Ухвала
від 01.12.2014 по справі 813/6608/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2014 року Справа № 13235/13/876

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

головуючого-судді Довга О.І.,

судді Ліщинський А.М.,

судді Запотічний І.І.

секретар судового засідання Керод Х.І.

за участю представників:

прокуратури Райко А.І.

від позивача Керод Р.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 02.10.20013 року у справі № 813/6608/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вамир-Гал» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області за участь військової прокуратури Західного регіону України про скасування припису, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вамир-Гал» звернулось до суду з адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області про скасування припису № 4/15/620-нз/ю від 02.07.2013 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наступне. 02.07.2013 року заступником начальника управління - начальником відділу Масимом Л.В., начальником відділу Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області Ліщинським В.Б. було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ «Вамир-Гал». За результатами перевірки складено акт № 8/15/620-нз/ю від 02.07.2013 року перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. На підставі акта перевірки було видано припис № 4/15/620-нз/ю про усунення порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Позивач вважає, що виданий припис є незаконним, та підлягає скасуванню у зв'язку з тим , що у вступній частині припису зазначено, що даний припис видано відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженого постановою КМ України від 23 травня 2011 року № 553. В акті перевірки та в приписі встановлено, що ТОВ «Вамир - Гал» здійснило будівництво сходової клітки в 2006 році, здійснена позивачем прибудова сходової клітки належить до ІІ категорії складності. Відтак при виданні оскаржуваного припису відповідач застосував нормативно - правові акти, які не підлягали застосуванню до даних правовідносин. Крім того, посилаються на той факт, що позивач є власником приміщень другого поверху трьохповерхової будівлі адміністративно - побутового корпусу на вул. Київській, 20 А в с. Малехів, Жовківського району, Львівської області, що підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 17.11.2005 року за № 8975936.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 02.10.2013 року адміністративний позов задоволено повністю.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції Інстанцією державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області подано апеляційну скаргу, відповідно до якої апелянт просить постанову суду першої інстанції скасувати, та прийняти нову, якою у задоволені позову відмовити. В обґрунтування апеляційних вимог посилається на наступне. Проведеною посадовими особами Інспекції ДАБК у Львівській області позаплановою перевіркою позивача було встановлено, що власником 31/100 частини приміщень будівлі, які розташовані на другому поверсі адміністративно - побутового корпусу на вул. Л. України, 45 с. Малехів Жовківського району Львівської області (згідно рішення Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області від 06.03.2013 року № 7 ТзОВ «Вамир -Гал» присвоєно юридичну адресу вул. Київська, 22/а с. Малехів Жовківського району) є ТзОВ ««Вамир -Гал». ТзОВ «Вамир - Гал» проведено реконструкцію даної будівлі шляхом прибудови сходової клітки розміром в плані 5,9 Х4,05 м для виходу на другий поверх. Прибудова сходової клітки здійснена в 2006 році без належної та затвердженої проектної документації, чим було порушено ст. 7,9,27 Закону України «Про архітектурну діяльність» та без дозволу на виконання будівельних робіт, чим на час вчинення правопорушення було порушено ст. 29 Закону України «Про планування і забудову територій». Прибудова здійснена на земельній» ділянці, що не надана в користування або приватну власність ТзОВ «Вамир-Гал», чим на момент вчинення правопорушення було порушено абз. 1 ст. 22 Закону України «Про основи містобудування».

Представник позивача в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечує, просить в задоволені такої відмовити, а постанову суду першої інстанції залишити без змін.

Представник військової прокуратури підтримує вимоги апеляційної скарги.

Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно ч.4 ст. 196 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечень на неї, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

02.07.2013 року Інспекцією ДАБК у Львівській області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТзОВ «Вамир-Гал», за результатами якої складено акт № 8/15/620-пз/ю.

За наслідками складеного акту встановлено, що власником 31/100 частини приміщень будівлі, які розташовані на другому поверсі адміністративно - побутового корпусу на вул. Л. України, 45 с.Малехів Жовківського району Львівської області (згідно рішення Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області від 06.03.2013 року № 7 ТзОВ «Вамир-Гал» присвоєно юридичну адресу вул. Київська, 22/а с. Малехів Жовківського району) є ТзОВ «Вамир-Гал». Товариством проведено реконструкцію будівлі шляхом прибудови сходової клітки розміром в плані 5,9 Х4,05 м для виходу на другий поверх. Прибудова сходової клітки здійснена в 2006 році без належної та затвердженої проектної документації, чим було порушено ст. 7,9,27 Закону України «Про архітектурну діяльність» та без дозволу на виконання будівельних робіт, чим на час вчинення правопорушення було порушено ст. 29 Закону України «Про планування і забудову територій». Прибудова здійснена на земельній» ділянці, що не надана в користування або приватну власність ТзОВ «Вамир-Гал», чим на момент вчинення правопорушення було порушено абз. 1 ст. 22 Закону України «Про основи містобудування».

02.07.2013 року відповідачем внесено припис № 4/15/620-пз/о, в якому запропоновано позивачу з метою усунення порушення вимог у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, в 60 -ти денний термін з дня отримання даного припису здійснити знесення самовільно прибудованої сходової клітки розміром в плані 5,9 Х4,05 м для виходу на другий поверх будівлі адміністративно - побутового корпусу на вул. Л. Українки, 45 (вул. Київська, 22/а с. Малехів Жовківського району, Львівської області).

Позивач такий припис оскаржив у судовому порядку.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з положення ст.2 КАС України, та прийшов до переконання, що відповідач, згідно з п.1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, не мав законних повноважень на проведення перевірки даного об'єкта та, відповідно, на складання Акта перевірки та винесення припису.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши думку учасників судового процесу колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року № 3038-VI, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Абзацом першим п.1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 в редакції із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.2012 року №148, які набули чинності з 01.03.2012 року визначено, що цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.

Відтак, законодавець обмежив коло об'єктів щодо яких здійснюються заходи архітектурно - будівельного контролю, спрямовані на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності.

Відповідно до «Технічного обстеження прибудованої сходової клітки до будівлі адміністративно - побутового корпусу на вул. Київській, 20 А в с. Малехів Жовківського району Львівської області. 2310/2-2013», що здійснена ДП «Львівський промбудпроект» прибудова сходової клітки належить до ІІ категорії складності.

Згідно з ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Згідно з статтею 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553.

Згідно з пунктом 5 цього Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Відповідно до пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції, підставою для проведення позапланової перевірки є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкту будівництва або будівельної продукції за його бажанням чи письмової заяви про проведення перевірки щодо дотримання суб'єктом господарювання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкту архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об'єкту; перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів інспекцій; перевірка виконання суб'єктом господарювання вимог інспекції щодо усунення порушень ліцензіатом ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкту архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати п'яти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідної інспекції чи його заступника не більше ніж на два робочих дні. Під час проведення позапланової перевірки посадова особа інспекції зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Як зазначено в Акті від 02.07.2013 року перевірка проводилась на підставі направлення № 05-601-3/11 від 19.06.2013 року .

Колегія суддів зазначає, що з наявних в матеріалах справи документах не можливо встановити термін проведення перевірки, що є порушенням вимог Порядку.

Отже, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області при проведенні позапланової перевірки позивача не було дотримано вимог Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

За таких обставин, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що дії по складенню акту за наслідками проведення Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області перевірки, є протиправними.

Враховуючи викладене, на переконання колегії суддів, судом першої інстанції ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.

Керуючись ст. 160, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 02.10.20013 року у справі № 813/6608/13-а без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом 20-ти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя Довга О.І.

Судді Ліщинський А.М.

Запотічний І.І.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2014
Оприлюднено22.12.2014
Номер документу41923321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6608/13-а

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга О.І.

Постанова від 02.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 30.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні