ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2013 року Справа № 825/3512/13-а
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., при секретарі Селивоні О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу
за позовом Державної фінансової інспекції в Чернігівській області
до фінансового управління Носівської РДА
про зобов'язання вчинити певні дії
за участю
представників сторін:
від позивача Лапоші Д.Ю., довіреність від 25.12.2012 № 25-25-18-14/10050,
від відповідача Пазухи В.І., розпорядження від 20.10.2009 № 106к, -
В С Т А Н О В И В:
19.09.2013 Державна фінансова інспекція в Чернігівській області (далі - ДФІ в Чернігівській області) звернулась до суду з адміністративним позовом до фінансового управління Носівської РДА (далі - фінансове управління) про зобов'язання фінансове управління Носівської РДА виконати в повному обсязі вимоги про усунення виявлених ревізією порушень від 28.05.2013 № 25-08-18-14/3543.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини, зазначені у позові.
Представник відповідача проти позову заперечила та просила у його задоволенні відмовити.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, фінансове управління (код ЄДРПОУ 02318605) внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та є органом державної влади. Вид діяльності за КВЕД: 75.11.4 Управління на рівні районів, міст, районів у містах.
Відповідно до п. 1.4.3 Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції в Чернігівській області на І квартал 2013 року та на підставі направлення на проведення ревізії від 18.03.2013 №158, виданих начальником Держфінінспекції в Чернігівській області Євдокімовим Ю.І., завідувачем сектору Держфінінспекції в Чернігівській області Майстатом А.Л. проведено ревізію районного бюджету Носівського району за період з 01.04.2009 по 31.12.2012 у фінансовому управлінні.
Ревізію проведено в термін з 20.03.2013 по 15.05.2013 з зупиненням з 08.04.2012 по 16.04.2012 у відповідності до питань програми ревізії з відома та в присутності начальника фінансового управління Пазухи Валентини Іванівни, заступника начальника фінансового управління - начальника бюджетного відділу Рябоконь Ірини Михайлівни, головного бухгалтера Тимко Алли Віталіївни та начальника відділу доходів Трутень Ірини Юріївни.
В ході проведення ревізії виявлено ряд порушень чинного законодавства з боку відповідача, які були викладені в Акті ревізії від 15.05.2013 № 25-08-21/10 (заступником начальника фінансового управління - начальником бюджетного відділу фінансового управління Носівської РДА - Рябоконь І.М. без заперечень та зауважень, другий примірник Акту ревізії отримано - 15.05.2013, а. с. 10-32).
Так, ревізією дотримання вимог порядку перерахування міжбюджетних трансфертів встановлено, що впродовж 2011 року відповідно до договорів з сільськими радами про надання районному бюджету іншої субвенції згідно зі статтею 101 Бюджетного кодексу України та відповідно до районної Програми «Утилізація нерозпізнаних і непридатних для використання в сільському господарстві хімічних засобів захисту рослин на території Носівського району на 2011-2013 роки» затвердженою рішенням сесії Носівської районної ради від 20.05.2011(далі - Програма), сільські ради надають кошти цільового фонду (збір на забруднення природного середовища) районному бюджету на проведення заходів з утилізації пестицидів на території району.
Пунктом 6 вищезазначеної Програми передбачено, що головним завданням у виконанні програми є проведення утилізації непридатних для використання хімічних засобів захисту рослин, що знаходиться на території міської та сільських рад за рахунок коштів відповідних природоохоронних фондів відповідних рад. У додатку до Програми зазначено наявність нерозпізнаних та непридатних для використання хімічних засобів захисту рослин та потреба в коштах, які будуть направлені на утилізацію пестицидів в розрізі територіальних громад на території Носівського району.
Всього передбачено Програмою наявність непридатних для використання хімічних засобів захисту рослин в кількості 21,7 тонн на території 14 населених пунктів та потреба в коштах на суму 499,10 тис. гривень.
Для забезпечення виконання Програми було укладено договори з сільськими, міською та районними радами, щодо надання у 2011 році іншої субвенції районному бюджету. Відповідно до укладених договорів, в яких передбачено умови надання субвенції, в червні місяці прийняті відповідні рішення сільських та міських бюджетів про внесення змін до видаткової частини бюджету, як передача коштів іншої субвенції.
8 липня 2011 року восьмої сесії шостого скликання районної ради прийнято рішення про внесення змін до районного бюджету в частині збільшення доходної частини районного бюджету за рахунок надходження інших субвенцій з міського та сільських бюджетів.
При цьому затверджено надходження субвенцій з 4 сільських бюджетів, які забезпечують функціонування відповідних сільських рад (Калинівської, Лихачівської, Мринської та Ганнівської), на території яких відсутні непридатні для використання хімічні засоби захисту рослин і відповідно потребу в коштах Програмою не передбачено.
Кошти цільового природоохоронного фонду в сумі 52,66 тис. гривень у вигляді іншої субвенції із сільських бюджетів перераховано районному бюджету, у тому числі 17,77 тис. гривень із зазначених сільських бюджетів, з них від Калинівської сільської ради в сумі 3,58 грн. гривень, Мринської - 10,00 тис. гривень, Ганівської - 2,64 тис. гривень, Лихачівської - 1,55 тис. гривень.
Загалом в недотримання вимог п. 6 Програми, затвердженої рішенням сесії Носівської районної ради від 20.05.2011 року, з вищезазначених сільських бюджетів, районним бюджетом зайво отримано іншої субвенції на суму 17,77 тис. грн., яку в подальшому перераховано обласному бюджету Чернігівської області.
Вищевказане призвело до порушення ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ в частині проведення видатків в сумі 17,77 тис. грн. без затвердженої програми.
Внаслідок допущеного порушення бюджету Носівського району завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 17,77 тис. грн.
Враховуючи встановлені порушення, керуючись п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року, - ДФІ в Чернігівській області пред'явлено до фінансового управління вимоги від 28.05.2013 № 25-08-18-14/3543 (а. с. 8-9), якими позивач вимагає:
1. Опрацювати матеріали ревізії та вжити заходи щодо усуненню виявлених порушень, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності винних осіб.
2. В ході ревізії встановлено, що в порушення вимог п. 6 програми «Утилізація нерозпізнаних і непридатних для використання в сільському господарстві хімічних засобів захисту рослин на території Носівського району на 2011-2013 роки», затвердженою рішенням сесії Носівської районної ради від 20.05.2011 року, з сільських бюджетів районним бюджетом зайво отримано іншої субвенції на суму 17,77 тис. грн., яку в подальшому перераховано обласному бюджету Чернігівської області.
Вищевказане призвело до порушенню ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ в частині проведення видатків в сумі 17,77 тис. грн. без затвердженої програми, в зв'язку з чим:
- вжити вичерпних заходів по поверненню з обласного до районного бюджету кошти в сумі 17,77 тис. грн. та в подальшому перерахувати вищезазначені кошти до сільських бюджетів (Калинівської сільської ради в сумі 3,58 тис. грн., Мринської - 10,00 тис. грн., Ганнівської - 2,64 тис. грн., Лихачівської - 1,55 тис. гривень), на території яких відсутні непридатні для використання хімічні засоби захисту рослин;
- в іншому випадку стягнути з винних осіб у порядку та розмірі, встановленому ст. ст. 130 - 136 Кодексу законів про працю України.
Перевіряючи підстави встановлення відповідачу вищезазначених порушень, суд враховує ст. 91 Бюджетного кодексу України, якою визначено, що, до видатків місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать зокрема видатки на програми природоохоронних заходів місцевого значення.
При цьому, судом встановлено, що вимоги від 28.05.2013 року № 25-08-18-14/3543 в судовому порядку не оскаржувались та не скасовані, а отже, відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939, є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються, на що зверталась увага і відповідача.
Письмова інформація про вжиті заходи щодо виконання обов'язкових вимог не була надана до ДФІ в Чернігівській області в термін до 01.07.2013 разом з копіями завірених первинних, розпорядчих та інших документів.
За вказаних обставин, суд визнає, що передбачені чинним законодавством заходи не привели до виконання вимоги ДФІ в Чернігівській області від 28.05.2013 року № 25-08-18-14/3543. Сума боргу в добровільному порядку відповідачем не сплачена, та в судовому порядку не оскаржена, а тому підстави звернення до суду виникли у позивача саме внаслідок несплати відповідачем узгодженого зобов'язання.
Тобто, оскільки за встановленого ДФІ в Чернігівській області порушення відповідачем вищезазначених норм законодавства і відповідно недотримання фінансовим управлінням вимог п. 6 Програми, затвердженої рішенням сесії Носівської районної ради від 20.05.2011 року, з Калинівського, Лихачівського, Мринського та Ганнівського сільських бюджетів, районним бюджетом зайво отримано іншої субвенції на суму 17,77 тис. грн., яку в подальшому перераховано обласному бюджету Чернігівської області, що призвело до порушення ст. 91 Бюджетного кодексу України в частині проведення видатків в сумі 17,77 тис. грн. без затвердженої програми.
Дослідивши фактичні обставини справи, перевіривши підстави проведення ревізії, судом встановлено, що позивач діяв відповідно до вимог ч. 2 ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», оскільки законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються. А згідно п. 10 ст. 10 Закону передбачено право органу державного фінансового контролю звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Враховуючи викладене, оскільки встановлено, що станом на момент звернення до суду вимоги ДФІ в Чернігівській області від 28.05.2013 року № 25-08-18-14/3543 відповідачем не виконані, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати фінансове управління Носівської РДА виконати в повному обсязі вимоги про усунення виявлених ревізією порушень від 28.05.2013 № 25-08- 18-14/3543 .
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Ю.О.Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2013 |
Оприлюднено | 18.10.2013 |
Номер документу | 34106376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні