Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2013 р. Справа №805/8016/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ушенка С.В.,
при секретарі - Ростові Я.С.,
за участю:
представника позивача - Гнатенка А.В. (за довіреністю),
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до Закритого акціонерного товариства «Авдіївська фабрика «Агат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 170 000,00 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Закритого акціонерного товариства «Авдіївська фабрика «Агат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 170 000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідачем не виконані розпорядження № 67-ДО від 10.04.2012 року та № 391-ДО від 28.08.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери, видані на підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в частині приведення статуту та внутрішніх положень Товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» та в частині розкриття регулярної річної інформації емітента за 2011 рік. Крім того зазначає, що за аналогічне правопорушення до відповідача вже застосовувались відповідні санкції.
Так, на підставі п.14 ст.8, ст.ст.9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та п.5 розділу ІІ, розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії, позивачем були винесені постанови № 178-ДО-1-Е від 03.04.2013 року та № 205-ДО-1-Е від 03.04.2013 року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якими було застосовано фінансові санкції у сукупному розмірі 170 000,00 грн.
Зазначені постанови згідно з вимогами Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, мали бути виконані відповідачем у строк не пізніше як через 15 днів з дня отримання постанови шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Оскільки відповідач у встановлені законом строки штраф не сплатив, позивач просив стягнути з нього в дохід Державного бюджету суму штрафної санкції у розмірі 170 000,00 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві, просить позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило.
В матеріалах справи наявні заперечення до адміністративного позову, згідно яких відповідач не погоджується з позовними вимогами. Вважає, що у відповідності до приписів КАС України позивачем пропущено строк звернення до суду із зазначеними вимогами, що дає підстави залишити позовну заяву без розгляду. Крім того зауважує, що спірні постанови про накладення фінансових санкцій позивачем винесені незаконно, адже відповідач належним чином не повідомлявся про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Також, зазначає, що посилання позивача на порушення ЗАТ «Авдіївська фабрика «Агат» розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів є безпідставними, адже зазначені норми розповсюджуються лише на суб'єктів професійної діяльності на ринку цінних паперів, до яких відповідач не відноситься. З огляду на зазначене, просить залишити позовну заяву без розгляду.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у справі доказів, оскільки відповідач був повідомлений належним чином, а представник позивача не заперечував проти розгляду справи у відсутності відповідача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи і перевіривши їх наявними в ній доказами в межах заявлених позовних вимог, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Згідно із ст. 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448 (надалі - Закон N 448) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Таким чином, позивач у справі є органом владних повноважень, якому чинним законодавством України надані владні управлінські функції у сфері державного регулювання на ринку цінних паперів.
Відповідач - Закрите акціонерне товариство «Авдіївська фабрика «Агат», є юридичною особою, внесений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 02969604).
Позивачем 10.04.2012 року на підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» винесено розпорядження № 67-ДО-1-Е, яким відповідача зобов'язано привести статут та внутрішні положення Товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» та здійснити переведення випуску акцій документарної форми у бездокументарну.
У зв'язку з невиконанням вищезазначеного розпорядження позивачем складено акт №178-ДО-1-Е від 15.03.2013 року про правопорушення на ринку цінних паперів.
Позивачем 28.08.2012 року на підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» винесено розпорядження № 391-ДО, яким відповідача зобов'язано розкрити на фондовому ринку регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік.
У зв'язку з невиконанням зазначеного розпорядження позивачем складено акт № 205-ДО-1-Е від 21.03.2013 року про правопорушення на ринку цінних паперів.
Також в 2012 році за невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії до відповідача вже застосовувались відповідні санкції, накладені постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 23-ДО-1-Е від 10.04.2012 року.
03.04.2013 року на підставі вищенаведених актів Донбаськім територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесені постанови № 178-ДО-1-Е та 205-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: за повторне протягом року невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у сукупному розмірі 170 000,00 грн.
Вищезазначені документи про правопорушення на ринку цінних паперів були надіслані відповідачеві, про що свідчать відповідні списки на відправлення рекомендованої кореспонденції за №№ 039, 116, 30, 42 та 54, які наявні в матеріалах справи.
Пунктом 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно ч.1, 2 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" № 3480-ІУ від 23.02.2006 року (далі - Закон № 3480) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Згідно п.1 глави 7 розділу 5 «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006року за №1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Абзацом 1 ч. 3 ст. 11 Закону N 475 юридичним особам надане право оскаржити рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу в суді.
Відповідачем рішення позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржувались, а отже вони є узгодженими.
Оскільки відповідачем суми санкцій у добровільному порядку та у встановлений строк не сплачені, позивач звернувся до адміністративного суду із позовною заявою про стягнення таких сум.
Таким чином, оскільки відповідачем не надані докази в обґрунтування сплати суми заборгованості, визначеної йому постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, суд, враховуючи наведені норми законодавства, вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України суму санкцій у розмірі 170 000,00 грн.
З урахуванням приписів ст. 94 КАС України судові витрати не підлягають стягненню.
Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 69-71, 94, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до Закритого акціонерного товариства «Авдіївська фабрика «Агат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 170 000,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Авдіївська фабрика «Агат» на користь Державного бюджету України фінансові санкції у розмірі 170000 (сто сімдесят тисяч) грн. 00 коп. згідно Постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 178-ДО-1-Е від 03.04.2013року та № 205-ДО-1-Е від 03.04.2013 року.
Повний текст постанови виготовлено і підписано 16.09.2013р., її вступну та резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 11.09.2013р. в присутності представника позивача та приєднано до матеріалів адміністративної справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ушенко С. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2013 |
Оприлюднено | 27.09.2013 |
Номер документу | 33720570 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ушенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні