Постанова
від 19.09.2013 по справі 801/8263/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ          ПОСТАНОВА Іменем України 19 вересня 2013 р. (14:30) Справа №801/8263/13-а    Окружний адміністративний суд АР Крим, м. Сімферополь у складі головуючого судді Гаманка Є.О., при секретарі Сироватському М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим до  Агропромислового товариства з обмеженою відповідальністю "Югагро"                           про стягнення 67102 грн. Сторони явку представників не забезпечили. До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим (далі-позивач) до Агропромислового товариства з обмеженою відповідальністю "Югагро" (далі-відповідач) про стягнення простроченої заборгованості по бюджетним позикам в сумі 67102 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено кредиторську заборгованість по бюджетним позикам в сумі 67102 грн., яка виникла протягом 1994-1997років. У судове засідання, що відбулося 19.09.13р., сторони явку представників не забезпечили, позивач надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності представника. Відповідач про день, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином (04.09.2013р.), про причини неприбуття не повідомив, заперечень та клопотань від нього до суду не находило. Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі представника відповідача, керуючись ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів. Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті,                                                       ВСТАНОВИВ: Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємств Агропромислове товариство з обмеженою відповідальністю "Югагро" є юридичною особою. З матеріалів справи вбачається, що відповідач є правонаступником СГТОВ «Кримагрокомплекс». Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Судом з'ясовано, що 21.09.2011р. відповідачем було отримано податкову вимогу №337 від 16.09.2011р. на суму 67102 грн. (а.с.23). З матеріалів справи вбачається, що сума, яка зазначена у вищенаведеній вимозі складається з простроченої заборгованості по бюджетним позикам, зокрема: - 30527,00грн. за отримані матеріально-технічні ресурси (фуражна позичка) згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.03.1997р. №131-р; - 10332,00грн. за отримані матеріально-технічні ресурси (насіння) згідно постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.1997р. №124; - 26243,00грн. за отримані матеріально-технічні ресурси (фуражна позичка) згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.1997р. №1474. У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів того, що вищенаведена вимога прийнята з порушенням вимог діючого законодавства, також не надано доказів її оскарження, або доказів сплати. При цьому суд звертає увагу на те, що наявність такої заборгованості підтверджується матеріалами справи, зокрема реєстрами заборгованості за бюджетними позичками та Актами звірки між сільськогосподарським підприємством та заготівельними, переробними підприємствами (а.с. 6-13). 17.07.2013 року на адресу позивача, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 року № 174, надійшло подання УДКСУ у м. Феодосії АР Крим №59 від 15.07.2013р., для здійснення заходів щодо стягнення простроче ної заборгованості, зокрема щодо Агропромислового товариства з обмеженою відповідальністю "Югагро" у сумі 67102,00грн., з них: - 30527,00грн. за отримані матеріально-технічні ресурси (фуражна позичка) згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.03.1997р. №131-р; - 10332,00грн. за отримані матеріально-технічні ресурси (насіння) згідно постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.1997р. №124; - 26243,00грн. за отримані матеріально-технічні ресурси (фуражна позичка) згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.1997р. №1474. Відповідно до частини 4 статті 17 Бюджетного кодексу України (в редакції від 21 червня 2001 року) у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників. Статтею 20 Закону України “Про Державний бюджет України на 2000 рік” було встановлено, що в 2000 році для відшкодування витрат Державного бюджету України, які виникли внаслідок невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок з державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками, органи державної податкової служби України застосовують механізм безспірного стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законодавством для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників. Відповідно до статті 23 Закону України “Про Державний бюджет України на 2001 рік” було встановлено, що в 2001 році для відшкодування витрат Державного бюджету України, які виникли внаслідок невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками, органи державної податкової служби України застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників. З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України. Пунктом 20.1.28. статті 20 ПКУ передбачено право органів податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом. Згідно п. 1 підрозділу 10 Податкового Кодексу України встановлено, що погашення простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) здійснюється у порядку, визначеному главою 9 розділу II цього Кодексу. Відповідно до п.п. 95.1 та 95.3 статті 95 глави 9 розділу II Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Відповідно до статті 50 Бюджетного кодексу України (в редакції Закону України № 2456-VI від 08.07.2010 року) у разі надання кредитів з бюджету у позичальників виникає заборгованість перед бюджетом. З моменту надання кредитів з бюджету на суму отриманих з бюджету коштів права кредитора та право вимагати від позичальників повернення таких кредитів до бюджету у повному обсязі переходять до держави (Автономної Республіки Крим, територіальної громади). Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості не поширюється. Органи державної податкової служби України визначаються органами стягнення простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, територіальною громадою) за кредитами з бюджету. Пунктом 9 статті 17 Бюджетного кодексу  України також передбачено, що  прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється. Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості був визначений Постановою Кабінету Міністрів України № 174 від 02.03.2011 року. Згідно пункту 1 Постанови цей Порядок регламентує дії органів виконавчої влади та банків-агентів, які від імені або за дорученням центральних органів виконавчої влади надали суб'єктам господарювання кредити, залучені державою або під державні гарантії, а також дії Мінфіну, який надав бюджетні позички/фінансову допомогу у 1993-1998 роках, та які здійснюють їх обслуговування і ведуть облік заборгованості за ними з метою забезпечення реалізації права вимоги погашення простроченої заборгованості перед державою за такими кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою; Пунктом 15 Порядку  передбачено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою. Таким чином, позивач має право звертатися до суду з позовами про стягнення простроченої заборгованості суб'єкта господарювання за кредитом з бюджету, при цьому строки позовної давності на стягнення такої заборгованості не розповсюджуються (аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16.07.12р. у справі №2а-13344/11/0170/1). Приймаючи до уваги, що заборгованість у розмірі 67102,00 грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена, суд  відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України  вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих Агропромислове товариство з обмеженою відповідальністю "Югагро" заборгованість щодо повернення бюджетної позички у сумі 67102,00 грн. Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі. У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови, постанова складена у повному обсязі 24.09.13р. Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                                                                                                       ПОСТАНОВИВ: 1.          Позовні вимоги задовольнити. 2.          Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Агропромислове товариство з обмеженою відповідальністю "Югагро" (м. Феодосія, с. Берегове, вул. Приморська, б. 1; ЄДРПОУ 32085844) прострочену заборгованість щодо повернення бюджетної позички у сумі 67102,00 грн. (шістдесят сім тисяч сто дві гривні) на рахунок № 31230453700024, МФО 824026, КБК 02801384; ЄДРПОУ 34740709. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.     Суддя                        Гаманко Є.О.                                                                                                                        

Дата ухвалення рішення19.09.2013
Оприлюднено04.10.2013
Номер документу33879488
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8263/13-а

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 19.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні