Постанова
від 10.12.2013 по справі 904/6066/13
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2013 року Справа № 904/6066/13

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Головуючого - Ткаченко Н.Г.

Суддів - Катеринчук Л.Й.

Коробенка Г.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві касаційну скаргу ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів Дніпропетровської області

на постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 03.10.2013 р. та постанову господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013 р. по справі № 904/6066/13 про визнання банкрутом ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С", -

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 06.08.2013 р. прийнято заяву ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" про порушення справи про банкрутство, на підставі ст.ст.12, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"/ в редакції чинній з 19 січня 2013 р./, призначено підготовче засідання на 13.08.2013 р.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.08.2013 р. порушено провадження по справі № 904/6066/13 про банкрутство ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С", на підставі ст.ст.16, 19, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013 р. по справі № 904/6066/13 /суддя : Калиниченко Л.М./ боржника - ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором боржника голову ліквідаційної комісії Стешенко І.А.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 03.10.2013 р. по справі № 904/6066/13 /судді : Чередко А.Є., Коваль Л.А., Пархоменко Н.В./ постанову господарського суду Харківської Дніпропетровської області від 20.08.2013 р. залишено без змін.

В касаційній скарзі ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів Дніпропетровської області просить скасувати постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 03.10.2013 р. та постанову господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013 р., посилаючись на те, що вони постановлені з порушенням норм матеріального та процесуального права, провадження по справі про банкрутство ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" припинити.

Представники сторін в судове засідання не з'явились, про день та час розгляду справи повідомлені належним чином.

Заслухавши доповідь судді Ткаченко Н.Г., перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів прийшла до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Згідно ст.4 1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Як вбачається із матеріалів справи, провадження по справі про банкрутство ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" порушене господарським судом Дніпропетровської області, на підставі ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якою передбачені особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником.

Статтею 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", боржник зобов'язаний звернутись в місячний строк до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство у разі, якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Згідно ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Відповідно до ч.1 ст.110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно ч.3 ст.110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до п.9 Статуту ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" вищим органом Товариства є Збори його учасників, які складаються з учасників Товариства, а відповідно до п.2.1.Статуту учасником товариства Стешенко О.П. До повноважень Зборів учасників товариства відноситься, зокрема, прийняття рішення про ліквідацію Товариства, призначення ліквідаційної комісії і затвердження ліквідаційного балансу (п.п.и, п.9.6 Статуту) (т.1, а.с.9-21).

Як вбачається із матеріалів справи, 22.05.2013 р. повноважними загальними зборами учасників ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" прийнято рішення про ліквідацію підприємства, обрання ліквідаційної комісії та призначення головою ліквідаційної комісії товариства Стешенко І.А. (т.1, а.с.30).

Згідно ч.1 ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 23.05.2013 р. підприємство боржника - ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С", знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності, за рішенням засновника (т.1, а.с.39).

Відповідно до ч.2 ст.105 ЦК України після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Як вбачається із матеріалів справи, в Бюлетені державної реєстрації №249 (14) 2013 р. від 27.05.2013 р. опубліковано оголошення про прийняття засновником рішення про припинення юридичної особи - ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С".

Проміжний ліквідаційний баланс боржника складений 29.05.2013 р., тобто дотриманням вимог щодо двомісячного строку, передбаченого ст.105 ЦК України (т.1, а.с.36).

Головою ліквідаційної комісії Стешенко І.А. 22.05.2013 р. направлено повідомлення про прийняття рішення щодо ліквідації товариства і створення ліквідаційної комісії до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, УПФ України у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Дніпропетровську, Відділення Фонду загальнообов"язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська,Центру зайнятості України в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, Фонду соціального страхування тимчасової втрати працездатності у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська (т.1, а.с.48-63).

Як вбачається із матеріалів справи, єдиним кредитором ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" є ТОВ "Агро фірма Колос" із загальною сумою грошових вимог в розмірі 119 478,84 грн. (т.1, а.с.65).

Інші кредитори до боржника із грошовими вимогами у строк визначений для звернення з кредиторськими вимогами до голови ліквідаційної комісії не звертались.

Згідно ст.20 Податкового кодексу України здійснення контролю за додержанням податкового законодавства платниками податків покладено на органи державної податкової служби.

Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зокрема, зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації); повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця (п.16.1.10, п.16.1.11).

Як вбачається із матеріалів справи, головою ліквідаційної комісії Стешенко І.А. 22.05.2013 р. направлено на адресу ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська довідку за формою №8-ОПП повідомлення про припинення юридичної особи (т.1, а.с.44).

Таким чином, головою ліквідаційної комісії було дотримано вимог ст.60 ГК України, ст.105 ЦК України, щодо повідомлення відповідного податкового органу про прийняття рішення щодо ліквідації ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С".

Головою ліквідаційної комісії боржника 28.02.2013р. складені довідки, про те, що ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" не має дебіторської заборгованості; у боржника відсутні відкриті рахунки в банках та інших фінансово-кредитних установах, відсутні рахунки, на яких обліковуються цінні папери, боржник не приймає участі в інших юридичних особах, не має дочірніх підприємств та філій, у боржника відсутнє майно, боржник має кредиторську заборгованість у розмірі 119 478,84 грн. перед ТОВ "Агро фірма Колос" (т.1, а.с.66-71).

Також, ліквідаційною комісією ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" проведена інвентаризація майна боржника і складений акт інвентаризації майна, дебіторської, кредиторської заборгованості боржника та баланс підприємства станом на 22.05.2013 р. (т.1, а.с.31-33).

Відповідно до вимог п.8 ст.111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Згідно ч.5 ст.60 ГК України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.

Як вбачається із матеріалів справи, головою ліквідаційної комісії боржника складено та подано до суду проміжний ліквідаційний баланс станом на 29.07.2013 р., який свідчить про неплатоспроможність боржника, а саме: у ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" відсутня дебіторська заборгованість, а кредиторська заборгованість складає 119 478,84 грн., активів боржник не має (т.1, а.с.36-38).

Головою ліквідаційної комісії Стешенко І.А. вищевказаний проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" направлений 29.07.2013 р. до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська (т.1, а.с.46).

Вказаний проміжний ліквідаційний баланс боржника 31.07.2013 р. затверджений ліквідаційною комісією ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" - власником боржника Стешенко І.А. і прийнято рішення в у встановленому законом порядку звернутися голові ліквідаційної комісії із заявою до господарського суду про порушення справи про банкрутство ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С", згідно з вимогами ч. 3 ст.110 ЦК України, ч.1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т.1, а.с.76).

Згідно ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Статтею 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Згідно ч.2 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Судом першої інстанції було встановлено, що станом на 05.08.2013 р., боржник є неплатоспроможним, враховуючи визнану кредиторську заборгованість перед ТОВ "Агро фірма Колос" у розмірі 119 478,84 грн., та відсутність будь-яких активів.

Відповідно до ст.99 ГПК України в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у цьому розділі.

Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.

Статтею 101 ГПК України встановлено, що у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обгрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього.

Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обгрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

В апеляційній інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Переглянувши справу в апеляційному порядку, відповідно до вимог ст.ст.99-101 ГПК України, Дніпропетровський апеляційний господарський суд погодився із висновком суду першої інстанції про визнання ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатором боржника голову ліквідаційної комісії ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С" Стешину І.А., оскільки ліквідаційною комісією були виконані всі необхідні передумови виконані вимоги, передбачені ч.5 ст.60, ст.105, ч.ч.1,3 ст.110, ст.111 ЦК України, для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника на підставі статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів та погашення наявних боргів, боржник є неплатоспроможним і відновлення його платоспроможності неможливе.

Відповідно до ст. 111 7 ГПК України переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

На підставі викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що постанова Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 03.10.2013 р. та постанова господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013 р. по справі про банкрутства ТОВ "Дніпро-Сервіс Д-С", прийняті у відповідності до фактичних обставин справи та вимог чинного законодавства і підстав для їх скасування не вбачається.

Доводи касаційної скарги не спростовують висновків суду, які викладені в оскаржуваних постановах суду першої та апеляційної інстанції.

Разом з тим, колегія суддів зазначає, що ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів Дніпропетровської області не позбавлена можливості, за наявності підстав і у порядку передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" звернутись з кредиторськими вимогами до боржника в ліквідаційній процедурі та провести відповідну перевірку.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст.111 5 , 111 7 - 111 9 , 111 11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України, -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів Дніпропетровської області залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 03.10.2013 р. та постанову господарського суду Дніпропетровської області від 20.08.2013 р. по справі № 904/6066/13 залишити без змін.

Головуючий - Ткаченко Н.Г.

Судді - Катеринчук Л.Й.

Коробенко Г.П.

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено13.12.2013
Номер документу35961786
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/6066/13

Ухвала від 30.01.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 10.01.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 09.01.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Постанова від 10.12.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 26.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 22.10.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Постанова від 03.10.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 17.09.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Постанова від 20.08.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 13.08.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні