копія:
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 вересня 2013 р. справа № 818/7047/13-a
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у місті Сумах до Сумського міського відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області про зобов'язання вчинити дії ,-
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у місті Сумах звернулась до суду з позовом до Сумського міського відділу УМВС України в Сумській області про зобов'язання відповідача взяти на облік автомобіль "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2 та вжити заходи щодо подальшої його реалізації відповідно до чинного законодавства. Свої вимоги мотивує тим, що відповідно до п.12 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", органи державної податкової служби проводять роботу, пов'язану з виявленням, обліком, оцінкою та реалізацією у встановленому законом порядку, безхазяйного майна, майна, що перейшло за правом успадкування до держави, скарбів і конфіскованого майна. 26.04.2001 р. під час проведення оперативних заходів по виявленню фактів незаконного обігу товарів працівниками відділення БНОТ ГВПМ ДПІ в м.Суми на території стоянки ТОВ "Комунальник" в м. Суми був виявлений автомобіль марки "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, власника якого на момент перевірки встановлено не було. 01.11.2004 р. ДПІ в м. Суми складений акт опису і попередньої оцінки майна, прийнятого на облік до винесення рішення про визнання цього майна безхазяйним. Відповідно до п.3 "Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 р. №1340, безхазяйне майно зберігається органами (організаціями) у власних (орендованих) спеціально обладнаних приміщеннях (на майданчиках) або передається ними для зберігання іншим організаціям за договорами, вищезазначений автомобіль передано на відповідальне зберігання директору ДП "Управління по експлуатації адмінбудинків податкових органів Сумської області" ОСОБА_1 (ДП "Управління по експлуатації адмінбудинків податкових органів Сумської області" ідн.код 31208600, м. Суми вул. Іллінська,13). За час знаходження автомобіля "SUZUKI" на позабалансовому обліку ДПІ в м. Суми, податковою інспекцією було вжито ряд заходів щодо встановлення власника вказаного транспортного засобу. Так, 04.05.2001 р. ДПІ звернулась до управління ДАІ УМВС України в Сумській області із запитом про надання інформації про власника автомобіля "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1. Згідно відповіді УДАІ УМВС України в Сумській області за №10/888 вищезазначений автомобіль зареєстрований за громадянином ОСОБА_2, мешканцем АДРЕСА_1. Позивачем неодноразово направлялись листи ОСОБА_2 за місцем проживання, з метою оформлення документів щодо повернення та передачі вказаного транспортного засобу. Листи були повернені відправнику в зв'язку з тим, що адресат за вказаною адресою не проживає. Згідно даних адресного бюро УВС Сумської області гр. ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 на території Сумської області не прописаний. Листом №2446/10/24-112 від 16.01.2009 р. позивач звернувся до Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України в Сумській області щодо необхідності проведення експертної оцінки автомобіля "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2, номер кузова НОМЕР_3. Згідно висновку спеціаліста Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України в Сумській області №156 від 17.03.2009 р. встановити номер кузову вказаного автомобіля немає можливості, номер двигуна НОМЕР_2. Листом №20019/10/22-017 від 31.03.2009 р. ДПІ в м. Суми звернулась до управлінні ДАІ УМВС України в Сумській області з проханням повідомити за ким зареєстрований автомобіль "SUZUKI", номер двигуна НОМЕР_2. Листом №10/2859 від 17.04.2009 р. управління ДАІ УМВС України в Сумській області повідомило, що вказаний транспортний засіб на території області не зареєстрований та в угоні (розшуку) не перебуває. 22.10.2010 р. листом № 81661 ДПІ в м. Суми звернулась до Сумського ВРЕР УДАІ УМВС України в Сумській області з проханням повідомити за ким зареєстрований автомобіль "SUZUKI", номер двигуна НОМЕР_2. Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Сумській області листом №10/6301 від 26.10.2010 р. повідомило, що згідно даних АІПС "Національні банк даних" станом на 26.10.2010 р. вищезазначений автомобіль на території України не зареєстрований. В газеті "ВАШ ШАНС" опубліковано повідомлення позивача про взяття на облік автомобіля "SUZUKI", номер двигуна НОМЕР_2, власника якого не встановлено. Враховуючи положення вимог ч.3 ст.338 ЦК України про те, що знайдені транспортні засоби передаються на зберігання міліції, яка має право продати його, а суму виторгу внести на спеціальний рахунок у банку, автомобіль "SUZUKI" повинен бути переданий відповідачу на зберігання та подальшу реалізацію.
Сумський міський відділ УМВС України в Сумській області, заперечуючи проти позову, свою позицію обґрунтовує тим, що відповідно п. 12 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" до функцій державних податкових інспекцій віднесено виявлення, облік, оцінка та реалізація у встановленому порядку безхазяйного майна. Пунктом 2 „Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 р. №1340 передбачено, що облік, попередня оцінка, а також відповідальність за зберігання майна, зазначеного у пункті 1 цього Порядку, до передачі його для подальшого розпорядження відповідно до пункту 9 цього Порядку покладаються на органи (організації), що здійснили вилучення або зберігають його. Крім того, згідно Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України під час роботи з безхазяйними речами та майном, що переходить у власність держави затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 19.01.2007 року № 18 передбачено, що після набуття державою права власності на безхазяйне майно керівник органу ДПС за поданням керівника підрозділу погашення прострочених податкових зобов'язань приймає рішення про передачу на реалізацію цього майна та спрямування коштів до державного бюджету за кодом 31010000 бюджетної класифікації доходів і видатків Державного бюджету України за встановленою формою. Отже, на думку відповідач, відсутні законні підстави для зобов'язання відповідача взяти на облік автомобіль "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2 та вжити заходи щодо подальшої його реалізації.
Представник позивача в судове засідання не з"явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.138).
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином (а.с.137). В письмовій заяві, що надійшла до суду, справу просить розглядати без його участі (а.с.145).
Відповідно до вимог ч.6 ст. 12 та ч.1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).
Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
Суд, вивчивши письмові матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає, що позов не обґрунтований і задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, 26.04.2001 р. під час проведення оперативних заходів по виявленню фактів незаконного обігу товарів працівниками відділення БНОТ ГВПМ ДПІ в м. Суми на території стоянки ТОВ "Комунальник" в м. Суми був виявлений автомобіль марки "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, власника якого на момент перевірки встановлено не було (а.с.22-23).
01.11.2004 р. ДПІ в м. Суми складено акт опису і попередньої оцінки майна, прийнятого на облік до винесення рішення про визнання цього майна безхазяйним (а.с. 20).
04.05.2001 р. ДПІ в м. Суми звернулось до управління ДАІ УМВС України в Сумській області із запитом про встановлення власника автомобіля "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1.
Згідно відповіді УДАІ УМВС України в Сумській області за №10/888 вищезазначений автомобіль зареєстрований за гр. ОСОБА_2, мешканцем АДРЕСА_1 (а.с.17-18).
Позивачем неодноразово направлялись листи гр. ОСОБА_2 за місцем проживання, з метою оформлення документів щодо повернення та передачі вказаного транспортного засобу. Листи були повернені відправнику в зв'язку з тим, що адресат за вказаною адресою не проживає (а.с.15, 16).
Згідно даних адресного бюро УВС Сумської області гр. ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 на території Сумської області не зареєстрований (а.с.7).
Листом №2446/10/24-112 від 16.01.2009 р. позивач звернувся до Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України в Сумській області щодо необхідності проведення експертної оцінки автомобіля "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2, номер кузова НОМЕР_3.
Згідно висновку спеціаліста Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України в Сумській області №156 від 17.03.2009 р. встановити номер кузову вказаного автомобіля немає можливості, номер двигуна НОМЕР_2 (а.с.14).
Листом №20019/10/22-017 від 31.03.2009 р. ДПІ в м. Суми звернулась до управління ДАІ УМВС України в Сумській області з проханням повідомити за ким зареєстрований автомобіль "SUZUKI", номер двигуна НОМЕР_2 (а.с.13).
Листом №10/2859 від 17.04.2009 р. управління ДАІ УМВС України в Сумській області повідомило, що зазначений транспортний засіб на території області не зареєстрований та в угоні (розшуку) не перебуває (а.с.11,12).
22.10.2010 р. листом №81661/10/24-009 ДПІ в м. Суми звернулась до Сумського ВРЕР УДАІ УМВС України в Сумській області з проханням повідомити за ким зареєстрований автомобіль "SUZUKI", номер двигуна НОМЕР_2 (а.с.4).
Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Сумській області листом №10/6301 від 26.10.2010 р. повідомило, що згідно даних АІПС "Національні банк даних" станом на 26.10.2010 р. вищезазначений автомобіль на території України не зареєстрований (а.с.6).
В газеті "ВАШ ШАНС" №22 від 03.06.2009р. було опубліковано повідомлення ДПІ в м.Суми про розшук не встановленого власника автомобіля "SUZUKI", номер двигуна НОМЕР_2 (а.с.10).
Відповідно до ст. 335 ЦК України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Фактами, які свідчать про безхазяйність речі, можуть бути: неможливість виявити власника при вилученні у злочинців викраденого майна, у разі стихійне виявити власника при вилученні у злочинців викраденого майна, у рам стихійного лиха, при втраті права на майно у зв'язку зі спливом позовної давності для його витребування.
Набуття права власності на безхазяйні рухомі речі відбувається за набувальною давністю, крім випадків, встановлених ст.ст. 336, 338, 341 і 343 ЦК України.
Отже, із самого визначення поняття «безхазяйна річ» вбачається, що дана річ має бути такою, щодо якої право власності ніким не оспорюється.
Згідно ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" до компетенції органів податкової служби належить виявлення, облік та реєстрація безхазяйного та конфіскованого майна.
Відповідно до п.2 „Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним" (далі - Порядок), затвердженого постановою КМУ від 25.08.1998р. №1340, облік, попередня оцінка, а також відповідальність за зберігання майна, зазначеного у пункті 1 цього Порядку, до передачі його для подальшого розпорядження відповідно до пункту 9 цього Порядку покладаються на органи (організації), що здійснили вилучення або зберігають його, з дотриманням таких вимог.
Пунктом 1 Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України під час роботи з безхазяйними речами та майном, що переходить у власність держави затвердженого наказом ДПА України від 19.01.2007р. №18 передбачено, що цей Порядок визначає принципи взаємодії між підрозділами державної податкової служби України під час виконання покладених на них згідно з законодавством України завдань із виявлення і розпорядження безхазяйним майном та майном, що переходить у власність держави, і відповідає вимогам Законів України.
За приписами пункту 7 розділу II даних рекомендацій виявлене майно, яке має ознаки безхазяйного, передається на відповідальне зберігання суб'єкту господарювання, включеному до Єдиного реєстру торговельних організацій, або суб'єкту господарювання, розташованого на території, де було виявлено це майно. Передача проводиться за актом опису та попередньої оцінки майна із зазначенням назви, адреси цієї організації, прізвища, імені та по батькові службової особи, що приймає майно, з обов'язковим підписом цієї особи саме за прийняття майна та наданням довіреності, а також відмітки про те, що особу, яка прийняла майно на зберігання, попереджено про відповідальність за нестачу, заміну або псування цього майна. Із суб'єктом господарювання, який прийняв майно на відповідальне зберігання, укладається відповідна угода. Взяте на облік майно відображається на позабалансовому рахунку "Активи на відповідальному зберіганні" цього суб'єкта господарювання.
Згідно розділу VI Методичних рекомендацій після набуття державою права власності на безхазяйне майно керівник органу ДПС за поданням керівника підрозділу погашення прострочених податкових зобов'язань приймає рішення про передачу на реалізацію цього майна та спрямування коштів до державного бюджету за кодом 31010000 бюджетної класифікації доходів і видатків Державного бюджету України за встановленою формою. Майно, що перейшло у власність держави, передається для реалізації торговельній організації, включеній до Єдиного реєстру торговельних організацій, яким надається право реалізації безхазяйного та іншого майна, що перейшло у власність держави, за актом опису, оцінки та передачі на реалізацію майна, підготовленим комісією із складання акта опису, оцінки та передачі майна.
Таким чином, організація зберігання та подальша реалізація безхазяйного автомобіля "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2, відноситься до компетенції ДПІ у м.Сумах.
Тому у суду відсутні підстави для зобов'язання відповідача взяти на облік автомобіль "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2 та вжити заходи щодо подальшої його реалізації.
Що стосується посилань позивача на ст. 338 ЦК України, яка регулює набуття права власності на знахідку, то суд вважає їх безпідставними з огляду на таке.
Як зазначив Вищий адміністративний суд України у своїй ухвалі від 25.07.2013р. ч.3 ст.338 ЦК України регулює правовідносини набуття права власності на знахідку, тобто на майно, яке загублено іншою особою, у зв'язку з чим під знахідкою розуміється річ, яку власник або інший володілець загубив, а інша особа знайшла.
Позивачем помилково ототожнені дві взаємовиключні правові норми, якими визначено підстави набуття права власності на зовсім різні за своїми ознаками речі: безхазяйна річ та знахідка (а.с.118-122).
Тобто, автомобіль марки "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер кузова якого встановити неможливо і неможливо встановити його власника є безхазяйною річчю, а не знахідкою.
Таким чином, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у місті Сумах до Сумського міського відділу УМВС України в Сумській області про зобов'язання взяти на облік автомобіль "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2 та вжити заходи щодо подальшої його реалізації відповідно до чинного законодавства.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову державної податкової інспекції у місті Сумах до Сумського міського відділу УМВС України в Сумській області про зобов'язання взяти на облік автомобіль "SUZUKI", державний номер НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2 та вжити заходи щодо подальшої його реалізації відповідно до чинного законодавства - відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) С.О. Бондар
З оригіналом згідно:
Суддя С.О. Бондар
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2013 |
Оприлюднено | 07.10.2013 |
Номер документу | 33903805 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні