cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 жовтня 2013 р. Справа № 909/487/13
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Скапровської І.М.,
при секретарі судового засідання Дуб'юк Т.Ю.
За участю:
представника відповідача - Легін В.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТРО Кеш енд Кері Україна", просп.Григоренка,43, м. Київ, 02140, код ЄДРПОУ 32049199 до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю "Екокорал", вул. Василіянок,8, кв.8, м. Івано-Франківськ, 76018, ідентифікаційний код 32077467 про стягнення 783 026,49грн. та судового збору у розмірі 15 660,53 грн.,
встановив, що товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТРО Кеш енд Кері Україна" звернулось до господарського суду з позовом до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю "Екокорал" про стягнення 783 026,49грн., з яких 1000грн.- штраф, 10222,86- заборгованість за надані послуги та стягнення судового збору у розмірі 15 660,53 грн.
Представник позивача позовні вимоги підтримав, в обґрунтування позову зазначив, що відповідач всупереч вимогам ЦК України та умовам договору поставки товарів та надання послуг №24566 від 19.10.2010. не оплатив в повному обсязі вартість наданих послуг та не повернув кошти сплачені за повернений товар. Штраф в розмірі 1000 грн. нараховано на підставі п. 2.14 та п.2.17 Договору, в зв'язку з недопоставкою товару.
Відповідач позовні вимоги визнав частково, на суму 77 988,46 грн., щодо решти позовних вимог заперечує посилаючись на невідповідність таких вимог приписам статті 526, 610 Цивільного кодексу України та ст. 193 Господарського кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, суд вважає що позов слід задоволити.
При цьому суд врахував наступне:
19.10.2010 р. між товариством з обмеженою відповідальністю "Екокорал" (Постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю "МЕТРО Кеш енд Кері Україна" (МЕТРО) було укладено договір поставки товарів та надання послуг № 24566 відповідно до п. 1.1 якого МЕТРО надає постачальникові рекламні, інформаційні, маркетингові та інші послуги у порядку та згідно з додатковими угодами та додатками до договору. Надання рекламних та інших послуг підтверджується актами приймання наданих послуг.
Згідно з п. 1.2 договору постачальник постачає і передає у власність МЕТРО, а МЕТРО приймає і оплачує товари згідно з замовленнями МЕТРО і товаросупровідною документацією.
Сторони визначили умови постачання товарів, погодили перелік маркетингових, інформаційних, рекламних та інших послуг, що надаватимуться МЕТРО на користь постачальника, їх вартість і строки оплати, які викладені в додатку № 7 до договору № 24566.
У відповідності з п. 2.16 договору, в разі якщо постачальник не доставляє замовлений МЕТРО товар, він зобов'язаний сплатити штраф у розмірі 15% вартості товару, який не було поставлено, але в будь-якому випадку сума штрафної санкції не може бути меншою ніж 1000,00 грн. за кожний випадок невиконання замовлення.
Відповідно до п. 2.18 Договору право повернути товари постачальникові надається Метро, зокрема, у випадках передбачених договором. Постачальник зобов'язаний вивезти повернутий товар з відповідного ТЦ протягом 15 днів, або 3 днів у випадку повернення товарів групи «свіжі продовольчі товари», з дня надіслання Метро письмового повідомлення. Повернення товару здійснюється в усій кількості за останньою ціною, за якою прийнято товари. При цьому, постачальник повинен відшкодувати Метро вартість товарів, які повертаються, протягом 15 днів, або, у випадку наявності заборгованості Метро перед постачальником, заборгованість буде зменшено шляхом проведення заліку зустрічних вимог (згідно п. 3.3 договору).
Відповідно до умов п. 3.3 договору та п. 1.11 додатку № 7 до договору, розрахунки між сторонами можуть здійснюватись шляхом проведення заліку зустрічних вимог, а саме - МЕТРО може зменшувати оплату, що належить постачальникові за товар, на вартість наданих постачальнику послуг, а також на інші суми, що мають бути сплачені постачальником згідно умов договору та додатків до нього. При цьому такий залік проводиться без підписання сторонами будь-яких додаткових документів (актів, протоколів тощо), а всі дані відображаються в акті звірки взаєморозрахунків, який щомісячно направляється на адресу постачальника.
Пунктом 3.3 договору передбачено, що постачальник повинен направити МЕТРО підписаний акт звірки чи письмові мотивовані зауваження до нього. Ненадання підписаного акту або мотивованих зауважень протягом 14 календарних днів від дати надіслання акту означає згоду постачальника з даними, наведеними в акті. В разі неотримання акту звірки взаєморозрахунків до 15 числа місяця, наступного за звітним, постачальник зобов'язаний в письмовій формі негайно повідомити МЕТРО про неотримання такого акту. Дане повідомлення повинно бути отримано МЕТРО до 20 числа місяця наступного за звітним і постачальнику буде направлено дублікат такого акту. Якщо МЕТРО не отримало такого повідомлення, постачальник не має права в майбутньому посилатися на неотримання такого акту звірки взаєморозрахунків чи на незгоду з даними, які в ньому містяться .
Також згідно з умовами п. 1.11 додатку № 7 до договору, по факту надання послуги щомісячно МЕТРО буде готувати акти приймання наданих послуг та направляти їх постачальникові. В свою чергу, постачальник повинен направити МЕТРО підписаний акт приймання наданих послуг чи письмові мотивовані зауваження до нього. Ненадання підписаного акту або мотивованих зауважень протягом 14 календарних днів від дати надіслання акту означає згоду постачальника з даними, наведеними в акті.
У разі неотримання актів приймання наданих послуг до 15 числа місяця, наступного за звітним, постачальник зобов'язаний у письмовій формі негайно повідомити МЕТРО про неотримання такого акту. Дане повідомлення має бути отримано МЕТРО до 20 числа місяця, наступного за звітним, і дублікат такого акту буде направлено постачальнику. Якщо МЕТРО не отримало такого повідомлення у вказаний вище термін, постачальник не має права в майбутньому посилатися на неотримання такого акту чи незгоду з даними, які в ньому містяться.
З матеріалів справи вбачається, що надісланий акт приймання наданих ТОВ " "МЕТРО Кеш енд Кері Україна" товариству з обмеженою відповідальністю "Екокорал" послуг №SANY231/11/096958-3285097 від 15.08.2011 р. на суму 10 222,86 грн. відповідач не повернув, мотивованих зауважень у строки встановлені договором не надав.
Враховуючи викладене вимога позивача в частині стягнення 10 222,86 грн. заборгованості за надані послуги обґрунтована.
Вимога позивача в частині стягнення 1000 грн. підлягає задоволенню виходячи з умов договору, зокрема п. 2.16 яким передбачено, що якщо постачальник не доставляє замовлений МЕТРО товар, він зобов'язаний сплатити штраф у розмірі 15% вартості без ПДВ товарів, які не були поставлені, але в будь-якому випадку сума штрафної санкції не може бути меншою ніж 1 000,00 грн. за кожний випадок невиконання замовлення.
Вимога позивача в частині стягнення основної суми боргу є обґрунтованою виходячи з умов договору від 19.10.2010. та з того, що позивач отримавши від відповідача фактично всього товару на суму 3485417, 34 грн., сплатив відповідачу 811 372,26 грн., надав на 744924,27 грн. послуг та повернув товару на суму понад 2 мільйони 700 тисяч грн.
Згідно приписів статті 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є таке правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Зазначена норма кореспондується з приписами статті 193 Господарського кодексу України.
Так, у відповідності до ч. 1 статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Згідно з ч. 2 статті 193 Господарського кодексу України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язань, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Згідно з ч. 7 статті 193 Господарського кодексу України не допускається одностороння відмова від виконання зобов'язання, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.
Приписами статті 530 ЦК України передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Як зазначено у ст. 610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Відповідно до статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
У відповідності з ч. 1 статті 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Згідно з ч. 1 ст. 903 ЦК України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Приписами статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
У відповідності до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача на користь позивача слід стягнути судовий збір.
Керуючись ст.ст. 32-34, 49, 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
позов задоволити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Екокорал", вул. Василіянок,8, кв.8, м. Івано-Франківськ, 76018, ідентифікаційний код 32077467 на користь товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТРО Кеш енд Кері Україна", просп.Григоренка,43, м. Київ, 02140, код ЄДРПОУ 32049199 - 783 026,49грн. заборгованості та 15 660,53 грн. судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
повне рішення складено 16.10.13.
Суддя Скапровська І. М.
Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 16.10.2013 |
Номер документу | 34139144 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Скапровська І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні