ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 вересня 2013 р. Справа №801/8228/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні, за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представників позивача- Зазулинська А.П. довіреність №05 від 15.01.13, адміністративну справу
за позовом Навчально-спортивної бази "Динамо" фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України в м. Феодосії
до Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим
про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення,
Обставини справи: Навчально-спортивна база "Динамо" фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України в м. Феодосії звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 17.05.2010 року №0003471503/0.
Представник позивач у судовому засіданні, яке відбулось 24.09.2013, наполягав на задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засіданні не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статтю 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Посадовою особою Державної податкової інспекції в м. Феодосії АР Крим проведено камеральну перевірку поданого позивачем податкового розрахунку з земельного податку на 2010 рік, за її наслідками складено акт від 30.04.2010 року №769/15-3/04605409, за його висновками встановлено порушення позивачем пункту 1 статті 7, пункту 4 статті 12 Закону №2535, заниження суми податкового зобов'язання на 60336,12 грн..
На підставі даного акту, згідно із підпункту "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, підпункту 17.1.4 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон №2181) Державною податковою інспекцією в м. Феодосії АР Крим прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.05.2010 №0003471503/0 про визначення позивачу суми податкового зобов'язання з податку на землю у загальній сумі 63352,93 грн., у тому числі за основним платежем - 60336,12 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 3016,81 грн.
Наказом ДПА в АР Крим від 19.02.2010 року №97 Державну податкову інспекцію в м. Феодосія АР Крим реорганізовано, її правонаступником є Феодосійська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.13 №229 "Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів" Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби була перетворена на Феодосійську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міністерства доходів в АР Крим.
Судом встановлено, що в основу спірного рішення покладено виявлені під час камеральної перевірки порушення законодавства з питань оподаткування земельним податком, які полягали у наступному.
У податковому розрахунку з податку на землю за 2010 рік позивач самостійно визначив податкове зобов'язання з цього податку, застосувавши 100% пільгу по його сплаті за частину земельних ділянок (99,8% до загальної суми податку).
Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим від 17.05.2010 №0003471503/0 позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення.
За результатами розгляду справи №2а-12037/10/4/0170 за позовом Навчально-спортивної бази "Динамо" фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України в м. Феодосії до Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення- визнано протиправним і скасувано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Феодосія АР Крим від 17.05.2010 року №0003471503/0.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 02.03.2011 апеляційну скаргу Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.10.2010 по справі №2а-12037/10/4/0170- залишено без задоволення. Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.10.2010 по справі №2а-12037/10/4/0170- залишено без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06.08.2013 касаційну скаргу Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим задоволено частково. Ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 02.03.2011 та постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.10.2010 по справі № 2а-12037/10/4/0170 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
В ухвалі Вищого адміністративного суду України від 06.08.2013 зазначено, що судами попередніх інстанцій не були враховані приписи частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України щодо здійснення розгляду і вирішення справ в адміністративних судах на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно, частинами 4 та 5 цієї статті на суд покладається обов'язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи; зобов'язує суд запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.
Разом з тим, у процесі розгляду даної справи, судами не було надано правової оцінки законодавчо врегульованій процедурі здійснення контролю за порядком оподаткування земельним податком, та, відповідно, не з'ясовано правову природу такої перевірки в комплексі.
В процесі розгляду даної справи, відповідно до вимог статті 70 КАС України, судам необхідно було витребувати та, відповідно, дослідити докази, на які посилається відповідач, як на законну підставу визначення позивачу спірної суми штрафних (фінансових) санкцій.
Однак в матеріалах справи є ухвала Вищого адміністративного суду України від 17.01.2013 по справі №К/9991/27372/12, в якій надано правову оцінку законодавчо врегульованій процедурі здійснення контролю за порядком оподаткування земельним податком, та, відповідно, з'ясовано правову природу такої перевірки.
Навчально-спортивна база "Динамо" фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України в м. Феодосії (далі - НСБ "Динамо" ФСТ "Динамо" України в м. Феодосії) звернулась до суду з позовом до Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27 вересня 2011 року позов НСБ "Динамо" ФСТ "Динамо" України в м. Феодосії задоволено.
Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 березня 2012 року апеляційну скаргу Феодосійської МДПІ задоволено, а постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27 вересня 2011 року скасовано. У задоволені позовних вимог НСБ "Динамо" ФСТ "Динамо" України в м. Феодосії відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції НСБ "Динамо" ФСТ "Динамо" України в м. Феодосії подала касаційну скаргу в якій просить скасувати постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 березня 2012 року та залишити в силі постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27 вересня 2011 року.
Феодосійською МДПІ була проведена позапланова виїзна документальна перевірка з питань дотримання вимог податкового, законодавства по земельному податку НСБ "Динамо" ФСТ "Динамо" України в м. Феодосії за період з 01.04.2010 року по 31.12.2010 року. За результатами перевірки відповідачем складений акт від 21.07.2011 року №1384/23-1/04605409.
Перевіркою встановлено порушення позивачем п. 4 ст. 12 Закону України "Про плату за землю", Порядку спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно спортивної спрямованості, базами олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 02.03.2010 року №250 "Питання реалізації п. 4 ч. 1 ст. 12 Закону України "Про плату за землю", у результаті чого занижено податкове зобов'язання по земельному податку у сумі 181008,33 грн.
На підставі висновку акту перевірки 27.07.2011 року відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення №0000872301/0, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем земельний податок, за основним платежем на суму 181008,23 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 45252,08 грн.
Згідно до положень п. 123.2. ст. 123 Податкового кодексу України, використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 цієї статті, тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.
Відповідно до положень п. 4 ч. 1 ст. 12 Закону України "Про плату за землю" встановлено, що від земельного податку звільняються вітчизняні заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я, соціального забезпечення, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
підприємства, установи, організації, громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості, у тому числі аероклуби та авіаційно-спортивні клуби Товариства сприяння обороні України, - за земельні ділянки, на яких розміщені спортивні споруди, що використовуються для проведення всеукраїнських, міжнародних змагань та навчально-тренувального процесу збірних команд України з видів спорту та підготовки спортивного резерву, бази олімпійської та параолімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України за умови спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту за напрямами і в порядку, визначеними Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету міністрів України від 18.01.2006 року №30 затверджений Перелік закладів фізкультури і спорту, яким надається статус бази олімпійської та параолімпійської підготовки, відповідно до якого НСБ "Динамо" присвоєний статус бази олімпійської та параолімпійської підготовки.
Постановою Кабінету Міністрів України №250 від 02.03.2010 року "Деякі питання спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості, базами олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту" затверджений перелік підприємств, установ, організацій, громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості, баз олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, до яких віднесена НСБ "Динамо".
Факт віднесення позивача до переліку закладів фізкультури і спорту, яким надається статус бази олімпійської та параолімпійської підготовки встановлений в акті перевірки. Крім того актом перевірки також встановлений факт віднесення позивача до переліку підприємств, установ, організації, які звільняються від сплати земельного податку.
Таким чином позивач є особою, що в силу вказаних нормативно правових актів віднесена до числа тих осіб, які мають право застосовувати положення п. 4 ч. 1 ст. 12 Закону України "Про плату за землю".
Щодо порядку застосування пільги із сплати земельного податку суд першої інстанції вірно зазначив наступне.
З аналізу п. 4 ч. 4 ст. 12 Закону України "Про плату за землю" вбачається, що законодавець в якості умови використання пільги із земельного податку ставить спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту.
Встановлення напрямів і порядку спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту делегований вказаним Законом Кабінету Міністрів України.
Постанова Кабінету Міністрів України №250 від 02.03.2010 року "Деякі питання спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості, базами олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту" видана на виконання п. 4 ч. 1 ст. 12 Закону України "Про плату за землю".
Вказаною Постановою Кабінету Міністрів України також затверджений порядок спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості, базами олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту, якій визначає механізм спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості, у тому числі аероклубами та авіаційно-спортивними клубами Товариства сприяння обороні України, базами олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку за земельні ділянки, на яких розміщені спортивні споруди, що використовуються для проведення всеукраїнських, міжнародних змагань, навчально-тренувального процесу збірних команд України з видів спорту та підготовки спортивного резерву (далі - суб'єкти господарювання), сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту (Далі порядок спрямування сум земельного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту).
Судом першої інстанції встановлено, що кошти у розмірі сплати земельного податку в розмірі 181000,34 грн., на суму яких оскаржуваним рішенням відповідача було збільшено грошове зобов'язання, були фактично використані позивачем відповідно до умов п. 4 ч. 4 ст. 12 Закону України "Про плату за землю" та п. 3 Порядку спрямування сум земельного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту, а саме на розвиток фізичної культури і спорту. Вказані кошти використані на поточний ремонт, придбання обладнання та інвентарю у загальному розмірі 182439 грн., що підтверджується наданими первинними бухгалтерськими документами та свідчить про використання таких коштів на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту.
Таким чином, відсутнє з боку позивача порушення п. 4 ч. 1 ст. 12 Закону України "Про плату за землю" та про наявність підстав та правомірність використання позивачем пільги із сплати податку на землю, а тому податкове повідомлення-рішення є протиправним і підлягає скасуванню.
Відповідно до статті 124 Конституції України, статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
При цьому, відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Враховуючи тотожний склад сторін у даній справі та у справі №К/9991/27372/12, факти, встановлені ухвалою Вищого адміністративного суду України від 17.01.2013 у справі №К/9991/27372/12, є преюдиційними для даної справи.
На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, а податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Феодосія АР Крим від 17.05.2010 №0003471503/0 є протиправним та підлягає скасуванню.
Під час судового засідання, яке відбулось 24.09.2013 були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено 30.09.2013.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Феодосія АР Крим від 17.05.2010 №0003471503/0 про визначення Навчально-спортивній базі "Динамо" фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України в м. Феодосії (ідентифікаційний код 04605409) суми податкового зобов'язання з податку на землю у загальній сумі 63352,93 грн., у тому числі за основним платежем - 60336,12 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 3016,81 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Т.С.Ольшанська
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 01.10.2013 |
Номер документу | 33772074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні