Постанова
від 24.03.2009 по справі 32/534
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

32/534

      КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД       

01025, м.Київ, пров. Рильський, 8                                                            т. (044) 278-46-14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 24.03.2009                                                                                           № 32/534

 Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

 головуючого:          Отрюха  Б.В.

 суддів:            Верховця А.А.

          Тищенко  А.І.

 при секретарі:            

 За участю представників:

 від позивача: Беззубець О.Л. - юрист

від відповідача 1 : Якименко Н.М, - юрист

від відповідача2: Левицькі К.В, - начальник фонду

 

 розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Святошинська районна у м. Києві рада

 на рішення Господарського суду м.Києва від 12.01.2009

 у справі № 32/534 (суддя Хрипун О.О.)

 за позовом                               Закрите акціонерне товариство "Бінго Інтертеймент"

 до                                                   Святошинська районна у м. Києві рада

                                                  Фонд приватизації комунального майна Святошинського району м.Києва

 третя особа позивача             

 третя особа відповідача            

 про                                                   усунення перешкод у приватизації нежитлового приміщення

 

ВСТАНОВИВ:

  Рішенням Господарського суду м.Києва від 12.01.2008 року усправі  № 32/534  позовні вимоги задоволено  повністю.

      Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач-1 звернувся з апеляційною скаргою,  просить рішення  скасувати, оскільки вважає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права, неповністю з»ясовано обставини, що мають значення для справи.

      В обґрунтування апеляційної скарги відповідач-1 посилається на те, що статтею 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що доцільність, порядок та умови відчуження об»єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб»єктів. Об»єкти права власності не можуть бути вилучені у територіальної громади і передані іншим суб»єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради.

      Апелянт також посилається на те, що судом не взято до уваги положення ст. 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію», а лише застосовані норми Господарського  процесуального  кодексу.

      Розглянувши доводи апеляційної скарги, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, колегія  встановила наступне.

14.05.2007 між Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва та Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент» (далі - ЗАТ «Бінго Інтертеймент») укладено договір оренди нежитлового приміщення № 74, відповідно до умов якого на підставі розпорядження голови Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації № 660 від 18.04.2007 Позивачу по акту прийому-передачі нежитлового приміщення було передано в строкове платне користування нежитлове приміщення за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112, загальною площею 3621,57 кв.м. Строк дії договору встановлено з 14.05.2007 до 01.08.2007, угодою № 1 про зміни і доповнення до договору оренди нежитлового приміщення від 01.08.2007 строк дії договору було продовжено до 01.11.2007.

На підставі розпорядження Голови Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації № 80 від 28.01.2008 вказане приміщення було передане по договору оренди нежитлового приміщення № 31 від 14.02.2008 в платне користування строком до 01.01.2010.

Відповідно до п 4.7 договору № 74 від 14.05.2007 року та п. 4.7 договору № 31 від 14.02.2008 року Позивач зобов'язаний своєчасно здійснювати капітальний та поточний ремонт об'єкту оренди (орендованих приміщень, фасаду будинку, покрівлі, місць загальною користування, системи опалення, водопостачання та водовідведення) за власний рахунок. Капітальний ремонт або перепланування орендованого приміщення Позивач має право проводити за письмовою згодою Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва згідно з погодженою проектно-кошторисною документацією, при наявності дозволу на ведення будівельних робіт, отриманому в установленому порядку.

08.08.2007 року комісією за участю представників ЖКО № 813 та Позивача було проведено обстеження технічного стану приміщення, орендованого позивачем за результатами якого  складено Акт від 08.08.2007р.,  в якому, зважаючи па численні пошкодження вказаних приміщень, встановлена потреба термінового капітального ремонту.

Позивач звернувся листом № 45 від 10.08.2007р. до Голови Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації з проханням надати дозвіл на проведення ремонтних робіт з попереднім погодженням проектно-кошторисної документації.

У відповідь Святошинська районна у місті Києві державна адміністрація надіслала на адресу позивача лист № 6320/14-12147 від 23.08.2007р., яким повідомила, що Комунальне підприємство по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва як балансоутримувач приміщень, не заперечує проти проведення ремонтних робіт та просить надати проектно-кошторисну документацію.

Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва 10.10.2007р.було затверджено зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту орендованого Позивачем нежитлового приміщення, складений в поточних цінах станом на 03.09.2007 року у сумі 1509085.00 грн., що підтверджується листом Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Святошинського району м.Києва від 10.10.2007 № 1454.

На підставі отриманих дозволів: листа Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації від 23.08.2007 № 6320/14-12147 та затвердженого кошторисного розрахунку Позивач здійснив відповідні ремонтні роботи. Для виконання робіт позивачем було укладено Товариством з обмеженою відповідальністю «СФЕРА-ТРАНС» (ліцензія серія АВ № 314977 від 04.04.2007)  договір підряду на ремонт приміщення № 29 від 03.09.2007р. Згідно довідок про вартість виконаних підрядних робіт за жовтень і листопад 2007 року та актів приймання виконаних підрядних робіт № 1 за жовтень та № 2 за листопад 2007 року загальна вартість ремонтних робіт склала 1 509 085,20 грн.

28.05.2008 Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва було затверджено скорегований зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту орендованого Позивачем нежитлового приміщення, складений в поточних цінах станом на 22 листопада 2008 року у сумі 1 369 028,00 грн. та підписано акт приймання виконаних підрядних робіт за березень 2008 року. Вартість виконаних робіт згідно з актом приймання виконаних підрядних робіт за березень 2008 року склала 1 368 855,00 грн.

Згідно з довідкою, наданою Житлово-експлуатаційною організацією № 813, залишкова балансова вартість орендованого Позивачем приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, буд. 112 складає 3 892 052,30 грн.

З незалежного аудиторського висновку спеціального призначення про підтвердження вартості витрат та джерел фінансування поліпшення орендованого приміщення, здійснених Позивачем за час оренди, наданого Фізичною особою аудитором Шпилькою Ю.В. (сертифікат аудитора № 005110 від 28.02.2002) вбачається, що вартість оплачених витрат Закритим   акціонерним   товариством   «Бінго   Інтертеймент»,   пов'язаних   з   поліпшенням приміщень, що знаходяться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112 є більшою ніж 25 % залишкової балансової вартості зазначених приміщень.

Згідно з довідкою № 72/520 від 05.12.2008, наданою Фондом приватизації комунального майна Святошинського району м. Києва, нежилий будинок за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112 не включений до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації, тому вказане нежитлове приміщення загальною площею 3621,57 кв.м не відноситься до об'єктів комунальної власності, щодо яких існує заборона на приватизацію.

15.09.2008 Позивач звернувся до Відповідача-2 із заявою № 72/211 про включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що орендується Позивачем за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, буд. 112 шляхом їх викупу.

Однак, Відповідач-1 листом від 14.10.2008 № 13/545 відмовив Позивачу у включенні до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу вказаного нежитлового приміщення на тій підставі, що в листі Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва від 10.10.2007 № 1454 при наданні дозволу на проведення ремонтних робіт спірного приміщення було зазначено, що вартість робіт не буде враховано при можливій приватизації, а тому відсутні підстави для включення вказаного приміщення до переліку об»єктів, що підлягають приватизації.

Приватизація державного майна (далі - приватизація) - це відчуження майна, що перебуває у державній власності, і майна, що належить Автономній Республіці Крим, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України (ст. 1 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування, (ч. 4 ст. З Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Державну політику в сфері приватизації здійснюють Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим, що становлять єдину систему державних органів приватизації в Україні. Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим діють на підставі Закону України «Про Фонд державного майна України», цього Закону, інших законів України з питань приватизації (ч. 1,2 ст. 7 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Продаж майна, що є у комунальній власності, здійснюють органи, створювані відповідними місцевими радами. Зазначені органи діють у межах повноважень, визначених відповідними місцевими радами, та є їм підпорядкованими, підзвітними і підконтрольними (ч. 7 ст. 7 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Згідно  ч 1. ст. 8 Закону України «Про приватизацію державного майна» Покупцями об'єктів приватизації можуть бути, серед інших, юридичні особи, зареєстровані на території України, крім передбачених частиною третьою цієї статті - не можуть бути покупцями: юридичні особи, у майні яких частка державної власності перевищує 25 відсотків; органи державної влади; працівники державних органів приватизації.

        Положенням про порядок визначення та застосування способів приватизації щодо об'єктів малої приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 30.07.1998 № 1511 регламентовано порядок застосування способів приватизації об'єктів малої приватизації (крім об'єктів групи Д), передбачених Державною програмою приватизації, законами України «Про приватизацію державного майна», «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», та порядок приватизації об'єктів малої приватизації.

      Відповідно до ст. 7  Закону  України  «Про  приватизацію  невеликих  державних підприємств   (малу   приватизацію)»   Фонд   державного   майна   України,   Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у державній власності, власності Автономної республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом; викупу. Включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм  приватизації або  з ініціативи відповідних органів приватизації чи покупців. Покупці подають до відповідного органу  приватизації заяву про включення підприємства до одного із зазначених у цій статті переліків об'єктів, що підлягають приватизації. Орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.

      Відмова у приватизації можлива тільки у випадках, коли: особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з цим Законом; є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства; не затверджено переліків, передбачених частиною першою цієї статті.

      Зазначений перелік підстав, за наявності яких можливо відмовити у приватизації того чи іншого об'єкта, є вичерпним.

      Відмовляючи Позивачу у включенні до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, буд. 112 Солом'янська районна у м. Києві рада не навела належних підстав відмови, які передбачені законодавством.

       Відповідно   до   п.   51   Закону   України   «Про   Державну   програму приватизації» у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди,  приміщення)  орендар  одержує  право  на  викуп  цього  майна,  якщо орендарем   за  згодою   орендодавця   здійснено   за  рахунок   власних   коштів   поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення). Оцінка вартості об'єкта приватизації у цьому разі здійснюється із застосуванням експертної оцінки. Таке ж право одержує орендар у разі прийняття рішення про приватизацію відповідно до законодавства України.

      З матеріалів справи вбачається, що Позивачем було проведено ремонтні роботи у нежитловому приміщенні, яке знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, буд. 112, загальна вартість яких склала більше 25% залишкової балансової вартості орендованого Позивачем приміщення, а тому, у Позивача  виникло   право   на   викуп   цього   майна,   оскільки   поліпшення   орендованого приміщення здійснено саме за рахунок Позивача.

      Таким чином, вимоги Закритого акціонерного товариства «Бінго Інтертеймент» в частині визнання за Позивачем права приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,54 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112 та вимоги про зобов'язання Святошинської районної у м. Києві ради включити до переліку об»єктів  нерухомого   майна,   що   підлягають   приватизації  шляхом   викупу  нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходяться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги   112   Закритим  акціонерним  товариством  «Бінго  Інтертеймент»  є  законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

       Відповідно до статті 8 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств   (малу   приватизацію)»   з   моменту   прийняття   рішення   про   приватизацію підприємства   здійснюється   його   підготовка  до   приватизації.   Підготовка  об'єкта  малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають ціну продажу об»єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних  бюлетенях та місцевій пресі,  інших друкованих виданнях, визначених органами   приватизації;   проводять   у   разі   необхідності   реорганізацію   або ліквідацію державного підприємства; замовляють у разі потреби проведення екологічного аудиту.   Для  забезпечення  виконання  зазначених  функцій   органи  приватизації  можуть залучати відповідні організації та спеціалістів у порядку і на умовах, що встановлюються Фондом державного майна України. Покупець, який у встановленому порядку подав заяву про приватизацію підприємства, може за власний рахунок замовити проведення аудиторської перевірки  фінансового  стану вказаного  підприємства.     Строк  підготовки  об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

      Відповідно   до   п.   2.2   Положення   про   Фонд   приватизації  комунального   майна Святошинського району м. Києва одними з основних завдань Відповідача-2 є підготовка об»єктів комунальної власності до продажу та продаж об'єктів приватизації.

       Враховуючи вищевикладене, колегія приходить до висновку, що вимоги позивача в частині зобов'язання Фонда приватизації комунального майна Святошинського району м. Києва провести підготовчі дії щодо приватизації шляхом викупу ЗАТ «Бінго Інтертеймент» нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112, а також вимоги щодо укладення договору купівлі продажу зазначеного майна підлягають задоволенню.

      Статтею 15 Цивільного кодексу України встановлено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

      Частина 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

      Відповідач 1 не надав суду  доказів, які б свідчили про необґрунтованість вимог позивача.

      З огляду на вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги Позивача є законними, обґрунтованими, доведеними належними доказами та такими, що підлягають задоволенню.

      Колегія не приймає до уваги доводи апеляційної скарги виходячи з наступного.

      Відповідно до ст. 51 Закону України «Про Державну програму приватизації»  у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об»єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна ( будівлі, споруди, приміщення). Таке ж право одержує орендар у разі прийняття рішення про приватизацію відповідно до законодавства України.

      З матеріалів справи вбачається, що позивач виконав ремонтні роботи орендованого приміщення, які були прийняті орендодавцем та які неможливо відокремити від об»єкта оренди без завдання йому шкоди. Загальна вартість ремонтних робіт перевищує 25% залишкової балансової вартості орендованого приміщення, що надає позивачу повне законне право на викуп орендованого ним майна.    

      Оцінюючи вищенаведені обставини, колегія приходить до висновку, що рішення  Господарського суду м.Києва відповідає обставинам справи і чинному  законодавству, а отже підстав для  його  скасування або зміни не вбачається, в зв'язку з чим апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

      Керуючись ст. 101, 103, 105  ГПК України, суд, -

                                      

ПОСТАНОВИВ:

  Апеляційну скаргу Святошинської у м.Києві ради на рішення Господарського суду м.Києва від 12.01.2009 року у справі № 32/534 залишити без задоволення.

    Рішення Господарського суду м. Києва від 12.01.2009 року у справі № 32/534 залишити без змін.

    Матеріали справи № 32/534 повернути Господарському суду м.Києва.

 Головуючий суддя                                                                      Отрюх  Б.В.

 Судді                                                                                          Верховець А.А.

                                                                                          Тищенко  А.І.

  

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення24.03.2009
Оприлюднено17.04.2009
Номер документу3373030
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/534

Ухвала від 21.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Рішення від 12.01.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Постанова від 24.03.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 22.11.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні