ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
18 вересня 2013 р. Справа № 802/3650/13-а
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Жернакова Михайла Володимировича , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом: територіального управління Держгірпромнагляду у Вінницькій області
до: фермерського господарства "Дружба-Л"
про: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось територіальне управління Держгірпромнагляду у Вінницькій області (далі - ТУ Держгірпромнагляду у Вінницькій області, позивач) з адміністративним позовом до фермерського господарства "Дружба-Л" (далі - ФГ "Дружба-Л", відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме: зупинити експлуатацію системи газопостачання зерносушарки та виробничого обладнання: вантажопідіймальних механізмів (кран - балки №1, №2), компресора, тракторів ЮМЗ-6 (2 одиниці) держ. №08600АВ, №08588АВ; МТЗ - 80 (5 одиниць) держ. №01102ВЕ, №08562АВ, №08568АВ, №08554АВ, №08565АВ; ДТ-75 держ. №3015УК до усунення порушень.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 30.08.2013 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та встановлено 10-денний строк для подачі заперечень проти позову з дня одержання даної ухвали. Відповідач отримав зазначену ухвалу суду 04.09.2013 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.47), однак у визначений строк заперечень на позовну заяву не надав. Беручи до уваги те, що відповідач своїм правом заперечити проти позовних вимог не скористався, справа розглянута судом в порядку скороченого провадження за наявними в ній доказами.
Дослідивши матеріали справи, суд установив такі фактичні обставини.
На підставі наказу ТУ Держгірпромнагляду у Вінницькій області від 18.07.2013 року № 124 та направлення на перевірку №785-ДІОПН від 09.08.2013 року державним газотехнічним інспектором Швецем О.А. та державним інспектором з охорони праці в АПК Чернишом Р.В. проведено планову перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки в період з 21.08.2013 року по 22.08.2013 року на ФГ "Дружба-Л".
За результатами перевірки 22.08.2013 року складено акти № 57.04-16.13 та №054.05-10.13, якими зафіксовано ряд порушень вимог законодавства, перелік яких міститься у Розділі V актів перевірки, та винесено припис про їх усунення № 57.04-16.13 від 22.08.2013 року (а.с.30-36).
Так, у ході проведеної перевірки позивачем виявлено порушення нормативно правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівника підприємства, а саме:
1) роботодавець не отримав дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: п.3 дод.3 Технологічне устаткування, лінійні частини та їх елементи систем газопостачання природним газом суб'єктів господарювання, а також газовикористовуюче обладнання потужністю понад 100 к ВТ, що є порушенням п.6 "Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки", затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 року №1107, ст. 21 Закону України "Про охорону праці" - п.1 акту перевірки №57.04-16.13 від 22.08.2013 року;
2) допущені до експлуатації вантажопідіймальні механізми (кран-балки №1 та №2) що знаходяться в ремонтно-механічній майстерні, яким не проведено часткового та повного технічного опосвідчення, що є порушенням вимог п.6.1.8 НПАОП 0.00-1-30-01 "Правила безпечної роботи з інструментом та пристроями", затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05.06.2001 року №252 - п.14 акту перевірки №054.05.-10.13 від 22.08.2013 року;
3) допущений до експлуатації компресор на території автогаражу (без інвентарного номеру) з встановленою саморобною огорожею пасової передачі, яка не уможливлює потрапляння рук працівників в небезпечну зону, що є порушенням вимог п.2.1 розділу II "Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників", затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 25.01.2012 року №67, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14.02.2012 року за №226/20539, п.1.1 розділу VIIIНПАОП 0.00-1.62-12 "Правила охорони праці на автомобільному транспорті", затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 року №964, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 року за №1299/21611, п.2.1.5 ГОСТ 12.2003-91 "Обладнання виробниче" загальні вимоги безпеки - п.21 акту перевірки №054.05-10.13 від 22.08.2013 року;
4) допущені до експлуатації трактори ЮМЗ-6 (2 одиниці) держ. №08600 АВ, №08588 АВ, МТЗ-80 (5 одиниць) держ. №01102ВЕ, №08562АВ, №08568АВ, №08554АВ, №08565АВ, ДТ-75 держ. № 3015УК без електростартерного запуску двигуна, що є порушенням вимог п.4.2 розділу IV "Правил охорони праці в сільськогосподарському виробництві", затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 26.11.2012 року №1353, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14.12.2012 року за №2075/22387 (НПАОП 01.0-1.01-12) п.26 акту перевірки №054.05-10.13 від 22.08.2013 року.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Згідно із п. 1 Положення про державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 408/2011 (далі - Положення), державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, який входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
В силу вимог п.п. 3 п. 3 вказаного Положення до основних завдань Держгірпромнагляду України віднесено організацію та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів, зокрема з питань промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.
Пунктом 4 Положення визначено, що Держгірпромнагляд України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва.
Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (п. 6 Положення).
Згідно із ч. 1 ст. 39 Закону України "Про охорону праці" (Закон № 2694-XII) посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об'єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції.
Відповідно до п. 2.1 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826, державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю, у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання-виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів.
Частиною 1 статті 4 Закону України "Про охорону праці" передбачено, що державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.
Згідно із ст. 13 Закону № 2694-XII роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
Відповідно до п. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
В силу положень абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону № 877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Згідно із п. 2.26 вже згаданого Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826, право заборони виконання робіт, виробництва виникає зокрема у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.
Під загрозою життю та здоров'ю працівників відповідно до п. 1.4. вказаного Положення слід розуміти виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
З огляду на викладене та враховуючи те, що під час проведення перевірки фермерського господарства "Дружба-Л" виявлено порушення вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю і здоров'ю працівників, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову, а саме зупинення експлуатації системи газопостачання зерносушарки та виробничого обладнання: вантажопідіймальних механізмів (кран - балки №1, №2), компресора, тракторів ЮМЗ-6 (2 одиниці) держ. №08600АВ, №08588АВ; МТЗ - 80 (5 одиниць) держ. №01102ВЕ, №08562АВ, №08568АВ, №08554АВ, №08565АВ; ДТ-75 держ. №3015УК до усунення порушень.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд зазначає, що при зверненні до суду з цим адміністративним позовом позивач не сплатив судового збору за позовними вимогами немайнового характеру у розмірі 34,41 грн., хоча законом він не звільнений від його сплати.
Ухвалою від 30.08.2013 року клопотання ТУ Держгірпромнагляду у Вінницькій області про звільнення від сплати судового збору було задоволено частково та вирішено відстрочити сплату судового збору у даній справі до ухвалення судового рішення у справі.
Станом на даний час судовий збір позивачем не сплачено. Водночас, незважаючи на повне задоволення вимог за адміністративним позовом, в силу положень ст. 94 КАС України підстав для стягнення судового збору з відповідача немає, оскільки позивачем у справі є суб'єкт владних повноважень.
За таких обставин суд приходить до висновку про необхідність стягнення судового збору у розмірі 34, 41 грн. з позивача ТУ Держгірпромнагляду у Вінницькій області.
На підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України постанова суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягає негайному виконанню.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до фермерського господарства "Дружба-Л", а саме: зупинити експлуатацію системи газопостачання зерносушарки та виробничого обладнання: вантажопідіймальних механізмів (кран - балки №1, №2), компресора, тракторів ЮМЗ-6 (2 одиниці) держ. №08600АВ, №08588АВ; МТЗ - 80 (5 одиниць) держ. №01102ВЕ, №08562АВ, №08568АВ, №08554АВ, №08565АВ; ДТ-75 держ. №3015УК до усунення порушень.
Стягнути з територіального управління Держгірпромнагляду у Вінницькій області (ідентифікаційний код 37980219) в дохід Державного бюджету України (р/р № 31219206784002, одержувач УК у м. Вінниці/м. Вінниця/220030001, код ЄДРПОУ 38054707, банк одержувача ГУ ДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015) судовий збір у розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.
Суддя Жернаков Михайло Володимирович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2013 |
Оприлюднено | 04.10.2013 |
Номер документу | 33882092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жернаков Михайло Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жернаков Михайло Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жернаков Михайло Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні