ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 жовтня 2013 року № 813/5384/13-а
16 год. 55 хв. зал судових засідань №8
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Братичак У.В.,
секретар судового засідання Хміль Х.З.,
за участю:
представника позивача Батькова В.В.,
представника відповідача Білика Е.І.,
розглянувши матеріали адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Комфорту Львів» про застосування заходів реагування, -
в с т а н о в и в:
Державна екологічна інспекція у Львівській області (надалі - позивач) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Комфорту Львів» (надалі - ТзОВ «Світ-Комфорту Львів», відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме:
- зупинити виконання робіт ТзОВ «Світ-Комфорту Львів» (79069, м. Львів, вул.Шевченка, 313, код ЄДРПОУ - 32711938) щодо бездозвільного розміщення і безлімітного утворення і розміщення відходів;
- зупинити бездозвільне розміщення і безлімітне утворення і розміщення відходів ТзОВ «Світ-Комфорту Львів» (79069, м. Львів, вул. Шевченка, 313, код ЄДРПОУ - 32711938).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що внаслідок проведеної перевірки відповідача, були виявлені порушення вимог природоохоронного законодавства, а саме: відсутні паспорти на відходи, утворенні від виробничої діяльності підприємства, відсутній дозвіл на розміщення та ліміти на утворення та розміщення відходів, не ведеться журнал первинного обліку відходів, допускається змішування відходів. Зазначені обставини є порушенням ст. 17, 26, 32 Закону України «Про відходи».
Також зазначив, що зупинення виконання робіт, відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», допускається тільки на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав, наведених у позовній заяві, просив його задовольнити.
Відповідач подав до суду заперечення на позов від 06.08.2013 року (а.с.32-34), в якому проти позову заперечив та зазначив, що за наслідками проведеної позивачем перевірки винесено припис №626/03 від 02.07.2013 року (термін виконання - 02.10.2013 року). На виконання вказаного припису ТзОВ «Світ-Комфорту Львів» в строк до 01.10.2013 року отримано паспорти на відходи, укладено договір на отримання дозволів та лімітів на утворення та розміщення відходів, здійснено оплату на виконання робіт, погоджено проекти лімітів на викиди у строки, визначені приписом №626/03 від 02.07.2013 року. Також зазначив, що оскільки відповідач усунув порушення у строки визначені приписом, підстав для застосування заходів реагування у виді зупинення виконання робіт немає.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, наведених у запереченні на позов, просив відмовити у задоволенні позову.
Судом встановлено, що в період з 17.06.2013 року по 02.07.2013 року Державною екологічною інспекцією у Львівській області відповідно до наказу від 13.06.2013 року №389-і/п та направлення на перевірку від 17.06.2013 року, у присутності уповноважених осіб відповідача - директора Радченко О.О., заступника директора Білика Е.І. проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ТзОВ «Світ-Комфорту Львів».
За наслідками перевірки складено акт № 1248/09/1069 від 03.09.2013 року (далі - акт перевірки) (а.с.9-20).
В акті зазначено, що під час проведення перевірки були виявлені порушення вимог природоохоронного законодавства, а саме:
- відсутні паспорти на відходи утворенні від виробничої діяльності підприємства;
- відсутній дозвіл на розміщення та ліміти на утворення та розміщення відходів;
- журнал первинного обліку відходів не ведеться.
На підставі акта перевірки винесено припис №626/03 від 02.07.2013 року, яким приписано відповідачу: в 10-денний термін розробити план організаційно-технічних заходів з усунення виявлених недоліків, копії наказу та плану заходів надати Державній екологічній інспекції у Львівській області; провести лабораторно-інструментальний контроль норм ГДВ забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел в строк до 02.10.2013 року; вести облік та скидати стічні води із підприємства у каналізаційну мережу згідно норм ГДК у відповідності до розроблених «Правил приймання стічних вод у каналізаційну мережу м. Львова» (з дня отримання припису); розробити паспорти на відходи, утворені від виробничої діяльності підприємства та отримати дозвіл на розміщення та ліміти на утворення і розміщення відходів по підприємству (в строк до 02.10.2013 року); вести журнал первинного обліку поводження з відходів (з дня отримання припису).
При вирішенні спору по суті, суд керувався наступними нормами законодавства:
Відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію у Львівській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 12.12.2011 року № 136 (надалі - Положення) Державна екологічна інспекція у Львівській області (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.
До повноважень Державної екологічної інспекції у Львівській області, відповідно до пп. «л» п. 4.2 Положення, віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог, зокрема:
дотримання вимог виданих дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами;
дотримання вимог виданих лімітів на утворення та розміщення відходів;
складання і ведення реєстру об'єктів утворення відходів та реєстру місць видалення відходів;
перевезення небезпечних відходів територією України та транскордонних перевезень відходів;
збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів;
ведення первинного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, подання відповідної статистичної звітності в установленому порядку та паспортизації таких відходів;
виконання вимог нормативно-технічної та технологічної документації, погодженої в установленому порядку, при виробництві продукції (крім дослідних зразків) з відходів чи з їх використанням;
недопущення змішування та захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія;
дотримання правил і режиму експлуатації установок, виробництв з оброблення та утилізації відходів;
дотримання правил зберігання, транспортування, знешкодження, ліквідації, захоронення пестицидів і агрохімікатів, токсичних хімічних речовин, небезпечних речовин;
додержання вимог екологічної безпеки при транспортуванні, зберіганні, використанні, знешкодженні й похованні хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних речовин і відходів;
своєчасності й повноти виконання заходів щодо захисту земель від засмічення відходами.
Відповідно до ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 № 1264-XII (надалі - Закон № 1264-ХІІ), до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема: організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами, зокрема:
в) обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин;
г) складання протоколів про адміністративні правопорушення та розгляд справ про адміністративні правопорушення, накладення адміністративних стягнень у випадках, передбачених законом;
д) одержання безоплатно в установленому порядку необхідних для виконання покладених на нього завдань інформації, документів і матеріалів від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, фізичних осіб;
е) надання обов'язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до його компетенції, та здійснення контролю за їх виконанням.
Згідно з ч. 4 ст. 33 Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР, зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.
Відповідно до ч. 2 ст. 55 Закону № 1264-ХІІ розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.
Згідно ст. 32 Закону № 187/98-ВР, з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється, зокрема, вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів. Ліміти на обсяги утворення і розміщення побутових відходів не встановлюються.
На виконання припису Державної екологічної інспекції у Львівській області №626/03 від 02.07.2013 року, відповідач надав копії паспортів на відходи, зокрема: «відпрацьовані люмінесцентні лампи», «відходи ПВХ», «тверді побутові відходи», договір №467/УЛН про надання послуг із збирання, перевезення та зберігання небезпечних відходів для подальшої утилізації від 01.07.2013 року, договір поставки від 010213-07 обрізи ПВХ, договір про надання послуг з вивезення побутових відходів №241107 від 01.01.2012 року, договір №476 від 24.07.2013 року, укладений між відповідачем та ТзОВ «Компанія «Центр ЛТД» по розробці та підготовці робочої документації для отримання дозволу на розміщення відходів та погодження проекту ліміту на утворення та розміщення відходів на 2014 рік, платіжне доручення №509 від 01.08.2013 року згідно договору №476 від 24.07.2013 року, копії наказу № 42 від 08.07.2013 року та плану організаційно-технічних заходів по виконанню припису №626/03 від 02.07.2013 року.
Крім того, відповідачем надано акт санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта від 05.08.2013 року з позитивним висновком, складений головним спеціалістом Шевченківського відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідемслужби у Львівській області Явною О.В., протокол №125 від 20.08.2013 року досліджень повітря робочої зони, а також дозвіл № 147 від 20.09.2013 року на розміщення відходів у 2014 році (відходи ПВХ, тверді побутові відходи).
Як вбачається із акта перевірки № 1248/09/1069 від 03.09.2013 року (а.с.10), в ході проведення діяльності на виробництві ТзОВ «Світ-Комфорту Львів» утворюються такі відходи: відпрацьовані мастила та фільтри, тверді побутові відходи, відпрацьовані люмінесцентні лампи, зношені шини, обрізки ПВХ та некондиційний профіль, тара і упаковка від комплектуючих від поліетилену.
В ході судового розгляду справи, судом встановлено, що відповідачем на виконання вимог припису були надані, зокрема, дозволи на відходи, що утворюються в процесі виробничої діяльності ТзОВ «Світ-Комфорту Львів» крім дозволу на утворення відходів з відпрацьованих люмінесцентних ламп І-го класу небезпеки.
При цьому, доказів протилежного відповідач суду не надав.
Згідно з ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Враховуючи наведені обставини справи та норми законодавства, суд вважає, що позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Львівській області підлягають частковому задоволенню, а саме: в частині зупинення бездозвільного розміщення і безлімітного утворення і розміщення відходів - відпрацьованих люмінесцентних ламп І-го класу небезпеки ТзОВ «Світ-Комфорту Львів». В іншій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати здійснені позивачем (суб'єктом владних повноважень) з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Позов задовольнити частково.
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Світ-Комфорту Львів» (79069, м. Львів, вул. Шевченка, 313, код ЄДРПОУ - 32711938) невідкладно зупинити діяльність, пов'язану з бездозвільним розміщенням і безлімітним утворенням та розміщенням відходів - відпрацьованих люмінесцентних ламп І-го класу небезпеки.
В задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови складений та підписаний 11.10.2013 року.
Суддя Братичак У.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2013 |
Оприлюднено | 16.10.2013 |
Номер документу | 34063938 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні