Постанова
від 11.12.2006 по справі ас-04/448-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС-04/448-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "11" грудня 2006 р.  10:20              Справа № АС-04/448-06

вх. № 10778/1-04

Суддя господарського суду Харківської області Яризько В.О.

за участю секретаря судового засідання Булавінова Ю.В.

представників сторін

позивача - Козлович С.М. (дов.), Недашковський В.М. (дов.)

відповідача - Головко А.І. (дов.)

по справі за позовом  ПП "Соснівське", с. Березівка Красноградського району Харківської області   

до  Красноградської МДПІ у Харківській області, м. Красноград Харківськоїобласті  

про скасування повідомлення - рішення

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ПП "Соснівське", просить скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача, Красноградської МДПІ, № 0000042301/0 від 19.01.2005р.

Відповідач проти позову заперечує.

Вислухавши представників сторін, розглянувши матеріали справи, суд встановив, що відповідачем проведена позапланова документальна перевірка позивача щодо дотримання вимог постанови КМУ № 488 від 11.04.2002р. за період з 01.01.2004р. по 31.12.2004р., про що складений акт перевірки № 23/23-32464832 від 19.01.2005р.

В ході проведення перевірки встановлено, що відповідач є сільськгосподарським товаровиробником, у зв"язку з чим на підставі указу Президента України від 02.12.98р. № 1328/98 "Про підтримку сільськогосподарських товаровиробників" Спеціальну податкову декларацію №2 по ПДВ.

Станом на 01.05.2003 року сума переплати по податку на додану вартість згідно картки особового рахунку позивача по коду платежу 14010120 „Суми ПДВ, спрямовані на придбання матеріально-технічних ресурсів" склала 11302 грн.

Чиста сума податкових зобов'язань по податку на додану вартість по Податковим деклараціям №2 (рослинництво) за січень - листопад 2004 року склала 25637,00 грн., з них термін сплати настав -26637,00 грн. Протягом перевіреного періоду позивачем перераховано на спеці альний рахунок суму податку на додану вартість 14335,00 грн.  На момент проведення перевірки згідно карток особових рахунків позивача по коду платежу 14010120 "Суми ПДВ, спрямовані на придбання мтеріально - технічних ресурсів", сума податку на додану вартість по Податковим деклараціям   сільськогосподарського   товаровиробника,   не перерахована позивачем на спеціальний рахунок №26044052296052 (по якій наступив термін сплати) склала 11302,00 грн.

В акті перевірки зроблений висновок про те, що в порушення п  11.29 ст. 11 Закону України "Про податок на додану вартість" та п. 4 Порядку акумуляції тавикористання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками-платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, позивачем не перераховано на спеціальний рахунок №26044278393052 суму податку на додану вартість 11302,00 грн., термін сплати по якій настав.

Згідно Постанови КМУ від 11.04.2002 р. №488, вищевказані кошти в сумі 11302,00 грн. вважаються такими, що використані за нецільовим при значенням.

На підставі висновків акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000042301/0 від 19.01.2005р. відповідно до п.п. "б" п.п. 4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", згідно якого відповідно до постанови КМУ № 488 від 11.04.2002р. "Про внесення змін до постанови КМУ від 26.02.1999р. № 271" та п.п. 17.1.3 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" застосовані штрафні санкції в сумі 11302,00 грн.

Згідно п 11.29 ст. 11 Закону України „Про податок на додану вартість” ( в редакції, яка діяла в протягом 2004р.)зупинено дію пункту 7.7 статті 7, пунктів 10.1 і 10.2 статті 10 цього Закону в частині сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, що здійснюються сільськогосподарськими товаровиробниками незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, в яких сума, одержана від поставки сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік, становить не менше 50 відсотків загальної суми валового доходу підприємства

Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. У разі нецільового використання акумульованих коштів вони стягуються до Державного бюджету України в безспірному порядку.

Порядок акумуляції та використання зазначених коштів визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.4 Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками – платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1999 р. N 271 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2001 р. N 374),з врахуванням змін внесених постановою КМУ № 488 від 11.04.2002р., залишок податкових зобов'язань відповідно до декларації з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, тобто різниця між сумою податку на додану вартість, одержаною сільськогосподарськими товаровиробниками від покупців, та сумою податку на додану вартість, сплаченою ними постачальникам, перераховується сільськогосподарськими товаровиробниками з поточного рахунка на окремий рахунок у терміни, передбачені для перерахування суми податку на додану вартість до бюджету. Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають стягненню до державного бюджету у безспірному порядку.

Застосування будь-яких штрафних (фінансових) санкцій до платників податку  сільськогосподарських  товаровиробників у випадку порушення ними вимог законодавства щодо особливого порядку оподаткування податком на додану вартість передбаченого п. 11.29. ст. 11 Закону України "Про податок на додану вартість", законодавством не передбачено.

Крім того, спірне податкове повідомлення-рішення прийняте за підставами передбаченими пп. "б" п. 4.2.2. ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Ця норма передбачає обов'язок контролюючого органу самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.

Згідно п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 вказаного Закону у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму  податкового  зобов'язання  платника  податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту  4.2  статті  4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від  суми  недоплати  (заниження  суми податкового   зобов'язання) за кожний з податкових  періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового  повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми  та  не  менше  десяти  неоподатковуваних  мінімумів доходів громадян  сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

З акту перевірки не вбачається, що в ході перевірки відповідачем встановлені будь-які розбіжності у сумах податку на додану вартість, які підлягали сплаті позивачем до бюджету згідно його декларацій та сумах визначених за результатами перевірки. Як зазначалось, такі суми взагалі не визначені відповідачем, будь-яка невідповідність даних заявлених позивачем у податкових деклараціях в ході перевірки не встановлено. Податкове зобов'язання, як сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за результатами перевірки, взагалі не визначено відповідачем, як того вимагає п.п. "б" п. 4.2.2. ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", тому у відповідача не було права застосовувати до позивача штрафні санкції, передбачені п.п.17.1.3 п.17.1. ст.17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Суд не приймає посилання відповідача на те, що оскільки позивачем не пераховані кошти на спеціальний рахунок, а діючим законодавством не передбачено форми рішення, яке повинно прийматись, тому ним прийнято саме податкове повідомлення-рішення. Суд зазначає, оскільки законодавством передбачено стягнення даних коштів в разі нецільового використання в безспірному порядку, для чого не потребується прийняття рішення податковим органом, а податковий орган має право на звернення до суду з позовом про стягнення.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги нормативно та документально обгрунтовані і підлягають задоволенню.

Керуючись статтями   4, 7, 8, 17, 86, 94, 160 - 163  Кодексу адміністративного судочинства України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Красноградської МДПІ у Харківській області № 0000042301/0 від 19.01.2005р.

Стягнути з державного бюджету на користь ПП "Соснівське", код 32464832, державне мито в сумі 3,40 грн.

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.

Апеляційна скарга може бути  подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.

Постанова в повному обсязі виготовлена 18.12.2006р.

Суддя                                                                                            Яризько В.О.

 

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення11.12.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу337279
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас-04/448-06

Постанова від 28.02.2007

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Олійник В.Ф.

Постанова від 11.12.2006

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні