Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2013 р. Справа №805/12440/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 12 год. 10 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Козаченка А. В.
при секретарі Широбокові І. В.
за участю:
представник позивача Жданова І. М.
представник відповідача Кіра Г. М.
представник третьої особи: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька, третя особа: Управління Пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька про визнання дій протиправними та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" (надалі - ТОВ «ЦЗФ «Торезська», позивач) звернулося до суду з позовом до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька (надалі - відповідач); Управління Пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька про визнання дій протиправними та скасування рішення.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12.09.2013р. Управлінню Пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька було змінено процесуальний статус з відповідача на третю особу (далі - третя особа, УПФУ).
24.09.2013р. під час судового засідання представник позивача надав заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої просив суд: визнати дії Відділення виконавчої дирекції Фонду від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька щодо зміни 15.07.2013р. Товариству з обмеженою відповідальністю Вуглезбагачувальне підприємство Центральна збагачувальна фабрика "Чумаківська" класу професійного ризику виробництва з 41-го на 67-й - протиправними; скасувати Рішення (повідомлення № 2461 від 15.07.2013 р.) Відділення виконавчої дирекції Фонду від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька щодо зміни Товариству з обмеженою відповідальністю " Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" класу професійного ризику виробництва з 41-го на 67-й;
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 25.07.2013р. на адресу ТОВ «ЦЗФ «Торезська» від Управління Пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька надійшло повідомлення від 17.07.2013р. № 7689/05, згідно якого з 01.01.2013 р. Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька, позивачу відповідно до основного виду економічної діяльності - добування кам'яного вугілля (КВЕД 05.10.) змінено клас професійного ризику з 41 на 67, а розмір єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування змінений і становить 49,7%. Підставною цього повідомлення стало рішення відповідача від 15.07.2013р.
Як вважає позивач, данні дії та спірне рішення відповідача є неправомірними з наступних підстав.
Зміна класу професійного ризику відбувається у разі зміни основного виду економічного діяльності та за результатами роботи страхувальника за минулий календарний рік на підставі відомості розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності.
У зв'язку зі вступом в дію національного класифікатора України ДК 009:2010 року класифікація видів економічної діяльності" № 457 від 11.10.2010 року, ТОВ «ЦЗФ «Торезська» було визначено за новим кодом - 05.10.
ТОВ «ЦЗФ «Торезська» змінила код КВЕД 15.01.2013р., але в порушення ч. 3 ст. 47 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, Фонд приймає рішення про зміну класу ризику виробництва лише 15.07.2013р.
Зміна класу професійного ризику виробництва може відбутися лише за результатами перевірки суб'єкта господарювання та винесення відповідного повідомлення. Відповідач перевірку не проводив, повідомлення щодо проведення перевірки на адресу ТОВ «ЦЗФ «Торезська» не направляв.
Перевірка позивача щодо достовірності поданих ним відомостей про види економічної діяльності відповідачем не здійснювалась, первинні бухгалтерські документи, на підставі яких перевіряється вид економічної діяльності, заявлений позивачем, не досліджувалися. Акт перевірки не складався. Тому, зміна класу ризику у зв'язку зі зміною виду економічної діяльності позивача за кодами КВЕД здійснена у порушення Порядку віднесення страхувальника до класу професійного ризику виробництва (Порядок № 30), а тому є незаконною.
За результатами роботи страхувальника на підставі відомості розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції за видами економічної діяльності за 2012 року, відповідачем на початок 2013 року не було змінено клас професійного ризику виробництва за видом економічної діяльності. Таким чином, дії відповідача в липні 2013 року про зміну класу професійного ризику виробництва з 01.01.2013р. є неправомірними, чим порушено Порядок № 30, Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності". Крім того, відповідно до ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно - правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Також, позивач зауважує, що його діяльність не пов'язана ані з підземним видобуванням кам'яного вугілля, ані з відкритим видобуванням кам'яного вугілля. За результатами атестації робочих місць на ТОВ «ЦЗФ «Торезська» встановлено право працівників на пільгове пенсійне забезпечення за списком № 2 - "виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими та важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах", затвердженого постановою КМУ № 36 від 16.01.2003р. яким не передбачені професії підземних працівників. Список №1 "виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах" передбачені професії які є на підприємствах по видобуванню корисних копалин на підземних роботах, тому на ТОВ «ЦЗФ «Торезська», яке здійснює збагачення вугілля, професії передбачених списком №1 відсутні.
Тобто, діяльність підприємства не пов'язана з підземним видобуванням кам'яного вугілля, а тому не може мати 67 клас ризику. Крім того, ступені ризику вугледобувних підприємств, що проводять підземні роботи і підприємства, що займаються збагаченням вугілля є зовсім різними. Оскільки позивач здійснює діяльність щодо перероблення вугілля, тому не є підприємством, яке здійснює підземні роботи та, як наслідок, повинно мати 41 клас ризику.
У зв'язку із чим позивач, вважає, що у відповідача не було наявних правових підстав для зміни ТОВ «ЦЗФ «Торезська» класу професійного ризику виробництва з 41-го на 67-й.
Таким чином, дії Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька щодо віднесення позивача до 67-го класу професійного ризику виробництва - є протиправними.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог.
Представник третьої особи до судового засідання не з'явився, заяв щодо відкладення розгляду справи через канцелярію суду не надавав.
Заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська",- є юридичною особою, ЄДРПОУ 37603118 (а.с. 26)
Згідно довідки з ЄДРПОУ АА №654883 (а.с. 18), видом економічної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" за КВЕД-2010 зокрема є: добування кам'яного вугілля; розподілення електроенергії, оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням, оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, неспеціалізована оптова торгівля, інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.
Правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23.09.1999 року № 1105-ХІУ (далі за текстом - Закон № 1105), Порядком "Про затвердження Порядку віднесення страхувальників до класу професійного ризику виробництва з урахуванням виду їх економічної діяльності та проведення перевірок достовірності поданих страхувальниками відомостей про види економічної діяльності (у тому числі основний)", затвердженим Постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 30.11.2010 року № 30 (далі - Порядок № 30) та Порядком визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності №237, затвердженого Постановою КМУ від 08.02.2012р. (далі - порядок №237), ДК 009:2010.
15.07.2013р. Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька було прийнято повідомлення № 2461 від 15.07.2013р. (а.с. 38) про зміну класу професійного ризику виробництва, в якому зазначено, що з 01.01.2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" віднесено до 67-го класу професійного ризику виробництва відповідно до основного виду економічної діяльності.
16.07.2013р. Управлінням Пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька було винесено повідомлення від 17.07.2013р. № 7689/05 про зміну класу професійного ризику виробництва, яким змінено клас професійного ризику виробництва з 41 на 67 (а.с. 12).
Листом від 05.08.2013р. №01/8-236 (а.с. 13) позивач просив відповідача скасувати рішення № 2461 від 15.07.2013р.
Листом від 12.08.2013р. №01-04/104 (а.с. 14) відповідачем було відмовлено у скасуванні рішення № 2461 від 15.07.2013р.
Відповідно до вимог ст. 47 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності здійснюється Фондом соціального страхування від нещасних випадків у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Розмір страхового внеску підприємства залежить від класу професійного ризику виробництва, до якого належить підприємство за видом економічної діяльності. У разі, якщо страхувальник провадить свою діяльність за декількома видами економічної діяльності, віднесення підприємства до класу професійного ризику виробництва здійснюється за основним видом його економічної діяльності.
У разі зміни виду економічної діяльності підприємства Фонд соціального страхування від нещасних випадків відповідно змінює належність цього підприємства до класу професійного ризику виробництва. Зміна класу професійного ризику здійснюється один раз на рік за результатами роботи страхувальника за минулий календарний рік. Новий клас професійного ризику встановлюється з початку поточного року.
При цьому, слід мати на увазі, що з 01.01.2012р., наказом № 457 Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, затверджено національний класифікатор України № ДК 009:2010 (далі ДК 009:2010) з наданням йому чинності з 01.01.2012 р.
Згідно з цим Класифікатором, основний вид економічної діяльності - це визначальна ознака у формуванні та стратифікації сукупностей статистичних одиниць для проведення державних статистичних спостережень. Органи державної статистики розраховують основний вид економічної діяльності на підставі даних державних статистичних спостережень відповідно до статистичної методології за підсумками діяльності підприємств за рік.
Підпунктом 05.10 розділу 5 Добувна промисловість і розроблення кар'єрів, передбачено такий вид діяльності як добування кам'яного вугілля.
Відповідно до п. 2 Порядку №237 клас професійного ризику виробництва - рівень виробничого травматизму і професійних захворювань за видами економічної діяльності, що визначає ступінь вірогідності втрати професійної працездатності або смерті працівника під час виконання трудових обов'язків, з урахуванням результатів аналізу показників виробничого травматизму і професійних захворювань, а також обсягів видатків Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі - Фонд), пов'язаних із забезпеченням загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (далі - страхування).
Тобто, Фонд повинен визначати клас професійного ризику виробництва перш за все за рівнем виробничого травматизму і професійних захворювань на відповідному підприємстві, з урахуванням того, що використання самого КВЕД здійснюють користувачі за власними правилами.
Так, згідно із Порядком №237, до 41 класу ризику відноситься в тому числі за ДК 009:2010, п. 05.10 - Добування кам'яного вугілля (в частині відкритого видобування кам'яного вугілля).
До 67 класу ризику відноситься, також за ДК 009:2010, п. 05.10 - Добування кам'яного вугілля (крім відкритого видобування кам'яного вугілля).
Тобто, істотною обставиною для визначення чи то 41 чи то 67 класу ризику є перш за все спосіб видобування вугілля, а саме: відкрите чи підземне.
У випадку за цією адміністративною справою, позивач не здійснює підземне видобування кам'яного вугілля, а лише здійснює збагачення вже добутого іншими особами вугілля, вказані обставини підтверджуються в тому числі тим, що за результатами атестації робочих місць на підприємстві позивача встановлено право працівників на пільгове пенсійне забезпечення за списком №2 - виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими та важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого Постановою КМУ №36 від 16.01.2003р. та наданим договором №06-03-1 п/р на перероблення рядового вугілля, договором №01-03-1 п/р на перероблення рядового вугілля, специфікацією за травень-червень 2012р., березень-квітень 2013р.
При цьому, як вже зазначалося, в самому п. 05.10 - Добування кам'яного вугілля ДК 009:2010 не дається розшифрування поняття - добування кам'яного вугілля, що не дає змоги віднести чи не віднести такий вид діяльності до відповідного підкласу.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
Таким чином, Фонд прийшов до хибного висновку стосовно віднесення позивача саме до 67 класу ризику.
Щодо дій відповідача, стосовно порядку зміни класу ризику то, слід зазначити, що Постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 30.11.2010 року № 30, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 24.12.2010 року за № 1337/18632, затверджено Порядок віднесення страхувальників до класу професійного ризику виробництва з урахуванням виду їх економічної діяльності та проведення перевірок достовірності поданих страхувальниками відомостей про види економічної діяльності (у тому числі основний) (далі - Порядок № 30).
У п.3.4 Порядку № 30 встановлено, що віднесення страхувальника до класу професійного ризику виробництва здійснюється згідно з Класифікацією галузей економіки та видів робіт за професійним ризиком виробництва.
У разі, якщо страхувальник провадить свою діяльність за декількома видами економічної діяльності, віднесення підприємства до класу професійного ризику виробництва здійснюється за основним видом його економічної діяльності (п. 3.2. Порядку № 30).
Як вже раніше зазначалося, то клас залежить безпосередньо від ступеня ризику провадження господарської діяльності та визначається відповідно до Порядку визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.2012р. №237.
Докази, що засвідчують зміну видів діяльності позивача відповідачем не надані. У довідці АА № 654883 зазначений вид діяльності за КВЕД -2010 "Добування кам'яного вугілля" (а.с. 18).
Будь-яких доказів на підтвердження тих обставин, що позивачем здійснюється будь-яка інша діяльність, пов'язана з підземним видобуванням вугілля, сторонами у судовому засіданні не надано.
Згідно із п. 3.10 Порядку № 30 страхувальники один раз на рік до 25 січня року, наступного за звітним, подають до робочих органів виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням (місцем проживання) відомість розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності (далі - відомість розподілу) за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку.
Робочими органами виконавчої дирекції Фонду щорічно, на підставі відомості розподілу, здійснюється перегляд з початку поточного року належності страхувальника до класу професійного ризику виробництва за основним видом економічної діяльності.
У разі зміни основного виду економічної діяльності за даними відомості розподілу, що тягне за собою зниження класу професійного ризику виробництва, робочим органом виконавчої дирекції Фонду здійснюється перевірка страхувальника щодо достовірності поданих ним відомостей про види економічної діяльності (у тому числі основний).
У разі прийняття рішення щодо зміни класу професійного ризику виробництва на підставі даних відомості розподілу або за результатами перевірки робочий орган виконавчої дирекції Фонду надсилає відповідному органу Пенсійного фонду повідомлення про зміну класу професійного ризику виробництва із зазначенням розміру єдиного внеску, встановленого статтею 8 Закону про єдиний внесок, і дати зміни класу професійного ризику виробництва за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку.
Вид економічної діяльності, заявлений страхувальником як основний, перевіряється на підставі даних первинних бухгалтерських документів, відомості розподілу і звіряється з даними форми державного статистичного спостереження N 1-підприємництво (річна) "Звіт про основні показники діяльності підприємства", затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 30.08.2010 N 365, за відповідний минулий рік або іншими звітами в разі, якщо страхувальник дану статистичну форму не складає.
Частина 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі за текстом - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Посилання представника відповідача в обґрунтування заперечень на методологічні основи та пояснення до позицій Класифікації видів економічної діяльності, затверджених наказом Державного комітету статистики України № 396 від 23.12.2011р. судом до уваги не приймаються, оскільки вказаний наказ не зареєстрований в Міністерстві юстиції, а тому не має міжвідомчого характеру та не є обов'язковим для виконання суб'єктами господарювання.
З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що відповідачем у судовому засіданні не доведено наявність правових підстав для зміни Товариству з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" класу професійного ризику виробництва з 41-го на 67-й, у зв'язку з чим вказані дії відповідача є протиправними.
Враховуючи встановлену судом протиправність дій відповідача щодо зміни класу професійного ризику виробництва з 41-го на 67-й, для відновлення порушених прав позивача, спірне Рішення (повідомлення № 2461 від 15.07.2013р.) підлягає скасуванню.
Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та необхідність задоволення позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська".
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька, третя особа: Управління Пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька про визнання дій протиправними та скасування рішення - задовольнити.
Визнати дії Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька щодо зміни Товариству з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" класу професійного ризику виробництва з 41-го на 67-й - протиправними.
Скасувати рішення (повідомлення № 2461 від 15.07.2013р.) Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Будьонівському районі м. Донецька щодо зміни Товариству з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" класу професійного ризику виробництва з 41-го на 67-й.
Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральна збагачувальна фабрика "Торезська" витрати по сплаті судового збору в сумі 34 (тридцять чотири) грн. 41 (сорок одна) коп.
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено в судовому засіданні 24 вересня 2013 року.
Повний текст постанови виготовлений 30 вересня 2013 року.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Козаченко А.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 09.10.2013 |
Номер документу | 33970234 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Козаченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні