Рішення
від 25.09.2013 по справі 902/850/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 вересня 2013 р.

Справа № 902/850/13

Провадження № 19/902/57/13

Господарський суд Вінницької області у складі головуючого судді Яремчука Ю.О., суддів Банаська О.О. , Говор Н.Д., при секретарі судового засідання Горейко М.В., розглянувши матеріали справи

за позовом :Заступника прокурора міста Вінниці (вул. Ватутіна,10, м. Вінниця) в інтересах держави в особі Вінницької міської ради ( вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21050)

до :Акціонерного товариства закритого типу "Аспект" (вул. Самохвалова, 19, м.Сімферополь, 95033)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Вінницьке обласне комунальне виробниче підприємство водопровідно-каналізаційне господарство "Вінницяводоканал" (вул. Київська, 173, м. Вінниця, 21022)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Регіональне відділення Фонду державного майна України у Вінницькій області (вул. Гоголя,10, м. Вінниця, 21100)

про визнання права власності на об'єкт вартістю 4490825 грн.

за участю представників сторін:

прокурора: Карманчук Л.В.;

позивача Вінницької міської ради: Левчишин С. О.;

відповідача акціонерного товариства закритого типу "Аспект: Путілін Є. В.;

третьої особи КП "Вінницяоблводоканал": Шевчук О. В.; Глімбоцька З. Г.;

третьої особи Регіонального відділення Фонду Державного майна України

у Вінницькій обл.: Данилевич Л. М. ;

ВСТАНОВИВ :

Подано позов заступником прокурора міста Вінниці в інтересах держави в особі Вінницької міської ради до Акціонерного товариства закритого типу "Аспект" за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Вінницького обласного комунального виробничого підприємства водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" та Регіонального відділення Фонду державного майна України у Вінницькій області про визнання права власності на об'єкт вартістю 4490825 грн.

Ухвалою суду від 10.06.2013 року порушено провадження у вказаній справі № 902/850/13 з призначенням її до розгляду в судовому засіданні на 25.06.2013 року.

21.06.2013 року від регіонального відділення Фонду державного майна України по Вінницькій області надійшло пояснення по справі в якому останній зазначив, що підтримує позов в повному обсязі.

Ухвалою суду від 25.06.2013 року відкладено розгляд справи на 23.07.2013 року та продовжено строк розгляду спору на п'ятнадцять днів.

19.07.2013 року від КП "Вінницяводоканал" надійшло пояснення по справі в якому останній позов підтримує в повному обсязі.

23.07.2013 року від приватного акціонерного товариства "Аспект" надійшов відзив на позов в якому останній зазначає, що проти позову заперечує, вважає його безпідставним та необґрунтованим.

На підставі заяви судді Яремчука Ю.О. від 23.07.2013 року, розпорядженням в.о. керівника апарату господарського суду Вінницької області Каплановської К.Р. від 23.07.2013 року для розгляду справи №902/850/13 створено колегію у складі: головуючого судді Яремчука Ю.О., суддів: Банаська О.О., Тварковського А.А.

Ухвалою суду 23.07.2013 року, колегією суддів справу № 902/850/13 прийнято до свого провадження та призначена до розгляду на 12.08.2013р..

Однак в зв'язку із перебуванням судді Тварковського А.А. у щорічній відпустці станом на 12.08.2013 року на підставі заяви головуючого судді розпорядженням керівника апарату господарського суду Вінницької області від 12.08.2013 року для продовження розгляду справи № 902/850/13, введено до колегії іншого суддю - Говор Н.Д.

Ухвалою суду 12.08.2013 року, колегією суддів справу № 902/850/13 прийнято до свого провадження.

Ухвалою суду від 12.08.2013 року згідно п.п. 2, 3 ст.77 ГПК України розгляд справи відкладено на 16.09.2013 року з підстав неподання витребуваних доказів та необхідністю витребування нових доказів.

Ухвалою суду від 16.09.2013 року відкладено розгляд справи на 25.09.2013 року враховуючи неподання сторонами усіх витребуваних судом доказів та у зв'язку з необхідністю витребування нових доказів.

Разом з тим, суд зазначає, що 09.08.2013 року представником відповідача Акціонерного товариства закритого типу "Аспект", через канцелярію суду подано заяву про зупинення провадження у справі до вирішення пов'язаної з нею адміністративної справи № 123/289/13-а (вх.№ 08-46/9862/13).

Суд розглянув вказану заяву та відмовив у її задоволенні. Відмовляючи у даній заяві суд виходив з того, що справа №2а/123/8134/2013 яка розглядається Київським районним судом м. Сімферополя не пов'язана із справою № 902/850/13, а тому підстави для зупинення відсутні. Одночасно, суд вважає за необхідне зазначити, що у разі виникнення істотних обставин, які не були встановлені і не могли бути відомі під час вирішення спору, сторони не позбавлені права звернутися до суду з заявою про перегляд рішення суду за нововиявленими обставинами в порядку, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України.

Разом з тим, 16.09.2013 року представником відповідача через канцелярію суду подані письмові пояснення (вх. № канц. 08-46/10970/13) та заяву про застосування строків звернення до суду та припинення провадження (вх. № канц. 08-46/10975/13).

Суд відмовляє в даній заяві оскільки остання є безпідставною.

В судове засідання 25.09.2013 року з'явились прокурор, представники позивача, відповідача та третіх осіб.

Прокурор, представники Вінницької міської ради та третіх осіб, позов підтримали в повному обсязі. Представник відповідача, проти позову заперечував.

Разом з тим суд зазначає, що 25.09.2013 року від акціонерного товариства закритого типу "Аспект" надійшло клопотання про призначення будівельно -технічної експертизи у справі.

Суд відмовляє в задоволенні даного клопотання, з огляду на необгрунтованіть та відсутністю підстав для проведення експертизи.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення прокурора представника позивача, представника відповідача, представників третіх осіб з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Виконавчим комітетом Вінницької міської Ради народних депутатів прийнято рішення від 26.08.1993р. № 580 "Про каналізування мікрорайону "Тяжилів". Відповідно до вищезазначеного рішенням виконавчого комітету Вінницької міської Ради народних депутатів замовником будівництва каналізаційного колектора від каналізаційно - насосної станції № 9, до вул. Баженова, та запуску КНС-№ 9 визначено ВО "Жовтень". Функціонування технічного нагляду за виконання робіт покладено на "Вінницяводоканал".

Відповідно до п.3 рішення Виконавчого комітету Вінницької міської Ради народних депутатів від 26.08.1993 р. № 580 "Про каналізування мікрорайону "Тяжилів" визначено, що фінансування робіт здійснювати за рахунок дольових коштів підприємств та організацій міста згідно з переліком визначеним в додатку № 1 до вищеназваного рішення.

Каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів", що пролягає по II - му провулку Індустріальному від вул. Ватутіна до каналізаційно - насосної станції № 9 побудований з метою "каналізування" мікрорайону "Тяжилів" та відведення стічних вод будинків житлового фонду, промислових підприємств, приватного житлового сектору мікрорайону "Тяжилів".

При цьому, суб'єктом права комунальної власності від імені територіальної громади м. Вінниці виступає Вінницька міська рада. З метою забезпечення необхідного рівня та якості послуг населенню у сфері житлово - комунального господарства, належного утримання та ефективної експлуатації майна комунальної власності територіальної громади м. Вінниці, рішенням від 26.06.2009р. № 2455 "Про внесення доповнень в підрозділ 3.4. розділу 3 додатку до рішення міської ради від 04.04.2008р. № 1845 "Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Вінниці та визнання такими, що втратив чинність пункт 1 рішення міської ради від 18.10.2002р. №107 зі змінами та доповненнями до нього ", зобов'язано виконавчі органи міської ради забезпечити виготовлення проектної документації на самопливний каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів" (по ІІ-му провулку Індустріальному ) від вул. Ватутіна до КНС № 9, Д=400мм, протяжністю 729,3 м/п, Д=600 мм, протяжністю 2275 п/п, дійсною вартістю 4 490 825 грн.

Об'єкт комунальної власності територіальної громади м. Вінниці самопливний каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів" (по ІІ-му провулку Індустріальному ), від вул. Ватутіна до КНС № 9, Д=400мм, протяжністю 729,3 м/п, Д=600 мм, протяжністю 2275 п/п, дійсною вартістю 4 490 825 грн., на підставі рішення від 26.06.2009р. № 2455 38 сесії Вінницької міської ради 5 скликання згідно акту прийому - передачі на баланс каналізаційного колектора для мікрорайону "Тяжилів" від 27.07.2009р. передано Вінницькому обласному комунальному виробничому підприємству водопровідно - каналізаційного господарства "Вінницяводоканал", як спеціалізованому підприємству у сфері виробництва і надання послуг з водопостачання та водовід ведення. Даний акт прийому-передачі на баланс підписано та затверджено печатками Начальника управління енергетики, транспорту та зв'язку Вінницької міської ради Іордановим Ю.І. та в.о. начальника ВОКВП ВКГ "Вінницяводоканал" Сиско В.М.

Рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради від 13.08.2009р. № 1838 "Про виділення коштів на оплату робіт для виготовлення технічної документації, оцінки правовстановлюючих документів на об'єкти комунальної власності та внесення часткових змін в рішення виконкому міської ради від 12.02.2009 р. №191, від 22.06.2009 р. №1414" виділено управлінню житлового господарства 59 426, 04 грн. на оплату послуг ВОКВП ВКГ "Вінницяводоканал" на виготовлення інвентарної справи на каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів" від вул. Ватутіна до КНС №9.

При цьому, прокуратурою м.Вінниці було здійснено запит до регіонального відділення Фонду державного майна України по Вінницькій області, а судом було зобов'язано надати пояснення по суту спору, щодо права власності на каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів" по 2-му пров. Індустріальному.

Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Вінницькій області (листом начальника регіонального відділення фонду державного Вінницькій області від 03.06.2013 р. адресованого прокурору м. Вінниці та в поясненні № 10-06/1726 від 21.06.2013 року адресованого суду) повідомлено наступне: для каналізування мікрорайону "Тяжилів" м. Вінниці в 1993-1994 роках у будівництві каналізаційного колектора взяло участь більш як вісім підприємств міста. За рішенням виконкому Вінницької міської ради від 26.08.1993 № 580 на ВО "Жовтень" покладено зобов'язання виступити замовником технічної документації.

Як видно із матеріалів справи, регіональне відділення Фонду державного майна України по Вінницькій області здійснюючи приватизацію виробничого об'єднання "Жовтень", відповідно до ч.2 ст. 18 Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств" від 04.03.1992 №2163-XII виступило засновником відкритого акціонерного товариства "Вінницький ламповий завод" та передало до його статутного капіталу єдиний майновий комплекс державного підприємства за винятком об'єктів житлового фонду з інженерною інфраструктурою та об'єктів соціально-культурного призначення. Каналізаційний колектор по 2-му пров. Індустріальному мікрорайону "Тяжилів" м. Вінниці регіональним відділенням не був переданий до статутного капіталу ВАТ "Вінницькій ламповий завод", оскільки, на бухгалтерському обліку ВО "Жовтень" не обліковувався. Передачі до статутного капіталу ВАТ "Ламповий завод" не підлягав на підставі ч. 2 ст. 3 Закону України "Про приватизацію державного майна", а був відповідно до Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" об'єктом безоплатної передачі у комунальну власність територіальної громади м. Вінниці, що підтверджується відомістю розрахунку вартості будівель, споруд та передавальних пристроїв станом на 01.03.1996.

Із матеріалів справи слідує, що АТЗТ "Аспект" право власності Вінницької міської ради на самопливний каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів" (по ІІ-му провулку Індустріальному ) від вул. Ватутіна до КНС № 9 не визнається.

При цьому відповідач зазначає, що акціонерне товариство закритого типу "Аспект" м. Сімферополь виступило санатором відкритого акціонерного товариства "Вінницький ламповий завод" , згідно з договором санації затвердженим 17.03.1999 р. господарським судом Вінницької області у справі 86/2 про банкрутство В О "Жовтень". АТЗТ "Аспект" вважає себе власником каналізаційного колектора на підставі отриманих активів і пасивів за накладною № 1. Згідно з накладною №1 станом на 01.07.1999 р. ВАТ "Вінницький ламповий завод" передав АТЗТ "Аспект" на підставі договору санації від 16.02.1999р. майно у кількості 64 254 предметів в тому числі і спірне .

Разом з тим, відповідач зазначає, що 17.05.2004 року між ВОКВП ВКГ "Водоканал" та АЗТЗ "Аспект" було складено акт балансової приналежності водопровідних, каналізаційних мереж і границь технічного обслуговування згідно якого на балансі абонента (АЗТЗ "Аспект" знаходяться внутрішньо майданчикове та транзитні лінії водопроводу та каналізації по водопроводу в місті відгалуження з-ду "Пневматіка" в колодязі по вул. Гонти в місті підключення до міських мереж по вул. Ватутіна та по вул. Чехова по каналізації в місті підключення до КНС №9. Мережі є власністю абонента і ним обслуговуються.

Згідно "Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України", затверджених наказом Міністерства житлово-комунального господарства від 27.06.2008р. № 190 межа балансової належності - лінія розподілу елементів систем водопостачання та водовідведення і споруд на них між власниками або користувачами.

Отже, ВОКВП ВКГ "Водоканал", який є на даний час комунальним підприємством міста визнавалось право власності на зазначений каналізаційний колектор за АЗТЗ "Аспект", однак без відома власника на підставі оскаржуваного рішення Вінницької міської ради на підставі акту прийому-передачі від 27.07.2009 р. прийняли його на баланс чим порушуються права АЗТЗ "Аспект".

Акціонерним товариством закритого типу "Аспект" право комунальної власності за територіальною громадою м. Вінниці в особі Вінницької міської ради на каналізаційний колектор по II -му провулку Індустріальному від вул. Ватутніна до КНС №9 не визнається.

Враховуючи встановлені обставини, суд дійшов наступних висновків.

Як вбачається із ч.8 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування" право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Згідно ст.6 Закону України "Про місцеве самоврядування" первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, та іншими законами.

Як визначено ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Як визначено п.2 ч.9 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради мають право: на переважне придбання в комунальну власність приміщень, споруд, інших об'єктів, розташованих на відповідній території, якщо вони можуть бути використані для забезпечення комунально-побутових та соціально-культурних потреб територіальних громад.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування" від 07.12.1990р. № 53З-XII, далі Закон № 533-ХІІ від 07.12.1990р, (втратив чинність на підставі Закону № 280/97-ВР від 21.05.1997р.) передбачено, що місцеве самоврядування в Україні - це територіальна самоорганізація громадян для самостійного вирішення безпосередньо або через органи, які вони обирають, усіх питань місцевого життя в межах Конституції України, законів України та власної фінансово-економічної бази.

Статтею 31 Закону № 533-ХІІ від 07.12.1990р. встановлено функції і порядок формування виконавчого комітету Ради народних депутатів, зокрема, виконавчий комітет Ради народних депутатів є виконавчим і розпорядчим органом відповідної Ради, їй підпорядкованим та підзвітним.

Виконавчий комітет сільської, селищної, міської Ради народних депутатів:

здійснює управління майном, яке належить до комунальної власності, майновими фондами житлово-комунального господарства та іншим майном для задоволення потреб і запитів населення;

вирішує питання створення, придбання, використання, оренди або безоплатної передачі майнових об'єктів, які перебувають у комунальній власності (Ст. 35 Закону № 53З-XII від 07.12.1990р.).

організує підготовку і затверджує у встановленому порядку проекти планіровки та забудови населених пунктів, їх генеральних планів, проекти і титульні списки будов та об'єктів місцевого господарства, контролює їх здійснення; керує проектними, будівельно-монтажними та ремонтно-будівельними організаціями, що належать до комунальної власності;

організує за рахунок власних коштів і на дольових засадах будівництво та ремонт жилих будинків, об'єктів комунального господарства і соціально- культурного призначення, а також шляхів на відповідній території_( ст. 37 Закону № 533-ХІІ від 07.12.1990р.).

організує експлуатацію електричних, водопровідних, каналізаційних, теплових і газових мереж та споруд, розглядає і дає висновки щодо планів будівництва зазначених об'єктів підприємствам (об'єднанням), організаціям і установам, які не належать до комунальної власності; контролює будівництво та експлуатацію очисних споруд і обладнання (Ст. 38 Закону № 533-ХІІ від 07.12.1990р.).

Відповідно до ст. 35 Закону України "Про власність" від 07.02.1991р. № 697- XII,(втратив чинність на підставі Закону № 997-У від 27.04.2007р) визначено, що об'єктами права комунальної власності є майно, що забезпечує діяльність відповідних Рад і утворюваних ними органів; кошти місцевих бюджетів , державний житловий фонд, об'єкти житлово - комунального господарства; майно закладів народної освіти, культури, охорони здоров'я, торгівлі, побутового обслуговування; майно підприємств; місцеві енергетичні системи, транспорт, системи зв'язку та інформації, включаючи націоналізоване майно, передане відповідним підприємствам, установам, організаціям; а також інше майно, необхідне для забезпечення економічного і соціального розвитку відповідної території.

Таким чином, управління вищезазначеними об'єктами житлово - комунального господарства, що відповідно до закону є комунальною власністю, відноситься до компетенції виконавчих органів місцевого самоврядування.

Одним із завдань, що покладені законодавством України на органи місцевого самоврядування є повноваження у сфері житлово - комунального господарства, спрямовані на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях,будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів,норм, стандартів, порядків і правил.

Невід'ємною частиною житлово - комунальних послуг є відведення та очищення комунальних та інших стічних вод.

Відведення та очищення стічних вод - це господарська діяльність за допомогою комплексу об'єктів, споруд, колекторів, трубопроводів, пов'язаних єдиним технологічним процесом.

Мережі водопостачання та водовідведення нерозривно пов'язані із житловими комплексами, будівлями, спорудами, майновими комплексами, тощо і призначенні для забезпечення належного утримання та ефективної експлуатації з метою надання необхідного рівня та якості послуг.

Право власності виникає з певних юридичних фактів, передбачених нормами об'єктивного права.

Як визначено ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Відповідно до ст.331 Цивільного кодексу України право власності на нову річ, яка виготовлена (створена) особою, набувається нею, якщо інше не встановлено договором або законом. Особа, яка виготовила (створила) річ зі своїх матеріалів на підставі договору, є власником цієї речі.

Відповідно до ч.2 ст. 5 Закону України "Про приватизацію державного майна", приватизації не підлягають об'єкти, що мають загальнодержавне значення, а також казенні підприємства.

Загальнодержавне значення мають, об'єкти , які забезпечують життєдіяльність держави в цілому, зокрема: об'єкти інженерної інфраструктури та блаустрою міст, включаючи мережі, споруди, устаткування, які пов'язанні з постачанням споживачам води, газу, тепла, а також відведенням і очищенням стічних вод.

Відповідно до ст.143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Частиною 3 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах,а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. (ч.5 ст. 60 Закону)

Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об'єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню. (Ч. 7 ст. 60 Закону).

Відповідно до ч. 1 ст. 62 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком. Вона гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб. У випадках, коли доходи від закріплених за місцевими бюджетами загальнодержавних податків та зборів перевищують мінімальний розмір місцевого бюджету, держава вилучає із місцевого бюджету до державного бюджету частину надлишку в порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.

Каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів" по II -му пров. Індустріальному від вул. Ватутіна до КНС №9, Д=400мм, протяжністю 729,3м/п, Д= 600мм, протяжністю 2275 м/п належить на праві комунальної власності територіальній громаді м.Вінниці в особі її представницького органу Вінницької міської ради і виконує функцію відведення стічних вод житлового фонду, об'єктів соціальної сфери та інших споживачів мікрорайону "Тяжилів", оспорювання акціонерним товариством закритого типу "Аспект" та не визнання права комунальної власності за територіальною громадою м. Вінниці на колектор порушує права територіальної громади м. Вінниці в особі її представницького органу Вінницької міської ради, тим самим створює загрозу незабезпечення санітарно - епідеміологічного благополуччя мешканців міста Вінниця та Вінницького району.

Відповідно до ст. 322 ЦК України, власник зобов'язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не передбачено законом або договором.

Статтею 327 ЦК України встановлено, у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді.

Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Каналізаційний колектор від КНС №9 до вул. Баженова побудований з метою організації та забезпечення мешканців мікрорайону "Тяжилів", підприємств, організацій і установ різних форм власності централізованим водовідведенням.

Згідно ст.392 ЦК України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Як слідує із матеріалів справи, фінансування робіт по будівництву каналізаційного колектора здійснювалося на умовах дольової участі підприємств та організацій міста Вінниці, а тому, останній не належав до заводської каналізації ВО "Жовтень". Разом з тим, каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів" по ІІ провулку Індустріальному у м. Вінниці входить до загальної системи комплексу споруд, колекторів, трубопроводів, пов'язаних єдиним технологічним процесом у м. Вінниці та нерозривно поєднаний єдиними технологічними процесами з каналізаційними мережами із замкненим циклом виробництва щодо відведення та очищення стічних вод.

Як визначає ст.32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до ст.ст. 34, 43 Господарського процесуального кодексу України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення для господарського суду не є обов'язковим.

За змістом статті 33 Господарського процесуального кодексу України, обов'язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, хто посилається на юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги і заперечення.

Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі на підставі доказів наявних в матеріалах справи.

Керуючись ст.ст. 4-3, 4-5, 22, 32, 33, 34, 36, 43, 44, 49, ст.ст. 82, 84, 85, 86, 87, 115, 116 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити.

Визнати право власності на самопливний каналізаційний колектор мікрорайону "Тяжилів" по ІІ-му провулку Індустріальному у м. Вінниці, від вул. Ватутіна до каналізаційно-насосної станції №9, діаметром =400мм., протяжністю 729,3 м/п, діаметром =600 мм., протяжністю 2275 м/п діаметром =400 мм. за територіальною громадою м. Вінниці в особі Вінницької міської ради.

Стягнути з акціонерного товариства закритого типу "Аспект" (вул. Самохвалова, 19, м.Сімферополь, 95033, код ЄДРПОУ 22278196) до Державного бюджету України 68 820 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 30 вересня 2013 р.

Головуючий суддя Яремчук Ю.О.

Судді Банасько О.О.

Говор Н.Д.

віддрук. прим.:

1 - до справи

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення25.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33804196
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —902/850/13

Ухвала від 16.09.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Судовий наказ від 11.10.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 12.08.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 04.11.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Постанова від 30.01.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Могил C.К.

Ухвала від 15.01.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Могил C.К.

Постанова від 19.11.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Ухвала від 23.10.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Рішення від 25.09.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 12.08.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні