ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1 Вн. № 1/256
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
09 жовтня 2013 року 17:08 № 826/14379/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клочкової Н.В., при секретарі судового засідання Висоцькій Ю.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Підприємства "Гермес Лайн" Громадської організації "Асоціація українських інвалідів" до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.07.2013 № 0000048156, за участі представників сторін:
представник позивача Устінов Р.Є.;
представник відповідача Диба Ю.Д.,
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 09 жовтня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Підприємство "Гермес Лайн" Громадської організації "Асоціація українських інвалідів" (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби (далі - відповідач, ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.07.2013 № 0000048156 (далі - ППР 0000048156).
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.09.2013 відкрито провадження в адміністративній справі № 826/14379/13-а.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.09.2013 закінчено підготовче провадження в адміністративній справі № 826/14379/13-а і призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, та просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та просила відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у запереченнях до адміністративного позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
У період з 15.06.2012 по 18.06.2012 ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок платника за березень 2012 року, за результатами якої складено акт від 18.06.2012 № 94/15-6/37402498 (далі - Акт перевірки).
Відповідач дійшов до висновку про порушення позивачем п. 200.4, ст. 7 Податкового кодексу України, внаслідок чого на підставі Акта перевірки відповідачем прийнято ППР № 0000048156, відповідно до якого було зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ на 99 933,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 24 983,00 грн.
Підставою для зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ на 99 933,00 грн. та нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 24 983,00 грн. було, за твердженням відповідача, відхилення між даними позивача та даними перевірки від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту за березень 2012 року в сумі 99 933,00 грн. у зв'язку з тим, що позивач не знаходився за юридичною адресою та позивачем не було надано до перевірки відповідні документи.
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва погоджується з позовними вимогами підприємства "Гермес Лайн" Громадської організації "Асоціація українських інвалідів", виходячи з наступних мотивів.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України; Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України); Податкового кодексу України (далі - ПК України); Цивільного кодексу України (далі - ЦК України); Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).
Підприємство "Гермес Лайн" Громадської організації "Асоціація українських інвалідів" (ідентифікаційний код 37402498) зареєстровано 15.11.2010 Печерською районною в м. Києві державною адміністрацією за № 10701020000041841.
Основним видом діяльності позивача відповідно до КВЕД є: 58.11 Видання книг; 17.29 Виробництво інших виробів з паперу та картону; 78.30 Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами; 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації; 62.01 Комп'ютерне програмування.
Місцезнаходження позивача відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (Т. 1, арк. 66 - 68): 01004, м. Київ, Печерський район, вул. Басейна, будинок 9, кімната 3.
Згідно підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 ПК України бюджетне відшкодування - це відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V ПК України.
Відповідно до пункту 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені ПК України. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до ПК України), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.4 статті 200 ПК України передбачено, що якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за
отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного
відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту
наступного податкового періоду.
Згідно статті 200 ПК України платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 статті 200 ПК України. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами ПК України. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів. Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. До податкової декларації платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій.
Відповідно до пункту 45.2 статті 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Статтею 93 ЦК України передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Згідно частини 2 статті 17 Закону № 755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, щодо місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до статті 18 Закону № 755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Так, зі змісту положень Закону № 755-IV вбачається, що факт відсутності юридичної особи за адресою місцезнаходження може бути підтверджено лише відповідним записом у Єдиному державному реєстрі.
На підставі наявної в матеріалах справи копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 715403 від 16.01.2012 (Т. 1, арк. 15) судом встановлено, що станом на момент проведення податковим органом перевірки позивача відомості про юридичну особу були підтвердженими, позивач знаходився за адресою: 01004, м. Київ, Печерський район, вул. Басейна, будинок 9, кімната 3.
При цьому, відповідачем не було надано суду доказів, які б підтверджували внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за адресою місцезнаходження (чи запису про відсутність підтвердження зазначених відомостей) щодо юридичної особи - позивача.
З наведеного вбачається, що висновок відповідача про порушення позивачем вимог п. 200.4 ПК України є протиправним, у зв'язку з чим у відповідача були відсутні підстави для позбавлення позивача права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість та нарахування йому штрафних санкцій.
Враховуючи, що позивач виконав усі передбачені законодавством вимоги для отримання бюджетного відшкодування, факту фіктивності господарських операцій відповідачем не доведено, а інших обставин для відмови у нарахуванні суми бюджетного відшкодування податковим органом не надано, суд дійшов до висновку, що позивач мав право на віднесення суми у розмірі 99 933,00 грн. до бюджетного відшкодування.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятого ним спірного рішення з урахуванням всіх встановлених фактичних обставин та вимог законодавства.
Відтак, суд дійшов до висновку про те, що висновок відповідача про порушення позивачем п. 200.4, ст. 7 ПК України є протиправним, тому ППР 0000048156 підлягає скасуванню.
Враховуючи все вищевикладене у своїй сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підприємства "Гермес Лайн" Громадської організації "Асоціація українських інвалідів" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Частиною 1 статті 94 КАС України передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст.ст. 2, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов підприємства "Гермес Лайн" Громадської організації "Асоціація українських інвалідів" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби від 26.07.2012 № 0000048156.
3. Присудити з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України в місті Києві за рахунок бюджетних асигнувань за зобов'язаннями державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби на користь підприємства "Гермес Лайн" Громадської організації "Асоціація українських інвалідів" понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 249,17 грн. (одна тисяча двісті сорок дев'ять грн. 17 коп.).
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо постанова не оскаржена в апеляційному порядку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Строк, встановлений для подання суб'єктом владних повноважень - відповідачем до суду звіту про виконання постанови - три місяці з дня набрання постановою законної сили.
Суддя Н.В. Клочкова
Повний текст рішення складено та підписано 14.10.2013.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2013 |
Оприлюднено | 14.10.2013 |
Номер документу | 34079347 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клочкова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні