cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" вересня 2013 р. Справа № 916/1040/13 Одеський апеляційний господарський суд у складі:
Головуючого судді Ліпчанської Н.В.
Суддів Мацюри П.Ф., Лисенко В.А..
При секретарі судового засідання Станковій І.М..
За участю представників сторін:
від прокуратури Одеської області - Лянна О.А., посвідчення №005252 від 22.09.13р.
від позивача - Франко С.В., довіреність № 10-8, дата видачі : 30.01.13р.
від відповідача 1) - Арнаутов М.І., довіреність № 733, дата видачі : 29.04.13р..
- Мефодовська Н.М., довіреність № 734, дата видачі : 29.04.13р.
Представники ПП "Авазіс плюс" та Державної фінансової інспекції в Одеській області в судове засідання не з'явились. Про час, дату та місце його проведення повідомлені належним чином.
Розглянувши апеляційну скаргу Приватного підприємства "Авазіс плюс"
на рішення господарського суду Одеської області від 02.07.2013р.
у справі № 916/1040/13
За позовом Прокурора Болградського району Одеської області в інтересах держави в особі Департаменту комунального будівництва Одеської обласної державної адміністрації
до 1) Комунального підприємства "Болградська центральна районна лікарня"
2) Приватного підприємства "Авазіс плюс"
за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Державної фінансової інспекції в Одеській області
про визнання недійсним рішення комітету з конкурсних торгів і договору про закупівлю
Встановив:
В квітні 2013 року Прокурор Болградського району Одеської області в інтересах держави в особі департаменту комунального будівництва Одеської обласної державної адміністрації звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Комунального підприємства „Болградська центральна районна лікарня" (Далі - КП „Болградська центральна районна лікарня") та до приватного підприємства „Авазіс плюс" (Далі - ПП „Авазіс плюс") за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Державної фінансової інспекції в Одеській області про визнання недійсним рішення комітету з конкурсних торгів КП „Болградська центральна районна лікарня" оформлене протоком оцінки пропозицій конкурсних торгів від 30.08.2012р., про визнання ПП „Авазіс плюс" переможцем торгів на закупівлю робіт з реконструкції частини об'єкту незавершеного будівництва пологового будинку в м. Болграді „Центр матері і дитини" та визнання недійсним договору про закупівлю робіт за державні кошти від 18.09.2012р. №1/Ц укладеного між КП „Болградська центральна районна лікарня" та ПП „Авазіс плюс" на суму 34368114,00 грн.
У відзиві на позов, КП „Болградська центральна районна лікарня" позовні вимоги визнає в повному обсязі та проти їх задоволення не заперечує.
Представник ПП „Авазіс плюс" в судовому засіданні надав відзив на позов відповідно до якого заперечує проти нього та просив суд в його задоволенні відмовити.
Рішенням господарського суду Одеської області від 02.07.2013р., (суддя - Погребна К.Ф.) позов задоволено повністю.
Місцевий господарський суд визнав недійсним рішення комітету з конкурсних торгів КП „Болградська центральна районна лікарня" оформлене протоком оцінки пропозицій конкурсних торгів від 30.08.2012р., про визнання ПП „Авазіс плюс" переможцем торгів на закупівлю робіт з реконструкції частини об'єкту незавершеного будівництва пологового будинку в м. Болграді під „Центр матері і дитини". Визнано недійсним договір про закупівлю робіт за державні кошти від 18.09.2012р. №1/Ц укладеного між КП „Болградська центральна районна лікарня" (65023, Одеська область, м. Болград, вул. Жовтнева, 71-75, код:01998170) та ПП „Авазіс плюс" (61128, м. Харків, пр-т П'ятдесятиріччя СРСР, 149, код:35699160) на суму 34368114грн.
Крім того, суд солідарно стягнув з КП „Болградська центральна районна лікарня" та ПП „Авазіс плюс" в доход державного бюджету України судовий збір по 573,50 грн..
Не погоджуючись із зазначеним рішенням господарського суду, ПП „Авазіс плюс" звернулось до Одеського апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою в якій просить рішення скасувати, прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Відзив на апеляційну скаргу до суду апеляційної інстанції не надходив.
19 вересня 2013 року до Одеського апеляційного господарського суду від ПП „Авазіс плюс" надійшло клопотання в якому відповідач-2 просив розглянути дану справу без присутності його представників.
Представник Державної фінансової інспекції в Одеській області у судове засідання апеляційної інстанції не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце слухання справи.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що рішення господарського суду слід залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення, виходячи з наступних підстав.
Як встановлено місцевим господарським судом в Інформаційному бюлетені Віснику державник закупівель №82/4 (684/4) від 10.07.2012р. було розміщено оголошення №2497172 про проведення процедури закупівлі, де замовником торгів була Болградська центральна районна лікарня.
За результатами проведеної КП „Болградська центральна районна лікарня" процедури закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти переможцем конкурсних торгів визнано ПП „Авазіс плюс" з яким у подальшому був укладений договір № 1/Ц від 18.09.2012 на суму 34368114 грн.. Предмет закупівлі - реконструкція частини об'єкта незавершеного будівництва пологового будинку в м. Болграді під „Центр матері і дитини". (т.1а.с.45-46)
Проведеною Ізмаїльською об'єднаною державною фінансовою інспекцією з 28.03.2013 по 29.03.2013 перевіркою дотримання КП „Болградська центральна районна лікарня" чинного законодавства при проведенні процедури закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти за період з 01.01.2012 р. по 28.03.2013р., оформленою довідкою від 29.03.2013р. № 850-16/25, встановлено, що КП „Болградська центральна районна лікарня" допущено низку порушень Закону України „Про здійснення державних закупівель". (т.1 а.с.66-71)
Відповідно до рішення Болградської районної ради „Про районний бюджет Болградського району на 2012 рік" з метою реконструкції частини об'єкта незавершеного будівництва пологового будинку в м. Болграді під „Центр матері і дитини" бюджетні асигнування передбачені в сумі 300 тис. грн.
Річний план закупівель (зі змінами та доповненнями) на 2012 рік затверджено рішенням комітету з конкурсних торгів від 09.07.2012 (протокол засідання комітету № 3).
За документацією конкурсних торгів (зі змінами і доповненнями), замовником визначено оцінку пропозицій конкурсних торгів на підставі двох критеріїв: ціна та умови оплати.
Згідно з реєстром отриманих пропозицій, комітетом з конкурсних торгів „Болградська центральна районна лікарня" станом на 27.08.2012 року отримано 3 такі цінові пропозиції на участь у процедурі торгів на вищезазначену закупівлю:
-від приватного підприємства „Авазіс плюс" (м. Харків, пр-т П'ятдесятиріччя СРСР, 149), ціна пропозиції - 34 368 114 грн.;
-від підприємства „Орембудсервіс" Харківської обласної ради (регіональний осередок) всеукраїнської організації інвалідів "Союз організації інвалідів України" (м. Харків, вул. Рибалко,50\4), ціна пропозиції - 39116988 грн.;
-від товариства з обмеженою відповідальністю „БУ Південбуд" (м. Ізмаїл, вул. Болградське шосе, 33), ціна пропозиції - 26528720,40 грн.
Таким чином, на думку позивача серед учасників конкурсних торгів найбільш вигідною ціновою пропозицією, за умови дотримання вимог Закону, була пропозиція ТОВ „БУ Південбуд".
Однак, протоколом засідання комітету з конкурсних торгів від 30.08.2012 конкурсну пропозицію ТОВ „БУ Південбуд" з ціною 26528720,40 грн. було відхилено, а переможцем торгів обрано пропозицію ПП „Авазіс плюс" з ціною 34 368 114 грн. терміном відстрочки оплати до 420 календарних днів.(т.1а.с.42-44)
Прокурор Болградського району Одеської області стверджує що КП „Болградська центральна районна лікарня" не дотримано принципу об'єктивної та неупередженої оцінки конкурсних торгів при максимальній економії та ефективності, визначених ч. 1 ст. 3 Закону України „Про здійснення державних закупівель", у результаті чого відхилено більш вигідну пропозицію учасника ТОВ „БУ Південбуд" (26528720,40 грн.), у порівнянні з ціновою пропозицією переможця торгів, з яким укладено договір від 18.09.2012 № 1/Ц, - ПП „Авазіс плюс" (34368114 грн.), що складає економію при загальному обсязі закупівлі - 7839393,60 грн..
18.09.2012р. Комунальним підприємством „Болградська центральна районна лікарня" за результатами конкурсних торгів був укладений з ПП „Авазіс плюс" договір №1/Ц на суму 34 368 114 грн. на предмет реконструкції частини об'єкта незавершеного будівництва - пологового будинку "Центр матері і дитини" в м. Болграді.(т.1 а.с.45-46)
Проте зазначений договір був укладений без урахування пропозиції ПП „Авазіс плюс" щодо відстрочки платежів строком до 420 календарних днів.
Як вбачається з листа голови Болградської районної державної адміністрації від 16.11.2012 № 01X01-16/2809, відповідно до рішення Одеської обласної ради від 28.12.2011 №368-VI "Про обласний бюджет Одеської області на 2012 рік" (зі змінами від 09.11.2012) Головне управління капітального будівництва (на теперішній час - департамент капітального будівництва) обласної державної адміністрації визначено головним розпорядником по об'єкту - „Реконструкція частини об'єкта незавершеного будівництва пологового будинку в м. Болграді під „Центр матері і дитини". (т.1 а.с.53)
Адміністрація КП „Болградська центральна районна лікарня" проінформувала директора ПП „Авазіс плюс" про зміну головного розпорядника по зазначеному об'єкту.
Комітетом з конкурсних торгів КП „Болградська центральна районна лікарня" 01.10.2012р. прийнято рішення № 9, про скасування відкритих торгів по предмету закупівлі - роботи з реконструкції частини об'єкта незавершеного будівництва пологового будинку в м. Болграді під „Центр матері і дитини" та розірвання договору від 18.09.2012 № 1/Ц та укладання додаткової угоди. (т.2 а.с.144-147)
Відповідно з отриманого КП „Болградська центральна районна лікарня" від ПП „Авазіс плюс" листа від 21.11.2012 № 288, вбачається що керівництво підприємства не дає згоду на розірвання договору від 18.09.2012 № 1/Ц.
З огляду на викладене, позивач вважає що рішення комітету з конкурсних торгів КП „Болградська центральна районна лікарня", оформлене протоколом від 30.08.2012, та договір від 18.09.2012 № 1/Ц мають бути визнані недійсними.
Прокурор зазначає, що порушення процедури державних закупівель унеможливлює раціональне та ефективне використання державних коштів і здатне спричинити істотної шкоди інтересам держави, в зв'язку з чим Прокурор Болградського району Одеської області змушений був звернутись до суду з відповідним позовом за захистом інтересів держави в особі Департаменту комунального будівництва Одеської обласної державної адміністрації
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти встановлені у Законі України „Про здійснення державних закупівель".
Комітет з конкурсних торгів утворюється замовником (генеральним замовником) для організації та проведення процедур закупівель (ч.1 ст.11 ЗУ "Про здійснення державних закупівель".)
Частинами 4, 5 ст. 11 Закону України „Про здійснення державних закупівель" передбачені повноваження комітету з конкурсних торгів, зокрема комітет:
- планує проведення процедур закупівель;
- складає та затверджує річний план державних закупівель;
- здійснює вибір процедури закупівлі;
- проводить процедури закупівель;
- попередню кваліфікацію учасників;
- забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вибір переможця;
- забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань державних закупівель, визначених цим Законом;
- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі із зазначенням причин відмови.
Члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України.
Як встановлено місцевим господарським судом, до участі в процедурі торгів надійшли 3 пропозиції: - від ПП "Авазіс плюс" - 34 368114 грн., з відстрочкою - 420 к/д, - від Підприємства „Орембудсервіс" Харківської обласної ради (регіональний осередок) Всеукраїнської організації інвалідів, „Союз організацій інвалідів України" - 39 116988грн., з відстрочкою - 20 к/д, - від ТОВ „БУ Південбуд" - 26528720,40 грн., з відстрочкою -180к/д.
Відповідно до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінова пропозиція) №8 від 30.08.2012р. переможцем торгів обрано пропозицію Приватного підприємства „Авазіс плюс" з ціновою пропозицією 34368114грн. та відстрочкою 420 к\д. (т.1 а.с. 42-44)
Згідно з річним планом закупівель (зі змінами та доповненнями) на 2012 рік затвердженого рішенням комітету з конкурсних торгів.
КП "Болградської центральної районної лікарні" від 09.07.2012 було заплановано проведення процедура відкритих торгів на закупівлю робіт по об'єкту "Реконструкція частини об'єкта незавершеного будівництва пологового відділення в м.Болграді під "Центр матері і дитини" з очікуваною вартістю закупівлі 34 377122,00 гривень.
Рішенням Болградської районної ради від 22.11.2012р. №303-VІ були внесені зміни до районного бюджету, в тому числі зменшені бюджетні призначення Болградської центральної лікарні на реконструкцію частини об'єкту незавершеного будівництва пологового будинку в м. Болграді під „Центр матері та дитини" на суму 300000,00грн.
Згідно з Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів, який затверджено наказом Державної казначейства України від 04.11.2002р. №205, та Порядком реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 02.03.2012р. №309 до кошторисів видатків Болградської районної лікарні були внесені відповідні зміни щодо зменшення бюджетних асигнувань за спеціальним фондом на 300000грн.
Відповідно до статті 3 Закону, одним із принципів здійснення закупівель є максимальна економія та ефективність. Комітет з конкурсних торгів КП "Белградської центральної районної лікарні" своїми рішеннями створив підґрунтя для укладання договору на суму, яка значно перевищує бюджетні асигнування.
Частиною четвертою статті 48 Бюджетного Кодексу України, зазначено що зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушення бюджетного законодавства. Витрати на покриття таких зобов'язань не здійснюються.
Згідно із статтею 27 цього Закону, розкриття пропозицій конкурсних торгів здійснюється в день закінчення строку їх подання у час та в місці, що зазначені в оголошенні про проведення процедури закупівлі.
Під час розкриття пропозицій конкурсних торгів перевіряється наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів, а також оголошуються найменування та місцезнаходження кожного учасника, ціна кожної пропозиції конкурсних торгів або частини предмета закупівлі (лота). Зазначена інформація вноситься до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів складається у день розкриття пропозицій конкурсних торгів за формою, встановленою Уповноваженим органом.
Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів підписується членами комітету з конкурсних торгів та учасниками, які беруть участь у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Виходячи зі змісту частини третьої ст. 27 Закону України "Про здійснення державних закупівель", під час розкриття пропозицій конкурсних торгів рішень комітетом з конкурсних торгів щодо відхилення пропозицій конкурсних торгів та/або допущення їх до оцінки не приймається, а складається лише протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів за формою, встановленою Уповноваженим органом, керуючись частиною 4 статті 27 цього Закону.
Відповідно до частини четвертої статті 28 Закону України "Про здійснення державних закупівель" замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з цим Законом. Зокрема частиною 5 цієї статті передбачено, що Замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно з цим Законом (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів. Критеріями оцінки є:
- у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок - ціна;
- у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт),
- ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема такими, як:
якість виконання робіт, послуг; умови оплати; строк виконання; гарантійне обслуговування; експлуатаційні витрати; передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, включаючи використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг, що пропонуються учасником.
Частиною 6 ст. 28 Закону визначено, що якщо для визначення найбільш економічно вигідної пропозиції конкурсних торгів крім ціни застосовуються й інші критерії оцінки, у документації конкурсних торгів визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці пропозицій конкурсних торгів.
Частиною першою статті 48 Бюджетного Кодексу України визначено, зокрема, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами Державної казначейської служби України.
Головний розпорядник бюджетних коштів отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань (пункт третій частини п'ятої статті 22 стаття Бюджетного кодексу України ).
Частиною 1 ст. 3 Бюджетного Кодексу України визначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Тобто Замовник, який являється бюджетною установою, повинен враховувати бюджетне законодавство та визначити в критеріях оцінки конкурсних торгів такі умови оплати, які можливо буде здійснювати відповідно до чинного законодавства в межах бюджетних асигнувань та взятих договірних зобов'язань.
Враховуючи зазначене, судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції, що відтермінування платежу, тобто перенесення платежу на пізніший термін згідно з домовленістю сторін угоди є некоректною умовою оплати, так як це суперечить, зокрема частині першої статті 48 Бюджетного Кодексу України.
Згідно з частиною першою статті 116 Бюджетного Кодексу України порушенням, бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме, зокрема взяття зобов'язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом, чи законом про Державний бюджет України.
Згідно з ч.5 ст.28 Закону України "Про здійснення державних закупівель" Замовник торгів КП "Болградська центральна районна лікарня" для оцінки пропозицій конкурсних торгів обрала два критерії: "ціна" та "умови оплати". Кількість балів за критерієм "умови оплати" визначалась наступним чином: пропозиції, термін відстрочки платежу якої найвигідніший (найдовший) , присвоюється максимально можлива кількість балів.
Частиною 4 ст. 28 Закону встановлено, що Замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з цим Законом.
Як встановлено матеріалами справи, ПП „Авазіс плюс", отримало максимальну кількість балів серед учасників, так як вказало найбільший термін, відстрочки платежу - 420 к.д., однак такий термін відстрочки виходить за межі бюджетного періоду. Тобто, в майбутньому, після закінчення вказаного терміну, виникло би юридичне зобов'язання без урахування наявності бюджетного призначення, а це в свою чергу відповідно до частини першої статті 116 Бюджетного Кодексу України є порушенням, бюджетного законодавства, тобто порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим, бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме, зокрема взяття зобов'язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України.
Враховуючи вищезазначене, судова колегія погоджується із висновком місцевого господарського суду стосовно того, що відповідачем -1 невірно було обрано критерій оцінки, а саме поряд з ціною й умови оплати, переможцем обрано пропозицію, яка не є найбільш економічно вигідною.
Оскільки, до оцінки було допущено ТОВ „БУ Південбуд", як таку, що відповідає законодавству та вимогам документації конкурсних торгів з ціновою пропозицією 26528720,40грн.. Проте, застосування КП „Болградська центральна районна лікарня" критерію оцінки „умови оплати" призвели до визначення переможцем пропозицію учасника ПП „Авазіс плюс", яка на 7839393,60грн. більше пропозиції ТОВ „БУ Південбуд" - 26528720,40 грн..
До того, судова колегія зазначає, що КП „Болградська центральна районна лікарня" на підставі положень п.1 ч.2 ст.30 Закону України „Про здійснення державних закупівель" повинно було самостійно визнати торги такими що не відбулись в зв'язку з тим, що ціна найбільш вигідної пропозиції конкурсних торгів перевищує суму передбачену замовником на фінансування закупівлі.
Проте відповідних дій в порушення вимог чинного законодавства КП „Болградська центральна районна лікарня" на той час здійснено не було, що призвело до укладання договору про закупівлю робіт за державні кошти від 18.09.2012р. №1/Ц.
Відповідно до ч. 5 ст. 40 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів, або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі.
В укладеному Договорі сторони взагалі не врахували таку істотну умову як „відстрочка платежу" на 420 календарних днів, що являлось одним з критеріїв оцінки.
Відповідно до частини першої статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які. встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно з частиною першою статті 203 Цивільного Кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам
суспільства, його моральним засадам.
Відповідно до абзацу другого частини другої статті 4 Цивільного Кодексу України актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України.
Відповідно до абзацу третього частини другої статті 31 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції.
Відповідно до пропозиції конкурсних торгів Приватного підприємства „Авазіс плюс" умовою відстрочки платежу було вказано 420 к/д.
Виходячи з положень наведеної норми умова відстрочки платежу обов'язкова повинна була були включена у Договір про закупівлю робіт за державні кошти від 18.09.2012р. №1/Ц.
Отже, на думку суду враховуючи відсутність в договорі про закупівлю робіт за державні кошти від 18.09.2012р. №1/Ц такої умови як відстрочка платежу на 420 к/д., зазначений договір є укладеним з порушенням вимог абзацу 3 частини 2 ст. 31 Закону України „Про державні закупівлі" а тому підлягає визнанню недійсним.
Крім того, судова колегія зазначає, що комітетом з конкурсних торгів КП „Болградської центральної лікарні", на підставі висновку проведеного Державною фінансовою інспекцією в Одеській області було прийнято рішення щодо відміни відкритих торгів по предмету закупівлі - робіт по реконструкції частини об'єкта незавершеного будівництва пологового будинку в м. Болграді „Центр матері і дитини" та розірвання договору №1/Ц від 18.09.2012р.
Таким чином, Замовник визнав наявність порушень законодавства з питань державних закупівель при проведенні вищевказаної процедури закупівлі.
ПП „Авазіс плюс" ніяких додаткових пояснень та відповідних доказів до суду апеляційної інстанції не надало, а тому зазначені вище факти скаржником під час розгляду апеляційної скарги в суді апеляційної інстанції нічим спростовані не були, а відповідно, в порушення статті 33 Господарського процесуального кодексу і не були доведені ті обставини, на які скаржник посилався як на підставу своїх вимог і заперечень.
Вищезазначене повністю спростовує доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, на підставі чого судова колегія дійшла до висновку про правомірність та обґрунтованість винесеного місцевим господарським судом рішення.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що рішення господарського суду Одеської області від 02.07.2013 року по справі №916/1040/13 прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права, відповідає вимогам чинного законодавства та матеріалам справи, а тому підстав для його скасування або зміни не вбачаються.
Керуючись ст.ст. 99;101-105 ГПК України, суд -
Постановив:
Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Авазіс плюс" - залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Одеської області від 02.07.2013р. у справі №916/1040/13 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України.
Повний текст постанови підписано 30.09.2013р.
Головуючий суддя Н.В. Ліпчанська
Суддя П.Ф. Мацюра
Суддя В.А. Лисенко
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 01.10.2013 |
Номер документу | 33805256 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Ліпчанська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні