Постанова
від 03.10.2013 по справі 904/6066/13
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.10.2013 року Справа № 904/6066/13

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді Чередка А.Є. (доповідач)

суддів: КовальЛ.А. , Пархоменко Н.В.

при секретарі судового засідання: Ревковій Г.О.

за участю представника ліквідатора: Пеня О.О., дов. б/н від 22.05.2013р.

представник скаржника у судове засідання не з"явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ

на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013р. у справі № 904/6066/13

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426

про визнання банкрутом,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013р. у справі № 904/6066/13 (суддя Калиниченко Л.М..) Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426 визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на шість місяців; ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426 призначено голову ліквідаційної комісії Стешенко Ірину Анатоліївну (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

Не погодившись із вказаною постановою суду, Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Дніпропетровської області у справі № 904/6066/13 від 20.08.2013 року та провадження у справі припинити.

В апеляційній скарзі скаржник зазначає, що при прийнятті оскаржуваної постанови судом першої інстанції були порушені норми матеріального і процесуального права та не досліджено усіх обставин справи, зокрема судом не враховано, що боржником не надано до ДПІ первинних документів фінансово-господарської діяльності підприємства та проміжного ліквідаційного балансу. Не надання таких документів позбавило скаржника можливості провести позапланову перевірку боржника та заявити додаткові грошові вимоги. Характер же господарських операцій банкрута свідчить про мінімізацію останнім податкових зобов'язань та має ознаки фіктивної господарської діяльності.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 17.09.2013 року відновлено строк подання апеляційної скарги, апеляційну скаргу прийнято до провадження, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 03.10.2013 року.

У відзиві на апеляційну скаргу та у судовому засіданні представник ліквідатора просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області та постанову господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013 року у даній справі залишити без змін, як таку, що прийнята у відповідності до вимог чинного законодавства та фактичних обставин справи.

Скаржник наданим йому правом участі у судовому засіданні не скористався та не забезпечив явку в судове засідання свого повноважного представника, хоча про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується відповідним поштовим повідомленням.

Беручи до уваги, що неявка представника скаржника не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду апеляційної скарги, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу по суті у відсутності представника скаржника, за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши доводи апеляційної скарги та правильність юридичної оцінки встановлених фактичних обставин справи, застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при прийнятті ним постанови, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника ліквідатора, судова колегія дійшла до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426 порушено ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.08.13р. відповідно до процедури, передбаченої статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі -Закон).

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013р. у справі № 904/6066/13 Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426 визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на шість місяців; ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426 призначено голову ліквідаційної комісії Стешенко Ірину Анатоліївну (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Згідно з ч. 1, 2, 3 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

За ч. 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює усі необхідні дії встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України).

Частинами 4, 7, 8 статті 111 Цивільного кодексу України передбачено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Згідно з ч. 3 ст. 60 Господарського кодексу України, ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги чинного законодавства, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та публікація відповідного повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості; повідомлення явних кредиторів, до яких відносяться в тому числі орган доходів і зборів, Пенсійний фонд України та фонди соціального страхування, про ліквідацію підприємства та для проведення перевірок; оцінка вартості наявного майна боржника; з'ясування наявності вимог кредиторів та їх розміру; складення та затвердження проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку на заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Як вбачається з матеріалів справи, 22.05.2013р. єдиним учасником Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С" Стешенко О.П. прийнято рішення за № 22-05 про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації, призначено ліквідатором Стешенко Ірину Анатоліївну (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) та встановлено двохмісячний строк на заявлення вимог кредиторів з дати публікації повідомлення про прийняття рішення з ліквідації.

На виконання вимог частини першої статті 105 Цивільного кодексу України боржник звернувся до державного реєстратора виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради для здійснення реєстраційної дії по внесенню відомостей про припинення юридичної особи, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 23.05.13р. № 16506819, в якому містяться дані про перебування юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426 в процесі припинення за рішенням засновників.

Також, ліквідатор боржника помістив в друкованому засобі масової інформації, в якому публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, а саме в Бюлетені державної реєстрації від 27.05.13р. № 249 (14), оголошення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426 шляхом ліквідації.

Крім того, ліквідатор боржника помістив в друкованому засобі масової інформації, а саме, в газеті "Днепр вечерний" № 66 (12682) від 28.05.2013р. оголошення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", м. Дніпропетровськ, Запорізьке шосе, буд. 26, код ЄДРПОУ 33382426 шляхом ліквідації, відомості про ліквідатора та його місцезнаходження, строк та порядок заявлення вимог до боржника.

На виконання вимог підпункту 11.1.1. пункту 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11р. № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.03.13р. за № 04/03-2, ліквідатором направленодо Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, в якій платник перебуває на обліку, заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП та повідомлення про припинення юридичної особи, що підтверджується відповідним описом вкладення до цінного листа та розрахунковим чеком від 22.05.2013р. (а.с. 43-44).

Повідомлення про ліквідацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С" були направлені ліквідатором і до Управління Пенсійного фонду України у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, Відділення фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Дніпропетровську, Відділення фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, Відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності України в м. Дніпропетровську (а.с. 49-63).

На виконання вимог ст.111 Цивільного кодексу України, за результатами розгляду пред'явлених кредиторських вимог до боржника, проведеної інвентаризації активів і зобов'язань, ліквідатором складено проміжний ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С" станом на 29.07.2013р., який затверджено рішенням власника боржника № 2 від 31.07.13р.

З акту інвентаризації майна, дебіторської та кредиторської заборгованості боржника, звіту ліквідатора про результати інвентаризації від 29.07.2013р. та проміжного ліквідаційного балансу боржника, складеного станом на 29.07.2013р., вбачається, що кредиторська заборгованість боржника становить 119 478,84 грн., яка виникла на підставі договору поставки № 24/12 від 24.12.2012р., укладеного з ТОВ "Агро фірма Колос"; дебіторська заборгованість, основні засоби, товарно-матеріальні цінності, нематеріальні активи та грошові кошти - відсутні.

Враховуючи викладене, судова колегія дійшла до висновку, що вартості майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів, а боржником дотримано вимоги цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи, у зв'язку з чим господарський суд правомірно порушив щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С" справу про банкрутство, визнав боржника банкрутом та відкрив ліквідаційну процедуру у справі.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

При цьому, судова колегія не погоджується з доводами апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, оскільки матеріалами справи підтверджується направлення боржником до податкового органу проміжного ліквідаційного балансу та повідомлення про ліквідацію товариства, а згідно з ч. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідатор забезпечує надання органам доходів і зборів первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, тобто забезпечення надання первинних документів до податкового органу для проведення перевірок, що передбачено вищенаведеною нормою не є обов'язковою передумовою для звернення до суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство за ст. 95 Закону, стосується загального порядку ліквідації юридичної особи та залежить від рішення податкового органу про проведення чи не проведення податкової перевірки.

Введення ж ліквідаційної процедури не перешкоджає проведенню позапланової перевірки боржника та одержання від ліквідатора боржника первинних документів. Крім того Державну податкову інспекцію у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області було завчасно повідомлено про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро-Сервіс Д-С", але матеріали справи свідчать, що жодних дій стосовно проведення планової чи позапланової перевірки Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська здійснено не було.

Так, зазначивши про необхідність проведення податкової перевірки боржника Державна податкова інспекція у Бабушкінськомурайоні м. Дніпропетровська в апеляційній скарзі не вказала на наявність доказів, які свідчать про вжиття заходів для проведення такої перевірки (видання наказу про проведення перевірки, направлення посадових осіб для проведення перевірки, складання акту про неможливість проведення перевірки чи ненадання документів для її проведення). Відповідні докази не додано і до апеляційної скарги.

Згідно ж з пунктом 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі - Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви за ф. № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:

- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.

Не доведено Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська належними та допустимими доказами і заниження банкрутом своїх податкових зобов'язань, мінімізацію підприємством податкових зобов'язань та здійснення боржником фіктивної господарської діяльності.

З врахуванням викладеного, постанова господарського суду Дніпропетровської області від 20 серпня 2013 року у справі № 904/6066/13 відповідає діючому законодавству, підстави для її скасування відсутні.

З підстав наведеного та керуючись ст.ст.101-106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013 року у справі № 904/6066/13 - залишити без задоволення.

Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013 року у справі № 904/6066/13 - залишити без змін.

Постанова може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя А.Є. Чередко

Суддя Л.А. Коваль

Суддя Н.В. Пархоменко

Повний текст постанови виготовлено та підписано 04.10.2013 року.

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення03.10.2013
Оприлюднено07.10.2013
Номер документу33906287
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/6066/13

Ухвала від 30.01.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 10.01.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 09.01.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Постанова від 10.12.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 26.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 22.10.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Постанова від 03.10.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 17.09.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Постанова від 20.08.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 13.08.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні