Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2013 р. Справа № 805/9422/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Волгіної Н.П.,
розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Донецька макаронна фабрика» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення із Закритого акціонерного товариства «Донецька макаронна фабрика» в доход державного бюджету України фінансових санкцій у розмірі 85 000,00 грн. згідно постанови про накладення санкцій № 142-ДО-1-Е від 2 квітня 2013 року. Позовні вимоги обґрунтовані наступним.
Закрите акціонерне товариство «Донецька макаронна фабрика» (далі - відповідач, Товариство) не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 372-ДО-1-Е від 22 серпня 2012 року, видане на підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», згідно якого Товариство повинно було у термін до 21 вересня 2012 року (включно) усунути вказані в розпорядженні порушення вимог «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19 грудня 2006 року № 1591, а саме: розкрити регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік. 4 березня 2013 року був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 142-ДО-1-Е від . У зв'язку із наявністю на час прийняття спірною постанови іншої постанови про накладення на відповідача штрафних санкцій за аналогічне правопорушення ( № 1225-ДО-1-Е від 28 грудня 2012 року на суму 17 000,00 грн), має місце повторність правопорушення. Згідно з абз. 2 п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Комісія застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за повторне протягом року невиконання або несвоєчасного виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від п'яти тисяч до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи вищевикладене на підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та пункту п. 5 розділу II, розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, уповноваженою особою Комісії була винесена постанова № 142-ДО-1-Е від 2 квітня 2013 року, про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою було застосовано фінансову санкцію у розмірі 85 000,00 гривень.
Фінансову санкцію відповідач повинен був сплатити до Державного бюджету України не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови шляхом перерахування коштів до управління Державного казначейства в м. Донецьку та надіслати на адресу позивача повідомлення про сплату штрафу протягом 5 робочих днів. Однак, фінансову санкцію у розмірі 85 000,00 грн відповідач до теперішнього часу не сплатив.
Як зазначено у позові, діями відповідача порушуються інтереси Держави, оскільки сума фінансових санкції не надійшла до Державного бюджету України.
Згідно ст. 11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Комісії.
Представник позивача до суду не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку повідомлялось судом належним чином. 24 вересня 2013 року до канцелярії суду надійшла заява від позивача про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи Закрите акціонерне товариство «Донецька макаронна фабрика» повідомлялось судом належним чином (а.с. 67). Причини неявки представника суду не повідомлені.
Відповідно до п. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у порядку письмового провадження у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що перешкод для розгляду справи, передбачених ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України не має (відсутня потреба заслуховування свідка чи експерта), відповідач в судове засідання не з'явилась, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялась судом належним чином, а представник позивача надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Як встановлено під час розгляду справи, Закрите акціонерне товариство «Донецька макаронна фабрика» (код ЄДРПОУ 00382310) зареєстроване як юридична особа 29 квітня 1994 року, місцезнаходження: 83059, Донецька область, м. Донецьк, Калінінський район, проспект Ілліча, б. 111. Перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (а.с. 24-25).
22 серпня 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 539-ДО-1-Е, № 540-ДО-1-Е, № 541-ДО-1-Е від 22 серпня 2012 року у відношенні ЗАТ «Донецька макаронна фабрика» винесено Розпорядження № 372-ДО-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, а саме: необхідність розкриття Товариством регулярної річної інформації емітента за 2011 рік (а.с. 10).
11 лютого 2013 року позивачем винесена Постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою зобов'язано керівника (або уповноваженого представника) відповідача з'явитися у Донбаське територіальне управління Комісії 4 березня 2013 року для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень (а.с. 9).
Уповноваженою особою позивача 4 березня 2013 року на підставі рішення Комісії № 1239 від 11 вересня 2012 року «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» у відношенні Закритого акціонерного товариства «Донецька макаронна фабрика» складено Акт № 142-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 8). 4 березня 2013 року позивачем винесена Постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд вказаної справи на 2 квітня 2013 року (а.с. 7).
2 квітня 2013 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні Закритого акціонерного товариства «Донецька макаронна фабрика» прийнята постанова про накладення фінансової санкції в розмірі 85 000,00 грн за правопорушення на ринку цінних паперів № 142-ДО-1-Е за повторне протягом року невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії, а саме - не розкриття на фондовому ринку регулярної річної інформації емітента за 2011 рік (а.с. 6).
При прийнятті рішення по справі суд керується наступним.
Ст. 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 2 далі - КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до преамбули Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) цей Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Згідно зі ст. 1 цього Закону державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
У відповідності до ст. 5 Закону Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 6 цього Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Таким чином, позивач по справі - Донецьке територіальне управління Державної комісії цінних паперів та фондового ринку, є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому Законом.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку регулюються Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року № 3480-IV (далі - Закон № 3480-IV).
Частинами 1-2 ст. 2 Закону № 3480-IV визначено, що фондовий ринок (ринок цінних паперів) - сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів). Учасники фондового ринку - емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку. Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.
Отже, Закрите акціонерне товариство «Донецька макаронна фабрика», як емітент належить до учасників фондового ринку.
Вимоги до розкриття інформації визначені ч. 1 ст. 39 Закону № 3480-IV, відповідно до яких розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону № 3480-IV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з приписами ч. 2 ст. 40 Закону № 3480-IV звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Таким чином, позивач, як емітент зобов'язане було розкрити звітну інформацію про результати фінансового-господарської діяльності за 2011 рік у відповідності до вимог, встановлених Законом № 3480-IV та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ч. 3 ст. 40 Закону № 3480-IV річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій. Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію.
Згідно із ч. 4 ст. 40 Закону № 3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону № 3480-IV строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка також встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулються Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 року за № 97/13364 (далі - Положення № 1591). Зокрема, склад річної інформації емітентів цінних паперів визначений главою 3 Положення № 1591.
Відповідач обов'язку щодо розкриття річної інформації про емітента за 2011 рік не виконав, що послужило підставою для застосування до нього фінансових санкцій.
Як встановлено під час розгляду справи, позивачем вже приймалась щодо відповідача постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 1225 ДО-1-Е від 28 грудня 2012 року, якою на Товариство накладена фінансова санкція за невиконання розпорядження Комісії в розмірі 17 000,00 грн (а.с. 23).
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Наведені норми свідчить про наявність у позивача повноважень, які б дозволяли прийняти рішення про застосування до Закритого акціонерного товариства «Донецька макаронна фабрика» фінансової санкції у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, стягнення якої є предметом спору по справі.
Відповідно до положень ст. 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими комісії посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 р. за № 1855/22167, яке набуло чинності з 1 січня 2013 року, затверджені Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій.
Відповідно до п.п. 2-5 розділу XVIII вищевказаних правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений п. 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем спірна постанова була оскаржена до Донецького окружного адміністративного суду (адміністративна справа № 805/10674/13-а).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 серпня 2013 року по справі № 805/10674/13-а, яка відповідно до позначки на неї, набрала законної сили 26 серпня 2013 року, позовна заява Товариства була повернута позивачеві (а.с. 68).
Відповідно до поштового повідомлення, яке було досліджене в судовому засіданні та копія якого долучена до матеріалів справи (а.с. 69), позивачем ухвала про повернення позовної заяви отримана 20 серпня 2013 року.
Таким чином, беручи до уваги положення п. 2 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, відповідач мав сплатити штрафні санкції, накладені на нього спірною постановою, не пізніше 4 вересня 2013 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі не сплати встановленого Законом строку примусове стягнення штрафу здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Аналогічні приписи містяться і у Правилах розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, відповідно до п. 5 Розділу ХVІІІ яких у разі несплати штрафу юридичною особою в термін, установлений пунктом п.2 цих Правил, штраф стягується в судовому порядку.
Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Згідно зі ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи встановлені судом обставини, беручі до уваги досліджені судом докази, суд дійшов висновку про доведеність позивачем заявлених позовних вимог. Відповідно, позовна заява є такою, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. 2, ст. 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 98, 99, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Донецька макаронна фабрика" про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Донецька макаронна фабрика" (код ЄДРПОУ 00382310) на користь Державного бюджету України фінансові санкції в загальній сумі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень 00 копійок.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини складені та підписані 24 вересня 2013 року.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складений 26 вересня 2013 року.
Суддя Волгіна Н.П.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 02.10.2013 |
Номер документу | 33819933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Волгіна Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні