cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 825/3512/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Скалозуб Ю.О.
Суддя-доповідач: Горбань Н.І.
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 березня 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Горбань Н.І.,
суддів: Земляної Г.В., Сорочка Є.О.,
при секретарі: Алдановій К.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу фінансового управління Носівської РДА на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.10.2013 року у справі за позовом Державної фінансової інспекції в Чернігівській області до фінансового управління Носівської РДА про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
Державна фінансова інспекція в Чернігівській області звернулася до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до фінансового управління Носівської РДА про зобов'язання фінансового управління Носівської РДА виконати в повному обсязі вимоги про усунення виявлених ревізією порушень від 28.05.2013 № 25-08-18-14/3543.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.10.2013 року позов задоволено.
Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, фінансове управління Носівської РДА подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати незаконну, на його думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про відмову в позові. В своїй апеляційній скарзі посилається на незаконність та необґрунтованість оскаржуваного рішення. Вважає, що судом першої інстанції неповно з'ясовані обставини, які мають істотне значення для справи, а встановлені судом висновки не відповідають обставинам справи, що є підставою для скасування рішення.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, що з'явились в засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до п. 1.4.3 Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції в Чернігівській області на І квартал 2013 року та на підставі направлення на проведення ревізії від 18.03.2013 №158, виданих начальником Держфінінспекції в Чернігівській області Євдокімовим Ю.І., завідувачем сектору Держфінінспекції в Чернігівській області Майстатом А.Л. проведено ревізію районного бюджету Носівського району за період з 01.04.2009 по 31.12.2012 у фінансовому управлінні.
В ході проведення ревізії виявлено ряд порушень чинного законодавства з боку відповідача, які були викладені в Акті ревізії від 15.05.2013 № 25-08-21/10.
Враховуючи встановлені порушення, керуючись п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року, - ДФІ в Чернігівській області пред'явлено до фінансового управління вимоги від 28.05.2013 № 25-08-18-14/3543 (а. с. 8-9), якими позивач вимагає:
1. Опрацювати матеріали ревізії та вжити заходи щодо усунення виявлених порушень, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності винних осіб.
2. В ході ревізії встановлено, що в порушення вимог п. 6 програми «Утилізація нерозпізнаних і непридатних для використання в сільському господарстві хімічних засобів захисту рослин на території Носівського району на 2011-2013 роки», затвердженою рішенням сесії Носівської районної ради від 20.05.2011 року, з сільських бюджетів районним бюджетом зайво отримано іншої субвенції на суму 17,77 тис. грн., яку в подальшому перераховано обласному бюджету Чернігівської області.
Вищевказане призвело до порушенню ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ в частині проведення видатків в сумі 17,77 тис. грн. без затвердженої програми, в зв'язку з чим:
- вжити вичерпних заходів по поверненню з обласного до районного бюджету кошти в сумі 17,77 тис. грн. та в подальшому перерахувати вищезазначені кошти до сільських бюджетів (Калинівської сільської ради в сумі 3,58 тис. грн., Мринської - 10,00 тис. грн., Ганнівської - 2,64 тис. грн., Лихачівської - 1,55 тис. гривень), на території яких відсутні непридатні для використання хімічні засоби захисту рослин;
- в іншому випадку стягнути з винних осіб у порядку та розмірі, встановленому ст. ст. 130 - 136 Кодексу законів про працю України.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції прийшов до висновку щодо обґрунтованості та доведеності позовних вимог.
Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Пунктом 6 Програми «Утилізація нерозпізнаних та непридатних до використання в сільському господарстві хімічних засобів захисту рослин на території Носівського району на 2011-2013 роки» передбачено, що утилізація непридатних для використання хімічних засобів захисту рослин, що знаходяться на території Носівської районної ради та сільських рад проводиться за рахунок коштів відповідних природоохоронних фондів відповідних рад, а також обов'язкового співфінансування з обласного та республіканського природоохоронних фондів.
Згідно додатку до Програми на території чотирьох сільських рад Носівського району (Калинівської, Мринської, Лихачівської та Ганнівської) нерозпізнаних та непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин немає.
Оскільки пунктом 6 Програми передбачено, що утилізація непридатних для використання хімічних засобів захисту рослин, що знаходяться на території Носівської районної ради та сільських рад проводиться за рахунок коштів відповідних природоохоронних фондів відповідних рад, ревізор зробив висновок, що кошти спеціального фонду Калинівської, Мринської, Лихачівської та Ганнівської сільських рад в сумі 17 077 грн. перераховані до обласного бюджету з порушенням вимог Бюджетного кодексу України. В той же час ревізор був ознайомлений з рішенням восьмої сесії шостого скликання Носівської районної ради від 8 липня 2011 року «Про внесення змін до рішення районної ради від 06 січня 2011 року «Про районний бюджет на 2011 рік», яким в пункт шостий даного рішення було внесено таке доповнення «субвенції з спеціального фонду районного бюджету Чернігівському обласному бюджету на заходи з утилізації непридатних пестицидів та нерозпізнаних отрутохімікатів у сумі 52 657 гривень. Таким чином, рішенням сесії включено в цю суму і кошти в сумі 17 077 гривень, які були на відповідних рахунках (екологічний податок) Калинівської, Мринської, Лихачівської та Ганнівської сільських рад.
Рішення про акумулювання коштів та перерахування їх до обласного бюджету у вигляді інших субвенцій приймалося не керівником районного фінансового управління, а сесією Носівської районної ради. В даному випадку районним фінансовим управлінням здійснена лише процедура бюджетного процесу і його посадові особи не можуть нести відповідальності.
Перед тим, як кошти були перераховані до районного бюджету, між Носівською районною та сільськими, міською радами укладені угоди про передачу коштів природоохоронних фондів, як іншу субвенцію, на проведення заходів по утилізації нерозпізнаних та непридатних до використання в сільському господарстві хімічних засобів рослин відповідно до статті 101 Бюджетного Кодексу України. Прийняті відповідні рішення сесій сільських рад про передачу коштів до районного бюджету, в тому числі по Ганнівській, Калинівській, Лихачівській, Мринській сільських радах, на території яких відсутні нерозпізнані та непридатні для використання в сільському господарстві хімічні засоби захисту рослин.
Самі кошти були перераховані уже після прийняття рішення восьмої сесії шостого скликання Носівської районної ради про внесення змін до районного бюджету.
У вимогах щодо усунення виявлених порушень Державна фінансова інспекція в Чернігівській області вимагає повернути кошти в сумі 17 077 грн. сільським бюджетам Калинівської, Мринської, Лихачівської та Ганнівської сільських рад, при цьому не роз'яснюючи, яким чином можна це зробити.
На звернення районного фінансового управління до Департаменту фінансів Чернігівської обласної державної адміністрації про можливість та порядок повернення коштів сільським бюджетам, отримано роз'яснення про те, що кошти перераховані до обласного бюджету без порушень вимог Бюджетного кодексу України.
Судова колегія погоджується з доводами районного фінансового управління Носівської РДА, що постанова Чернігівського окружного адміністративного суду про задоволення позовних вимог Державної фінансової інспекції в Чернігівській області ухвалена без урахування всіх обставин справи і повинна бути скасована.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач, отримавши від позивача вимоги щодо усунення виявлених порушень, намагався своїми зверненнями до Департаменту фінансів та позивача отримати роз'яснення щодо виконання зазначених вимог, однак судом першої інстанції ці обставини не були досліджені.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку про необхідність задоволення апеляційної скарги фінансового управління Носівської РДА.
Згідно з ст. ст. 198, 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 196, 198, 202, 205 та 207 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу фінансового управління Носівської РДА - задовольнити.
Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.10.2013 року - скасувати.
Постановити нову постанову, якою в позові Державної фінансової інспекції в Чернігівській області до фінансового управління Носівської РДА про зобов'язання вчинити певні дії відмовити в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: Н.І.Горбань
Судді: Г.В. Земляна
Є.О.Сорочко
Повний текст постанови виготовлено 07.03.2014 року
Головуючий суддя Горбань Н.І.
Судді: Земляна Г.В.
Сорочко Є.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2014 |
Оприлюднено | 27.03.2014 |
Номер документу | 37863113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Горбань Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні