Головуючий у 1 інстанції - Маслоід О.С.
Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 січня 2014 року справа №2а/0570/17277/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Шальєвої В.А., Бишова М.В.,
секретар судового засідання Іллінов О.Є.,
за участю представника відповідача Антонової Н.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2013 року по адміністративній справі №2а/0570/17277/2012 за позовом Донецького обласного центру зайнятості -робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач просив стягнути з відповідача штраф в розмірі 19700 грн за порушення ст.8 ЗУ «Про зайнятість населення», та в розмірі 46446,92 грн а порушення п.5 ст.20 ЗУ «Про зайнятість населення».
В обгрунтування зазначив, що 26.10.2012 року інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість проведена перевірка відповідача, за результатами якої складено акт, яким зафіксовані порушення товариством вимог п.5 ст. 20, ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», а саме: ТОВ «Цельбуд» прийняв на роботу працівника-іноземця раніше виданого дозволу на використання праці іноземних громадян. Крім цього, відповідачем після звільнення такого працівника не надано звіт про заплановане вивільнення працівників та не направлено звіт про фактичне вивільнення працівників.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2013 року позов задоволено.
Стягнуто з ТОВ «Цельбуд» на користь Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття штраф на загальну суму 66 146,92 грн.
Відповідач, не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що суд першої інстанції не повідомив відповідача про дату, час та місце слухання справи та прийняв постанову у відсутність представника товариства, що позбавило відповідача права заявити клопотання про зупинення провадження по справі до розгляду касаційною інстанцією скарги ТОВ «Цельбуд» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 19.06.2013 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.09.2013 року, які стали підставою для задоволення позову центра зайнятості.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, який підтримав доводи апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» - зареєстроване у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Донецької міської ради 24.11.2006 року за номером 12661020000022450, ідентифікаційний код 34747039. (а.с.26)
Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення проведено перевірку товариства, за результатами якої складено акт перевірки №204 від 26.10.2012 року, за висновками якого ТОВ «Цельбуд» порушив п. 5 ст. 20 та ст.8 ЗУ «Про зайнятість населення».(а.с.7-12)
26.10.2012 року позивачем складено припис до акту перевірки № 204 від 26.10.2012 року, яким ТОВ «Цельбуд» рекомендовано у місячний строк з дня отримання акту сплатити штраф на загальну суму 66 146,92 грн. та на підтвердження цього факту надати до інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення копію платіжного документу про його сплату. (а.с.13-14)
26 жовтня 2012 року позивачем прийнято рішення про накладення штрафних санкцій на ТОВ «Цельбуд» за порушення п.5 ст.20 ЗУ «Про зайнятість населення» в розмірі 46 446,92 грн.; за порушення ст.8 ЗУ «Про зайнятість населення» в розмірі 19 700,00 грн. (а.с.15-16)
Акт, припис та рішення надіслано на адресу товариства та отримано останнім (а.с.25, 27)
Відповідно до ч. 2 ст.8 ЗУ «Про зайнятість населення» в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин, роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
На підставі ч.4 ст.8 ЗУ «Про зайнятість населення» в разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.
У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Згідно п.5 ст. 20 ЗУ «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
ТОВ «Цельбуд» звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом про скасування припису та рішення від 26.10.2012 року про накладення штрафних санкцій.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 14.06.2013 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 13.09.2013 року, в задоволенні адміністративного позову ТОВ «Цельбуд» до Донецького обласного центру зайнятості про скасування припису та рішення про накладення штрафних санкцій відмовлено у повному обсязі. (а.с.128-134, 141-146).
Зазначеними судовими рішеннями встановлено наявність порушень з боку товариства вимог ст.8, п.5 ст.20 ЗУ «Про зайнятість населення» та правомірність прийнятого центром зайнятості рішення про накладення штрафних санкцій від 26.10.2012 року.
На підставі ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
На підставі викладеного, суд першої інстанції обґрунтовано прийшов до висновку про задоволення позовних вимог та стягнення з ТОВ «Цельбуд» штрафних санкцій.
Судова колегія зазначає, що подання касаційної скарги не є підставою для зупинення провадження за цією справою судом першої інстанції з огляду на приписи ст.156 КАС України.
Тому судова колегія прийшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.
Керуючись статтями 24, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Цельбуд» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2013 року по адміністративній справі №2а/0570/17277/2012 - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2013 року по адміністративній справі №2а/0570/17277/2012 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі.
У повному обсязі ухвала складена 10 січня 2014 року.
Суддя-доповідач І.Д.Компанієць
Судді: В.А. Шальєва
М.В. Бишов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2014 |
Оприлюднено | 11.01.2014 |
Номер документу | 36556588 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць І.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні