ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 червня 2013 року Справа №827/459/13-а 11 год.27 хв.
м.Севастополь
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
судді - Мінько О.В.;
при секретарі - Бойко М.С.,
за участю: представників позивача, Державної фінансової інспекції в м. Севастополі - Чешенко Тетяни Олегівни, довіреність № 27-25-17/664 від 19.03.2013 року,
- Романової Катерини Миколаївни, довіреність № 27-25-17-17/11 від 02.01.2013 року;
представника відповідача, Державного вищого навчального закладу "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж" - Осетрова Сергія Володимировича, довіреність б/н від 28.02.2013 року;
представника 3-й особи, первинної профспілкової організації Державного вищого навчального закладу "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж" - Осетрова Сергія Володимировича, довіреність б/н від 23.05.2013 року;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в м. Севастополі до Державного вищого навчального закладу "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж", 3-я особа первинна профспілкова організація Державного вищого навчального закладу "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж" про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в м. Севастополі звернулася до суду з адміністративним позовом до Державного вищого навчального закладу "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж" про зобов`язання вчинити певні дії, а саме, виконати пункти 4, 5, 6, 10 вимоги № 27-03-14-14/1994 від 11.06.2012 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 15.02.2013 р позов залишено без руху.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 13.03.2013 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду.
Ухвалою суду від 28.03.2013 р. провадження у справі зупинено до 29.04.2013 року.
Ухвалою суду від 20.04.2013 р. провадження у справі поновлено.
Ухвалою суду від 11.06.2013 р. залучено у справі у якості 3-й особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача первинну профспілкову організацію Державного вищого навчального закладу "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж".
До початку судового засідання представники позивача надали заяву про зменшення позовних вимог, шляхом виключення тих вимог, які були добровільно виконані відповідачем у справі, а саме - залишити пункт 4 вимоги щодо повернення безпідставно сплаченої (зайво нарахованої) премії у розмірі 4000,00грн.
Представники позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги, надали пояснення в обґрунтування вимог, просили суд позов задовольнити у повному обсязі, з врахуванням зменшення позову.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував та просив у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Представник 3-й особи підтримав позицію відповідача, надав суду пояснення, просив у задоволенні позову відмовити.
Суд, заслухавши представників сторін та представника 3-й особи, встановивши обставини у справі, дослідивши докази, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судом встановлено, що відповідно до пункту 1.1.1.1 плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в м. Севастополі на І квартал 2012 року та на підставі направлень на проведення ревізії від 04.04.2012 року № 106, від 27.04.2012 року № 127 проведено ревізію фінансово - господарської діяльності Державного вищого навчального закладу "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж" (далі - Коледж) за період з 01.01.2010 по 31.03.2012 роки.
3а результатами ревізії складено акт від 25.05.2012 №03-21/103.
Ревізією встановлено, що у порушення Закону України "Про оплату праці", Кодексу Законів про Працю, Закону України "Про колективні договори і угоди", пункту 6.1.5 колективного договору на 2005-2010 роки окремим працівникам у вересні 2010 року нарахована і сплачена премія на честь 70-річчя професійно-технічної освіти (наказ Коледжу від 24.09.2010 року № 176-к), яка не передбачена колективним договором на 2005-2010 роки та Положенням про преміювання працівників Коледжу, затвердженого директором 31.09.2001 року (далі Положення) (діє до прийняття колективного договору на 2011-2016 р.).
Згідно з пунктом 5 розділу XI Положення "виплачуються одноразові заохочення, які встановлює Міністерство освіти і науки України, Міська державна адміністрація, міське Управління освіти і науки, базові підприємства та інші підприємства і організації".
В ході ревізії по даному факту було задано письмове питання заступнику директора по фінансово-економічній роботі, на яке відповідь не отримана, листів та наказів Міністерства освіти і науки України, Міської державної адміністрації, міського Управління освіти і науки, базових підприємств та інших підприємства і організацій про дозвіл на преміювання працівників Коледжу на честь 70-річчя професійно-технічної освіти, до ревізії не надані. В результаті зайво нарахована премія у вересні 2010 року по загальному фонду КПКВ 2201130 КЕКВ 1111 на загальну суму 4000,00 грн.
Порушення допущене з вини директора Коледжу, який підписував наказ про преміювання працівників Коледжу на честь 70-річчя професійно-технічної освіти.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи, місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ (далі Закон України №2939) головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.
Частиною 2 статті 15 Закону України № 2939 передбачено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Вимоги є способом реалізації владних управлінських функцій позивачем, як суб'єктом владних повноважень.
Пункт 7 статті 10 Закону України № 2939 надає право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
За результатами проведеної ревізії позивачем була прийнята вимога № 27-03-14-14/1994 від 11.06.2012 року, відповідно до якої позивач зобов'язував відповідача, зокрема, дотримуватись вимог нормативних та законодавчих актів України при встановлені та підвищенні працівникам Коледжу окладів, нарахування та виплаті премій, доплат за суміщення професій (посад), роботу за сумісництвом та інших виплат. Повернути безпідставно сплаченої (зайве нарахованої) премії у розмірі 4000,00 грн.
Відповідно до пункту 10 статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органи державного фінансового контролю мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Згідно з пунктом 1 Положення про територіальні органи Державної фінансової інспекції України та їх підрозділи, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 03.10.2011 року № 1236, державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній фінансовій інспекції України та є її територіальними органами.
Частиною 1 статті15 Закону України "Про оплату праці" від 24.03.1995 року № 108, встановлено, що форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами. У разі, коли колективний договір на підприємстві не укладено, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво органом.
Дана норма кореспондуються з частиною 2 статті 97 Кодексу Законів про Працю України.
Згідно частини 1 статті 5 Закону України "Про колективні договори і угоди" від 01.07.1993 року № 3356, умови колективних договорів і угод, укладених відповідно до чинного законодавства, є обов'язковими для підприємств, на які вони поширюються, та сторін, які їх уклали.
Відповідно пункту 5 розділу XI Положення про преміювання працівників Севастопольського індустріально-педагогічного коледжу, затвердженого директором Севастопольського індустріально-педагогічного коледжу від 03.09.2001, свище встановлених даним положенням максимальних розмірів премій, сплачуються одноразові заохочення, які встановлює Міністерство освіти і науки України, Міська державна адміністрація, міське Управління освіти і науки, базові підприємства та інші підприємства і організації".
Пунктом 6.1.5 Колективного договору між профспілковим комітетом та адміністрацією Севастопольського індустріально-педагогічного коледжу на 2005-2010 роки, зареєстрованого Ленінською районною державною адміністрацією, реєстраційний № 794 від 06.07.2005, встановлено, що проводиться преміювання та надається матеріальна допомога з подання керівників структурних підрозділів відповідно "Положення про преміювання працівників коледжу " при наявності смітного фінансування та економії фонду заробітної плати, а також за рахунок позабюджетних коштів.
Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданнями адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Протягом судового засідання встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ані листів ані наказів Міністерства освіти і науки України, Міської державної адміністрації, міського Управління освіти і науки, базових підприємств та інших підприємства і організацій про дозвіл на преміювання працівників Коледжу на честь 70-річчя професійно-технічної освіти, не існує, на обґрунтування правомірності преміювання працівників Коледжу на честь 70-річчя професійно-технічної освіти відповідачем фактичних доказів не надано.
Крім того, листом від 11.09.2012р. за вихід. № 322 відповідачем не заперечувався факт зайво сплаченої премії (а.с. 74-75).
Проведення ревізії, вимога позивача відповідачем оскаржувані не були.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи зазначене, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача до Державного вищого навчального закладу "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж" є обґрунтованими та позовні вимоги, з урахуванням їх зменшення, підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в м. Севастополі задовольнити.
Зобов'язати Державний вищий навчальний заклад "Севастопольський індустріально-педагогічний коледж (99011, м. Севастополь, вул.. Радянська, 65, ЄДРПОУ 02545206) виконати пункт 4 вимоги Державної фінансової інспекції в м. Севастополі №27-03-14- 14/1994 від 11.06.2012 року, щодо повернення безпідставно сплаченої (зайво нарахованої) премії у розмірі 4000,00грн.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, повний текст постанови складено, та постанова підписано 24.07.2013р.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В.Мінько
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2013 |
Оприлюднено | 15.10.2013 |
Номер документу | 34079376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні