Постанова
від 09.10.2013 по справі 610/3151/13-а
БАЛАКЛІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 610/3151/13-а

провадження № 2-а/610/74/2013

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.10.2013 року Балаклійський районний суд Харківської області у складі:

головуючого - судді Тімонової В.М.,

за участі секретаря - Гололобової Н.С.,

представника позивача - Калашник О.М.,

представника відповідача - Хлопузяна Р.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кворум" до Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області про визнання незаконним та скасування рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області від 17 липня 2013 року за № 976-6,

ВСТАНОВИВ:

27.08.2013 року позивач звернувся до суду із позовом, в якому просив визнати незаконним та скасувати рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області від 17 липня 2013 року за №976-6.

Ухвалою судді від 29.08.2013 року було відкрито провадження у справі та призначено попереднє судове засідання на 09.09.2013 року

09.09.2013 року ухвалою суду справу призначено до судового розгляду на 18.09.2013 року.

В судовому засіданні 18.09.2013 року було оголошено перерву до 27.09.2013 року для опублікування оголошення в газеті «Вісті Балаклійщини».

27.09.2013 року ухвалою суду було продовжено строк розгляду адміністративної справи не більш як до 29 жовтня 2013 року.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги і просив їх задовольнити.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що Червонодонецька селищна рада Балаклійського району Харківської області 17 липня 2013 року прийняла рішення №976-6, яким затвердила «Порядок утримання та розміщення лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання в смт. Червоний Донець». Зазначене рішення вважає незаконним, оскільки воно прийнято відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Тимчасових правил доступу операторів, провайдерів телекомунікацій до об»єктів житлового фонду з метою надання телекомунікаційних послуг в тому числі забезпечення доступу споживачів до Інтернету». Ця Постанова КМУ та правила до неї є проектом і на даний час не має юридичної сили.

Крім того, позивач вважає, що зазначений в п.2 Порядку обов»язок розміщувати (обладнати) кабельні лінії, абонентські відводи та комунікаційне обладнання у житлових будинках та інших об»єктах комунальної власності територіальної громади смт. Червоний Донець тільки на підставі відповідних договорів, укладених з ЖКГ «Червонодонецьке», не ґрунтується на законі, оскільки чинне законодавство не передбачає необхідності укладання таких договорів з ПЖКГ.

Представник Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області, заперечуючи проти задоволення позову, посилався на те, що оскаржуване ТОВ «Кворум» рішення було прийнято в межах своїх повноважень, а позов необґрунтований та такий, що не підлягає задоволенню з таких підстав.

Червонодонецька селищна рада є представницьким органом місцевого самоврядування, який наділений правом представляти інтереси відповідної територіальної громади і приймати від її імені рішення.

Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб»єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради. ( ст.. 60 ч.1, ч.5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Представницькі органи місцевого самоврядування вправі приймати рішення про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності. Так, рішенням Червонодонецької селищної ради від 30.11.200 року створено підприємство комунальної власності - підприємство житлово-комунального господарства «Червонодонецьке», якому 23 .01.2001 року було передано житлові будинки комунальної власності на праві господарського відання (Рішення Червондонецької селищної ради від 23.01.2001р).

ПЖКГ »Червонодонецьке» відповідно до Статуту створене з метою утримання та житлово-комунального обслуговування житлових будинків населення. Саме з метою забезпечення збереження, недопущення знищення та псування майна територіальної громади і було прийнято оскаржуване рішення.

При прийнятті оскаржуваного рішення селищна рада керувалася Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету з з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005 року, які визначають порядок забезпечення нормального функціонування жилих будівель та прибудинкових територій протягом усього періоду їх використання за призначенням. застосування зазначених вище Правил відповідач пояснює тим, що балансоутримувач зобов»язаний проводити заходи по утриманню приміщень (горищ, технічних поверхів, заходи по технічному обслуговуванню і ремонту будівельних конструкцій (стін, перекриттів, даху).

Таким чином, правила передбачають здійснення своєрідного контролю за суб»єктами, які виконують роботи по розміщенню та утриманню на об»єктах житлового фонду лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання. Укладання договору з оператором, провайдером телекомунакацій дасть змогу здійснювати контроль за збереженням майна в ході виконання робіт по розміщенню та утриманню лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання, а також проводити ремонт об»єктів житлового фонду, необхідність проведення якого буде зумовлена пошкодженням, пов»язаним із виконанням вказаних робіт, за рахунок оператора, провайдера телекомунікацій. Уклавши договір з ЖКГ «Червонодонецьке» оператор, провайдер телекомунікацій, тим самим отримує дозвіл (згоду) власника об»єкта житлового будинку на проведення робіт, а власник, через уповноважену особу, фактично убезпечує себе від заподіяних збитків внаслідок самовільного розміщення на об»єктах житлового фонду лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання.

Крім того, представник відповідача зазначає, що за змістом ч.6 ст. 31 Закону України «Про телекомунікації» для розміщення лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання в (на) будівлях, які знаходяться у комунальній власності, суб»єкту господарювання необхідно укласти договір з установою (організацією), у власності (господарському віданні) якої знаходяться такі будівлі. Отже, реалізуючи відповідно до закону право володіння,користування та розпорядження об»єктами права комунальної власності, виражаючи волю територіальної громади, селищна рад рішенням від 17 липня 2013 року встановила обов»язковий на території цієї ради порядок користування майном територіальної громади суб»єктами господарювання, які здійснюють розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд і комунікаційного обладнання, який передбачив впорядкування цих відносин на договірному рівні.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Червонодонецька селищна рада Балаклійського району Харківської області 17 липня 2013 року прийняла рішення №976-6, яким затвердила «Порядок утримання та розміщення лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання в смт. Червоний Донець».

Судовим розглядом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кворум» (далі ТОВ «Кворум»), ідентифікаційний код ,юридичної особи -30193431, розташоване в селищі міського типу Червоний Донець Балаклійського району Харківської області по вул. Жовтневій будинок № 5-а, дата проведення державної реєстрації - 18.12.1998 року, здійснює діяльність у сфері телевізійного мовлення ( а.с.6,7,49,55).

Такий вид діяльності регулюється Законами України «Про телекомунікації» «Про телебачення і радіомовлення», Постановами Кабінету Міністрів «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг» від 11 квітня 2012 року №295, Про затвердження Правил охорони ліній електрозв»язку від 29 січня 1996 року № 135.

Отже, ТОВ «Кворум» більше 11 років надає телекомунікаційні послуги, має дозвіл на будівництво системи кабельного телебачення у смт. Червоний Донець Харківської області № КТ-02-2001, наданий Державним комітетом зв»язку та інформатизації України 02.04.2001 року, дозвіл на експлуатацію системи кабельного телебачення у смт. Червоний Донець Харківської області № СКТБ-17-2004, наданий Державним комітетом зв»язку та інформатизації України 04.03.2004 року, та ліцензію на право надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телемереж на території смт. Черовний Донець Балаклійського району Харківської області, видану 10 січня 2013 року національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв»язку та інформатизації терміном на 5 років ( а.с.43,47,48).

16 березня 1999 року виконавчий комітет Червонодонецької селищної ради Балаклійського району рішенням № 75 надав дозвіл ТОВ «Кворум» використовувати кабельні канали в жилих будинках селища Червовний Донець під телевізійну проводку для трансляції програм кабельного телебачення ( а.с 46), а 22 березня 2000 року зазначений вище виконавчий комітет своїм рішенням № 88 надав дозвіл ТОВ «Кворуму» проектувати, будувати, експлуатувати систему кабельного телебачення і надавати послуги в трансляції каналів телерадіомовлення в селищі Червоний Донець Балаклійського району Харківської області ( а.с 45).

06.02.2003 року Балаклійська районна державна адміністрація відповідно до ст.. 24 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» надала дозвіл ТОВ «Кворум» на створення мережі кабельного телебачення в селищі червоний Донець Балаклійського району ( а.с44).

Відповідно до ч.1 статті 11 Закону України «Про телекомунікації» взаємодія операторів телекомунікацій з органами державної влади та органами місцевого самоврядування стосовно отримання ними телекомунікаційних послуг здійснюється на договірних засадах відповідно до законодавства України.

П.6 ст. 27 зазначеного Закону покладає обов»язок на органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень створювати сприятливі умови для функціонування розвитку телекомунікаційних мереж загального користування та повноцінного надання телекомунікаційних послуг.

Ч.2 ст. 63 Закону визначає умови надання телекомунікаційних послуг: 1) укладення договору між оператором, провайдером телекомунікацій і споживачем телекомунікаційних послуг відповідно до основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг , установлених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації; 2) оплата замовленої споживачем телекомунікаційної послуги.

П.6 ст. 31 Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють будівництво

телекомунікаційних мереж загального користування, можуть установлювати в приміщеннях, що їм належать на правах найму, телекомунікаційне обладнання, використовувати дахи будинків і технічні приміщення для встановлення антен та необхідного обладнання на підставі договору з власником приміщення.

В силу ч.2 ст. 383 ЦК України власникам квартири у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне ті інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.

Відповідно до абз. 2 п. 3.2.5 Правил утримання будинків і прибудинкової території, затверджених 17.05.2005 року наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства за N 76, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 р за N 927/11207, вхід у горищне приміщення і на дах дозволяється тільки працівникам виконавця послуг, безпосередньо відповідальних за технічний нагляд, і тим, котрі виконують ремонтні роботи, а також працівникам експлуатаційних організацій, обладнання яких розміщене на даху і у горищному приміщенні.

Згідно п.1.6. зазначених вище Правил повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг; регулювання відносин у сфері житлово-комунальних послуг; порядок доступу до житла та іншого володіння для ліквідації аварій, проведення оглядів технічного стану, перевірки показів засобів обліку; права та обов'язки споживачів, виконавців, виробників; оформлення претензій споживачів до виконавців; порядок укладання договорів у сфері житлово-комунальних послуг визначаються згідно із Законом України "Про житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ).

П.16 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295 зазначає, що надання послуг здійснюється на замовлення споживача на підставі укладеного договору.

22. У разі надання послуг, які передбачають підключення кінцевого обладнання в приміщенні, договір укладається з особою, яка є власником (співвласником) приміщення, чи особою, зареєстрованою за адресою приміщення, або наймачем (орендарем) приміщення.

Як вбачається із матеріалів справи, засновником підприємства «Житлово-комунальне господарство «Червонодонецьке» є Червонодонецька селищна рада. Мета створення підприємства - задоволення потреб населення та організації в його послугах. Відповідно до п. 3.3. Статуту зазначеного підприємства предметом діяльності його є: надання комунальних послуг мешканцям житлового фонду та експлуатація будівель та споруд житлово-комунального призначення, яке знаходиться на балансі ЖКГ ( а.с.36).

Розділ 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» регламентує Порядок укладання договорів у сфері житлово-комунальних послуг.

В статті 26 зазначеного Закону зазначені істотні умови договору між виконавцем/виробником та споживачем, до яких відносяться:1) найменування сторін; 2) предмет договору; 3) вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх

складові на кожну з цих послуг, загальна вартість послуг; 4) порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги; 5) порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі,

зниження їх якості; 6) права та обов'язки сторін; 7) порядок контролю та звіту сторін; 8) порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг; 9) визначення точок розподілу, в яких відбувається передача послуг від виконавця/виробника споживачу; 10) порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту); 11) умови доступу в квартиру, будинок, приміщення, на земельну ділянку для усунення аварій, неполадок, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку; 12) порядок здійснення ремонту; 13) відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання умов договору;14) порядок вирішення спорів; 15) перелік форс-мажорних обставин; 16) строк дії договору; 17) умови зміни, пролонгації, припинення дії договору; 18) дата і місце укладення договору.

Аналіз зазначених вище правових норм свідчить про те, що надання і отримання телекомунікаційних послуг здійснюються на підставі договору, укладеного між абонентом і провайдером такої послуги. Зміст нормативно-правової бази ґрунтується на тому положенні, що суб»єкт господарювання укладає договір з власником приміщення, тобто з абонентом.

Як вбачається із оскаржуваного Порядку, останній розпочинається не з визначення термінів, які використовуються у ньому, а з пункту 1, в якому визначено випадки, на які він розповсюджується, а саме: на випадки розміщення (обладнання) кабельних ліній, абонентських відводів зв»язку та комунікаційного обладнання в житлових будинках, адміністративних, суспільно-побутових спорудах та інших об»єктах незалежно від підпорядкування та форми власності.

Представник відповідача неодноразово наголошував на тому, що для розміщення лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання в (на) будівлях, які знаходяться у комунальній власності, суб»єкту господарювання необхідно укласти договір з установою (організацією), у власності (господарському віданні) якої знаходяться такі будівлі, однак незрозуміло, чому п. 1 Порядку розповсюджується на житлові будинку незалежно від форм власності.

Хоча пункт 2 Порядку дозволяє проводити розміщення кабельних ліній, абонентських відводів та комунікаційного обладнання на підставі відповідних договорів, укладених з ЖКГ «Червонодонецьук», у житлових будинках та інших об»єктах комунальної власності територіальної громади смт. Червоний Донець, то в п.п. 9.2, 9.3,9.8,9.9 заборона розповсюджується на дахи та фасади будинків фізичних і юридичних осіб.

Отже, у випадку розміщення абонентського відводу зв»язку та комунікаційного обладнання у житловому будинку приватної власності власнику житла відповідно до зазначених вище пунктів зазначеного порядку необхідно укласти договір з ЖКГ «Червонодонецьке» та за наявності письмового узгодження з ЖКГ та в присутності відповідальної особи(за що відповідальної) можливо встановити на даху та фасаді свого будинку антену супутникового зв»язку.

Крім того, вказане відповідачем у п.п. 9.2 та 9.3 письмове узгодження з ЖКГ «Червонодонецьке» не зрозуміло чим і для чого передбачено, а виключення із заборони у випадках письмового узгодження з цим же органом не наведені і не прописані.

Зазначене в п. 9.8 узгодження з ЖКГ підключення електропостачання комунікаційного обладнання, то незрозуміло обгрунтування і позиція відповідача щодо перебирання не себе функцій спеціалістів з електропостачання.

П.9.9. повторює пункт 9.2, а доповнює його лише зазначенням про дахи будинків фізичних та юридичних осіб.

Викладені у зазначених пунктах Порядку суперечності не можуть свідчити про їх обґрунтованість і законність.

Вислухавши доводи сторін, дослідивши оскаржуване рішення та затверджений ним Порядок, вивчивши нормативно-правову базу, суд приходить до висновку, що п.п. 2, 9.2, 9.3, 9.8, 9.9, в яких зазначено:

Розміщення (обладнання) кабельних ліній, абонентських відводів та комунікаційного обладнання у житлових будинках та інших об»єктах комунальної власності територіальної громади смт. Червоний Донець проводиться на підставі відповідних договорів, укладених з ЖКГ «Червонодонецьке»;

Забороняється: встановлення на дахах та фасадах будинків антен супутникового, ефірного та бездротового доступу до мережі «Інтернет» без письмового узгодження з ЖКГ «Червонодонецьке» та в присутності відповідальної особи;

Горизонтальна та вертикальна прокладка кабелів зв»язку, кабельного телебачення та абонентських ліній на фасаді будівель на висоті більше п»яти метрів (окрім письмового узгодження з ЖКГ «Червонодонецьке» та балансоутримувачем випадків);

Підключення електропостачання (електроживлення) комунікаційного обладнання без узгодження з ЖКГ «Червонодонецьке»:

Вихід на дахи будинків фізичних та юридичних осіб для встановлення, технічного обслуговування лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання та супутникових антен без письмового узгодження з ЖКГ «Червонодонецьке» та в присутності відповідальної особи -незаконні, в зв»язку з чим рішення Червонодонецької селищної ради від 17 липня 2013 року за № 976-6 в частині затвердження зазначених пунктів Порядку утримання та розміщення лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання в смт. Червоний Донець» необхідно скасувати.

На підставі викладеного, керуючись ст.. счт. КАС України, ст..

ПОСТАНОВИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Кворум" до Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області про визнання незаконним та скасування рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області від 17 липня 2013 року за № 976-6 - задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області від 17 липня 2013 року за № 976-6 в частині затвердження п. п. 2; 9.2; 9.3; 9.8; 9.9 "Порядку утримання та розміщення лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання в смт. Червоний Донець" (додаток № 1)

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої, шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний термін з дня винесення мотивованої постанови.

Повний текст постанови виготовлено 15 жовтня 2013 року.

СУДДЯ

СудБалаклійський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення09.10.2013
Оприлюднено16.10.2013
Номер документу34124237
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —610/3151/13-а

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Тімонова В. М.

Ухвала від 09.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 02.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Постанова від 09.12.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Постанова від 09.10.2013

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Тімонова В. М.

Постанова від 09.10.2013

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Тімонова В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні