Постанова
від 24.09.2013 по справі 801/6788/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 вересня 2013 р. (о 14:05) Справа №801/6788/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря судового засідання Цатурян С.О.,за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Відкритого акціонерного товариства "Градієнт"

про стягнення,

Суть спору: Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Відкритого акціонерного товариства "Градієнт" (далі - відповідач) про стягнення фінансової санкції у розмірі 85 000 грн. згідно Постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 48-ДО-1-Е від 14.03.2013 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20.05.2013 року відкрито провадження у справі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04.06.2013 року справу передано за підсудністю до Окружного адміністративного суду АР Крим.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 03.07.2013 року адміністративну справу прийнято до свого провадження суддею Кірєєвим Д.В., закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судове засідання 24.09.2013 року не з'явився, звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи у його відсутність, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання 24.09.2013 року не з'явився, про дату час та місце його проведення повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ч. 11 ст. 38, ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Нормами статті 6 Закону встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п. 8 ч. 1 статті 11 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, повторне протягом року невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від 5 тисяч до 10 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.

Правилами встановлено, що Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити, зокрема: виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено. У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.

Як вбачається з матеріалів справи у відношенні ВАТ «Градієнт» було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 13.02.2013 р. № 48-ДО-1-Е, відповідно до якого було встановлене наступне.

Товариство не виконало розпорядження № 858-ДО-1-Е від 21.11.2012 р. про усунення порушень законодавства про цінні папери, видане на підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», згідно якого у строк до 21.12.2012 Товариство повинно було усунути вказані в розпорядженні порушення вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.06. № 1591, а саме: розкрити особливу інформацію емітента від 22.12.11. Крім того, до Товариства було застосовано санкцію за невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії, згідно постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 1262-ДО-1-Е від 28.12.2012 р. Таким чином, має місце вчинення правопорушення повторно протягом року.

На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 13.02.2013р. №48-ДО-1-Е уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 48-ДО-1-Е від 14.03.2013р., відповідно до якої за невиконання протягом року розпорядження уповноваженої особи Комісії до ВАТ «Градієнт» застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 85 000 грн. та роз'яснено що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови.

Вказана постанова була направлена відповідачу 18.03.2013р., про що свідчить реєстр поштових відправлень.

В порушення ст. 71 КАС України відповідач не надав суду доказів оскарження постанови №48-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а також сплати штрафних санкцій.

Таким чином, вимоги позивача про стягнення фінансових санкцій у сумі 85 000,00 грн. підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Градієнт" (код ЄДРПОУ 14312140) в дохід Державного бюджету України (відділення Державного казначейства в м. Донецьку на р/р 31110106700004, за ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100) фінансову санкцію у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. згідно Постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 48-ДО-1-Е від 14.03.2013 р.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

Дата ухвалення рішення24.09.2013
Оприлюднено07.10.2013
Номер документу33929106
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/6788/13-а

Постанова від 24.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні