Постанова
від 02.10.2013 по справі 2а/0570/17277/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 жовтня 2013 р. Справа №2а/0570/17277/2012

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 15 год. 50 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Маслоід О.С.,

при секретарі судового засідання Вітязь Х. О.

розглянувши адміністративний позов Донецького обласного центру зайнятості -

робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного

соціального страхування України на випадок безробіття

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» (м. Донецьк)

про стягнення штрафу, -

за участю представників сторін:

від позивача: Ращупкіна І. Т.

від відповідача : не з'явився

В С Т А Н О В И В :

Донецький обласний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (надалі - позивач) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» (надалі - відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 66146,92 грн.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги наступним. 26.10.2012 року інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість була проведена перевірка відповідача, за результатами якої складено акт № 204, яким зафіксовані порушення вимог п.5 ст. 20, ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», який діяв на момент виникнення спірних правовідносин (надалі - Закон № 803). Відповідачем були отримані дозволи на використання праці іноземних громадян. Перевіркою табелів обліку робочого часу та відомостей про нарахування заробітної плати працівникам відповідача встановлено, що прийнятий працівник пристав до роботи раніше виданого дозволу на використання праці іноземних громадян. Крім цього, відповідачем після звільнення такого працівника не було надано позивачеві звіту про заплановане вивільнення працівників та не направлено звіту про фактичне вивільнення працівників. На підставі вказаного позивачем складено припис та рішення до акту, яким накладені штрафні санкції.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, не надав суду заяв чи клопотань. У попередніх судових засіданнях заперечував проти задоволення позовних вимог.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази та заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» - зареєстроване у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Донецької міської ради 24.11.2006 року за номером 12661020000022450, ідентифікаційний код 34747039, про що свідчать Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 319342, Довідка АА № 652602 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення було проведено перевірку відповідача, за результатами якої складено акт перевірки додержання законодавства про зайнятість № 204 від 26 жовтня 2012 року, яким виявлені порушення п. 5 ст. 20 та ст. 8 Закону та рекомендовано у місячний строк з дня отримання акту сплатити штраф на загальну суму 66 146,92 грн.

26 жовтня 2012 року було складено припис до акту перевірки № 204 від 26.10.2012 року, яким також відповідачеві рекомендовано у місячний строк з дня отримання акту сплатити штраф на загальну суму 66 146,92 грн. та на підтвердження цього факту надати до інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення копію платіжного документу про його сплату.

26 жовтня 2012 року було винесено рішення до акту перевірки від 26.10.2012 року № 204 про накладення штрафних санкцій, яким на відповідача за порушення п. 5 ст.20 Закону було накладено штраф у сумі 46 446,92 грн.; за порушення вимог ст. 8 Закону накладено штраф у сумі 19 700,00 грн. Крім цього, позивач повідомляє, що у разі відмови від добровільної сплати штрафу його стягнення проводитиметься у судовому порядку.

Вказані акт, припис та рішення було надіслано відповідачеві, про що свідчить лист від 30.10.2012 року № 06-17/640, 02.11.2012 року зазначені документи відповідачем були отримані, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Згідно ч. 2 ст. 8 Закону № 803, у редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин, роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

У відповідності до ч. 4 ст. 8 Закону № 803 у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно п.5 ст. 20 Закону № 803 при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

Згідно п. 1 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 р. N 47, яке діяло на момент виникнення спірних правовідносин, (надалі - Положення) інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.

Згідно п. 8 Положення інспекції надається право: безперешкодно відвідувати підприємства, установи та організації усіх форм власності з метою контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення. Ознайомлюватися з документами та одержувати від підприємств, установ та організацій копії наказів, розпоряджень, протоколів, дані обліку і звітності та інформацію з питань додержання законодавства про зайнятість населення, інші документи і відомості, необхідні для виконання інспекцією своїх завдань; застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України "Про зайнятість населення" і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

З матеріалів справи вбачається наступне. Стягнення штрафу здійснюється на підставі рішення до акту перевірки від 26.10.2012 року № 204 про накладення штрафних санкцій.

Ухвалою суду від 05.02.2012 року було зупинено провадження по цій справі до набрання законної сили судового рішення по справі № 2а/0570/15983/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» до Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття про скасування рішення та припису від 26.10.2012 року щодо застосування штрафних санкцій.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 грудня 2012 року по справі № 2а/0570/15983/2012 позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» було повернуто.

Відповідач звернувся до Донецького апеляційного адміністративного суду із апеляційною скаргою на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 05 грудня 2012 року по справі № 2а/0570/15983/2012. До апеляційної скарги відповідачем було надано заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 березня 2013 року заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» про поновлення строку на апеляційне оскарження ухвали Донецького окружного адміністративного суду від 05 грудня 2012 року у справі № 2а/0570/15983/2012 залишено без задоволення, відмовлено у відкритті апеляційного провадження.

Ухвалою суду від 03 червня 2013 року знову було зупинено провадження по цій справі до набрання законної сили судового рішення по справі № 805/4510/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» до Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття про скасування рішення та припису від 26.10.2012 року щодо застосування штрафних санкцій.

Відповідач повторно звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом про скасування припису та рішення від 26.10.2012 року про накладення штрафних санкцій. Автоматизованою системою документообігу суду справі було призначено номер 805/4510/13-а.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду по справі № 805/4510/13-а від 08 квітня 2013 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» до Донецького обласного центру зайнятості про скасування припису та рішення про накладення штрафних санкцій залишено без розгляду на підставі ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 14 травня 2013 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 08 квітня 2013 року у справі № 805/4510/13-а задоволено.Скасовано ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 08 квітня 2013 р. у справі № 805/4510/13-а. Матеріали адміністративної справи № 805/4510/13-а направлено до Донецького окружного адміністративного суду для продовження розгляду питання про відкриття провадження у справі.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 14 червня 2013 року по справі № 805/4510/13-а у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» до Донецького обласного центру зайнятості про скасування припису та рішення про накладення штрафних санкцій відмовлено повністю. Під час розгляду справи судом встановлено, що застосування позивачем до відповідача штрафу у розмірі 19 700,00 грн. за порушення вимог ст. 8 Закону № 803, а саме: використання праці іноземного громадянина без дозволу на працевлаштування є правомірним, накладення штрафних санкцій у розмірі 46 446,92 грн. за порушення п. 5 ст. 20 Закону № 803, а саме: не направлення до позивача списків про фактичне вивільнення також визнано судом правомірним, відповідно і рішення про накладення штрафних санкцій від 26.10.2012 року визнано правомірним.

Постанова Донецького окружного адміністративного суду від 14 червня 2013 року по справі № 805/4510/13-а набрала законної сили відповідно до ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2013 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

З наведеного вбачається, що на теперішній час відповідачем були вчинені дії щодо оскарження правомірності винесення припису та рішення, на підставі якого здійснюється стягнення штрафу. Таким чином, рішення є правомірним та чинним, правомірність накладання штрафу встановлена судом.

Рішення, на підставі якого здійснюється стягнення штрафу, відповідачем отримано 02.11.2012 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні про поштове відправлення, тобто у строк до 03.12.2012 року штрафні санкції підлягали сплаті.

Станом на момент подання позивачем позову штрафні санкції, нараховані відповідачеві на підставі рішення до акту перевірки, не сплачені.

З огляду на зазначене, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись Законом України «Про зайнятість населення», Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 р. N 47, ст.ст. 94, 122-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» на користь Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття штраф на загальну суму 66 146,92 грн.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні 02.10.2013 року у присутності представника позивача.

Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення виготовлено 07 жовтня 2013 року.

Суддя Маслоід О.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2013
Оприлюднено10.10.2013
Номер документу33994823
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/17277/2012

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Постанова від 02.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 21.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні