ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 вересня 2013 року 11:45 год. № 826/12531/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шейко Т.І.,
при секретарі судових засідань Галак А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомЗакритого акціонерного товариства «Основа» до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку проскасування постанови встановив:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відповідача, в якому просив скасувати постанову № 950-ЦД-1-Е від 16.05.2013 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказував на обставини, викладені в позовній заяві, а також вказував на відсутність підстав для застосування штрафних санкцій, посилаючись на положення Кодексу України про адміністративне правопорушення, зокрема, на те, що адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення.
Тому, на думку позивача, відповідач при винесенні оскаржуваної постанови пропустив строки накладення адміністративного стягнення, у зв'язку з чим просив позовні вимоги задоволити в повному обсязі.
Будь-яких інших обґрунтувань щодо не правомірності оскаржуваного рішення позивач не навів.
Відповідач в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, та просив залишити даний адміністративний позов без розгляду.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, визнав повноважними причини пропуску строку звернення до адміністративного суду з даними позовними вимогами, а також вважає, що позов задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексу заходів з метою упорядкування контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та попередження зловживань та порушень у цій сфері.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Організаційно-правова діяльність Національної комісії цінних паперів та фондового ринку регулюється комплексом нормативних документів, основним з яких є Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», одним із завдань Комісії, зокрема, є захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Так, на виконання повноважень, наданих чинним законодавством, відповідачем у відношенні Закритого акціонерного товариства «Основа» було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.04.2013 року № 970-ЦД-1-Е, а саме порушення вимог п. 10, ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - невиконання розпорядження № 297-ЦД-1-Е-Ф від 12.09.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 12.12.2012).
Розпорядження виносилось у зв'язку з порушенням вимог ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а саме, не здійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування до 30 квітня 2011 року, а також, у зв'язку з порушенням п. 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» - не приведення до 30.04.2011 року статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».
З висновків, зроблених відповідачем в оскаржуваній постанові про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 950-ЦД-1-Е вбачається, що, так як станом на 16.05.2013 року Закритим акціонерним товариством «Основа» не усунені порушення вимог ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства», ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», відповідно, невиконане розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12.09.2012 року № 297-ЦД-1-Е-Ф, на Закрите акціонерне товариств «Основа» накладено штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн.
Суд відмовляючи у задоволені позовних вимог, виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку у своєму роз'ясненні від 14.07.2009 року N 8 «Щодо порядку застосування окремих положень розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства»», у зв'язку з набранням ним чинності зазначила, що Закон України «Про акціонерні товариства», опублікований в офіційному друкованому виданні - газеті «Урядовий кур'єр» N 202 від 29.10.2008 року, набрав чинності 30.04.2009 року.
Пунктом другим розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що через два роки з дня набрання чинності цим Законом (тобто з 30.04.2011 року) втрачають чинність статті 1 - 49 Закону України «Про господарські товариства» у частині, що стосується акціонерних товариств.
Абзацом першим пункту п'ятого розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства" передбачено, що статути та інші внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність з нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом (тобто в термін до 30.04.2011 року).
Приведення діяльності відкритого акціонерного товариства та закритого акціонерного товариства у відповідність із Законом України «Про акціонерні товариства» потребує здійснення таких дій:
- внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого та закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство або з відкритого та закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог Закону України «Про акціонерні товариства» у статуті товариства;
- приведення внутрішніх документів товариства у відповідність з вимогами Закону України «Про акціонерні товариства» та статуту товариства.
З метою виконання вимог законодавства щодо строків приведення статутів та інших внутрішніх документів акціонерного товариства у відповідність з вимогами Закону України «Про акціонерні товариства» товариствам рекомендується прийняти у 2010 році на річних загальних зборах рішення про внесення змін до статуту (викладення статуту у новій редакції) у зв'язку з приведенням діяльності товариства у відповідність з вимогами Закону України «Про акціонерні товариства», в тому числі щодо зміни найменування товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне/приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне/приватне акціонерне товариство.
Крім того, починаючи з 01.05.2011 року всім акціонерним товариствам необхідно виконувати всі вимоги Закону України «Про акціонерні товариства» в повному обсязі, в тому числі, положення частини другої статті 20 щодо виключно бездокументарної форми існування акцій.
Починаючи з 30.04.2009 року збори засновників акціонерних товариств приймають рішення про заснування публічного акціонерного товариства або приватного акціонерного товариства відповідно до Закону України «Про акціонерні товариства».
Також, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку у своєму роз'ясненні від 20.10.2010 року N 10, відповідно до пункту 23 статті 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» роз'яснює порядок застосування положень частини 2 статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства», частини 3 статті 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 розділу II Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» щодо порядку дій емітента та інвесторів» щодо існування акцій виключно у бездокументарній формі.
При цьому, звертаючи увагу на те, що Пунктом 1 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім другого речення частини 2 статті 20, яке набирає чинності через два роки з дня опублікування цього Закону.
Другим реченням частини 2 статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що акції товариств існують виключно в бездокументарній формі. Зазначена норма набирає чинності через два роки з дня опублікування цього Закону.
Крім того, Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» щодо порядку дій емітента та інвесторів» від 11.06.2009 N 1522-VI було внесено зміни до статті 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», які передбачають, що акції існують виключно в бездокументарній формі.
Відповідно до пункту 1 розділу II Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» щодо порядку дій емітента та інвесторів» норми статті 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» щодо існування акцій виключно в бездокументарній формі набирають чинності з 29.10.2010 року та поширюються на всі акціонерні товариства.
Таким чином, з 29.10.2010 року акції мають існувати виключно в бездокументарній формі, та всі акціонерні товариства зобов'язані до цього часу забезпечити існування власних акцій в бездокументарній формі.
Відповідно до ч. 17 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.
Згідно матеріалів справи, зокрема, реєстраційних документів позивача вбачається, що вимоги розпорядження № 297-ЦД-1-Е-Ф від 12.09.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 12.12.2012) на момент розгляду даної справи не виконанні, державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи на момент складання Акту № 970-ЦД-1-Е від 16.04.2013 року та винесення оскаржуваної постанови позивачем не проведена (не здійснено емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування до 30 квітня 2011 року, не приведено до 30.04.2011 року статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства»), організаційно-правова форма товариства також не змінювалась.
Вищевстановлені обставини позивачем не заперечувались.
Позивач в обґрунтування своєї позиції відмітив лише те, що у відповідності до положень ст. 38 Кодексу України про адміністративне правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення. Дана норма кореспондується з п. 9 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, адміністративне стягнення може бути накладено на громадянина чи посадову особу не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення.
Проте, такі твердження суд вважає помилковими, оскільки позивач по суті посилається, як на підстави для задоволення позову, на положення Кодексу України про адміністративні правопорушення в той час коли постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів винесена на підставі пункту 10 статті 8, статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та пункту розділу VII, пункту 1 розділу XIV, пункту 1 розділу XVII «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій».
Що ж стосується п. 9 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій то, суд звертає увагу на те, що згідно даного пункту адміністративне стягнення може бути накладене не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення на громадянина чи посадову особу. В даному випадку штрафні санкції застосовані відповідачем до юридичної особи, що в свою чергу спростовує твердження позивача.
З урахуванням наведеного, позовні вимоги Закритого акціонерного товариства «Основа» суд вважає не обґрунтованими, та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач виконав покладений на нього обов'язок щодо доведення правомірності винесеного ним рішення.
Судові витрати, які підлягають стягненню у відповідності зі статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства - відсутні.
Керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
постановив:
Позовні вимоги Закритого акціонерного товариства «Основа» залишити без задоволення.
Постанова набирає законної сили у відповідності зі ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Шейко Т.І.
Дата складання та підписання постанови в повному обсязі - 11.09.2013 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2013 |
Оприлюднено | 30.09.2013 |
Номер документу | 33762249 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні