ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 жовтня 2013 року № 826/12281/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Григоровича П.О. розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 до Головного управління Держземагентства у м. Києві провизнання дій незаконними
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Держземагентства у м. Києві в якому просив:
- визнати дії (бездіяльність) начальника Головного управління Держземагенства у м. Києві Левцова С.В. незаконними та неправомірними;
- зобов'язати останнього вчинити певні дії щодо надання заявнику витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та постановити рішення, яким стягнути з начальника Держземагенства на користь позивача майнові збитки у розмірі 53,00 грн., витрати на судовий збір 34,41 грн., 0,53 грн., а разом в розмірі 87,94 грн.
Пізніше, заявою від 09 вересня 2013 року ОСОБА_1 змінив предмет позову та просив:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держземагентства у м. Києві щодо надання відповіді на заяву ОСОБА_1 від 20 червня 2013 р.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що відповідачем в порушення норм Конституції України, Закону України «Про оцінку земель», Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 р. №213, не було надано протягом строку передбаченого законодавством витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку належної йому на праві власності земельної ділянки. Зазначає також, що впродовж 40 днів з дня його звернення до Головного управління Держземагентства у м. Києві жодних обґрунтованих чи мотивованих відповідей (відмов) з боку останнього на його адресу не надходило.
Представник відповідача проти позову заперечив, посилаючись на те, що загальна нормативна грошова оцінка окремої земельної ділянки визначається сумою добутків площ агровиробничих груп ґрунтів на їх нормативні грошові оцінки. Водночас, у відповідача відсутні відомості щодо агровиробничих груп ґрунтів по земельній ділянці, що належить позивачу. А також зазначив, що за наслідками розгляду заяви позивача від 20.06.2013 р. встановлено відсутність шифру агровиробничої групи грунтів у технічній документації з нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення в межах міста Києва, затвердженої рішенням Київської міської ради від 26.07.2007 р. №43/1877, що є необхідним для оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка належить позивачу, та унеможливлює видачу витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до законодавства, про що позивача повідомлено у встановлений законодавством строк.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням клопотання представників сторін від 11.09.2013 року, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 0,0618 га, цільове призначення - для ведення садівництві, яка розташована на АДРЕСА_1 (надалі - Земельна ділянка).
20 червня 2013 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держземагенства у м. Києві з заявою про видачу нормативної грошової оцінки Земельної ділянки. Відповідна заява зареєстрована за вхідним №3121/04ф.
Як вбачається з листа Головного управління Держземагенства у м. Києві від 02.07.2013 року №3124, позивачу було відмовлено у видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку Земельної ділянки з тих підстав, що при розгляді заяви позивача від 20.06.2013 року встановлено відсутність шифру агровиробничої групи грунтів у технічній документації з нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення в межах міста Києва, затвердженої рішенням Київської міської ради від 26.07.2007 р. №43/1877, що є необхідним для оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка належить позивачу, що унеможливлює видачу витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до законодавства. А також з тої підстави, що до заяви не додано необхідні документи, а саме копію паспорта громадянина України.
Позивач зазначає, що протягом тривалого часу (близько 40 днів) жодної відповіді від відповідача не отримував, що свідчить про протиправну бездіяльність.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 2 Закону України «Про оцінку земель» правове регулювання оцінки земель здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", цього Закону, законів України, інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.
Відповідно до статті 201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (стаття 5 цього Закону).
Відповідно до статей 13, 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом; визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва; розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд;
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Так, нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється на підставі Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом № 18/15/21/11 від 27.01.2006 Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та ЖКГ України, Української академії аграрних наук, Державного комітету України по водному господарству, Державному комітету лісового господарства, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за № 388/12262.
Згідно вищевказаного Порядку нормативна грошова оцінка окремої земельної ділянки (території сільськогосподарських угідь, що перебувають у власності або користуванні юридичних та фізичних осіб, у тому числі земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби) розраховується на основі шкал грошової оцінки агровиробничих груп ґрунтів. Загальна нормативна грошова оцінка окремої земельної ділянки визначається сумою добутків площ агровиробничих груп ґрунтів на їх нормативні грошові оцінки.
Відповідно до п. 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінетом Міністрів України № 213 від 23.03.1995 р., дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держземагентства за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує семи робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
В матеріалах справи міститься інформаційна картка адміністративної послуги «видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки» та технологічна картка щодо надання відповідної адміністративної послуги. З інформації, що міститься у даних картках, вбачається, що строк надання адміністративної послуги не має перевищувати семи робочих днів з дати надходження відповідної заяви, а у випадку негативного результату стосовно наявності відповідної технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, на третій день після надходження заяви заявнику направляється лист про неможливість надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач надав відповідь на заяву позивача 02.07.2013 року за №3124. Даний лист-відповідь був виданий у межах семиденного строку (оскільки 28 червня - державне свято). Однак, такий лист був вручений позивачу особисто під підпис лише 29 липня 2013 року. Доказів направлення (в строки встановлені законодавством) відповідного листа на адресу позивача Головним управлінням Держземагенства у м. Києві до суду надані не були. А тому, Окружний адміністративний суд м. Києва вважає протиправною бездіяльність відповідача стосовно ненадання відповіді у строки встановлені законодавством.
Частиною 1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно із ч.1 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
Доказів, що спростували б доводи позивача та підтверджували надсилання відповіді у строки встановлені законодавством, відповідач суду не надав. Крім того, відповідач не довів, що він діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845, визначено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
Зі змісту листа Вищого адміністративного суду України від 21.11.2011р. №2135/11/-11 вбачається, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами, судам у резолютивній частині такого судового рішення слід зазначати обов'язок органу Державної казначейської служби України стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача. Відповідно, у виконавчому листі за таким судовим рішенням як боржника слід вказувати Державний бюджет України в особі суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держземагентства у м. Києві щодо надання відповіді на заяву ОСОБА_1 від 20 червня 2013 р.
Суддя П.О. Григорович
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 15.10.2013 |
Номер документу | 34085637 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні