Постанова
від 07.10.2013 по справі 801/1076/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 жовтня 2013 р. о 12:38 Справа №801/1076/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Лоза М.С., за участю представника позивача - Давиденко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "САНАТОРІЙ "ЗОЛОТИЙ-КОЛОС"

до Державної податкової інспекції у м. Алушті ГУ Міндоходів в АР Крим

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Санаторій "Золотий-Колос" (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень № 0000182301 від 17.01.2013 року; № 0000192301 від 17.01.2013 року.

Позов мотивовано помилковістю висновків відповідача про заниження податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з сумнівними контрагентами, які не мали виробничих потужностей для здійснення господарської діяльності та необхідної кількості працюючих осіб, у зв'язку з чим, зроблено висновок, що укладені між позивачем та контрагентами правочини є фіктивними, здійснені без мети настання реальних наслідків.

Ухвалами суду від 28.01.2013 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою суду від 18.02.2013 року у справі призначена судова економічна експертиза та зупинено провадження по справі у зв'язку з призначенням експертизи до одержання її результатів.

Ухвалою суду від 15.08.2013 року провадження по справі поновлено з 07.10.2013 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 07.10.2013 року відповідача - Державну податкову інспекцію у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби замінено на правонаступника - Державну податкову інспекцію у м. Алушті ГУ Міндоходів в АР Крим.

В судовому засіданні 07.10.2013 року представник позивача підтримав позовні вимоги.

Відповідач у судове засідання 07.10.2013 року не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, надіслав клопотання про відкладення розгляду справи.

Суд відмовив у клопотанні відповідача про відкладення розгляду справи, вважає можливим розглянути справу за відсутністю представника відповідача у зв'язку з наявністю в матеріалах справи заперечень відповідача на позов (т. 1 а.с. 205-207).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, у тому числі письмові заперечення відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач зареєстрований як юридична особа, ідентифікаційний код 05532380, зареєстрований у якості платника ПДВ, індивідуальний податковий номер 055323801028, узятий на облік в органах державної податкової служби (т. 1 а.с. 32-37).

Видами діяльності позивача за КВЕД є: діяльність лікарняних закладів; спеціалізована медична практика; діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; обслуговування напоями; театральна та концертна діяльність; загальна медична практика (т. 1 а.с. 32).

Посадовими особами податкового органу проведено позапланову виїзну перевірку позивача з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських операцій по взаємовідносинам з наступними СГД: ПП «Габарит-груп» (код за ЄДРПОУ 35941644), ПП «Укрторгпартнер» (код за ЄДРПОУ 36693415), Фірма «Капітель-плюс» (код за ЄДРПОУ 31095815), за період з 01.04.2010 року по 30.09.2010 року.

За результатами перевірки складено акт від 16.01.2013 року №68/22-00/05532380 (далі - Акт) (т. 1 а.с. 42-61).

За висновками акту встановлено порушення позивачем:

- п. 5.1, п. 5.2.1 п. 5.2., пп. 5.3.9 п. 5.3. ст.. 5 Закону України від 22.05.1997р. №283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (зі змінами та доповненнями), що призвело до заниження податку на прибуток на 131321 грн., а саме по періодах: за 1 півріччя 2010р. у сумі 9361 грн., за 3 квартали 2010р. у сумі 131321 грн.

- пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.2.3 п. 7.2, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (зі змінами та доповненнями), що призвело до заниження податку на додану вартість в сумі 96484 грн., і т.ч. по періодам: червень 2010р. - 5701 грн., липень 2010р. - 14008 грн., серпень 2010р. - 36875 грн., вересень 2010р. - 39900 грн.

На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення: №0000182301 від 17.01.2013 року про збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 120605 грн. (у тому числі 96484 грн. за основним платежем та 24121 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями); №0000192301 від 17.01.2013 року про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 164151 грн. (у тому числі 131321 грн. за основним платежем та 32830 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями) (т. 1 а.с. 38,40).

Перевіряючи правомірність вказаних доводів податкового органу та обґрунтованість його висновків суд встановив наступне.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

В ході проведеної перевірки позивача було встановлено порушення позивачем законодавства в частині оподаткування податком на прибуток підприємств та податком на додану вартість за період з 01.04.2010 року по 30.09.2010 року.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.

Розділом ІІІ цього Кодексу визначений порядок оподаткування податком на прибуток підприємств, а Розділом V цього Кодексу визначений порядок оподаткування податком на додану вартість.

Проте, в п.1 Розділу ХІХ Прикінцеві положення ПК України зроблено зауваження про те, що Розділ ІІІ цього Кодексу набирає чинності з 01.04.2011 року.

До набрання чинності Розділом ІІІ ПК України порядок оподаткування податком на прибуток підприємств було врегульовано нормами Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 року (в редакції Закону України №283/97-ВР від 22.05.1997р., чинній на час спірних правовідносин), порядок оподаткування податком на додану вартість до набрання чинності ПК України було врегульовано нормами Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (в редакції, чинній на час спірних правовідносин).

Таким чином, при визначенні суми податку на прибуток та податку на додану вартість до вказаних періодів позивач мав керуватися нормами вищезазначених законів.

Відповідно до ст.3 Закону №334 об'єкт оподаткування визначений як прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на: суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону; суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.

Відповідно до п.5.1. ст.5 Закону№334, валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Згідно з п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону№334 до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.

Відповідно до п.п.5.3.9 п. 5.3 ст.5 Закону №334 не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

В силу п.п.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону №334 датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку;

або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг).

Вичерпний перелік витрат, які не відносяться до складу валових, наведений у п.5.3 ст.5 Закону №334. Відповідно до п.5.11 ст.5 Закону №334 установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені в цьому Законі, не дозволяється.

Поняття господарської діяльності наведено у п.1.32 ст.1 Закону №334, в силу якого господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі, коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

З аналізу вищенаведених норм Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" слідує, що підставою для включення витрат з придбання товарів (отримання робіт, послуг) до складу валових (витрат, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування) є належним чином оформлені розрахункові, платіжні та інші первинні документи.

Необхідність підтвердження проведеної господарської операції відповідними документами було встановлено також нормами Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (далі - Закон №168).

Об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України (п.п.3.1.1 п.3.1. ст.3 Закон №168).

Пунктом 1.6 ст.1 Закону №168 визначено, що податкове зобов'язання - загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, визначена згідно з цим Законом.

Цим Законом передбачалось право платника податку на отримання податкового кредиту, яким, відповідно до п.1.7. Закону № 168 є сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Виникнення права на податковий кредит, порядок його нарахування та визначення передбачались ст.7 Закону №168.

Відповідно до п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону підставою для нарахування податкового кредиту є податкова накладна, що видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача.

Згідно з п.п.7.2.3 Закону №168 податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Згідно з п.7.4.1 Закону №168 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 вказаного Закону не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону №168 визначено, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається: дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Згідно з п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону №168 податкова накладна повинна містити наступні реквізити: порядковий номер, дату виписування податкової накладної, назву юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, податковий номер платника податку (продавця, покупця), місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'їм), повну назву отримувача, ціну продажу без врахування податку, ставку податку та відповідну суму у цифровому значенні, загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Форма податкової накладної та порядок її заповнення на час виникнення спірних правовідносин були затверджені Наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 року №165, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.06.1997 року за №233/2037.

Отже, зі змісту норм Закону України "Про податок на додану вартість" слідує, що необхідним первинним документом, який дає право платнику податків на формування податкового кредиту, є належним чином оформлена податкова накладна, а для визначення податкових зобов'язань з податку на прибуток, оформлені належним чином первинні документи, що підтверджують продаж товарів (робіт,послуг).

Однак, суд зазначає, що наявність у покупця податкової накладної, є достатньою, але не безумовною підставою для формування податкового кредиту з податку на додану вартість, якщо податковий орган доведе, що відомості в таких документах не відповідають дійсності.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність".

Згідно з ч.2 ст. 3 цього Закону бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до ч.1 ст. 9 цього Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету встановлений Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 (далі по тексту - Наказ № 88).

Відповідно до п. 1.2 Наказу №88 господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення (п.2.1 Наказу №88).

Згідно з п. 2.4 Наказу №88 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці первинні документи.

Із зазначеного слідує, що наслідки господарської операції можуть враховуватися суб'єктом господарювання для цілей бухгалтерського та податкового обліку, у тому числі при формуванні валових витрат та податкового кредиту, тільки у випадку підтвердження здійснення цієї операції відповідними первинними документами, що мають відповідати вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" та Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88.

Під час розгляду справи судом перевірено наявність у позивача необхідних первинних документів для формування валових витрат та податкового кредиту по взаємовідносинам з ПП «Габарит-груп», ПП «Укрторгпартнер», Фірмою «Капітель-плюс».

Судом встановлено, що між позивачем (покупець) та ПП «Габарит-груп» (продавець) 14.06.2010 року було укладено договір купівлі-продажу №49, відповідно до умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупця майно, що належить продавцю, а покупець зобов'язується прийняти це майно та сплатити його. В п. 1.2 договору зазначені дані про майно: продукти харчування (т. 1 а.с. 67-68).

На підставі цього договору ПП «Габарит-груп» було видано видаткові накладні №268 від 04.06.2010 року на суму 886,56 грн., у тому числі ПДВ 147,76 грн., №269 від 09.06.2010 року на суму 720,00 грн., у тому числі ПДВ 120,00 грн., №474 від 10.06.2010 року на суму 3800,95 грн. , у тому числі ПДВ 633,49 грн., №464 від 11.06.2010 року на суму 432,84 грн., у тому числі ПДВ 72,14 грн., №463 від 14.06.2010 року на суму 2518,56 грн., у тому числі ПДВ 419,76 грн., №524 від 16.06.2010 року на суму 3162,72 грн., у тому числі ПДВ 527,12 грн., №525 від 19.06.2010 року на суму 2269,20 грн., у тому числі ПДВ 378,20 грн., №556 від 21.06.2010 року на суму 916,20 грн., у тому числі ПДВ 152,70 грн., №557 від 23.06.2010 року на суму 4596,12 грн., у тому числі ПДВ 766,02 грн., №558 від 24.06.2010 року на суму 3250,86 грн., у тому числі ПДВ 541,81 грн., №559 від 25.06.2010 року на суму 2134,08 грн., у тому числі ПДВ 355,68 грн., №560 від 26.06.2010 року на суму 2792,04 грн., у тому числі ПДВ 465,34 грн., №562 від 29.06.2010 року на суму 5448,24 грн., у тому числі ПДВ 908,04 грн., №609 від 30.06.2010 року на суму 4614,36 грн., у тому числі ПДВ 769,06 грн., №610 від 01.07.2010 року на суму 2684,52 грн., у тому числі ПДВ 447,42 грн., №623 від 02.07.2010 року на суму 5212,80 грн., у тому числі ПДВ 868,80 грн., №624 від 03.07.2010 року на суму 4288,50 грн., у тому числі ПДВ 714,75 грн., №664 від 05.07.2010 року на суму 1231,27 грн., у тому числі ПДВ205,21 грн., №864 від 06.07.2010 року на суму 2901,90 грн., у тому числі ПДВ 483,65 грн., №900 від 07.07.2010 року на суму 874,08 грн., у тому числі ПДВ 145,68 грн., №901 від 08.07.2010 року на суму 2371,44 грн., у тому числі ПДВ 395,24 грн., №902 від 09.07.2010 року на суму 5213,16 грн., у тому числі ПДВ 868,86 грн., №903 від 10.07.2010 року на суму 5813,28 грн., у тому числі ПДВ 968,88 грн., №904 від 12.07.2010 року на суму 2820,42 грн., у тому числі ПДВ 470,07 грн., №905 від 13.07.2010 року на суму 2020,56 грн., у тому числі ПДВ 336,76 грн., №906 від 15.07.2010 року на суму 2536,20 грн., у тому числі ПДВ 422,70 грн., №907 від 16.07.2010 року на суму 2005,15 грн., у тому числі ПДВ 334,19 грн., №б/н від 17.07.2010 року на суму 7237,62 грн., у тому числі ПДВ 1206,27 грн., №954 від 20.07.2010 року на суму 6530,88 грн., у тому числі ПДВ 1088,48 грн., №955 від 22.07.2010 року на суму 3978,48 грн., у тому числі ПДВ 663,08 грн., №958 від 23.07.2010 року на суму 5380,62 грн., у тому числі ПДВ 896,77 грн., №1054 від 25.07.2010 року на суму 1687,20 грн., у тому числі ПДВ 281,20 грн., №1055 від 25.07.2010 року на суму 5536,97 грн., у тому числі ПДВ 922,83 грн., №1051 від 28.07.2010 року на суму 5165,90 грн., у тому числі ПДВ 860,98 грн., №1052 від 29.07.2010 року на суму 6439,62 грн., у тому числі ПДВ 1073,27 грн., №1053 від 30.07.2010 року на суму 7796,64 грн., у тому числі ПДВ 1299,44 грн., №1070 від 31.07.2010 року на суму 6150,36 грн., у тому числі ПДВ 1025,06 грн., № 1074 від 01.08.2010 року на суму 16989,84 грн., у тому числі ПДВ 2831,64 грн., №1075 від 03.08.2010 року на суму 3542,52 грн., у тому числі ПДВ 590,432 грн., №1076 від 04.08.2010 року на суму 8521,20 грн., у тому числі ПДВ 1420,20 грн., №1141 від 05.08.2010 року на суму 4461,84 грн., у тому числі ПДВ 743,64 грн., №1142 від 06.08.2010 року на суму 16506,29 грн., у тому числі ПДВ 2751,05 грн., №1143 від 07.08.2010 року на суму 4603,08 грн., у тому числі ПДВ 767,18 грн., №1146 від 09.08.2010 року на суму 14511,84 грн., у тому числі ПДВ 2418,64 грн., №1147 від 11.08.2010 року на суму 5861,64 грн., у тому числі ПДВ 976,94 грн., №1148 від 12.08.2010 року на суму 11970,12 грн., у тому числі ПДВ 1995,02 грн., №1202 від 13.08.2010 року на суму 13009,56 грн., у тому числі ПДВ 2183,26 грн., №1204 від 14.08.2010 року на суму 5749,56 грн., у тому числі ПДВ 958,26 грн., №1206 від 16.08.2010 року на суму 3273,60 грн., у тому числі ПДВ 545,60 грн., №1205 від 15.08.2010 року на суму 12608,40 грн., у тому числі ПДВ 2101,40 грн., №1207 від 18.08.2010 року на суму 6013,68 грн., у тому числі ПДВ 1002,28 грн., №1208 від 18.08.2010 року на суму 7318,68 грн., у тому числі ПДВ 1219,78 грн., №1209 від 19.08.2010 року на суму 9513,25 грн., у тому числі ПДВ 1585,54 грн., №1290 від 20.08.2010 року на суму 5344,74 грн., у тому числі ПДВ 890,79 грн., №1291 від 20.08.2010 року на суму 5887,20 грн., у тому числі ПДВ 981,20 грн., №1292 від 21.08.2010 року на суму 9738,06 грн., у тому числі ПДВ 1623,01 грн., №1293 від 21.08.2010 року на суму 8272,92 грн., у тому числі ПДВ 1378,82 грн., №1294 від 23.08.2010 року на суму 4167,12 грн., у тому числі ПДВ 694,52 грн., №1295 від 24.08.2010 року на суму 7498,22 грн., у тому числі ПДВ 1249,70 грн., №1296 від 25.08.2010 року на суму 4979,04 грн., у тому числі ПДВ 829,84 грн., №1297 від 25.08.2010 року на суму 8340,62 грн., у тому числі ПДВ 1390,10 грн., №1367 від 26.08.2010 року на суму 20932,26 грн., у тому числі ПДВ 3488,71 грн., №1368 від 27.08.2010 року на суму 3814,08 грн., у тому числі ПДВ 635,68 грн., №1369 від 29.08.2010 року на суму 5879,64 грн., у тому числі ПДВ 979,94 грн., №1370 від 30.08.2010 року на суму 8325,00 грн., у тому числі ПДВ 1387,50 грн. (т. 3 а.с. 41-54, 159-181 т. 4 а.с. 178-205).

Отримання товару супроводжувалось оформленням податкових накладних №468 від 04.06.2010 року на суму 886,56 грн., у тому числі ПДВ 147,76 грн., №269 від 09.06.2010 року на суму 720,00 грн., у тому числі ПДВ 120,00 грн., №474 від 10.06.2010 року на суму 3800,95 грн. , у тому числі ПДВ 633,49 грн., №464 від 11.06.2010 року на суму 432,84 грн., у тому числі ПДВ 72,14 грн., №463 від 14.06.2010 року на суму 2518,56 грн., у тому числі ПДВ 419,76 грн., №524 від 16.06.2010 року на суму 3162,72 грн., у тому числі ПДВ 527,12 грн., №525 від 19.06.2010 року на суму 2269,20 грн., у тому числі ПДВ 378,20 грн., №556 від 21.06.2010 року на суму 916,20 грн., у тому числі ПДВ 152,70 грн., №557 від 23.06.2010 року на суму 4596,12 грн., у тому числі ПДВ 766,02 грн., №558 від 24.06.2010 року на суму 3250,86 грн., у тому числі ПДВ 541,81 грн., №559 від 25.06.2010 року на суму 2134,08 грн., у тому числі ПДВ 355,68 грн., №560 від 26.06.2010 року на суму 2792,04 грн., у тому числі ПДВ 465,34 грн., №562 від 29.06.2010 року на суму 5448,24 грн., у тому числі ПДВ 908,04 грн., №609 від 30.06.2010 року на суму 4614,36 грн., у тому числі ПДВ 769,06 грн., №610 від 01.07.2010 року на суму 2684,52 грн., у тому числі ПДВ 447,42 грн., №623 від 02.07.2010 року на суму 5212,80 грн., у тому числі ПДВ 868,80 грн., №624 від 03.07.2010 року на суму 4288,50 грн., у тому числі ПДВ 714,75 грн., №664 від 05.07.2010 року на суму 1231,27 грн., у тому числі ПДВ205,21 грн., №864 від 06.07.2010 року на суму 2901,90 грн., у тому числі ПДВ 483,65 грн., №900 від 07.07.2010 року на суму 874,08 грн., у тому числі ПДВ 145,68 грн., №901 від 08.07.2010 року на суму 2371,44 грн., у тому числі ПДВ 395,24 грн., №902 від 09.07.2010 року на суму 5213,16 грн., у тому числі ПДВ 868,86 грн., №903 від 10.07.2010 року на суму 5813,28 грн., у тому числі ПДВ 968,88 грн., №904 від 12.07.2010 року на суму 2820,42 грн., у тому числі ПДВ 470,07 грн., №905 від 13.07.2010 року на суму 2020,56 грн., у тому числі ПДВ 336,76 грн., №906 від 15.07.2010 року на суму 2536,20 грн., у тому числі ПДВ 422,70 грн., №907 від 16.07.2010 року на суму 2005,15 грн., у тому числі ПДВ 334,19 грн., №908 від 17.07.2010 року на суму 7237,62 грн., у тому числі ПДВ 1206,27 грн., №954 від 20.07.2010 року на суму 6530,88 грн., у тому числі ПДВ 1088,48 грн., №955 від 22.07.2010 року на суму 3978,48 грн., у тому числі ПДВ 663,08 грн., №958 від 23.07.2010 року на суму 5380,62 грн., у тому числі ПДВ 896,77 грн., №1054 від 25.07.2010 року на суму 1687,20 грн., у тому числі ПДВ 281,20 грн., №1055 від 25.07.2010 року на суму 5536,97 грн., у тому числі ПДВ 922,83 грн., №1051 від 28.07.2010 року на суму 5165,90 грн., у тому числі ПДВ 860,98 грн., №1052 від 29.07.2010 року на суму 6439,62 грн., у тому числі ПДВ 1073,27 грн., №1053 від 30.07.2010 року на суму 7796,64 грн., у тому числі ПДВ 1299,44 грн., №1070 від 31.07.2010 року на суму 6150,36 грн., у тому числі ПДВ 1025,06 грн., № 1074 від 01.08.2010 року на суму 16989,84 грн., у тому числі ПДВ 2831,64 грн., №1075 від 03.08.2010 року на суму 3542,52 грн., у тому числі ПДВ 590,432 грн., №1076 від 04.08.2010 року на суму 8521,20 грн., у тому числі ПДВ 1420,20 грн., №1141 від 05.08.2010 року на суму 4461,84 грн., у тому числі ПДВ 743,64 грн., №1142 від 06.08.2010 року на суму 16506,29 грн., у тому числі ПДВ 2751,05 грн., №1143 від 07.08.2010 року на суму 4603,08 грн., у тому числі ПДВ 767,18 грн., №1146 від 09.08.2010 року на суму 14511,84 грн., у тому числі ПДВ 2418,64 грн., №1147 від 11.08.2010 року на суму 5861,64 грн., у тому числі ПДВ 976,94 грн., №1148 від 12.08.2010 року на суму 11970,12 грн., у тому числі ПДВ 1995,02 грн., №1202 від 13.08.2010 року на суму 13009,56 грн., у тому числі ПДВ 2183,26 грн., №1204 від 14.08.2010 року на суму 5749,56 грн., у тому числі ПДВ 958,26 грн., №1206 від 16.08.2010 року на суму 3273,60 грн., у тому числі ПДВ 545,60 грн., №1205 від 15.08.2010 року на суму 12608,40 грн., у тому числі ПДВ 2101,40 грн., №1207 від 18.08.2010 року на суму 6013,68 грн., у тому числі ПДВ 1002,28 грн., №1208 від 18.08.2010 року на суму 7318,68 грн., у тому числі ПДВ 1219,78 грн., №1209 від 19.08.2010 року на суму 9513,25 грн., у тому числі ПДВ 1585,54 грн., №1290 від 20.08.2010 року на суму 5344,74 грн., у тому числі ПДВ 890,79 грн., №1291 від 20.08.2010 року на суму 5887,20 грн., у тому числі ПДВ 981,20 грн., №1292 від 21.08.2010 року на суму 9738,06 грн., у тому числі ПДВ 1623,01 грн., №1293 від 21.08.2010 року на суму 8272,92 грн., у тому числі ПДВ 1378,82 грн., №1294 від 23.08.2010 року на суму 4167,12 грн., у тому числі ПДВ 694,52 грн., №1295 від 24.08.2010 року на суму 7498,22 грн., у тому числі ПДВ 1249,70 грн., №1296 від 25.08.2010 року на суму 4979,04 грн., у тому числі ПДВ 829,84 грн., №1297 від 25.08.2010 року на суму 8340,62 грн., у тому числі ПДВ 1390,10 грн., №1367 від 26.08.2010 року на суму 20932,26 грн., у тому числі ПДВ 3488,71 грн., №1368 від 27.08.2010 року на суму 3814,08 грн., у тому числі ПДВ 635,68 грн., №1369 від 29.08.2010 року на суму 5879,64 грн., у тому числі ПДВ 979,94 грн., №1370 від 30.08.2010 року на суму 8325,00 грн., у тому числі ПДВ 1387,50 грн. (т. 1 а.с. 74-101, 107-128, 138-151, т. 3 а.с. 120).

Отримання податкових накладних підтверджується реєстрами виданих та отриманих накладних (т. 2 а.с. 7-11, 29-31, 40-45).

Позивачем придбано у ПП «Габарит-груп» продуктів харчування на загальну суму 371144,32 грн., у тому числі ПДВ 61857,39 грн.

Оплата придбаних товарів здійснювалась шляхом безготівкового перерахування, що підтверджується виписками по особовому рахунку (т. 1 а.с. 129-137,152-156., т. 4 а.с. 145-149).

01.09.2010 року між позивачем (покупець) та ПП «Укрторгпартнер» (продавець) був укладений договір купівлі-продажу №120, відповідно до умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупця майно, що належить продавцю згідно накладної, а покупець зобов'язується прийняти це майно та сплатити його вартість. (т. 1 а.с. 157-158).

На підставі цього договору ПП «Укрторгпартнер» було видано видаткові накладні №701 від 01.09.2010 року на суму 3198,00 грн., у тому числі ПДВ 533,00 грн., №702 від 01.09.2010 року на суму 7063,44 грн., у тому числі ПДВ 1177,24 грн., №703 від 02.09.2010 року на суму 6475,25 грн., у тому числі ПДВ 1079,21 грн., №704 від 02.09.2010 року на суму 4645,20 грн., у тому числі ПДВ 774,20 грн., №705 від 03.09.2010 року на суму 5697,54 грн., у тому числі ПДВ 949,59 грн., №760 від 04.09.2010 року на суму 8712,36 грн., у тому числі ПДВ 1452,06 грн., №761 від 04.09.2010 року на суму 3531,00 грн., у тому числі ПДВ 588,50 грн., №764 від 06.09.2010 року на суму 9913,20 грн., у тому числі ПДВ 1652,20 грн., №787 від 07.09.2010 року на суму 12499,68 грн., у тому числі ПДВ 2083,28 грн., №788 від 09.09.2010 року на суму 12004,44 грн., у тому числі ПДВ 2000,74 грн., №791 від 10.09.2010 року на суму 5795,40 грн., у тому числі ПДВ 965,90 грн., №792 від 11.09.2010 року на суму 10323,66 грн., у тому числі ПДВ 1720,61 грн., №793 від 12.09.2010 року на суму 10014,00 грн., у тому числі ПДВ 1669,00 грн., №794 від 14.09.2010 року на суму 11146,37 грн., у тому числі ПДВ 1857,73 грн., №1076 від 15.09.2010 року на суму 6661,08 грн., у тому числі ПДВ 1110,18 грн., №1079 від 16.09.2010 року на суму 16828,39 грн., у тому числі ПДВ 2804,73 грн., №1148 від 17.09.2010 року на суму 7511,28 грн., у тому числі ПДВ 1251,88 грн., №1150 від 18.09.2010 року на суму 6524,82 грн., у тому числі ПДВ 1087,47 грн., №1153 від 20.09.2010 року на суму 6044,76 грн., у тому числі ПДВ 1007,46 грн., №1154 від 21.09.2010 року на суму 9987,38 грн., у тому числі ПДВ 1664,56 грн., №;1155 від 22.09.2010 року на суму 10094,64 грн., у тому числі ПДВ 1682,44 грн., №1156 від 24.09.2010 року на суму 10103,18 грн., у тому числі ПДВ 1683,86 грн., №1157 від 26.09.2010 року на суму 11671,80 грн., у тому числі ПДВ 1945,30 грн., №1158 від 28.09.2010 року на суму 3160,56 грн., у тому числі ПДВ 526,76 грн. (т. 6 а.с. 111-134).

Отримання товару супроводжувалось оформленням податкових накладних №701 від 01.09.2010 року на суму 3198,00 грн., у тому числі ПДВ 533,00 грн., №702 від 01.09.2010 року на суму 7063,44 грн., у тому числі ПДВ 1177,24 грн., №703 від 02.09.2010 року на суму 6475,25 грн., у тому числі ПДВ 1079,21 грн., №704 від 02.09.2010 року на суму 4645,20 грн., у тому числі ПДВ 774,20 грн., №705 від 03.09.2010 року на суму 5697,54 грн., у тому числі ПДВ 949,59 грн., №760 від 04.09.2010 року на суму 8712,36 грн., у тому числі ПДВ 1452,06 грн., №761 від 04.09.2010 року на суму 3531,00 грн., у тому числі ПДВ 588,50 грн., №764 від 06.09.2010 року на суму 9913,20 грн., у тому числі ПДВ 1652,20 грн., №787 від 07.09.2010 року на суму 12499,68 грн., у тому числі ПДВ 2083,28 грн., №788 від 09.09.2010 року на суму 12004,44 грн., у тому числі ПДВ 2000,74 грн., №791 від 10.09.2010 року на суму 5795,40 грн., у тому числі ПДВ 965,90 грн., №792 від 11.09.2010 року на суму 10323,66 грн., у тому числі ПДВ 1720,61 грн., №793 від 12.09.2010 року на суму 10014,00 грн., у тому числі ПДВ 1669,00 грн., №794 від 14.09.2010 року на суму 11146,37 грн., у тому числі ПДВ 1857,73 грн., №1076 від 15.09.2010 року на суму 6661,08 грн., у тому числі ПДВ 1110,18 грн., №1079 від 16.09.2010 року на суму 16828,39 грн., у тому числі ПДВ 2804,73 грн., №1148 від 17.09.2010 року на суму 7511,28 грн., у тому числі ПДВ 1251,88 грн., №1150 від 18.09.2010 року на суму 6524,82 грн., у тому числі ПДВ 1087,47 грн., №1153 від 20.09.2010 року на суму 6044,76 грн., у тому числі ПДВ 1007,46 грн., №1154 від 21.09.2010 року на суму 9987,38 грн., у тому числі ПДВ 1664,56 грн., №;1155 від 22.09.2010 року на суму 10094,64 грн., у тому числі ПДВ 1682,44 грн., №1156 від 24.09.2010 року на суму 10103,18 грн., у тому числі ПДВ 1683,86 грн., №1157 від 26.09.2010 року на суму 11671,80 грн., у тому числі ПДВ 1945,30 грн., №1158 від 28.09.2010 року на суму 3160,56 грн., у тому числі ПДВ 526,76 грн. (т. 1 а.с.163-186).

Отримання податкових накладних підтверджується реєстрами виданих та отриманих накладних (т. 2 а.с. 55-57).

Позивачем отримано товарів від ПП «Укрторгпартнер» на загальну суму 199607,44 грн., у тому числі ПДВ 33267,91 грн.

Оплата придбаних товарів здійснювалась шляхом безготівкового перерахування, що підтверджується виписками по особовому рахунку (т. 1 а.с. 187-194).

20.09.2010 року між позивачем (покупець) та Фірмою «Капітель-плюс» (продавець) був укладений договір, відповідно до умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупця майно, що належить продавцю у порядку та на умовах, визначених даним договором, а покупець зобов'язується прийняти та сплатити меблі (товар) на суму в розмірі 52196,00 грн. (т. 2 а.с. 133-134).

На підставі цього договору Фірмою «Капітель-плюс» було видано видаткову накладну №1790 від 30.09.2010 року на суму 52196,00 грн., у тому числі ПДВ 8699,33 грн. (т. 1 а.с. 64).

Отримання товару супроводжувалось оформленням податкової накладної №1790 від 30.09.2010 року на суму 52196,00 грн., у тому числі ПДВ 8699,33 грн. (т. 1 а.с. 65).

Позивачем придбано товарів у Фірми «Капітель-плюс» на загальну суму 52196,00 грн., у тому числі ПДВ 8699,33 грн.

Оплата придбаних товарів здійснювалась шляхом безготівкового перерахування, що підтверджується випискою по особовому рахунку (т. 1 а.с. 66).

Таким чином, документами бухгалтерського та податкового обліку підтверджується фактичне придбання у ПП «Габарит-груп», ПП «Укрторгпартнер», Фірма «Капітель-плюс» продуктів харчування та меблі на загальну суму 622947,76 грн., у тому числі ПДВ 103824,63 грн.

Придбані товари використовувались позивачем у власній господарській діяльності: для організації відпочинку та харчування відпочиваючих ТОВ «Санаторій «Золотий-Колос».

Фактичне оприбуткування отриманих від ПП «Габарит-груп» та ПП «Укрторгпартнер» продуктів харчування відображалося в матеріальних звітах матеріально-відповідальної особи, які складаються ним щоденно (т. 4 а.с. 63-84, т. 5 а.с. 131-148, т. 6 а.с. 183-204).

Для визначення кількості продовольчих товарів, потрібних для організації харчування відпочиваючих, в ТОВ «Санаторій «Золотий-Колос» складаються щоденні меню-розкладки (т.3, арк. 55-103,182-251, т.4, арк.1-62, 235-249, т.5, арк.1-130, т.6, арк.3-86, 135-182) в яких зазначено перелік страв, які виготовляються, та кількість порцій кожної страви, відповідно до чого визначається перелік продовольчої сировини та харчових продуктів, які потрібні для виготовлення кожної страви, кількість потрібних харчових продуктів та продовольчих товарів.

Фактичне оприбуткування отриманих від Фірми «Капітель-Плюс» товарів (меблі) відображалося бухгалтерською проводкою: Дт 1531 "Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів" (т. 2 а.с 163-172). Фактичний рух меблі між складом та іншими приміщеннями оформлялося актами приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів(т.2, арк.135-162).

Досліджені під час розгляду справи первинні документи бухгалтерського та податкового обліку позивача мають всі необхідні реквізити, повністю відповідають вимогам ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік ті фінансову звітність в Україні".

З метою визначення правомірності відображення позивачем у бухгалтерському та податковому обліку господарських операцій по взаємовідносинам з ПП «Габарит-груп», ПП «Укрторгпартнер», Фірма «Капітель-плюс», судом також були з'ясовані обставини щодо наявності у контрагентів цивільної дієздатності.

Так, згідно з даними Єдиного реєстру юридичних осіб (http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html) станом на день розгляду справи названі вище контрагенти зареєстровані як юридичні особи та не перебувають у процесі припинення.

Відповідно до ч.1 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІУ якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Юридична особа є такою, що припинилася, лише з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (п.2 ст.33 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755).

На підставі вказаного судом встановлено, що контрагенти позивача є юридичними особами, що мають належний обсяг цивільної право та дієздатності.

Отже, у відповідності до положень Закону України "Про податок на додану вартість" названі вище контрагенти мали право на складення податкових накладних.

Підсумовуючи зазначене вище, суд зазначає, що наданими позивачем доказами, висновками проведеної у справі судово-економічної експертизи підтверджується фактичне отримання позивачем товару (робіт, послуг) від ПП «Габарит-груп», ПП «Укрторгпартнер», Фірма «Капітель-плюс», їх оплата та подальше використання у господарській діяльності.

Відтак, під час розгляду справи спростовано висновки перевірки відносно відсутності настання реальних наслідків за зазначеними правочинами.

Беручи до уваги, що господарські операції між позивачем та ПП «Габарит-груп», ПП «Укрторгпартнер», Фірма «Капітель-плюс» були реальними та підтверджені наданими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, суд вважає безпідставними висновки відповідача про заниження позивачем податку на прибуток на загальну суму 131321 грн., а саме по періодах: за 1 півріччя 2010 року ну сумі 9361 грн., за 3 квартали 2010 року у сумі 131321 грн.

А у зв'язку з тим, що ПП «Габарит-груп», ПП «Укрторгпартнер», Фірма «Капітель-плюс» зареєстровані як юридичні особи та не перебувають у процесі припинення, то й висновки відповідача про заниження податку на додану вартість на загальну суму 96484 грн. у т.ч. по періодам: червень 2010 року - 5701 грн., липень 2010 року - 14008 грн., серпень 2010 року - 36875 грн., вересень 2010 року - 39900 грн. суд вважає необґрунтованими та помилковими.

Позиція ДПІ щодо фіктивності господарських операцій між позивачем та продавцями (ПП «Габарит-груп», ПП «Укрторгпартнер», Фірма «Капітель-плюс») сформована на підставі висновків Актів «Про неможливість проведення зустрічної звірки» №19/22/36693415 від 06.04.2012 року; №9/22/35941644 від 06.04.2012 року; №38/22/31095815 від 11.04.2012 року, в яких зазначено, що вищевказані підприємства за юридичними та фактичними адресами не знаходяться.

Такі факти як відсутність контрагента за місцезнаходженням та несплата ним відповідної суми податкових зобов'язань за наслідками здійснення спірних операцій самі по собі, не у зв'язку з іншими обставинами справи, не можуть слугувати об'єктивними ознаками недобросовісності платника (покупця) та підтверджувати отримання ним необґрунтованої податкової вигоди. Посилання податкового органу на факт відсутності постачальника за його місцезнаходженням, свідчить лише про порушення даною юридичною особою законодавства, яке стосується його реєстрації, як суб'єкта підприємницької діяльності чи платника податків і зобов'язує його повідомляти реєструючі органи про зміну свого місця знаходження, а у випадку порушення даної вимоги передбачає персональну відповідальність такої особи та її посадових осіб". Факт відсутності контрагента за місцезнаходженням на дату проведення перевірки не може слугувати підставою для позбавлення платника податку права на формування податкового кредиту з податку на додану вартість.

Зазначеної думки дотримується Вищий адміністративний суд України в Ухвалах від 16.05.2012 року по справі №К-9991/6724/12, від 17.07.2012 року №К/9991/1812/12 та від 17.01.2012 року №К-15283/09 ВАСУ ; від 24.01.2013 року по справі №К-20928/10.

Вищий адміністративний суд України у Постанові від 03.04.2013 року по справі №К/9991/32753/12 дотримується наступної думки: "Чинне податкове законодавство не пов'язує право платника на податковий кредит та на формування валових витрат і з фактичним знаходженням підприємства-постачальника за юридичною адресою".

Більш того, у позивача відсутній обов'язок та право перевіряти кількість робітників, наявність транспорту, приміщень та інших необоротних активів у контрагентів, а відтак відсутня залежність правомірності формування податкового кредиту позивача від наявності вказаних параметрів у контрагентів (аналогічна думка викладена ВАСУ в Постанові від 10.01.2012 року по справі №К/9991/81953/11, в Ухвалах від 26.10.2011 року по справі №К-26345/10, від 13.01.2011 року по справі №К-28642/10, від 23.11.2011 року по справі №К/9991/49204/11).

На підставі викладеного суд вважає, що наведені відповідачем обставини не є належними доказами на підтвердження фіктивності проведених позивачем господарських операцій з вказаними контрагентами, а за відсутністю інших доказів з боку відповідача та враховуючи надані позивачем докази, вважає доведеними належними чином реальність проведених господарських операцій позивачем.

Зазначений висновок узгоджується із позицію, викладеною у постанові Верховного Суду України від 31.01.2011 року у справах №21-42а10 та 21-47а10, за позовами Закритого акціонерного товариства "Мукачівський лісокомбінат" до Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області, які є обов'язковими для всіх судів України, в силу положень частини першої статті 244-2 КАС України.

Крім того, правомірність такої позиції підтверджується практикою Європейського суду з прав людини, яку суди повинні застосовувати як джерело права, відповідно до положень статті 17 Закону України від 23.02.2006 року №3477-IV "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини".

Так, у справі "БУЛВЕС"АД проти Болгарії" (заява №3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.

Матеріали кримінальній справи, на які посилається відповідач не стосуються посадових осіб позивача та самі по собі не можуть встановлювати факту нікчемності правочинів, вчинених позивачем з його контрагентами.

Відповідно до п.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку є первинні документи. Згідно із п.2 ст.3 цього Закону податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Позивач, при проведенні господарських операцій зі своїми постачальниками, оформив первинні документи, які і відобразив в своєму податковому обліку. Недостовірність жодного з цих документів не встановлена. Документи про стан розрахунків з бюджетом інших платників податків не відносяться до первинних документів позивача, в зв'язку з чим не підлягають врахуванню в його обліку. Вони взагалі позивачеві невідомі.

Враховуючи викладене, матеріалами справи спростовано висновки перевірки про заниження позивачем податкових зобов'язань з податку на прибуток у сумі 131321 грн.; заниження позивачем податкових зобов'язань з податку на додану вартість у сумі 96484 грн. по правочинах, здійснених з постачальниками ПП «Габарит-груп», ПП «Укрторгпартнер», Фірма «Капітель-плюс».

Отже, збільшення позивачеві суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 120605 грн. (у тому числі 96484 грн. за основним платежем та 24121 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями), визначене у податковому повідомленні-рішенні №0000182301 від 17.01.2013 року; збільшення позивачеві суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 164151 грн. (у тому числі 131321 грн. за основним платежем та 32830 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями), визначене у податковому повідомленні-рішенні №0000192301 від 17.01.2013 року суперечить матеріалам справи та діючому законодавству.

Застосування штрафних (фінансових) санкцій у спірних податкових повідомленнях-рішеннях обумовлено визначенням суми грошового зобов'язання за результатами документальної перевірки. Оскільки судом встановлено помилковість відповідних висновків податкового органу, то і для застосування штрафних санкцій не має правових підстав, тож позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, а податкові повідомлення-рішення від 17.01.2013 року №0000182301 та №0000192301 визнаються протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Враховуючи висновок суду про задоволення позову, суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму сплаченого ним судового збору у розмірі 2294 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто чотири гривні).

Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 87 КАС України витрати, пов'язані з проведенням судових експертиз належать до витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Частиною 5 ст. 92 КАС України передбачено, що граничний розмір компенсації витрат, пов'язаних із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів та проведенням судових експертиз, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з наданою суду калькуляцією вартості роботи судового експерта по виконанню судової експертизи №63/13, експертом проведено експертизу особливої складності за нормативної вартості експертогодини 73,60 грн. і витрачено на її проведення 250 годин (т. 7 а.с. 93).

Зазначений розмір вартості проведення судової експертизи не перевищує граничних розмірів, встановлених ст.ст.87,92 КАС України з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України №590 від 27.04.2006 року і наказу Міністерства юстиції України «Про встановлення нормативної вартості однієї експертогодини у 2013 році» №239/5 від 07.02.2013 року, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2013 року за №239/22771.

Платіжним дорученням № 879 від 01.07.2013 року підтверджується перерахування позивачем вартості витрат на проведення судово-економічної експертизи в сумі 28500 грн. (Двадцять вісім тисяч п'ятсот гривень) (т. 7 а.с. 92).

У той же час суд зазначає, що згідно калькуляції вартості роботи судового експерта 10100 грн. складають відшкодування витрат експертної установи, компенсація яких не передбачена законодавством.

Відповідно до пп.3 п.9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Водночас п.19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845 встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами суд вважає необхідним стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунку суб'єкта владних повноважень - відповідача.

В судовому засіданні 07.10.2013 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 11.10.2013 року.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Алушта АР Крим Державної податкової служби №0000182301 від 17.01.2013 року про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Золотий-Колос» (ідентифікаційний код 05532380) суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 120605 грн. (у тому числі 96484 грн. за основним платежем та 24121 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями).

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Алушта АР Крим Державної податкової служби №0000192301 від 17.01.2013 року про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Золотий-Колос» (ідентифікаційний код 05532380) суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 164151 грн. (у тому числі 131321 грн. за основним платежем та 32830 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями).

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Золотий-Колос» (ідентифікаційний код 05532380) судовий збір у розмірі 2294 грн. (Дві тисячі двісті дев'яносто чотири гривні) з Державного бюджету України (шляхом їх безспірного списання з рахунків Державної податкової інспекції у м. Алушті ГУ Міндоходів в АР Крим).

5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Золотий-Колос» (ідентифікаційний код 05532380) витрати, пов'язані з проведенням судової експертизи у розмірі 28500 грн. (Двадцять вісім тисяч п'ятсот гривень) з Державного бюджету України (шляхом їх безспірного списання з рахунків Державної податкової інспекції у м. Алушті ГУ Міндоходів АР Крим).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Циганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.10.2013
Оприлюднено11.10.2013
Номер документу34029795
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1076/13-а

Ухвала від 08.10.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 18.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні