ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 806/962/13-a
категорія 8.1.5
10 жовтня 2013 р. м. Житомир
час прийняття: 16 год. 20 хв.
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Єфіменко О.В.,
за участю секретаря Коваля О.В.,
за участю прокурора Муляренко Т.О.
за участю представника позивача Невмержицького П.В.,
за участю представника третьої особи Снігірьової О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Заступника Овруцького міжрайонного прокурора Житомирської області в інтересах держави в особі Овруцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області до Публічного акціонерного товариства "Овруцька реалізаційна база хлібопродуктів", третя особа, на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: управління Державної казначейської служби України в Овруцькому районі Житомирської області про стягнення заборгованості у сумі 375492,64 грн,
встановив:
13 лютого 2013 року Заступник Овруцького міжрайонного прокурора Житомирської області звернувся до суду в інтересах держави в особі Овруцької міжрайонної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби (правонаступником якої є Овруцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області) до Публічного акціонерного товариства "Овруцька реалізаційна база хлібопродуктів", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: управління Державної казначейської служби України в Овруцькому районі Житомирської області, в якому просить стягнути з відповідача заборгованість по державним позичкам в розмірі 375492,64 грн.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2013 року було відмовлено у відкритті провадження у справі.
8 квітня 2013 року ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду рішення першої інстанції було скасовано, а справу направлено на новий судовий розгляд.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 8 травня 2013 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні.
Прокурор в судовому засіданні позов підтримав, просив задовольнити його у повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив стягнути з Публічного акціонерного товариства "Овруцька реалізаційна база хлібопродуктів" заборгованість по державним позичкам в розмірі 375492,64 грн.
Представник третьої особи в судовому засіданні позов підтримав, просив задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений вчасно та належним чином, причини своєї неявки суду не повідомив.
За таких обставин, з врахуванням думки прокурора, представника позивача та третьої особи, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності представника відповідача.
Вислухавши присутніх, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Так, згідно зі ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК) контролюючі органи мають право, зокрема, проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом та під час проведення перевірок вивчати та перевіряти первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків.
Відповідно до положень п. 41.1. ПК контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
На момент подачі позову до суду статті ПК були викладені в такій редакції.
Підпунктом 20.1.28. п. 20.1. ст. 20 ПК, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пп. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 ПК органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 ПК стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органом у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків прямо передбачено законом.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно положень ст. 14 ПК грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Підпунктом 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК передбачено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Судом встановлено, що відповідач як суб'єкт підприємницької діяльності зареєстрований як платник податків перебуває на обліку в Овруцькій міжрайонній державній податковій інспекції Житомирської області Державної податкової служби.
Відповідно до Постанов Кабінету Міністрів України №323 від 12 березня 1996 року "Про задоволення державних потреб у сільськогосподарській продукції на 1996 рік" (далі - Постанова № 323) та № 124 від 4 лютого 1997 року "Про задоволення державних потреб у зерні в 1997 році" (далі - Постанова № 124) Відкритому акціонерному товариству "Овруцька реалізаційна база хлібопродуктів", правонаступником якого є Публічне акціонерне товариство "Овруцька реалізаційна база хлібопродуктів" у 1996-1997 роках було надано фінансову допомогу на зворотній основі на закупівлю зерна, елітного і сортового насіння за державним замовленням на загальну суму 101115,00 грн.
Відповідно до ч. 12 Постанови № 323 повернення бюджетної позички, наданої на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням, здійснюється заготівельними підприємствами і організаціями в міру реалізації продукції, але не пізніш ніж 1 вересня 1998 року.
Частиною 12 Постанови №124 повернення бюджетної позички, наданої на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням, здійснюється заготівельними підприємствами і організаціями в міру реалізації продукції, але не пізніше 1 вересня 1997 року.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу" реструктуризується на 8 років з виплатою щороку рівними частинами починаючи з 1 січня 2004 року решта заборгованості державних та інших сільськогосподарських підприємств усіх форм власності і господарювання, не врегульованої відповідно до статті 1 цього Закону, а також обслуговуючих, заготівельних та переробних підприємств, з якими такі сільськогосподарські підприємства уклали угоди на закупівлю зерна до державних ресурсів за державним замовленням (контрактом), станом на 1 січня 2000 року за отримані ними в 1994 - 1999 роках бюджетні позички, включаючи грошові аванси та натуральні насіннєві і фуражні позички, зерно державних ресурсів та державних резервів, використане для придбання матеріально-технічних ресурсів, крім заборгованості за імпортну техніку, коштів, використаних не за цільовим призначенням, та сум, що підлягають врегулюванню відповідно до вимог статті 1 цього Закону і статті 2 Закону України "Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств".
Як видно з матеріалів справи позички реструктуризовані не були (а.с.42,45).
Судом встановлено, що загальну суму позички відповідачем у визначений законом строк сплачено не було, в результаті чого йому нараховано пеню у загальному розмірі 274377,64 грн внаслідок чого сума заборгованості відповідача становить 375492,64 (а.с. 41).
Відповідно до ст. 17 Бюджетного кодексу України, у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.
Відповідно до п. 95.1. та п. 95.2. ст. 95 ПК контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідачу податковим органом були виставлені перша податкова вимога від 20 серпня 2010 року № 1/8955-4 та друга податкова вимога від 21 жовтня 2010 року № 2/8862, які були надіслані відповідачу (а.с. 79).
Відповідно до п. 59.5. ст. 59 ПК у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Пунктом 38.1. ст. 38. ПК встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Доказів сплати заборгованості відповідач не надав.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 23, 162, 163, 183- 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Овруцька реалізаційна база хлібопродуктів" (код ЄДРПОУ 00953987) на користь Овруцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області заборгованість за державними позичками у сумі 375492 (триста сімдесят п'ять тисяч чотириста дев'яносто дві) грн 64 коп.
Повний текст постанови виготовлено 15 жовтня 2013 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Єфіменко О.В.
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 17.10.2013 |
Номер документу | 34122927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Єфіменко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Єфіменко Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні