідно контракту №ДТ-934/1011 від 10.11.2010року), та яка надалі у звітах, починаючи з жовтня 2011року відображалась у рядку 24, як залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду.
В свою чергу, за результатами роботи підприємства у період з вересня 2011року по січень 2012року вищезгадана сума від'ємного значення податкового кредиту, яка може бути використана у наступних періодах, за даними декларації з податку на додану вартість від 17.02.2012року за №9011963885 за січень 2012року складає 900168,00грн (рядок 24) (т.1 арк.с. 136).
24.02.2012року відповідачем було проведено камеральну перевірку, за результатами якої встановлено заниження суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість по декларації за січень 2012року на суму 900168,00грн. (акт перевірки від 29.02.2012року за №933/15-2/35227831). За результатами проведеної перевірки податковим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення №0002661640/0 від 01.03.2012року, яким збільшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість по декларації за №9009293042 від 20.10.2011року за вересень 2011року на суму 900168,00грн.
Згідно із п.200.14 ст.200 Податкового кодексу України у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування.
У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з пунктом 200.6 цієї статті у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах.
Так, відповідно до п.200.4а ст.200 Податкового кодексу України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг.
Відповідачем проведено камеральну перевірку позивача з питання достовірності нарахування від'ємного значення податку на додану вартість у зменшення податкових зобов'язань з податку наступних звітних періодів по декларації за березень 2012 року, за результатами якої складено акт від 16 травня 2012 року №674/15-4/35227831, яким встановлено невідповідність суми бюджетного відшкодування щодо суми, заявленої в податковій декларації з ПДВ за березень 2012 року (абз. "а" п. 200.14 ст. 200 Податкового кодексу України) в сумі 537480 грн., тобто платником занижено суму бюджетного відшкодування ПДВ по декларації за березень 2012 року на 537480 грн.
Так, судом встановлено, що перевірка правомірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ охопила декларації, починаючи з попередніх звітних податкових періодів, в яких виникло від'ємне значення ПДВ до звітного податкового періоду - березень 2012 року.
Від'ємне значення ПДВ виникло у звітному періоді - вересні 2011 року, залишок від'ємного значення вказаного податкового періоду становив 537480 грн
В декларації з ПДВ за звітний податковий період березень 2012 року (від 11 квітня 2012 року №9018102346) підприємство відобразило від'ємне (позитивне) значення звітного періоду - +64067 грн., залишок від'ємного значення попереднього звітного податкового періоду - 537480 грн., ПДВ сплачений митним органам за вересень 2011 року - 2126805 грн. У рядку 24 декларації з ПДВ за березень 2012 року позивачем зазначено суму 537480 грн.
24 травня 2012 року на підставі акта від 16 травня 2012 року №674/15-4/35227831 прийнято податкове повідомлення-рішення №0000381504 (форма "В2"), яким на підставі п. 54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58 та п. 200.14 (а) ст. 200 Податкового кодексу України за порушення п. 200.4 ст. 200 вказаного Кодексу платнику збільшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за 3 місяці 2012 року на 537480 грн., і зазначено, що відповідно до п. "а" ст. 200.14 Податкового Кодексу України вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання суми заниження в розмірі 537480 грн. як бюджетного відшкодування, зазначена сума підлягає врахуванню у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 12.07.2013року по справі №805/8897/13-а (набрала законної сили) податкове повідомлення-рішення №0000381504 (форма "В2") від 24.05.2012року було скасовано.
Судом було зазначено, що з урахуванням того, що платник невірно відобразив суму, яку було зменшено за результатами перевірки, склалась ситуація подвійного обліку від'ємного значення податку: по особовому рахунку платника та в декларації з ПДВ. Неправомірне відображення залишку від'ємного значення ПДВ призвело до повторного складання акта відмови платника від бюджетного відшкодування ПДВ в обсязі 537480грн.
Судом по справі №805/8897/13-а також було встановлено, що після отримання податкового повідомлення-рішення №0000381504 (форма "В2") від 24.05.2012року у вересні 2012року підприємство подало уточнюючі декларації за період лютий - липень 2012року, якими повністю виконало вимоги законодавства і привело показники податкової звітності з ПДВ у відповідності до актів перевірки та податкових повідомлень-рішень. Сума бюджетного відшкодування в розмірі 537480грн. була повернута з бюджету на особовий рахунок позивача.
Але, в обліковій картці платника ПДВ з урахуванням того, що платник невірно відобразив суму, яку було зменшено за результатами попередньої перевірки, тобто не врахував її відповідно до п.200.6 ст.200 Податкового кодексу України у зменшення податкових зобов'язань, та з урахуванням відображення показників податкового повідомлення-рішення №0000381504 від 24.05.2012року, склалась ситуація подвійного обліку від'ємного значення ПДВ на суму 537480грн.
Судом встановлено, що довідкою (у формі висновку) про результати документальної невиїзної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року встановлено, що за результатами перевірки заявленої підприємством за березень 2012року суми бюджетного відшкодування ПДВ встановлено порушення платником абз. «а» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим, заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі 537480грн. зменшено в повному обсязі. На підставі зазначеного акта податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення від 07.09.2012року за №0000491504, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування на суму 537480,00грн. по податковій декларації з ПДВ за №9018102346 від 11.04.2012року за березень 2012року та податкове повідомлення - рішення від 10.10.2012року за №0000142002, яким до підприємства застосовані штрафні санкції в розмірі 134370грн., які є предметом оскарження в даній справі.
Згідно п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Також, як вже зазначалось раніше, постановою Донецького окружного адміністративного суду від 12.07.2013року по справі №805/8897/13-а (набрала законної сили) податкове повідомлення-рішення №0000381504 (форма "В2") від 24.05.2012року, яким підприємству збільшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за березень 2012 року на 537480грн. було скасовано.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27.08.2013року по справі №805/8897/13-а апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області було залишено без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
З огляду на вищевикладене, з урахуванням поданих платником податків уточнюючих декларацій з ПДВ за період лютий - липень 2012року та фактів, встановлених постановою Донецького окружного адміністративного суду від 12.07.2013року по справі №805/8897/13-а, суд вважає позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецька Логістична Компанія» в частині скасування податкового повідомлення-рішення №0000491504 від 07.09.2012 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. обґрунтованими, а податкове повідомлення-рішення №0000491504 від 07.09.2012року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. таким, що підлягає скасуванню.
Стосовно правомірності прийняття податкового повідомлення-рішення №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн. суд зазначає наступне.
Згідно п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Таким чином, податковим органом при прийнятті податкового повідомлення-рішення №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн. було застосовано приписи п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України.
Але, у зв'язку з тим, що податковим органом неправомірно було зменшено суму бюджетного відшкодування в розмірі 537480,00грн. по податковій декларації з ПДВ за №9018102346 від 11.04.2012року за березень 2012року, суд вважає, що податкове повідомлення-рішення №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн. підлягає скасуванню.
Крім того, податковим органом при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення не були враховані норми п.86.8 ст.86 Податкового кодексу України стосовно строків прийняття податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до п.86.8 ст.86 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до органу державної податкової служби за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Так, оскаржуване податкове повідомлення-рішення було прийнято 10.10.2012року за результатами довідки №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року, тобто з порушенням десятиденного строку з дня вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу.
Разом з тим, податкове повідомлення-рішення №0000491504 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. (довідка №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року) прийнято 07.09.2012 року.
Таким чином, станом на 07.09.2012року довідка №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року, за результатами якої були прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення, була вручена платнику податків у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу.
Також, суд зазначає, що згідно п.п.86.1, 86.2 ст.86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу
Проте, в порушення норм п.п.86.1, 86.2 ст.86 Податкового кодексу України податковим органом довідкою (у формі висновку) №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року про результати документальної невиїзної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за березень 2012року встановлені порушення платником абз. «а» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України та в описові частині довідки вказано, що посадовими особами податкового органу було проведено камеральну перевірки підприємства.
Крім того, п. 4.4.2. Регламенту опрацювання податкових декларацій з податку на додану вартість, за якими нараховано від'ємне значення та/або задекларовано бюджетне відшкодування податку на додану вартість, що затверджений наказом ДПС України від 19.06.2012року за N 522 передбачено, що довідка у формі висновку складається у разі відсутності порушень за результатами перевірки.
У разі встановлення факту заниження (завищення) заявленого бюджетного відшкодування ПДВ за результатами проведення камеральної перевірки пунктом 4.5.1 Регламенту передбачене оформлення акту відповідно до вимог статті 86 ПК України та за формою, наведеною у додатку 3 до наказу Міністерства фінансів України від 25.11.2011року за N 1492.
Відповідно до п. 86.2. ст. 86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно з поясненнями представника відповідача податковим органом була проведена саме камеральна перевірка позивача. У Довідці також зазначено про проведення камеральної перевірки. Тому з урахуванням положень наведених вище нормативно-правових актів відповідачем повинний складатися акт перевірки, який після реєстрації у податковому органі надсилається платнику податків.
У зв'язку з зазначеним, судом був витребуваний журнал реєстрації актів перевірки. На вимогу суду даний журнал наданий не був, однак в усній формі представник відповідача зазначив про відсутність у ньому записів про реєстрацію актів №2063/1504/35227831 від 04.09.2012року.
Таким чином, відповідачем у порушення п. 86.2. ст. 86 ПК України не складався та не реєструвався у податковому органі акт камеральної перевірки.
Згідно з п.п. 54.3.2. п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно зменшити суму бюджетного відшкодування, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Зважаючи на відсутність належним чином оформлених результатів перевірки позивача, у відповідача не було законних підстав для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень.
Також, форма Акту камеральної перевірки, яка є додатком 3 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, що затверджений
наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011року за N 1492 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17.12.2012року за N 1342, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011р. за N 1490/20228) передбачає зазначення відміткою "х" суті встановленої помилки (порушення) з наведеного у акті переліку.
Відповідно до п. 5, 6 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010року за N 984, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 р. за N 34/18772) за результатами документальної перевірки в акті викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.
Таким чином, вимоги до оформлення результатів як документальних, так і камеральних перевірок, передбачають викладення змісту встановленого порушення, який би дозволяв з'ясувати обставини його вчинення та докази (при документальних перевірках), якими воно може підтверджуватися.
Надана відповідачем Довідка не відповідає тами вимогам, оскільки не містить по суті порушення нічого, окрім посилання на порушену норму абз. "а" п. 200.4. . 200 ПК України. Згідно з нею якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг.
Зміст цієї норми передбачає декілька чинників, які впливають на розрахунок суми бюджетного відшкодування. За відсутності у Довідці зазначення обставин вчинення правопорушення, суд не може визначити самостійно, які з цих чинників вплинули на висновок відповідача.
Внаслідок цього суд позбавлений можливості витребувати у сторін докази, на підставі яких можливо було б встановити наявність чи відсутність правопорушення з боку позивача.
Зважаючи на визначену ст. 71 КАС України презумпцію правомірності дій особи, яка не є суб'єктом владних повноважень, об'єктивну неможливість встановлення обставин вчинення позивачем правопорушення, наведеного у Довідці, суд дійшов висновку про необґрунтованість висновків відповідача, на підставі яких останнім були прийняті спірні податкові повідомлення-рішення.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецька Логістична Компанія» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень №0000491504 від 07.09.2012 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. та №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн. є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що правомірність прийняття спірних податкових повідомлень-рішень відповідачем не доведена.
Судові витрати відповідно до ст. 94 КАС України підлягають стягненню з державного бюджету України на користь позивача пропорційно заявленим позовним вимогам з урахуванням їх подальшого роз'єднання у окремі провадження.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 4, 7, 8, 9, 10, 11 94, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецька Логістична Компанія» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень №0000491504 від 07.09.2012 року про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 537480,00грн. та №0000142002 від 10.10.2012року про нарахування штрафних санкцій на суму 134370,00грн. задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області №0000491504 від 07.09.2012 року , яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 537480грн.
Скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області №0000142002 від 10.10.2012року, відповідно до якого застосовано штрафні санкції з податку на додану вартість в сумі 134370грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецька Логістична Компанія» (83054, м. Донецьк, вул. Економічна, буд.13, код ЄДРПОУ 35227831) судовий збір в сумі 2294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн.
Постанову прийнято у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 11.09.2013 року.
Повний текст постанови відповідно до ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України складений 16.09.2013 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанови, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Мозговая Н. А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2013 |
Оприлюднено | 01.10.2013 |
Номер документу | 33720369 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні