Головуючий у 1 інстанції - Грищенко Є.І.
Суддя-доповідач - Міронова Г.М.
УКРАЇНА
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2013 року справа №805/7960/13-а
приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Міронової Г.М., суддів: Юрко І.В., Блохіна А.А., секретаря судового засідання Куленка О.Д., за участі представника позивача Гороховського Є.М., представників відповідача Поліщука С.В., Кліманової О.В., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фокстрот-Донецьк Авто» та Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 08 серпня 2013 року у справі № 805/7960/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фокстрот-Донецьк Авто» до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 17 травня 2013 року № 0004481503,
ВСТАНОВИВ:
Позивач 03.06.2013 року звернувся до суду з адміністративним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що за результатами документальної невиїзної перевірки ТОВ «Фокстрот - Донецьк Авто» щодо правомірності формування залишку від'ємного значення попередніх звітних періодів з терміном виникнення понад 1095 днів по декларації з податку на додану вартість за січень 2013 року податковим органом складено акт від 17 квітня 2013 року № 1688/15-3/33838580. Відповідно до вказаного акту податковим органом було вказано на порушення позивачем пунктів 200.6 та 200.7 ст. 200 Податкового кодексу України, а саме: завищення суми залишку від'ємного значення по декларації з податку на додану вартість за січень 2013 року у розмірі 90009,00 грн. На підставі акту перевірки відповідачем було прийняте податкове повідомлення - рішення форми від 17.05.2013 року № 0004481503, згідно з яким позивачеві зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 90009,00 грн. Позивач не погоджується із спірним податковим повідомленням-рішення, та просив його скасувати.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 08 серпня 2013 року адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 17 травня 2013 року № 0004481503 в сумі 417 грн. В задоволені решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, позивач та відповідач подали апеляційні скарги.
Позивач в апеляційній скарзі просить суд скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги. В обґрунтування апеляційної скарги посилається на ст.ст. 102, 200 Податкового кодексу України та зазначає, що висновок суду першої інстанції стосовно часткового задоволення позовних вимог є неправомірним, оскільки судом неповно досліджено обставини справи, порушено норми матеріального та процесуального права.
Відповідач в апеляційній скарзі просить суд скасувати оскаржувану постанову та постановити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. В обґрунтування посилається на ст.ст. 44, 75, 102 Податкового кодексу України, ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України та зазначає, що рішення суду першої інстанції є незаконним та необґрунтованим, оскільки воно прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи своєї апеляційної скарги та заперечував проти задоволення апеляційної скарги відповідача.
Представники відповідача у судовому засіданні підтримали доводи своєї апеляційної скарги та заперечували проти доводів апеляційної скарги позивача.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, вивчивши доводи апеляційних скарг та наданих заперечень, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційних скаргах, задовольнити частково, а постанову суду - скасувати, з наступних підстав.
Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що 18.02.2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Фокстрот-Донецьк Авто» подало до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2013 року, в якій визначив у рядку «24» залишок від'ємного значення, заявленого до бюджетного відшкодування суму податку на додану вартість по деклараціям попередніх звітних періодів з липня 2009 року по грудень 2012 року у розмірі 4 458 910 грн. (т.1 а.с. 28-32).
У додатку 2 до податкової декларації позивач зазначив дані про залишки від'ємного значення попередніх податкових періодів, з якого вбачається, що сума залишку від'ємного значення виникла в період з липня 2009 року по грудень 2012 року (т. 1 а.с. 32).
З 28.03.2013 року по 17.04.2013 року податковим органом була проведена документальна невиїзна перевірка ТОВ «Фокстрот - Донецьк Авто» щодо правомірності формування залишку від'ємного значення попередніх звітних періодів з терміном виникнення понад 1095 днів по декларації з податку на додану вартість за січень 2013 року.
За результатами перевірки складено акт від 17.04.2013 року № 1688/15-33838580, в якому вказано на порушення п.200.6 та п. 200.7 ст. 200 Податкового кодексу України та Наказу Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року про Порядок заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1342 від 17.12.2012 року, зареєстрованого в Мінюсті України 08.01.2013 року за № 79/22611. В результаті чого завищено суму залишку від'ємного значення по декларації з податку на додану вартість за січень 2013 року у розмірі 90009,00 грн. (т.1 а.с. 15-20)
На акт перевірки позивачем 13.05.2013 року подані заперечення, на які відповідач надав відповідь від 16.05.2013 року про залишення заперечень без розгляду з підстав порушення позивачем граничного строку для розгляду наданих заперечень (т.1 а.с. 21-25 ).
На підставі вказаного акту перевірки, податковим органом було прийняте податкове повідомлення-рішення форми «В4» від 17 травня 2013 року № 0004481503, яким позивачу було зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 90009,00 грн. (т.1 а.с. 26).
Колегія суддів вважає помилковим висновок суду першої інстанції про часткове задоволення позовних вимог, та зазначає, що судом невірно застосовано норми матеріального і процесуального права при ухваленні оскаржуваного рішення з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 14.1.18 статті 14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Згідно пункту 200.1 статті 200 вказаного Кодексу сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до пункту 200.3 статті 200 Податкового кодексу України при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду (пункт 200.4 статті 200 Кодексу).
Підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит визначено як суму, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначеного згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно п.п.200.6 та 200.7 ст. 200 Податкового кодексу України платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів. Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п. 200.3 цієї ж статті).
Згідно пп."б" п. 200.4 ст.200 ПКУ залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно п.п. 4.6.6 п. 4.6 Розділу 5 Наказу ДПА України від 25.01.2011 року № 1492, яким затверджено Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (далі - Порядок), зареєстрованого Міністерстві юстиції України від 16.02.2011 року за N 197/18935, залишок від'ємного значення і бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 24 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься, до декларації наступного звітного (податкового) періоду).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем включено до 24 рядку декларації з податку на додану вартість за січень 2013 року залишки від'ємного значення, які після бюджетного відшкодування включаються до складу податкового кредиту наступного податкового періоду у розмірі 4 458 910,00 грн.
У свою чергу, п. 102.5 ст. 102 Податкового кодексу передбачено, що заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Суд зазначає, що положення вищенаведеної норми регулюють виключно питання повернення надміру сплачених грошових зобов'язань та відшкодування сум податку на додану вартість і саме для вирішення цих питань законодавець встановлює 1095-денний термін і будь-яких обмежень щодо строків відображення податкового кредиту та перенесення залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового кредиту, Податковий кодекс України не містить.
Таким чином, ні Податковим кодексом України, ні Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, не передбачено обмежувальних строків для врахування залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду.
Крім того, позивач до податкового органу не подавав заяви про повернення суми бюджетного відшкодування. Отже, строк у 1095 днів, передбачений законом для обмеження терміну застосування показників від'ємного значення, для позивача спливати не почав.
Доводи апеляційної скарги позивача є цілком слушними, доводи апеляційної скарги відповідача на увагу не заслуговують.
З огляду на наведене, колегія суддів приходить до висновку про те, що судом першої інстанції судове рішення постановлене з частковим порушенням норм матеріального і процесуального права, що є підставою для його скасування.
Керуючись статтями 195, 196, п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Фокстрот-Донецьк Авто» - задовольнити.
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області - задовольнити частково.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду у справі № 805/7960/13-а - скасувати.
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фокстрот-Донецьк Авто» до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 17 травня 2013 року № 0004481503 - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 17 травня 2013 року № 0004481503 про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 90009,00 (дев'яносто тисяч дев'ять) грн.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до ч. 3 статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
Постанова у повному обсязі складена 27 вересня 2013 року.
Головуючий суддя Г.М. Міронова
Судді І.В. Юрко
А.А. Блохін
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2013 |
Оприлюднено | 30.09.2013 |
Номер документу | 33754310 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні