Ухвала
від 05.09.2013 по справі 2-а-12955/10/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"05" вересня 2013 р. м. Київ К/9991/9817/11

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :

Головуючого Степашка О.І.

Суддів Островича С.Е.

Федорова М.О.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Оціночна фірма «Промислова нерухомість»

на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2011

у справі № 2-а-12955/10/2670

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Оціночна фірма «Промислова нерухомість»

до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва

про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Оціночна фірма «Промислова нерухомість» (далі по тексту - позивач, ТОВ «Оціночна фірма «Промислова нерухомість») звернулось до суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва (далі по тексту - відповідач, ДПІ у Солом'янському районі м. Києва) про визнання протиправним та скасування рішення.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.11.2010 позов задоволено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2011 скасовано рішення суду першої інстанції та прийнято нове рішення, яким в позові відмовлено.

В касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції, посилаючись на порушення судами норм процесуального права.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 13.07.2010 комісією створеною відповідно до розпорядження ДПІ Солом'янському районі м. Києва від 25.02.2010 №14-Р, складено акт №1533 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість TOB «Оціночна фірма «Промислова нерухомість».

Комісією встановлено, що до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців внесено запис про відсутність юридичної особи за вказаною адресою, що підтверджено відомостями та довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення відповідача про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість не ґрунтується на нормах діючого законодавства.

Відмовляючи у задоволенні позову суд апеляційної інстанції виходив з того, що копія витягу з ЄДР про відсутність позивача за місцем його реєстрації є належати доказом, тому свідоцтво платника податку на додану вартість підлягає анулюванню.

Суд касаційної інстанції з такими висновками судів попередніх інстанцій не може погодитися, з огляду на наступне.

Пунктом 73.3 Податкового Кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у залиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

Процедура здійснення суб'єктом владних повноважень анулювання реєстрації особи як платника ПДВ деталізована Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість (затверджено наказом ДПА України від 22.12.2010 №978 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за №1400/18695; далі по тексту - Положення №978).

Відповідно до п. 5.2.4 п. 5.2 розділу V Положення №978 рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей), а саме: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи-підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Правила внесення державним реєстратором змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців визначені приписами ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Так, відповідно до абз. 2 ч. 12 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Судами зазначено, що Солом'янською районною у м. Києві державною адміністрацією було надіслано лист від 24.06.2010 №741/02 щодо необхідності підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу. Лист було направлено 29.06.2010, що підтверджується копією конверту із відтиском штемпеля поштового відділення №20, яке повернулося відправнику 02.07.2010 із відміткою «за зазначеною адресою не проживає».

Як визначено ч. 14 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Однак, колегія суддів касаційної інстанції приходить до висновку, що судами попередніх інстанцій при винесенні рішень не надано належної правової оцінки тому, з яких підстав здійснений запис до Єдиного державного реєстру про відсутність позивача за своїм місцем знаходження, та чи був позивач відсутній за місцем знаходження на момент здійснення запису в ЄДР, чи було дотримано відповідачем процедуру анулювання реєстрації особи як платника ПДВ.

Наведена неповнота встановлення обставин зі спору призвела до прийняття попередніми судовими інстанціями рішень, які не відповідають вимогам ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України щодо законності та обґрунтованості судового рішення, тоді як передбачені процесуальним законодавством межі перегляду справи в касаційній інстанції не дають Вищому адміністративному суду України права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені попередніми судовими інстанціями.

Під час нового розгляду суду слід врахувати викладене, всебічно і повно з'ясувати та перевірити всі фактичні обставини справи, витребувати та об'єктивно оцінити докази, що мають юридичне значення для її розгляду і вирішення спору по суті, встановити дійсні права і обов'язки сторін, і в залежності від встановленого правильно застосувати норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, та прийняти законне і обґрунтоване рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 222, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Оціночна фірма «Промислова нерухомість» задовольнити частково.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.11.2010 та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2011 скасувати.

Справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та оскарженню не підлягає.

Головуючий (підпис)О.І. Степашко Судді (підпис)С.Е. Острович (підпис)М.О. Федоров

Дата ухвалення рішення05.09.2013
Оприлюднено16.10.2013
Номер документу34119096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-12955/10/2670

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 03.02.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сауляк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні