Рішення
від 12.01.2009 по справі 32/534
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

32/534

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  32/534

12.01.09

За позовом     Закритого акціонерного товариства «Бінго Інтертеймент»

До                    1. Святошинської районної у м. Києві раді

          2. Фонду приватизації комунального майна Святошинського району м. Києва

Про                  усунення перешкод у приватизації нежитлового приміщення

                                                                                                        Суддя  Хрипун О.О.

Представники сторін:

Від Позивача                    Стоцький О.О. –дир., Беззубець О.Л. –предст.,   

Від Відповідача-1             не з'явилися,    

Від Відповідача-2           Левицька К.В. –предст.,

                                                    

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Закрите акціонерне товариство «Бінго Інтертеймент»звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Відповідачів та просить визнати за Позивачем право приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,54 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112; зобов'язати Відповідача-1 включити до переліку об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходяться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112 Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент»; зобов'язати Відповідача-2 провести підготовчі дії щодо приватизації шляхом викупу Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент»нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112; зобов'язати Відповідача-2 укласти із Позивачем договір купівлі-продажу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м , яке знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112.

В обґрунтування заявлених позовних вимог Позивач стверджує, що Закрите акціонерне товариство «Бінго Інтертеймент»на підставах, передбачених законом, отримав право на придбання орендованого приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що розташоване в будинку за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, б. 112.

Відповідач-1 надав письмові пояснення по суті спору, в яких зазначив, що нежитлове приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112 внесено до переліку об'єктів комунальної власності, що підлягають приватизації та буде розглянуто на пленарному засіданні Відповідача-1 26.12.2008.

Відповідач-2 у відзиві на позовну заяву зазначив, що Фонд приватизації комунального майна Святошинського району м. Києва самостійних рішень щодо приватизації об'єктів не приймає.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Положеннями ст. 7 Закону України № 401-XIV від 15.01.1999 «Про столицю України - місто-герой Київ»та ст. 5 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено, що система місцевого самоврядування у місті Києві включає: територіальну громаду міста, міського голову, міську раду, виконавчий орган міської ради, районні ради, виконавчі органи районних у місті рад, органи самоорганізації населення.

Статтею 10 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ»встановлено, що Київська міська та районні в місті ради мають власні виконавчі органи, які утворюються відповідно Київською міською радою, районними в місті радами, підзвітні та підконтрольні відповідним радам.

Міська рада, згідно з положеннями ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 11 вказаного Закону України визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи, які є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 60 Закону України «Про місцеве самоврядування»встановлює, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

14.05.2007 між Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва та Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент»(далі –ЗАТ «Бінго Інтертеймент») укладено договір оренди нежитлового приміщення № 74, відповідно до умов якого на підставі розпорядження голови Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації № 660 від 18.04.2007 Позивачу по акту прийому-передачі нежитлового приміщення було передано в строкове платне користування нежитлове приміщення за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112, загальною площею 3621,57 кв.м. Строк дії договору встановлено з 14.05.2007 до 01.08.2007, угодою № 1 про зміни і доповнення до договору оренди нежитлового приміщення від 01.08.2007 строк дії договору було продовжено до 01.11.2007.

На підставі розпорядження голови Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації № 80 від 28.01.2008 вказане приміщення було передане по договору  оренди нежитлового приміщення № 31 від 14.02.2008 в платне користування строком до 01.01.2010.

Згідно з 4.7 договору № 74 від 14 травня 2007 року та п. 4.7  договору №  31   від   14  лютого  2008  року  Позивач зобов'язаний своєчасно здійснювати капітальний та поточний ремонт об'єкту оренди (орендованих приміщень, фасаду будинку, покрівлі, місць загальною користування, системи опалення, водопостачання та водовідведення) за власний рахунок. При чому, капітальний ремонт або перепланування орендованого приміщення Позивач має право проводити за письмовою згодою Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва згідно з погодженою проектно-кошторисною документацією, при наявності дозволу на ведення будівельних робіт, отриманому в установленому порядку.

08 серпня 2007 року комісією за участю представників ЖКО № 813 та Позивача, було проведено обстеження технічного етапу будівлі за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, буд. 112, про що був складений Акт від 08.08.2007 в якому, зважаючи па численні пошкодження вказаних приміщень, встановлена потреба термінового капітального ремонту.

Листом від 10.08.2007 № 45 Позивач звернувся до Голови Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації з проханням надати дозвіл на проведення ремонтних робіт з попереднім погодженням проектно-кошторисної документації.

У відповідь Святошинська районна у місті Києві державна адміністрація повідомила, що Комунальне підприємство по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва, як балансоутримувач приміщень, не заперечує проти проведення ремонтних робіт та просить надати проектно-кошторисну документацію (лист від 23.08.2007 № 6320/14-12147).

10.10.2007 Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва було затверджено зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту орендованого Позивачем нежитлового приміщення складений в поточних цінах етаном на 03 вересня 2007 року у сумі 1509085.00 грн., що підтверджується листом Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва від 10.10.2007 № 1454.

На підставі отриманих дозволів: лист Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації від 23.08.2007 № 6320/14-12147 та затвердженого кошторисного розрахунку Позивач здійснив відповідні ремонтні роботи на підставі договору підряду на ремонт приміщення № 29 від 03.09.2007, укладеного Позивачем з Товариством з обмеженою відповідальністю «СФЕРА-ТРАНС»(ліцензія серія АВ № 314977 від 04.04.2007). Так, як вбачається з довідок про вартість виконаних підрядних робіт за жовтень і листопад 2007 року та актів приймання виконаних підрядних робіт № 1 за жовтень і № 2 за листопад 2007 року загальна вартість ремонтних робіт склала 1 509 085,20 грн.

28.05.2008 Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва було затверджено скорегований зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту орендованою Позивачем нежитлового приміщення складений в поточних цінах станом на 22 листопада 2008 року у сумі 1 369 028,00 грн. та  підписано акт приймання виконаних підрядних робіт за березень 2008 року. Вартість виконаних робіт згідно з актом приймання виконаних підрядних робіт за березень 2008 року склала 1 368 855,00 грн.

Згідно з довідкою, наданою Житлово-експлуатаційною організацією № 813, залишкова балансова вартість орендованого Позивачем приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, буд. 112 складає 3 892 052,30 грн.

З незалежного аудиторського висновку спеціального призначення про підтвердження вартості витрат та джерел фінансування поліпшення орендованого приміщення, здійснених Позивачем за час оренди, наданого Фізичною особою аудитором Шпилькою Ю.В. (сертифікат аудитора № 005110 від 28.02.2002) вбачається, що вартість оплачених витрат Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент», пов'язаних з поліпшенням приміщень, що знаходяться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112 є більшою ніж 25 % залишкової балансової вартості зазначених приміщень.

Таким чином, загальна вартість проведених ремонтних робіт склала більше 25 % залишкової балансової вартості орендованого Позивачем приміщення.

Згідно з довідкою № 72/520 від 05.12.2008, наданою Фондом приватизації комунального мана святошинського району м. Києва, нежилий будинок за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112 не включений до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації, тому вказане нежитлове приміщення загальною площею 3621,57 кв.м не відноситься до об'єктів комунальної власності щодо яких існує заборона на приватизацію.

15.09.2008 Позивач звернувся до Відповідача-2 із заявою № 72/211 про включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що орендується Позивачем за адресою: м. Київ, проспект Перемоги. буд. 112 шляхом їх викупу.

Однак, Відповідач-1 листом від 14.10.2008 № 13/545 відмовив Позивачу у  включенні до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу вказаного нежитлового приміщення на тій підставі, що в листі Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Святошинського району м. Києва від 10.10.2007 № 1454 при наданні дозволу на проведення ремонтних робіт спірного приміщення було зазначено, що вартість робіт не буде враховано при можливій приватизації.

Приватизація державного майна (далі - приватизація) - це відчуження майна, що перебуває у державній власності, і майна, що належить Автономній Республіці Крим, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України (ст. 1 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування. (ч. 4 ст.  3 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Державну політику в сфері приватизації здійснюють Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим, що становлять єдину систему державних органів приватизації в Україні. Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим діють на підставі Закону України «Про Фонд державного майна України», цього Закону, інших законів України з питань приватизації (ч. 1, 2 ст. 7 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Продаж майна, що є у комунальній власності, здійснюють органи, створювані відповідними місцевими радами. Зазначені органи діють у межах повноважень, визначених відповідними місцевими радами, та є їм підпорядкованими, підзвітними і підконтрольними (ч. 7 ст. 7 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Згідно з ч 1. ст. 8 Закону України «Про приватизацію державного майна»Покупцями об'єктів приватизації можуть бути, серед інших, юридичні особи, зареєстровані на території України, крім передбачених частиною третьою цієї статті - не можуть бути покупцями: юридичні особи, у майні яких частка державної власності перевищує 25 відсотків; органи державної влади; працівники державних органів приватизації.

Положенням про порядок визначення та застосування способів приватизації щодо об'єктів малої приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 30.07.1998 № 1511 регламентовано порядок застосування способів приватизації об'єктів малої приватизації (крім об'єктів групи Д), передбачених Державною програмою приватизації, законами України «Про приватизацію державного майна», «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», та порядок приватизації об'єктів малої приватизації.

Згідно зі статтею 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у державній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом; викупу. Включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації або з ініціативи відповідних органів приватизації чи покупців. Покупці подають до відповідного органу приватизації заяву про включення підприємства до одного із зазначених у цій статті переліків об'єктів, що підлягають приватизації. Орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.

Відмова у приватизації можлива тільки у випадках, коли: особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з цим Законом; є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства; не затверджено переліків, передбачених частиною першою цієї статті.

Зазначений перелік підстав, за наявності яких можливо відмовити у приватизації того чи іншого об'єкта, є вичерпним.

Відмовляючи Позивачу у включенні до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, буд. 112 Солом'янська районна у м. Києві рада не навела належних підстав відмови, які передбачені законодавством.

При цьому, відповідно до п. 51 Закону України «Про Державну програму приватизації»у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення). Оцінка вартості об'єкта приватизації у цьому разі здійснюється із застосуванням експертної оцінки. Таке ж право одержує орендар у разі прийняття рішення про приватизацію відповідно до законодавства України.

Як було встановлено судом в ході розгляду спору Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент»було проведено ремонтні роботи у нежитловому приміщенні, яке знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, буд. 112, загальна вартість яких склала більше 25% залишкової балансової вартості орендованого Позивачем приміщення, а тому, у Позивача виникло право на викуп цього майна, оскільки поліпшення орендованого приміщення здійснено саме за рахунок Позивача.

Таким чином, вимоги Закритого акціонерного товариства «Бінго Інтертеймент»в частині визнання за Позивачем права приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,54 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112, та вимоги про зобов'язання Святошинської районної у м. Києві ради включити до переліку об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходяться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112 Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент»є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проводять у разі необхідності реорганізацію або ліквідацію державного підприємства; замовляють у разі потреби проведення екологічного аудиту. Для забезпечення виконання зазначених функцій органи приватизації можуть залучати відповідні організації та спеціалістів у порядку і на умовах, що встановлюються Фондом державного майна України. Покупець, який у встановленому порядку подав заяву про приватизацію підприємства, може за власний рахунок замовити проведення аудиторської перевірки фінансового стану вказаного підприємства.  Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Відповідно до п. 2.2 Положення про Фонд приватизації комунального майна Святошинського району м. Києва одними з основних завдань Відповідача-2 є підготовка об'єктів комунальної власності до продажу та продаж об'єктів приватизації.

Враховуючи викладене, суд доходить до висновку, що вимоги Закритого акціонерного товариства «Бінго Інтертеймент»в частині зобов'язання Фонда приватизації комунального майна Святошинського району м. Києва провести підготовчі дії щодо приватизації шляхом викупу Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент»нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112, а також вимоги щодо укладення договору купівлі продажу зазначеного майна підлягають задоволенню.

Статтею 15 Цивільного кодексу України встановлено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Частина 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно з ч. 2 ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідач-1 не надав жодних доказів на підтвердження обставин, викладених у письмових поясненнях по суті спору, долучених до матеріалів справи.

З огляду на вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги Позивача є законними, обґрунтованими, доведеними належними доказами, та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір виник з вини Відповідача-1, державне мито, судові витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на Святошинську районну у м. Києві раду.

Керуючись ст. ст. 32-34, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати за Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент»(03115, м. Київ, проспект Перемоги, 112, рахунок № 2600600560009 в АКБ «Правекс-Банк», МФО 321983, код 24076841) право приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,54 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112.

Зобов'язати Святошинську районну у м. Києві раду (м. Київ, проспект Перемоги, 97, код 26077612, рахунок № 35417003001445 в УДК м. Києва, МФО 820019) включити до переліку об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації шляхом викупу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м, що знаходяться за адресою:             м. Київ, просп. Перемоги, 112 Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент».

Зобов'язати Фонд приватизації комунального майна Святошинського району                      м. Києва (03115, м. Київ, вул. Львівська, 8/6, рахунок № 37184007001545 в УДК м. Києва, МФО 820019, код 24736065) провести підготовчі дії щодо приватизації шляхом викупу Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент» (03115, м. Київ, проспект Перемоги, 112, рахунок № 2600600560009 в АКБ «Правекс-Банк», МФО 321983, код 24076841) нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112.

Зобов'язати Фонд приватизації комунального майна Святошинського району                      м. Києва (03115, м. Київ, вул. Львівська, 8/6, рахунок № 37184007001545 в УДК м. Києва, МФО 820019, код 24736065) укласти з Закритим акціонерним товариством «Бінго Інтертеймент»(03115, м. Київ, проспект Перемоги, 112, рахунок № 2600600560009 в АКБ «Правекс-Банк», МФО 321983, код 24076841) договір купівлі-продажу нежитлового приміщення загальною площею 3621,57 кв.м , яке знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 112.

Стягнути зі Святошинської районної у м. Києві ради (м. Київ, проспект Перемоги, 97, код 26077612, рахунок № 35417003001445 в УДК м. Києва, МФО 820019) на користь Закритого акціонерного товариства «Бінго Інтертеймент»(03115, м. Київ, проспект Перемоги, 112, рахунок № 2600600560009 в АКБ «Правекс-Банк», МФО 321983, код 24076841) 340 (триста сорок) грн. 00 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп.  витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та може бути оскаржене в порядку та в строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

Суддя                                                                                                              О.О.Хрипун

            Дата підписання рішення:16.01.2009

                                                                                

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.01.2009
Оприлюднено19.05.2009
Номер документу3590740
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/534

Ухвала від 21.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Рішення від 12.01.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Постанова від 24.03.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 22.11.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні