Ухвала
від 24.09.2013 по справі 820/5684/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2013 р.Справа № 820/5684/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Любчич Л.В.

Суддів: Сіренко О.І. , Спаскіна О.А.,

за участю секретаря судового засідання Бутенко Ю.О.,

представника позивача- Артюх Ю.В.,

представника відповідача- Сафеніна А.Е.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Основ`янської об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.08.2013р. по справі № 820/5684/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Територія Плюс"

до Основ`янської об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про визнання незаконними дій,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 09.08.2013р. задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Територія Плюс" (далі- ТОВ "Територія Плюс") до Основ`янської об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі- Основ`янська ОДПІ у Харківській області ) про визнання незаконними дій.

Визнано протиправними дії Основ'янської ОДПІ у Харківській області по проведенню зустрічної звірки ТОВ "Територія Плюс" щодо з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях результатів операцій по господарських відносин із ТОВ "Інтако" за червень 2012 року, ТОВ "Ліга" за лютий 2012 року та березень 2012 року, ТОВ "Данис Трейд" за період з 01.05.2012 року по 30.06.2012 року за наслідками якої складена довідка від 08.04.2013 року №2020/22.1-04/35243993.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ "Територія Плюс" судовий збір у розмірі 34,41 грн.

Не погодившись з даною постановою суду, Основ`янська ОДПІ у Харківській області, подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначила, що контролюючим органом було правомірно проведено зустрічну звірку щодо документального підтвердження господарських відносин із іншими платниками податків та зборів, їх реальності та повноти відображення в обліку, з додержанням вимог ст. 73 Податкового кодексу України (далі-ПК України).

Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, представника відповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки контролюючим органом було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п. 73.5 ст. 73 ПК України та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року №1232 (далі- Порядок №1232), то дії контролюючого органу щодо проведення зустрічної звірки щодо документального підтвердження господарських відносин із іншими платниками податків та зборів, їх реальності та повноти відображення в обліку, за результатами якої оформлено довідку від 08.04.2013 року №2020/22.1-04/35243993 є незаконними.

Колегія суддів з даним висновком суду погоджується виходячи з наступного.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що

Основ'янської ОДПІ у Харківській області 08.04.2013 року було складено довідку №2020/22.1-04/35243993 „Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ „Територія Плюс" щодо з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях результатів операцій по господарських відносинах із ТОВ „Інтако", за червень 2012 р., ТОВ „Ліга", за лютий 2012 р. та березень 2012 р., ТОВ „Данис Трейд", за період з 01.05.2012 р. по 30.06.2012 р", у висновку якої відповідачем вказано про те, що за результатами здійсненої звірки він не має можливості підтвердити реальність здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ "Територія Плюс" та ведення останнім господарської діяльності у порядку, передбаченому діючим законодавством України.

Перевіряючи наявність у контролюючого органу встановлених законом підстав для проведення зустрічної звірки, та як наслідок обґрунтованості та правомірності її проведення, колегія суддів зазначає.

Відповідно до п.73.5 ст. 73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 встановлено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Вимоги до оформлення запиту визначені у п.73.3 ст.73 ПК України, відповідно до якого органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

З матеріалів справи вбачається, що 29.08.2012 р. та 11.03.2013 р. відповідачем на адресу позивача були надіслані запити №10232/10/22-204 та №4168/10/20.1-16 про надання інформації та її документального підтвердження щодо взаємовідносин позивача з його контрагентами ТОВ „Інтако", ТОВ „Ліга", ТОВ „Данис Трейд".

Відповідно до зазначених запитів, на момент їх складання перевірка контрагентів ТОВ „Інтако", ТОВ „Ліга" не проводилась, а проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ „Данис Трейд" визнано протиправною постановою Харківського окружного адміністративного суду від 13.11.2012 р., залишеною без змін ухвалою Харківським апеляційним адміністративним судом від 22.01.2013 р.

Підставою для висновків, викладених у довідці від 08.04.2013 №2020/22.1-04/35243993, складеній відповідачем за результатами зустрічної звірки, є положення Актів 10.08.2012 р. №788/22-417/36371642, від 28.03.2013 р. №340/22-207/24483948, від 15.08.2012 р. №568/22-207/24483948 про неможливість проведення зустрічної звірки.

Крім того, відповідно до довідки від 08.04.2013 №2020/22.1-04/35243993 контрагенти позивача- ТОВ „Інтако", ТОВ „Ліга", ТОВ „Данис Трейд" знаходяться на обліку в інших органах державної податкової служби, аніж відповідач.

Відповідачем не було надано доказів про надсилання від інших органів державної податкової служби на адресу відповідача запитів на проведення зустрічної звірки позивача з його контрагентами, а також доказів, що на момент проведення зустрічної звірки позивача здійснювались будь-які перевірки його контрагентів, а саме ТОВ „Інтако", ТОВ „Ліга", ТОВ „Данис Трейд".

Враховуючи вище викладені обставини справи та правові норми, колегія суддів вважає правомірними висновки суду першої інстанції, щодо незаконності дій податкового органу, щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Територія Плюс", оскільки відповідачем був порушений встановлений законодавством порядок та спосіб проведення зустрічної звірки.

Колегія суддів зазначає, що відповідач, будучи суб'єктом владних повноважень та заперечуючи проти адміністративного позову не виконав покладений на нього ч.2 ст.71 КАС України обов'язок та не довів правомірності проведення спірної зустрічної звірки позивача із підприємствами-контрагентами.

Доводи апеляційної скарги щодо правомірності проведення контролюючим органом спірної звірки, колегія суддів вважає необґрунтованими з вище зазначених підстав, та такими що не впливають на висновки суду першої інстанції.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на вищезазначене, постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального права, у відповідності до вимог норм матеріального права, тому колегія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Основ`янської об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2013 р. по справі № 820/5684/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Любчич Л.В. Судді (підпис) (підпис) Сіренко О.І. Спаскін О.А. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Любчич Л.В. Повний текст ухвали виготовлений 27.09.2013 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33787826
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5684/13-а

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 02.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 02.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 06.09.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 09.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні