Ухвала
від 26.09.2013 по справі 2а-1193/10/1670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2013 року м. Київ К-36349/10

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Федорова М.О.

суддів: Островича С.Е.

Степашка О.І.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2010 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2010

у справі № 2а-1193/10/1670

за позовом Приватного підприємства "Голден Стиль"

до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області

про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Голден Стиль" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2010 позовні вимоги задоволено, скасовано податкове повідомлення-рішення відповідача № 0030851701/0 від 19.10.2009.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2010 постанову суду першої інстанції залишено без змін.

Не погоджуючись з зазначеними рішеннями судів, відповідач оскаржив їх в касаційному порядку. В скарзі просить суд скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2010 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2010 та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Касаційна скарга вмотивована тим, що судами першої та апеляційної інстанцій при вирішенні спору у даній справі порушено норми матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційну скаргу слід відхилити з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, відповідачем була проведена позапланова виїзна перевірка позивача з питань оформлення найманих працівників відповідно до чинного законодавства, за результатами якої був складений акт № 5478/17-113/30484912 від 09.10.2009.

Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог пп. 8.1.1. п. 8.1. ст. 8, п. 19.2. ст. 19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", що призвело до заниження податку з доходів фізичних осіб на загальну суму 20922 грн.

На підставі вказаного акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0030851701/0 від 19.10.2009, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку з доходів найманих працівників в сумі 62766 грн., в тому числі за основним платежем - 20922 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 41844 грн.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновком судів першої та апеляційної інстанцій, щодо неправомірності проведення відповідачем перевірки, так як органам державної податкової служби не надано повноважень проводити перевірки з питань оформлення найманих працівників, які фактично є перевірками дотримання вимог трудового законодавства. Згідно положень Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органам державної податкової служби надано право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів, і відповідно контроль за додержанням законодавства про працю міг здійснювати лише в ході проведення таких перевірок. Проведення окремих перевірок з питань додержання законодавства про працю, та з питань оформлення найманих працівників не належить до компетенції податкових органів.

Судами попередніх інстанцій встановлено та вбачається з матеріалів справи, що при перевірці позивача було виявлено 26 працівників, працевлаштування яких не було оформлено відповідно до вимог чинного законодавства, розпорядчі документи на прийняття на роботу вказаних осіб підприємством в ході перевірки не були надані. Згідно даних форми АІС "Облік податків та платежів" станом на 01.10.2009 позивачем податок з доходів фізичних осіб не сплачувався, звітність за формою 1 ДФ не подавалася.

Суму нарахованого (виплаченого) позивачем доходу працівникам та суму заниження податку з доходів фізичних осіб в загальному розмірі відповідач розрахував виходячи з пояснень самих працівників.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, відносини позивача з особами, були не трудовими, а цивільно-правовими і ґрунтувалися на договорах підряду від 01.09.2009. Оплата за виконану роботу на момент проведення перевірки 23.09.2009 не здійснювалася, а проводилася по факту виконаної роботи у грудні 2009 року.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновком судів першої та апеляційної інстанцій, стосовно того, що оскільки перевірка була проведена з порушенням вимог законодавства та висновки перевірки не відповідають фактичним обставинам діяльності позивача, то податкове повідомлення-рішення прийняте за наслідками перевірки є неправомірним.

Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Рішення судів першої та апеляційної інстанцій постановлені з додержанням норм процесуального та матеріального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги висновок суду не спростовують, підстави для призначення справи до розгляду в судовому засіданні відсутні.

Враховуючи вищевикладене, Вищий адміністративний суд України приходить до висновку про те, що касаційну скаргу Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2010 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2010 у справі № 2а-1193/10/1670 слід відхилити, а судові рішення залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 220-1, 221, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області відхилити.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2010 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2010 у справі № 2а-1193/10/1670 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239І Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий М.О. Федоров

С.Е.Острович

О.І. Степашко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення26.09.2013
Оприлюднено15.10.2013
Номер документу34090062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1193/10/1670

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 26.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Постанова від 15.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні