Постанова
від 25.09.2013 по справі 820/5699/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Харків

25 вересня 2013 р. справа № 820/5699/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Сагайдак В.В.,

при секретарі судового засідання - Ромащенко М.П.,

за участю:

представника позивача - Ємельяненка Д.Д.,

представника відповідача - Шляхти В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпромобладнання" до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій неправомірними,-

ВСТАНОВИВ :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпромобладнання", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів, в якому просить суд визнати неправомірними дії Індустріальної МДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів в Харківській області по проведенню зустрічної звірки ТОВ "Укрпромобладнання", за результатами якої було складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки від 23.04.2013 р. за № 503/22-207/30357685 за період січень, лютий, березень, квітень, травень 2012 року.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що Індустріальною МДПІ складено акт від 23.04.2013 р. за № 503/22-207/30357685 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Укрпромобладнання" (код ЄДРПОУ 30357685) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період січень - травень 2012 року". В акті ДПІ зазначає, що у позивача відсутній факт реального вчинення господарських операцій за перевіряємий період. Позивач зазначив, що зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін. Зазначив, що зустрічна звірка можлива у разі отримання від органу ДПС запиту на проведення такої зустрічної звірки, проте жодних запитів, на думку позивача, на адресу товариства від ДПІ з вимогою надати документи не направлялося. Також, зазначив, що підприємство не мало можливості надати такі документи, оскільки вони були вилучені згідно протоколу виїмки від 03.10.2012 р. Позивач вважає дії податкового органу по складанню акту про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Укрпромобладнання" неправомірними та такими, що не відповідають вимогам діючого законодавства України. Посилаючись на викладені обставини, позивач просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.

В обґрунтування заперечень проти позову відповідач зазначив, що дії Індустріальної МДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів в Харківській області є обґрунтованими та правомірними, здійсненими на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому відповідач не вбачає підстав для задоволення позову.

Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача в судове засідання прибув, проти позову заперечував та просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до п.п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 ПК України, органи державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Судом встановлено, що на адресу Індустріальної МДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів в Харківській області від інших податкових інспекцій надійшли листи щодо надання матеріалів перевірок контрагентів позивача з метою подальшого відпрацювання відповідачем зазначеної інформації по ланцюгу постачання (а.с. 55-95).

Індустріальною МДПІ м. Харкова у зв'язку з отриманням податкової інформації щодо перевірок інших платників податків (контрагентів ТОВ "Укрпромобладнання"), за наслідками яких виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, було направлено поштою на адресу позивача запит № 3512/10/22.1-15 про надання пояснень та їх документального підтвердження стосовно взаємовідносин з ТОВ «ІВІТЕК ТТК» (податковий номер 36626532) за період травень 2012 року, ПП «РЕСТ-ПРОФІ» (податковий номер 35860329) за період з січня по квітень 2012 року, ТОВ «ПРАКСЕТ-ХАРКІВ» (податковий номер 30137712) за період 2012 рік.

На вказаний запит податкового органу позивачем була надана відповідь листом № 1-1204 від 12.04.2013 р., в якому повідомлялось, що ТОВ "Укрпромобладнання" не має змоги надати копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують фінансово-господарські відносини з вищевказаними контрагентами за вказані періоди, оскільки такі документи були вилучені згідно протоколу виїмки від 03.10.2012 р. (а.с. 50).

Згідно ст. 159 Кримінального процесуального кодексу України від 13.04.2012 р. № 4651-VI, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Отже, згідно вказаної правової норми, вилучення документів може бути здійснено лише за рішенням суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 100 КПК України, документ повинен зберігатися протягом усього часу кримінального провадження. За клопотанням володільця документа слідчий, прокурор, суд можуть видати копії цього документа, за необхідності - його оригінал, долучивши замість них до кримінального провадження завірені копії.

Суд зазначає, що у разі вилучення оригіналів документів, володілець таких документів має право за клопотанням отримати у слідчого копії або навіть оригінали цих документів. Отже, підприємство мало змогу надати запитувані документи.

Позивачем на запит податкового органу письмових пояснень та їх документальних підтверджень надано не було.

Індустріальною МДПІ м. Харкова було складено акт № 503/22-207/30357685 від 23.04.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Укрпромобладнання" (код ЄДРПОУ 30357685) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період січень, лютий, березень, квітень, травень 2012 року» (а.с. 6-24).

Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

У відповідності з п. 5 абз. 3 п. 73.3 ст. 73 ПК України, однією з підстав для направлення письмового запиту про подання інформації є проведення зустрічної звірки платника податків.

Згідно п. 73.5 ПК України, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Постановою КМУ від 27.12.2010 р. № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, який визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Порядок № 1232). Згідно п. 2 Порядку № 1232, зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Отже, податковим органом були здійснені заходи щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Укрпромобладнання" у зв'язку із виникненням сумнівів стосовно факту здійснення позивачем господарських операцій із вищевказаними контрагентами за вказані періоди.

Згідно п. 6, 7 Порядку № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Аналіз вказаних правових норм дає підстави вважати, що податковий орган складає довідку про проведення зустрічної звірки за результатами проведення такої зустрічної звірки, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження.

Посадовими особами Індустріальної МДПІ м. Харкова з метою вручення листа про надання пояснень та документального підтвердження було здійснено вихід за податковою адресою ТОВ "Укрпромобладнання" та встановлено відсутність директора ТОВ "Укрпромобладнання" за місцезнаходженням підприємства, в результаті чого було складено акт № 426/22 від 09.04.2013 р. «Про відсутність посадової особи ТОВ "Укрпромобладнання" (податковий номер 30357685) за податковою адресою підприємства: 61046, Фрунзенський р-н, м. Харків, вул. Єнакіївська, буд. 19, та неможливість вручення листа про надання пояснень та документального підтвердження» (а.с. 46). До ВПМ Індустріальної МДПІ м. Харкова було направлено запит № 54 від 09.04.2013 р. на встановлення місцезнаходження ТОВ "Укрпромобладнання" (а.с. 60). ВПМ Індустріальної МДПІ м. Харкова було складено висновок № 134 щодо наявності ознак фіктивності та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ "Укрпромобладнання", яким встановлено, що вказане підприємство за місцем реєстрації не встановлено (а.с. 48-49).

Оскільки на момент здійснення заходів щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Укрпромобладнання" підприємство було відсутнє за своїм місцезнаходженням, та оскільки позивачем не було надано до Індустріальної МДПІ м. Харкова пояснень та визначених у запиті документальних підтверджень, відповідач не мав змоги провести зустрічну звірку позивача, про що було складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки "Укрпромобладнання", у відповідності до Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА від 22.04.2011 р. за № 236.

Вказані Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок розроблені з метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби.

Згідно п. 4.4 Методичних рекомендацій, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Суд зазначає, що акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання є службовим документом органів податкової служби, який складається не за результатами фактичного проведення зустрічної звірки, а у зв'язку із встановленням факту, що не дає можливості провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання.

Крім того, факт складання відповідачем акту про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Укрпромобладнання" не порушує права чи законні інтереси позивача, оскільки такий акт є лише формою фіксації податкової інформації, яка використовується податковими органами.

Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні базується на принципах, відповідно до яких ніхто не може бути змушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадові особи повинні діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією і законами України.

Так, відповідно до вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач надав достатньо доказів правомірності дій Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів щодо здійснення заходів для проведення зустрічної звірки позивача, на підставі яких складено акт № 503/22-207/30357685 від 23.04.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Укрпромобладнання" (код ЄДРПОУ 30357685) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період січень, лютий, березень, квітень, травень 2012 року».

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що дії податкового органу є обґрунтованими та правомірними, вчиненими на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 КАС України судовий збір позивачу не повертається.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпромобладнання" до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій неправомірними - відмовити у повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанову складено 30.09.2013 р.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33787024
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5699/13-а

Постанова від 07.11.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 25.09.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 12.07.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні