Постанова
від 23.09.2013 по справі 805/10236/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 вересня 2013 р. Справа №805/10236/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11 год. 40 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Лазарєва В.В.,

при секретарі Беспалько Г.Г.,

за участю:

представників позивача Разумної К.М., Савенко С.А.,

представника відповідача Горової А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовом обслуговуючого кооперативу човнової станції «Волна» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області про скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 25.06.2013 року № 188 у розмірі 51615,00 грн., -

В С Т А Н О В И В:

У липні 2013 року обслуговуючий кооператив човнової станції «Волна» звернувся до суду із позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області про скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 25.06.2013 року № 188 у розмірі 51615,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в матеріалах справи відсутні докази здійснення правопорушення, зокрема протокол та постанова складені всупереч вимогам КУпАП, кооператив не був належним чином ознайомлений зі своїми правами та не був повідомлений про розгляд справи, копія протоколу не вручалась. Крім того представник позивача зазначив, що 17.04.2013 року зареєстрована декларація про готовність об'єкту до експлуатації та жодних порушень при оформленні вказаних документів не виявлено.

У зв'язку з чим, позивач звернувся до суду із даним позовом за захистом свої прав в якому просить скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області № 188 від 25.06.2013 року про накладення штрафу за правопорушення в сфері містобудівної діяльності.

У судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, зазначив, що при проведенні перевірки не було надано документів зазначених у декларації, а саме наказу про призначення інженерів з технічного нагляду, авторського нагляду, особи відповідальної за виконання робіт, та проектну документацію. Також, було встановлено, що деякі прибудови зазначені у декларації знаходяться за межами земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні позивача.

Так, ненадання позивачем вказаних документів й послугувало підставою вважати недостовірними відомості, які зазначені у пунктах 3, 6, 8 та 11-1 декларації про готовність об'єкту до експлуатації.

Згідно п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу, за наведення недостовірних даних у декларації про готовність об'єкта до експлуатації, на обкатах II категорії складності - у розмірі 45 мінімальних заробітних плат.

У зв'язку з виявленими правопорушеннями було складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності за п.6 ч.2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» на підставі, якого було прийнято оскаржувану постанову.

Також, представник відповідача зазначив, що листом Інспекції від 17.06.2013 року позивача було повідомлено про дату, час та місце розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Таким чином, відповідач вважає дії та рішення Інспекції щодо притягнення позивача до відповідальності у вигляді штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності такими, що повністю відповідають вимогам діючого законодавства, а отже підстави для задоволення позову відсутні.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

17.05.2013 р. Інспекцією було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил обслуговуючого кооперативу човнової станції «Волна». Назва та місцезнаходження об'єкту будівництва «комплекс човнових гаражів, Донецька область, с. Широкине, вул. Берегова, 1».

За результатами перевірки Інспекцією виявлені порушення законодавства у сфері містобудівельної діяльності, а саме:

- при проведенні перевірки не було надано документів зазначених у декларації, а саме наказу про призначення інженерів з технічного нагляду, авторського нагляду, особи відповідальної за виконання робіт, та проектну документацію.

- деякі прибудови зазначені у декларації знаходяться за межами земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні у позивача, а саме будівлі які за технічним паспортом зазначені як літ А-1, Д-2, Т-2, Т-2, ЗВ, Ф-1, 1А, 1Б, 1X, 1Ц, 1И, 1В, 1Г, 1Д, 1Е, 1Ш, 1Ж, 1Щ, 1К, 1Л, 1М, 2Г, 2Д, 2Е, 2Ж, 2И, 2К, 2Л, 2О, 2П, 2Н, 2О, Я, 2У, 2Ж, 2Т, 2Ф. Про що складено відповідний акт від 17.05.2013 р. Про що складено відповідний акт (а.с. 51).

У зв'язку із ненаданням вищевказаних документів Інспекцією зроблено висновок про недостовірність відомостей, які зазначені у пунктах 3, 6, 8 та 11-1 декларації про готовність об'єкту до експлуатації та складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с. 54).

25 червня 2013 року Інспекцією винесено оскаржувану постанову про накладення на позивача штрафу у розмірі 51615,00 грн. за вищевказані порушення ч. 10 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», передбаченого п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» за наведення недостовірних даних у декларації про готовність об'єкта до експлуатації (а.с. 56).

Здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та порядок притягнення до відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності врегульовані Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності»; Положенням про інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю; постановою КМ України від 23.05.2011 року № 533 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю»; Законом України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», постановою КМ України від 06.04.1995 року № 244 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Так, у відповідності до ч. 1 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.2 ст. 41).

Відповідно до ч. 10 ст. 39 Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об'єкта до експлуатації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.

Зі змісту наведеної норми закону вбачається, що недостовірні дані, це інформація, яка не відповідає певним фактам та обставинам.

Таким чином, знаходження прибудов, зазначених у декларації за межами земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні у позивача, по суті не є недостовірною інформацією, оскільки в декларації зазначено акт на право постійного користування землею серія ІІ-ДН № 009930 від 30.05.1997 року. Доказів щодо скасування вказаного акту або визнання його у передбаченому законом порядку незаконним чи нечинним, відповідачем суду не надано. Крім того, суд зазначає, що в Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю відсутні повноваження щодо контролю за правомірністю використання земельної ділянки.

Також, під час розгляду справи, позивачем надано суду документи в підтвердження інформації вказаної у пунктах 3, 6, і 8 декларації, а саме: 1) наказ б/н від 28.12.2002р. «Про призначення інженеру з технічного нагляду»; 2) наказ ТОВ ПК «Стройводоканал» № 26 від 10.11.2000р. «Про призначення особи відповідальної за виконання робіт на об'єкті»; 3) наказ ТАМ «Архітектурне ательє» № 37 від 06.10.1997р.; 4) проектну документацію.

Отже, факт наведення позивачем у декларації про готовність об'єкта до експлуатації недостовірних даних, у судовому засіданні не знайшов свого підтвердження, оскільки в позивача наявні документи підтверджуючи спірні відомості у декларації.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому суд, оцінюючи спірне рішення відповідача, виходить з критеріїв оцінки рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, встановлених ч. 3 ст. 2 КАС України, у відповідності до приписів якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно ч. 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Приймаючи до уваги наведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов висновку, що постанова Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області від 25.06.2013 року № 188 про накладення на обслуговуючий кооператив човнової станції «Волна» штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 51615,00 грн. є протиправною та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов обслуговуючого кооперативу човнової станції «Волна» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області про скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 25.06.2013 року № 188 у розмірі 51615,00 грн. - задовольнити повністю.

Скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області від 25.06.2013 року № 188 про накладення на обслуговуючий кооператив човнової станції «Волна» штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 51615,00 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь обслуговуючого кооперативу човнової станції «Волна» (ідентифікаційний код 23777582) понесені судові витрати у розмірі 516 (п'ятсот шістнадцять) грн. 15 коп.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини 23 вересня 2013 року.

Постанова виготовлена у повному обсязі 27 вересня 2013 року.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лазарєв В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2013
Оприлюднено03.10.2013
Номер документу33861254
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/10236/13-а

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Ухвала від 31.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 20.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Постанова від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні