Постанова
від 02.10.2013 по справі 813/6608/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 жовтня 2013 року Справа № 813/6608/13-а

11 год. 24 хв. м. Львів, вул. Чоловського, 2

Зал судових засідань № 7

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Карп'як О.О.

при секретарі судового засідання Дорош Х.Р.

за участю представників сторін:

від позивача - Керод Р.П.

від відповідача - Лешик І.П

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вамир - Гал» до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області про скасування припису № 4/15/620-нз/ю від 02.07.2013 року, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вамир - Гал» звернулося до суду з адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області про скасування припису № 4/15/620-нз/ю від 02.07.2013 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 02.07.2013 року заступником начальника управління - начальником відділу Масимом Л.В., начальником відділу Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області Ліщинським В.Б. було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ «Вамир - Гал». За результатами перевірки складено акт № 8/15/620-нз/ю від 02.07.2013 року перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. На підставі акта перевірки було видано припис № 4/15/620-нз/ю про усунення порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Позивач вважає, що виданий припис є незаконним, та підлягає скасуванню у зв'язку з тим , що у вступній частині припису зазначено, що даний припис видано відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженого постановою КМ України від 23 травня 2011 року № 553. В акті перевірки та в приписі встановлено, що ТОВ «Вамир - Гал» здійснило будівництво сходової клітки в 2006 році, здійснена позивачем прибудова сходової клітки належить до ІІ категорії складності. Відтак при виданні оскаржуваного припису відповідач застосував нормативно - правові акти, які не підлягали застосуванню до даних правовідносин. Крім того, зазначають, що позивач є власником приміщень другого поверху трьохповерхової будівлі адміністративно - побутового корпусу на вул. Київській, 20 А в с. Малехів, Жовківського району, Львівської області, що підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 17.11.2005 року за № 8975936.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, наведених у позові, просить позов задоволити.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав і надав суду письмове заперечення на позов, в якому зазначив, що проведеною посадовими особами Інспекції ДАБК у Львівській області позаплановою перевіркою дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТзОВ «Вамир - Гал». Даною перевіркою було встановлено, що власником 31/100 частини приміщень будівлі, які розташовані на другому поверсі адміністративно - побутового корпусу на вул. Л. України, 45 с. Малехів Жовківського району Львівської області (згідно рішення Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області від 06.03.2013 року № 7 ТзОВ «Вамир -Гал» присвоєно юридичну адресу вул. Київська, 22/а с. Малехів Жовківського району) є ТзОВ ««Вамир -Гал» (договір купівлі - продажу р. № 3401 від 03.11.2005 року, який посвідчений приватним нотаріусом Жовківського районного нотаріального округу ОСОБА_5.). ТзОВ «Вамир - Гал» проведено реконструкцію даної будівлі шляхом прибудови сходової клітки розміром в плані 5,9 Х4,05 м для виходу на другий поверх. Прибудова сходової клітки здійснена в 2006 році без належної та затвердженої проектної документації, чим було порушено ст. 7,9,27 Закону України «Про архітектурну діяльність» та без дозволу на виконання будівельних робіт, чим на час вчинення правопорушення було порушено ст. 29 Закону України «Про планування і забудову територій». Прибудова здійснена на земельній» ділянці, що не надана в користування або приватну власність ТзОВ «Вамир -Гал», чим на момент вчинення правопорушення було порушено абз. 1 ст. 22 Закону України «Про основи містобудування».

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

02.07.2013 року Інспекцією ДАБК у Львівській області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТзОВ «Вамир - Гал», за результатами якої складено акт № 8/15/620-пз/ю.

В ході проведеної перевірки встановлено: що власником 31/100 частини приміщень будівлі, які розташовані на другому поверсі адміністративно - побутового корпусу на вул. Л. України, 45 с. Малехів Жовківського району Львівської області (згідно рішення Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області від 06.03.2013 року № 7 ТзОВ «Вамир -Гал» присвоєно юридичну адресу вул. Київська, 22/а с. Малехів Жовківського району) є ТзОВ ««Вамир -Гал» (договір купівлі - продажу р. № 3401 від 03.11.2005 року, який посвідчений приватним нотаріусом Жовківського районного нотаріального округу ОСОБА_5). ТзОВ «Вамир - Гал» проведено реконструкцію даної будівлі шляхом прибудови сходової клітки розміром в плані 5,9 Х4,05 м для виходу на другий поверх. Прибудова сходової клітки здійснена в 2006 році без належної та затвердженої проектної документації, чим було порушено ст. 7,9,27 Закону України «Про архітектурну діяльність» та без дозволу на виконання будівельних робіт, чим на час вчинення правопорушення було порушено ст. 29 Закону України «Про планування і забудову територій». Прибудова здійснена на земельній» ділянці, що не надана в користування або приватну власність ТзОВ «Вамир -Гал», чим на момент вчинення правопорушення було порушено абз. 1 ст. 22 Закону України «Про основи містобудування».

02.07.2013 року відповідачем внесено припис № 4/15/620-пз/о, в якому запропоновано позивачу з метою усунення порушення вимог у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, в 60 -ти денний термін з дня отримання даного припису здійснити знесення самовільно прибудованої сходової клітки розміром в плані 5,9 Х4,05 м для виходу на другий поверх будівлі адміністративно - побутового корпусу на вул. Л. Українки, 45 (повна адреса вул. Київська, 22/а с. Малехів Жовківського району, Львівської області).

Вирішуючи справу по суті, суд виходив з наступного.

В Акті перевірки № 8/15/620-пз/ю від 02.07.2013 року, на підставі якої було складено припис № 4/15/620-нз/ю від 02.07.2013 року, відповідач як на правову підставу її проведення посилався на норми ст.41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.32011 року №553.

Відповідно до ч.2 ст.41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"від 17 лютого 2011 року № 3038-VI, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Абзацом першим п.1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 в редакції із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.2012 року №148, які набули чинності з 01.03.2012 року визначено, що цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.

Таким чином, законодавець обмежив коло об"єктів щодо яких здійснюються заходи архітектурно - будівельного контролю, спрмовані на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності.

Як вбачається із «Технічного обстеження прибудованої сходової клітки до будівлі адміністративно - побутового корпусу на вул. Київській, 20 А в с. Малехів Жовківського району Львівської області. 2310/2-2013», що здійснена ДП «Львівський промбудпроект» прибудова сходової клітки належить до ІІ категорії складності. (а.с. 32).

Згідно витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно вбачається, що 17.11.2005 року за ТзОВ «Вамир - Гал», зареєстровано об'єкт: будівля адміністративно - побутового корпусу літ. «С-З» загальною площею 1262, 2 кв.м. на підставі договору купівлі - продажу/№ 3401/03.11.2005/ посвідчений ОСОБА_5, приватним нотаріусом Жовківського районного нотаріального округу.

Відповідно до ч.5,6 ст.19 ГК України, незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняються. Органи державної влади і посадові особи зобов'язані здійснювати інспектування та перевірки діяльності суб'єктів господарювання неупереджено, об'єктивно і оперативно, дотримуючись вимог законодавства, поважаючи права і законні інтереси суб'єктів господарювання.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Слід також зазначити, що у пп.50, 51, 52, 56 Рішення Європейського суду з прав людини від 14.10.2010 "Справа "Щокін проти України"" йдеться про те, що:"Перша та найважливіша вимога статті 1 Першого протоколу до Конвенції полягає в тому, що будь-яке втручання публічних органів у мирне володіння майном повинно бути законним. Верховенство права, один із основоположних принципів демократичного суспільства, притаманний усім статтям Конвенції. Таким чином, питання, чи було дотримано справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав окремої особи, виникає лише тоді, коли встановлено, що оскаржуване втручання відповідало вимозі законності і не було свавільним (див. рішення у справі "Ятрідіс проти Греції" [ВП], N 31107/96, пункт 58, ЄСПЛ 1999-II). Говорячи про "закон", стаття 1 Першого протоколу до Конвенції посилається на ту саму концепцію, що міститься в інших положеннях Конвенції (див. рішення у справі "Шпачек s.r.o." проти Чеської Республіки", N 26449/95, пункт 54, від 9 листопада 1999 року). Ця концепція вимагає, перш за все, щоб такі заходи мали підстави в національному законодавстві. Вона також відсилає до якості такого закону, вимагаючи, щоб він був доступним для зацікавлених осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні (див. рішення у справі "Бейелер проти Італії", [ВП], N 33202/96, пункт 109, ЄСПЛ 2000-I). Суд визнає, що тлумачення та застосування національного законодавства є прерогативою національних органів. Суд однак зобов'язаний переконатися в тому, що спосіб, в який тлумачиться і застосовується національне законодавство, призводить до наслідків, сумісних з принципами Конвенції з точки зору тлумачення їх у світлі практики Суду (див. рішення у справі "Скордіно проти Італії" (N 1) [ВП], N 36813/97, пункти 190 та 191, ECHR 2006-V). На думку Суду, відсутність в національному законодавстві необхідної чіткості та точності, які передбачали можливість різного тлумачення такого важливого фінансового питання, порушує вимогу "якості закону", передбачену Конвенцією, та не забезпечує адекватний захист від свавільного втручання публічних органів державної влади у майнові права заявника."

За таких обставин, враховуючи положення ст.2 КАС України, суд приходить до переконання, що відповідач, згідно з п.1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, не мав законних повноважень на проведення перевірки даного об'єкта та, відповідно, на складання Акта перевірки та винесення припису.

Враховуючи наведене, перевіривши обставини передбачені ч.3 ст.2 КАС України, суд прийшов до висновку про обґрунтованість та підставність позовних вимог і вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати у вигляді судового збору (34,41 грн.), відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, слід стягнути з Державного бюджету України на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 7-14, 18, 19, 94, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задоволити повністю.

2. Скасувати припис № 4/15/620-нз/ю від 02 липня 2013 року про усунення порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

3. Стягнути з державного бюджету на користь ТзОВ "Вамир - Гал" (код ЄДРПОУ 33729587, Львівська область, Жовківський район, с. Малехів, вул. Київська, 18) сплачений судовий збір у розмірі 34, 41 грн.

Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Карп'як Оксана Орестівна

Повний текст постанови виготовлений і підписаний 07 жовтня 2013 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2013
Оприлюднено09.10.2013
Номер документу33964227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6608/13-а

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга О.І.

Постанова від 02.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 30.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні