Ухвала
від 03.10.2013 по справі 14/906/11-б/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

УХВАЛА

Від "03" жовтня 2013 р. Справа № 14/906/11-Б/13-Г

За заявою Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі Житомирської області (смт.Любар, Житомирська область)

До боржника Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" (с.Авратин, Любарський район, Житомирська область)

про визнання банкрутом

Суддя Костриця О.О.

В засіданні суду прийняли участь:

від кредиторів: Вержаківський В.В. - представник Чуднівської МДПІ, дов. №17 від 10.04.2013р.; Поварчук Н.В. дов. №4972/01 від 25.09.2013р.

від боржника: Черниш О.М. - ліквідатор

В провадженні господарського суду Житомирської області перебуває справа №14/906/11-Б/13-Г про банкрутство Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" (с.Авратин, Любарський район, Житомирська область).

Ухвалою господарського суду від 03.01.2013р. за заявою Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі Житомирської області (смт. Любар, Житомирська область) було порушено провадження у справі про банкрутство Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" (с.Авратин, Любарський район, Житомирська область), за правилами статей 6, 7, 12 та 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою суду від 21.03.2013р. визнано банкрутом Сільськогосподарське товариство з обмежено відповідальністю "Мир", відкрито ліквідаційну процедуру Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" (с.Авратин, Любарський район, Житомирська область) строком на дванадцять місяців до 21.03.2014р. включно, призначено ліквідатором Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" арбітражного керуючого Черниша Олександра Миколайовича.

Ухвалою суду від 16.07.2013р. було зокрема, визнано вимоги кредитора - ВВД Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Чуднівському районі Житомирської області на суму 67958,78грн., які віднесено до другої черги задоволення вимог кредиторів. У зв'язку із звільненням кредитора - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Чуднівському районі від сплати судового збору за подачу заяви до господарського суду, підлягає сплаті боржником 1147,00 грн. в дохід Державного бюджету України, які включено до першої черги задоволення вимог кредиторів. Відкладено розгляд заяви Чуднівської МДПІ Житомирської області ДПС №589/10/10 від 04.06.2013р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 140405,75грн. Проміжний звіт ліквідатора взято до відома. Задоволено клопотання ліквідатора про витребування у державного реєстратора Любарської РДА реєстраційної справи Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальність "Мир". Відкладено розгляд справи.

Суд переходить до розгляду справи по суті.

З 19.01.2013 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22 грудня 2011 року № 4212-VI.

Відповідно до п. 1-1 Прикінцевих та перехідних положень вищезазначеного Закону, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Абзацом третім п.1-1 вищезазначених положень передбачено, що положення цього закону, які регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Слід зазначити, що до тексту нової редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не увійшла норма, яка в попередній редакції була закріплена в ст. 52, а саме щодо спрощеної процедури банкрутства відсутнього боржника та можливості звернутися до суду із заявою у разі, якщо вимоги до боржника менші ніж встановлено загальними правилами.

Разом з тим, з огляду на те, що провадження у даній справі було порушено до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VI, та зважуючи на те, що нова редакція Закону не передбачає провадження справи про банкрутство відсутнього боржника в порядку статті 52, при вирішення судом даної справи застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII в редакції, яка була чинною до 18.01.2013 року включно.

Окрім того, відповідно до абз. 6 п.40 Інформаційного листа ВГСУ №01-06/606/2013р. від 28.03.2013р. "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (у редакції Закону України від 22.12.2011р. №4212VI)", норми нової редакції Закону у справах про банкрутство відсутнього боржника не застосовуються, оскільки процедура банкрутства такого боржника цією редакцією Закону не передбачена. Тому заява (заяви) про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника, подана (подані) до 19.01.2013р. розглядаються за правилами попередньої редакції Закону.

В силу ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; грошове зобов'язання - зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України.

На підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у справі про банкрутство спір не вирішується по суті, а лише встановлюються грошові вимоги кредиторів на підставі поданих документів.

Згідно ч.1 ст.5 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

За загальним правилом, визначеним ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона належними засобами доказування повинна довести підстави своїх вимог.

Незважаючи на визнання боржником грошових вимог кредитора, суд самостійно розглядає кожну заявлену грошову вимогу, перевіряє її відповідність чинному законодавству та за результатами такого розгляду визнає або відхиляє частково чи повністю грошові вимоги кредитора.

Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства, заявлені у справі про банкрутство грошові вимоги можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт, тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору.

Відповідно до ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

В засіданні суду розглядається заява Чуднівської МДПІ Житомирської області ДПС №589/10/10 від 04.06.2013р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 140405,75 грн.

Грошові вимоги кредитора грунтуються на розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2010р., податковою декларацією з податку на додану вартість №11399 від 19.01.2011р., довідкою №4 від 12.04.2010р., договором № 4 про надання фінансової допомоги для забезпечення підготовки техніки для проведення весняно-польових робіт в 1999р. від 04.02.1999р.; розрахунками пені по простроченій заборгованості за отриману фінансову допомогу згідно ПКМУ №1953, договором № 14 про надання фінансової допомоги для надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо - зимовий період 1997/1998 років від 21.10.1997р., розрахунками пені по простроченій заборгованості за отриману фінансову допомогу згідно ПКМУ №1003.

Представник Чуднівської МДПІ Житомирської області ДПС в засіданні суду вищезазначену заяву підтримав у повному обсязі. Крім того, в підтвердження заборгованості боржника перед податковою надав постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 11.05.2011р. у справі №0670/4113/11, виконавчий лист №2161/11, постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 13.10.2010р. у справі №2а-2669/10/0670, виконавчий лист №3777/10.

Ліквідатор в засіданні суду визнав вимоги кредитора частково лише на суму 23208,78 грн., а решту суми заявлених вимог не визнав, з підстав викладених у відзиві на заяву (відзив на заяву, а.с.132-133 том 2).

Дослідивши вищезазначену заяву Чуднівської МДПІ, заслухавши ліквідатора, господарський суд вважає за необхідне частково задовольнити вказану заяву, виходячи з наступного.

Чуднівська МДПІ у встановлений Законом 30-тиденний строк звернулась до суду із заявою від 04.06.2013р. №589/10/10 про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 140405,75 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, кредитором заявлено грошові вимоги у розмірі 140405,75 грн., з яких: 7681,00 грн. заборгованості по податку з власників транспортних засобів; 1876,46 грн. пені по податку з власників транспортних засобів; 11575,82 грн. заборгованість по податку на додану вартість; 2073,47 грн. пені по податку на додану вартість; 113058,35 грн. заборгованість по податку з доходів фізичних осіб; 875,00 грн. заборгованість по бюджетній позиці наданій відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1953 від 10.12.1998р.; 281,26 грн. пені по бюджетній позиці наданій відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1953 від 10.12.1998р.; 1000,00 грн. заборгованість по бюджетній позиці наданій відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1003 від 11.09.1997р.; 1984,39 грн. пені по бюджетній позиці наданій відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1003 від 11.09.1997р.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Підпунктами 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

В силу ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитор - юридична або фізична особа, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

Відповідно до п. 14.1.39. Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Судом встановлено, що кредиторські вимоги податкової у сумі 7681,00 грн. заборгованості по податку з власників транспортних засобів, 11575,82 грн. заборгованості по податку на додану вартість та 113058,35 грн. заборгованості по податку з доходів фізичних осіб грунтуються та підтверджуються постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 11.05.2011р. у справі №0670/4113/11, виконавчим листом №2161/11 від 30.06.2011р., постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 13.10.2010р. у справі №2а-2669/10/0670, виконавчим листом №3777/10 від 22.11.2010р.

Згідно п.п. 129.1.1. ст.129 Податкового кодексу України, пеня нараховується:

- після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;

Нарахування пені закінчується, зокрема, у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України) (п.п.129.3 ст.129 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 131.1. ст.131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

В пункті 131.2 ст. 131 Податкового кодексу України, передбачено, що при погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов'язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.

Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом.

З огляду на зазначене та з урахуванням винесення судом 03.01.2013р. ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство СТОВ "Мир" податковою було здійснено остаточний розрахунок пені по податку з власників транспортних засобів, який складає 1876,46 грн. та по податку на додану вартість, який згідно розрахунку складає 2073,47 грн. (а.с.155-156 том 2).

Стосовно заборгованості по бюджетній позиці наданій боржнику відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1953 від 10.12.1998р. та Постанови Кабінету Міністрів України №1003 від 11.09.1997р., слід зазначити наступне.

21.10.1997р. між Відділенням Державного казначейства України в Любарському районі та КСП "Мир" (правонаступником якого є СТОВ "Мир") було укладено договір №14 про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осіннь-зимовий період 1997/1998років (а.с.103 том 2), відповідно до якого Відділенням Державного казначейства України в Любарському районі було надано боржнику фінансову допомогу в сумі 3000,00 грн. для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 на умовах повернення до 01.10.1998р.

04.02.1999р. між Відділенням Державного казначейства України в Любарському районі та КСП "Мир" (правонаступником якого є СТОВ "Мир") було укладено договір №4 про надання фінансової допомоги для забезпечення підготовки техніки для проведення весняно-польових робіт в 1999р. (а.с.101 том 2), відповідно до якого Відділенням Державного казначейства України в Любарському районі було надано боржнику фінансову допомогу в сумі 1000,00 грн. для проведення комплексу весняно-польових робіт в 1999р. на умовах повернення до 01.10.1999р.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини (п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України).

Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 Цивільного кодексу України).

Таким чином, спір про стягнення простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету, включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню (ч. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України), в тому числі за позовами органів державної податкової служби України, носить майновий характер, оскільки відносини, що виникають у таких спорах засновані на юридичній рівності сторін.

Відповідно до ч. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовувались до платників податків контролюючими органами до 01.01.2011 р. був Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р., а з 01.01.2011 р. відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів врегульовано Податковим кодексом України від 02.12.2010 р.

У відповідності до ст. 19(1) п.п. 19(1).1.38 Податкового кодексу України контролюючі органи забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

У відповідності п.п. 4 п. 2 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 174 від 02.03.2011 року бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Згідно з п.п. 9 п. 2 вказаного Порядку прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Відповідно до п. 10 зазначеного вище Порядку, з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені; нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками/ фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.

Пунктом 15 вищезазначеної Постанови передбачено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

З матеріалів справи вбачається, що Управління державної казначейської служби України в Любарському районі передало Чуднівській МДПІ документи для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості з боржника, якому була надана фінансова допомога.

Згідно довідки Управління державної казначейської служби України в Любарському районі (а.с.106 том 2) за боржником станом на 01.06.2013р. рахується заборгованість перед державним бюджетом за надану фінансову допомогу відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1003 від 11.09.1997р. - 1000,00 грн. та відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1953 від 10.12.1998р. - 875,00 грн.

Управлінням Державної казначейської служби у Любарському районі було здійснено нарахування пені на прострочену заборгованість, перед Державним бюджетом за бюджетною позичкою, яка подавалась на зворотній основі відповідно до постанови КМУ №1003 від 11.09.1997р., керуючись Інструкцією про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами Державної податкової служби, затвердженою наказом ДПАУ від 11.06.2003р. №290 та зареєстрованою у Міністерстві юстиції України від 27.07.2003р. за №522/7843. Згідно розрахунків пеня по простроченій заборгованості боржника за отриману фінансову допомогу згідно ПКМУ №1953 становить 281,26 грн., згідно ПКМУ №1003 -1984,39 грн. (а.с.102,104-105 том 2).

Таким чином, у боржника існує прострочена заборгованість перед державним бюджетом за бюджетними позичками на загальну суму 1875,00 грн.

Стосовно нарахованої пені на прострочену заборгованість, слід зазначити наступне.

Відповідно до ст. 547 Цивільного кодексу України, правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання вчиняється в письмовій формі.

Як вбачається з матеріалів справи, Управління державної казначейської служби України у Любарському районі Житомирської області посилаючись на Інструкцією про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами Державної податкової служби, затвердженою наказом ДПАУ від 11.06.2003р. №290 та зареєстрованою у Міністерстві юстиції України від 27.07.2003р. за №522/7843, нарахувало боржнику за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань пеню, яка згідно розрахунку складає 2265,65 грн. (розрахунки а.с. 102, 104-105 том 2).

У відповідності до ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Штрафними санкціями у Господарському кодексі України визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання (ч.1 ст. 230 ГК України).

Згідно зі ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.

Частиною 2 ст. 551 ЦК України визначено, що якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Відповідно до ч. 4 ст. 231 Господарського кодексу України у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов'язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов'язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Згідно ч. 6 ст. 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань" розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Крім того, відповідно до п.11 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 174 від 02.03.2011 року, нарахування пені починається з моменту виникнення простроченої заборгованості і припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання повинне бути виконано, якщо інше не встановлено законом або договором про надання кредиту, бюджетної позички/фінансової допомоги.

Разом з тим, позивач не довів факту, що договорами про надання фінансової допомоги було передбачено нарахування боржнику суми пені за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань.

Окрім того, при перевірці розрахунків пені, господарським судом було встановлено, що даний розрахунок позивачем був здійснений всупереч вимогам ч.6 ст.232 ГК України та п. 11 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 174 від 02.03.2011 року

Отже, вимоги кредитора в частині нарахованої пені в сумі 2265,65 грн. судом відхиляються.

З огляду на зазначене, суд вважає що вимоги Чуднівської МДПІ підтверджені налжними доказами, тому підлягають визнанню та включенню 132315,17 грн. основного боргу до третьої черги реєстру вимог кредиторів боржника, 1875, 00 грн. заборгованості по бюджетній позичці до четвертої черги реєстру вимог кредиторів боржника, 3949,93 грн. грн. штрафних санкцій до шостої черги реєстру вимог кредиторів боржника. В решті вимог відмовити.

Відповідно до п.4.11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013р. №7, розподіл сум судового збору (так само як й інших судових витрат) у непозовному провадженні, зокрема, як-от у справах про банкрутство, здійснюється оскільки інше не передбачено законом, за загальними правилами ст.49 ГПК.

З огляду на зазначене, судові витрати покладаються на боржника пропорційно розміру задоволених кредиторських вимог.

У зв'язку із звільненням кредитора - Чуднівської МДПІ від сплати судового збору за подачу заяви до господарського суду, підлягає сплаті боржником 1128,49 грн. в дохід Державного бюджету України, які включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.

Ліквідатор в засіданні суду надав лист Відділу Держземагентства у Любарському районі Житомирської області №1214/01-10 від 22.07.2013р. , в якому відділ повідомив, що згідно державної статистичної звітності форма 6-зем на території Любарського району земельні ділянки у СТОВ "Мир" у власності, користуванні та оренді не перебувають, а також лист Чуднівського ВРЕР УДАІ УМВС України в Житомирській області №1619 від 06.08.2013р., в якому інспекція повідомила, що згідно бази даних АІС "Автомобіль", за СТОВ "Мир" місце розташування Любарський район, с.Авратин, по ідентифікаційному коду 01051376 зареєстровані транспортні засоби: марки ГАЗ-САЗ 3507, ДНЗ 7781 ЖИЛ, 17.05.2001р.; марки ГАЗ-САЗ 3507, ДНЗ 4765 ЖИЛ, 13.04.2001р.; марки ГАЗ-САЗ 3507, ДНЗ 7515 ЖИН, 13.04.2001р.,; марки УАЗ 3301, ДНЗ 1876 АЕМ, 28.02.2001р.; марки ГАЗ 5312, ДНЗ 5790 ЖИС, 13.04.2001р.; марки ГАЗ 5204, ДНЗ 6293 ЖИС, 13.04.2001р.; марки ГАЗ 52, ДНЗ 6292ЖИС, 13.04.2001р.; марки ГАЗ-САЗ 3507, ДНЗ 4333ЖИП, 17.05.2001р.; марки ВАЗ 2121, ДНЗ 01585 ВА, 24.09.2004р. Разом з тим, ліквідатор вимоги ухвали суду від 16.07.2013р. виконав частково.

Враховуючи вищевикладене та з метою витребування додаткових доказів по справі, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи.

Керуючись ст.ст. 77, 86 ГПК України, ст.ст. 22-25, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013р.), господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Визнати вимоги кредитора - Чуднівської МДПІ на суму 132315,17 грн. основного боргу, які віднести до третьої черги реєстру вимог кредиторів боржника, 1875, 00 грн. заборгованості по бюджетній позичці, які віднести до четвертої черги реєстру вимог кредиторів боржника, 3949,93 грн. грн. штрафних санкцій, які віднести до шостої черги реєстру вимог кредиторів боржника. В решті вимог відмовити.

У зв'язку із звільненням кредитора - Чуднівської МДПІ від сплати судового збору за подачу заяви до господарського суду, підлягає сплаті боржником 1128,49 грн. в дохід Державного бюджету України, які включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.

2. Відкласти розгляд справи.

3. Призначити наступне засідання суду на "03" грудня 2013 р. о 10:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №407.

4. Зобов'язати ліквідатора Черниша О.М.:

- надати господарському суду проміжний звіт про хід ліквідаційної процедури банкрута;

- виявити додаткові докази про наявність/відсутність у банкрута майна на праві власності/користування;

- здійснити інвентаризацію майнових активів та заборгованості банкрута, в тому числі, перед найманими працівниками;

- надати докази припинення трудових відносини підприємства-банкрута з найманими працівниками відповідно до законодавства України про працю;

- виявити документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- надати докази користування печаткою та штампом банкрута;

- надати акт приймання-передачі бухгалтерської та іншої документації банкрута, печатки і штампів, матеріальних та інших цінностей;

- надати відомості про заборгованість боржника по заробітній платі перед найманими працівниками або її відсутність;

- надати матеріали по розпаюванню рухомого та нерухомого майна банкрута, а також майна яке було виділено, для погашення кредиторської заборгованості, відомості про майно соціальної сфери та майно засновників;

- надати витяг з ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців, з внесеними до нього відомостями щодо ліквідатора банкрута Черниша О.М., як керівника юридичної особи, особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- включити визнані судом вимоги до реєстру вимог кредиторів боржника;

- надати реєстр вимог кредиторів складений з врахуванням вимог статті 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

5. Повторно Державному реєстратору Любарської РДА направити на адресу господарського суду Житомирської області для огляду в засіданні суду оригінал реєстраційної справи Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальність "Мир" (13141, Житомирська область, Любарський район, с.Авратин, вул. Леніна, ідентифікаційний код 01051376).

Викликати в судове засідання уповноважених представників кредиторів та ліквідатора Черниша О.М.

Ухвала господарського суду набирає законної сили у встановленому законом порядку.

Суддя Костриця О.О.

1- до справи;

2 ініціюючому кредитору

3- ліквідатору Чернишу О.М.;

4- ВВД ФССНВВ та ПЗ України в Чуднівському районі

5-Чуднівській МДПІ Житомирської області ДПС (реком.)

6-державному реєстратору Любарської РДА (реком.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення03.10.2013
Оприлюднено08.10.2013
Номер документу33965946
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/906/11-б/13-г

Ухвала від 09.08.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 14.07.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 09.06.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 17.11.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 20.10.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 13.08.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 19.05.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 24.02.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 18.11.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 16.09.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні