Постанова
від 18.09.2013 по справі 826/9607/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 вересня 2013 року № 826/9607/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «РЕНТ-Е-КА ЮКРЕЙН» до Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, обґрунтовуючи свої позовні вимоги тим, що відповідач відмовляючи у проведенні державної реєстрації договору комерційної концесії, порушує не лише законні права та інтереси позивача, а й майнові права сторін договору.

У позовній заяві, з урахуванням клопотання про залучення другого відповідача позивач просить суд: визнати дії Подільської районної в місті Києві державної адміністрації неправомірними щодо: відмови у реєстрації договору комерційної концесії підписаного 20 листопада 2012 року між КОМПАНІЄЮ «ЮРОПКАР ІНТЕРНЕШНЛ» («Правовласник»), акціонерним товариством спрощеного типу за законодавством Франції, зареєстроване у Торговій палаті Версалю за номером В 542 065 305, та Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕНТ-Е-КА ЮКРЕЙН» («Користувач»), ЄДРПОУ: 38391079; зобов'язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Подільського районну реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві зареєструвати договір комерційної концесії підписаний 20 листопада 2012 року між КОМПАНІЄЮ «ЮРОПКАР ІНТЕРНЕШНЛ» («Правовласник»), акціонерним товариством спрощеного типу за законодавством Франції, зареєстроване у Торговій палаті Версалю за номером В 542 065 305, та Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕНТ-Е- КА ЮКРЕЙН» («Користувач»), ЄДРПОУ: 38391079.

В судовому засіданні, представник позивача, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача-1 - Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, в судове засідання, не з'явився, про дату місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином.

Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду,суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи зазначене, суд ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.

Оцінюючи наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕНТ-Е-КА КЖРЕЙН» зареєстровано 28 вересня 2012 року. Відповідно до Виписки Серія ААВ №892014 від 28 вересня 2012 року з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, органом, що здійснив державну реєстрацію є Подільська районна в місті Києві Державна Адміністрація.

Одним із основних видів діяльності Позивача є надання в оренду автомобілів і легких автотранспортних засобів. В ході здійснення господарської діяльності Позивачем було укладено договір комерційної концесії (франчайзингу).

20 листопада 2012 року між КОМПАНІЄЮ «ЮРОПКАР ІНТЕРНЕШНЛ» («Правовласник»), акціонерним товариством спрощеного типу за законодавством Франції, зареєстроване у Торговій палаті Версалю за номером В 542 065 305, та Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕНТ-Е-КА ЮКРЕЙН» («Користувач») ЄДРПОУ: 38391079, був підписаний договір комерційної концесії (франчайзингу).

TOB «РЕНТ-Е-КА ЮКРЕЙН» 14 травня 2013 року звернулося до Подільської районної в місті Києві Державної Адміністрації щодо реєстрації договору комерційної концесії.

Подільська районна в місті Києві державна адміністрація 10 червня 2013 року листом (вих. №1815) повідомила про те, що порядок реєстрації договорів комерційної концесії чинним законодавством не передбачено, зареєструвати наданий договір Подільська районна в місті Києві державна адміністрація не має можливості.

Листом від 08.07.2013р. №08072013-01, позивач звернувся до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району щодо реєстрації договору комерційної концесії. Листом від 18.07.2013р. №16-ВР позивача повідомлено, що за відсутності передбаченого законодавчо порядку реєстрації договору комерційної концесії, зареєструвати вказаний договір не має можливості.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " від 15.05.2003 р. № 755-ІV.

Відповідно до ч.1 ст.7 Закону № 755-ІV, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців бере участь у формуванні та забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого указом Президента України від 30.04.2011р. №401, Державна реєстраційна служба України є головним органом в системі центральних органів виконавчої влади, в тому числі і з питань реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Наказом Міністерства юстиції України від 02.02.2012р. №198/5 затверджено перелік реєстраційних служб територіальних органів юстиції.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України" від 16.10.2012 N 5461-VI функції з реалізації державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з 01.07.2013р. передаються від органів державної реєстрації-виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення реєстраційним службам територіальних органів юстиції.

Відповідно до абзацу другого ч. 1 ст. 1 Закону № 755-ІV державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

Частиною першою ст. 6 Закону № 755-ІV передбачено, що державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; проводить резервування найменувань юридичних осіб; передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб; формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів; оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями; звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку; здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі;повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Виходячи з аналізу правових норм, суд приходить до висновку про відсутність законодавчо встановленого обов'язку щодо проведення державним реєстратором реєстрації договору комерційної концесії. Окрім того, суд звертає увагу на те, що законодавством не врегульований порядок реєстрації договорів комерційної концесії, що унеможливлює відповідачем-2 проведення такої реєстрації.

За таких обставин, Окружний адміністративний суд міста Києва, за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає заявлені позовні вимоги не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог товариству з обмеженою відповідальністю «РЕНТ-Е-КА ЮКРЕЙН» - відмовити в повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.09.2013
Оприлюднено03.10.2013
Номер документу33859560
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9607/13-а

Постанова від 05.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 18.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні