Постанова
від 24.09.2013 по справі 801/8127/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 вересня 2013 р. Справа №801/8127/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні, за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представників відповідача- Брякова Т.А. довіреність №б/н від 01.01.13, Брякова В.Ю. довіреність №б/н від 01.01.13, адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі АР Крим

до Ленінського районного споживчого товариства

про стягнення заборгованості у сумі 38722,87 грн.,

Обставини справи: Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Ленінського районного споживчого товариства про стягнення заборгованості у сумі 38722,87 грн..

Представник позивача у судове засіданні не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Представники відповідача заперечували проти задоволення адміністративного позову.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 08.07.2010 року № 2464-VІ, тобто до 01.01.2011 року, суд вважає за необхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.

Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058-IV (далі по тексту - Закон).

Відповідно до статті 8 Закону право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають:

1) громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані інвалідами в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, а в разі смерті цих осіб - члени їхніх сімей, зазначені у статті 36 цього Закону, та інші особи, передбачені цим Законом;

2) особи, яким до дня набрання чинності цим Законом була призначена пенсія відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення" (крім соціальних пенсій) або була призначена пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) за іншими законодавчими актами, але вони мали право на призначення пенсії за Законом України "Про пенсійне забезпечення" - за умови, якщо вони не отримують пенсію (щомісячне довічне грошове утримання) з інших джерел, а також у випадках, передбачених цим Законом, - члени їхніх сімей.

Відповідно до пункту 38 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 №22-1, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 №1566/11846, право заявників на одержання пенсій встановлюється на підставі всебічного, повного і об'єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.

До компетенції органу, що призначає пенсію, входить прийняття рішень про призначення пенсій, про переведення з одного виду пенсії на інший, про перерахунок пенсії та поновлення виплати раніше призначеної пенсії тощо.

Орган, що призначає пенсію, не пізніше 5 днів після винесення рішення видає або направляє адміністрації підприємства, установи, організації або заявникові повідомлення про відмову в призначенні, перерахунку, поновленні виплати раніше призначеної пенсії, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження.

Судом встановлено, що 19.03.1995 ОСОБА_3 була призначена пенсія за віком за загальними підставами. Підставою для визначення розміру пенсії слугувала довідка Ленінського оздоровчо-виробничого об'єднання про суму заробітку за 1987 рік - 3235,00 крб., 1988 - 3697,00 крб., 1989 - 5149,00 крб., 1990 - 10333,00 крб., 1991 - 22405,00 крб.

В подальшому ОСОБА_3 29 листопада 2004 року звернулась до Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі АР Крим з заявою про перерахунок пенсії по довідці про заробітну плату від 29.11.2004 №416 за період з 01.01.1989 по 31.12.1993, яка видана Ленінським районним споживчим товариством. В довідці був зазначений розмір заробітку з розшифруванням помісячно: 1989 - 0,05149 грн., 1990 - 0,10540 грн., 1991 - 0,22405 грн., 1993 - 3,10727 грн., 1993 - 127,0974 грн.

На підставі зазначених документів УПФУ у Ленінському районі АР Крим був проведений перерахунок пенсії з 12.01.2005 за яким розмір пенсії встановив 618,17 грн.

На підставі направлення від 22.06.2012 №166, статті 64 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пункту 38 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 25 листопада 2005 року N 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 за N 1566/11846 проведена зустрічна перевірка достовірності даних про заробітну плату ОСОБА_3 за період з 01.01.1989 по 31.12.1993

За результатами перевірки складений акт від 22.06.2012 №108, в якому зафіксоване порушення Ленінського районного споживчого товариства, а саме розбіжності по довідці про заробітну плату від 29.11.2004 №415 за період з 01.01.1989 по 31.12.1993, які вплили на розмір пенсії з серпня 1989 року по листопад 1989 року, з січня 1990 по грудень 1993 року.

Проте з боку підприємства - відповідача не було проведено не яких дій з метою усунення порушень, встановлених під час перевірки.

На підставі направлення від 29.05.2013 №116, статті 64 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пункту 38 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 25 листопада 2005 року N 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 за N 1566/11846 проведена зустрічна перевірка достовірності даних про заробітну плату ОСОБА_3 за період з 01.01.1989 по 31.12.1993

За результатами перевірки складений акт від 29.05.2013 №48, в якому зафіксоване порушення Ленінського районного споживчого товариства, а саме розбіжності по довідці про заробітну плату від 29.11.2004 №415 за період з 01.01.1989 по 31.12.1993, які вплили на розмір пенсії з серпня 1989 року по листопад 1989 року, з січня 1990 по грудень 1993 року.

На підставі направлення від 07.06.2013 №116, статті 64 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пункту 38 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 25 листопада 2005 року N 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за N 1566/11846 проведена зустрічна перевірка достовірності даних про заробітну плату ОСОБА_3 за період з 01.01.1989 по 31.12.1993

За результатами перевірки складений акт від 07.06.2013 №53, в якому зафіксоване порушення Ленінського районного споживчого товариства, а саме розбіжності по довідці про заробітну плату від 29.11.2004 №415 за період з 01.01.1989 по 31.12.1993, які вплили на розмір пенсії з серпня 1989 року по листопад 1989 року, з січня 1990 по грудень 1993 року.

10.06.2013 Ленінським райспо надана довідка про заробітну плату для обчислення пенсії ОСОБА_3 за 1989 - 1993 роки з урахуванням показників, визначених на підставі акту перевірки від 07.06.2013.

Таким чином представники відповідача не заперечують факт видачі відповідачем довідки від 29.11.2004 №416, яка містила недостовірні дані про заробітну плату за період 1989-1993 років.

З урахуванням наданої довідки, позивачем зроблений перерахунок переплати пенсії ОСОБА_3 за період з січня 2004 року по червень 2013 року, сума переплати склала 38722,87 грн.

За приписами статті 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Згідно частини 2 статті 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" довідки про заробітну плату видаються підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією.

Згідно з частини 1 статті 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

З огляду на викладене, суд погоджується з правильним висновком щодо необґрунтованості включення премії в довідки для перерахунку пенсії та наявності вини відповідача у поданні недостовірних даних позивачеві.

Відповідно до розрахунку суми надмірно виплаченої пенсії відповідачем за період з 01.01.1989 по 31.12.1993 отримана переплата з пенсії у розмірі 38722,87 грн..

Відповідач у порядку, передбаченому статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав доказів сплати заборгованості у розмірі 38722,87 грн.

Відповідно до частини першої статті 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення заборгованості, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими законом пов'язує можливість стягнення заборгованості у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.

При цьому, питання правомірності застосування штрафних санкцій не охоплюється предметом даного позову, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, за яким такі санкції застосовані, не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.

Вказаної думки підтримується Вищий адміністративний суд України в постанові від 24.04.2013 по справі №К/9991/15364/11.

Як встановлено судом, довідка №416, що містила недостовірні дані про заробітну плату для обчислення пенсії ОСОБА_3, була видана відповідачем 29.11.2004. Однак, розмір шкоди за порушення вимог пенсійного законодавства, які містила вказана довідка, міг бути визначений позивачем лише після отримання виправлених даних Ленінським райспо, на підставі довідки від 10.06.2013. Відтак, подана Управлінням Пенсійного фонду в Ленінському районі АР Крим у серпні 2013 року проведено з дотриманням вимог статті 99 КАС України, відносно строків звернення до суду.

Враховуючи зазначене вище, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Під час судового засідання, яке відбулось 24.09.2013 були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено 30.09.2013.

Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Ленінського районного споживчого товариства (98200, АР Крим, Ленінський район. смт. Леніне, вул. Енгельса, 9Б; ЄДРПОУ01757580) на користь Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі АР Крим (98200, АР Крим, смт. Леніне, вул. Трудова, 2; р/р 25606701101174 ТОБО №10011/064 філії КРУ ВАТ "Державний Ощадний банк України", МФО 384146, ЄДРПОУ 22259945) 38722,87 грн. переплати пенсії.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Т.С. Ольшанська

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33783372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8127/13-а

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 03.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Постанова від 24.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 19.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні