Постанова
від 08.10.2013 по справі 805/13137/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 жовтня 2013 р. Справа №805/13137/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11:20

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Абдукадирової К.Е.

при секретарі судового засідання Пономаренко В.Е,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський протиберкульозний диспансер м. Єнакієве»

до Державної фінансової інспекції в Донецькій області

про скасування пункту 7 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 15.04.2013 року №23-13/1125,-

за участю представників сторін:

від позивача: Орлов В.В. - за дов. від 01.10.2013 року

від відповідача: Дмитроняк А.С. - за дов. від 27.08.2013 року

В С Т А Н О В И В:

Комунальна лікувально-профілактична установа "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" (далі - ЄПТД, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції в Донецькій області (далі - ДФІ, відповідач) про скасування вимоги від 15.04.2013р. № 23-13/1125.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06.09.2013р. було здійснено заміну неналежного відповідача - Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції в Донецькій області на належного - Державну фінансову інспекцію в Донецькій області.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач вважає неправомірним п. 7 вимоги від 15.04.2013р. № 23-13/1125, яким відповідач зобов'язав Комунальну лікувально-профілактичну установу "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" вжити заходи щодо повного відшкодування порушення на загальну суму 2 136,11 грн. за рахунок винних осіб, в іншому випадку провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум. Так, позивач зазначає, що відповідно до п. 1. 7 наказу Міністерства праці та соціальної політики, Міністерства охорони здоров'я України № 308/519 від 05.10.2005р. «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального населення» конкретні розміри доплат, надбавок та інших виплат визначаються керівником закладу, установи за рахунок і в межах фонду заробітної плати та відображаються в розрахункових відомостях на виплату заробітної плати. Згідно додатку № 6 зазначеного наказу вантажно-розвантажувальні роботи, що виконуються вручну, відносяться до Переліку робіт з важкими і шкідливими умовами праці, на яких установлюється доплата в розмірі 12 відсотків тарифної ставки робітникам закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення.

Зазначає, що фактично вантажно-розвантажувальні роботи виконувались працівниками кухні разом з підсобним робітником, вказана функція щодо проведення ними таких робіт визначена в робочих інструкціях працівників кухні.

Таким чином, позивач просить у судовому порядку скасувати п. 7 вимоги від 15.04.2013р. № 23-13/1125.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в адміністративному позові, просив задовольнити позов.

Відповідачем позовні вимоги не визнані, він вважає, що спірний пункт вимоги відповідає вимогам діючого законодавства. Відповідач зазначає, що вантажно-розвантажувальну роботу вручну виконував підсобний робітник відповідно до вимог п. 2.1.2.2 посадової інструкції підсобного робітника, а тому, виконання вказаних робіт працівниками кухні є необґрунтованим. Таким чином, за період з 01.01.2012р. по 31.12.2012р. установою здійснено зайве нарахування та виплата доплати за роботу із шкідливими і важкими умовами праці кухонним робітникам установи на загальну суму 2 136,11 грн., що є порушенням п. 13 додатку № 6 до наказу Міністерства праці та соціальної політики, Міністерства охорони здоров'я України № 308/519 «Про умови оплати праці працціівників закладів охорони здоров'я та соціального захисту населення», п. 2.15 «Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88. З огляду на таке, просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Комунальна лікувально-профілактична установа "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" зареєстроване як юридична особа, є установою охорони здоров'я, яка заснована на власності територіальної громади міста, та прийнята у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебуває в управлінні Донецької обласної ради. Управління ЄПТД здійснює облдержадміністрація. Місцезнаходження установи: вул. Комуністична, 3, м. Єнакієве, Донецька область; ідентифікаційний код 01990499 (арк. справи 6 - 12).

З наявних у справі письмових доказів та пояснень представників сторін судом встановлено, що в період з 22.03.2013р. по 15.04.2013р. Єнакіївською об'єднаною державною фінансовою інспекцією в Донецькій області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" за період з 01.10.2010р. по 28.02.2013р., про що складений акт від 15.04.2013р. № 11.

За результатами акту ревізії від 15.04.2013р. прийнята вимога про вжиття заходів за результатами ревізії від 15.04.2013р. № 23-13/1125.

Позивачем в межах даної адміністративної справи оскаржується пункт 7 даної вимоги, у якому зазначене наступне:

Ревізією встановлено, що за період з 01.01.2012р. по 31.12.2012р. установою здійснено зайве нарахування та виплата доплати за роботу із шкідливими і важкими умовами праці кухонним робітникам установи на загальну суму 2 136,11 грн. (КФК 080201, КЕКВ 1111 загальний фонд, 2012 рік - 2 136,11 грн.), що є порушенням п. 13 додатку № 6 до наказу Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005р. № 308/519 «Про умови оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та соціального захисту населення», п. 2.15 Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88, у зв'язку з чим:

- вжити заходи щодо повного відшкодування порушення на загальну суму 2 136,11 грн. за рахунок винних осіб, в іншому випадку провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум (арк. справи 69).

Як слідує з акту ревізії від 26.02.2013 року та пояснень представників сторін, вибірковою ревізією за період з 01.11.2010р. по 31.12.2010р., з 01.03.2011р. по 30.06.2011р., з 01.01.2012р. по 31.12.2012р. щодо встановлення працівникам лікарні доплат за роботу із шкідливими і важкими умовами праці, шляхом співставлення особових карток працівників, відомостей нарахування заробітної плати, наказів по установі з вимогами п. 13 додатку № 6 до наказу Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005р. № 308/519 «Про умови оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та соціального захисту населення» встановлено, що кухонним робітникам установи нараховувалась та сплачувалась доплата за шкідливі і важкі умови праці в розмірі 4%, а саме, за вантажно-розвантажувальні роботи вручну.

Вантажно-розвантажувальну роботу вручну виконував підсобний робітник відповідно до вимог п. 2.1.2.2 посадової інструкції підсобного робітника.

Таким чином, відповідачем зроблено висновок, що за період з 01.01.2012р. по 31.12.2012р. установою здійснено зайве нарахування та виплата доплати за роботу із шкідливими і важкими умовами праці кухонним робітникам установи на загальну суму 2 136,11 грн. Внаслідок зайво нарахованої та виплаченої заробітної плати проведена зайва сплата єдиного внеску до Пенсійного фонду на загальну суму 775,41 грн. (арк. справи 38).

Так, судом встановлено, що відповідно до п. 1 наказу Міністерства охорони здоров'я України від 23.02.2000р. № 33 «Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я» (далі - наказ № 33), затверджено штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я протитуберкульозних диспансерів, відділень і кабінетів (додаток 18).

Згідно з п. 31 додатку 18 наказу № 33, посади працівників кухонь установлюються за штатними нормативами працівників зазначених підрозділів.

За штатним розписом позивача на підприємстві в 2012 році встановлено посади: кухар 4 розряду - 3 одиниці, кухонний робітник - 4 одиниці (арк. справи 123 - 134).

Відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення" Кабінетом Міністрів України винесено постанову від 01.08.1992р. № 442, якою затверджено Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці (далі - Порядок № 442) та встановлено, що відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" пенсії за віком на пільгових умовах за списками № 1 і 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, затверджуваними Кабінетом Міністрів України, а також пенсії, що можуть встановлюватися підприємствами й організаціями за рахунок власних коштів працівникам інших виробництв, професій та посад залежно від умов праці, призначаються за результатами атестації робочих місць.

Результати атестації використовуються підприємствами й організаціями також для здійснення пільг і компенсацій, передбачених чинним законодавством.

Згідно з п. 7, 8 Порядку № 442 встановлено, що санітарно-гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу проводяться санітарними лабораторіями підприємств і організацій, атестованих органами Держстандарту і МОЗ за списками, що узгоджуються з органами Державної експертизи умов праці, а також на договірній основі лабораторіями територіальних санітарно-епідеміологічних станцій. Відомості про результати атестації робочих місць заносяться до карти умов праці, форма якої затверджується Мінпраці разом з МОЗ.

В установі було створено атестаційну комісію, що підтверджується наказом від 06.05.2011р. № 73-Д «Про організацію роботи по атестації робочих місць за умовами праці у КЛПУ «МПТД м. Єнакієве» (арк. справи 154 - 155).

Позивач з урахуванням викладеного звернувся до Державного підприємства Науково-дослідницького інституту медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості з листом від 06.05.2011р. № 831, в якому просить провести гігієнічні дослідження умов праці на робочих місцях: повар, кухонний робітник, мийник посуду, машиніст по пранню та ремонту спецодягу (арк. справи 148). На підставі чого було укладено договір між Державним підприємством Науково-дослідницьким інститутом медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості (далі - Виконавець) та Комунальною лікувально-профілактичною установою "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" (далі - Замовник) (арк. справи 149 - 152), згідно з яким Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов'язання по виконанню роботи: проведення гігієнічних досліджень та оцінки умов праці на 4 робочих місцях з метою їх атестації.

Згідно з картою умов праці № 2 вказано, що за атестацією робочого місця по фактично визначеним показникам умов та характеру праці, робоче місце «кухонний робітник» слід вважати з шкідливими та тяжкими умовами праці (арк. справи 101 - 103).

За результатами проведених досліджень важкості та напруженості праці було складено відповідні протоколи, в яких вказано мету дослідження - атестація робочих місць, робоче місце, професія, технологічний процес, що виконується: доставка, сортування, чистка та мийка продуктів для приготування їжі, вбирання приміщень харчоблоку. За результатами дослідження встановлено (мовою оригіналу): «по показателям тяжести трудового процесса условия труда соответствуют ІІІ классу І степени напряженности трудового процесса - ІІ классу (допустимые). Выполняемая работа по ГОСТ 12.1.005 относится к физическим работам средней тяжести (категория ІІб). По результатам исследований условий труда на рабочем месте кухонный работник соответствуют ІІІ классу І степени» (арк. справи 156 - 161).

За наслідками проведеної атестації робочих місць кухонних робітників, атестаційною комісією позивача було складено протокол № 1 від 19.05.2011р. та наказ ЄПТД від 23.05.2011р. № 80-Д, яким встановлено, що кухонний робітник на протязі робочої зміни знаходиться в приміщенні харчоблоку, де зайнятий обробкою столів, стелажів, стін, покриття підлоги із застосуванням дез. розчину, миттям кухонного інвентарю, чисткою овочів, отриманням, переносом вручну та перевезенням на візку продуктів харчування зі складу на харчоблок. Встановлено доплату до тарифної ставки за шкідливі та важкі умови праці кухару, кухонному робітнику, мийнику посуду, машиністу з прання та ремонту спецодягу в розмірі 4 % (арк. справи 162 - 167).

Додатком 6 наказу Наказ Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005р. № 308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення» (далі - наказ № 308) встановлено перелік робіт з важкими і шкідливими умовами праці, на яких установлюється доплата в розмірі до 12 відсотків тарифної ставки робітникам закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, серед вказаних умов праці є згідно з п. 13 додатку 6 наказу № 308 вантажно-розвантажувальні роботи, що виконуються вручну.

Згідно з робочими інструкціями робітників, затвердженими наказом головного лікаря установи, вказаними інструкціями встановлено завдання та обов'язки робітників, серед яких п.п. 2.3 п. 2 передбачено: «Виконує всі транспортні та вантажно-розвантажувальні роботи, необхідні для функціонування кухні» (арк. справи 95 - 100).

Таким чином, суд доходить до висновку, що до функціональних обов'язків кухонних робітників позивача відноситься в тому числі й виконання вантажно-розвантажувальних робіт.

З урахуванням наведеного, пояснень сторін та аналізу нормативних актів, суд дійшов висновку, що пункт 7 спірної вимоги від 15.04.2013р. № 23-13/1125 є необґрунтованим та прийнятий з порушенням норм діючого законодавства, не відповідає обставинам справи та правильному застосуванню норм матеріального права, а тому підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав, а отже позов про скасування пункту 7 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 15.04.2013 року №23-13/1125 підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський протиберкульозний диспансер м. Єнакієве» до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про скасування пункту 7 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 15.04.2013 року №23-13/1125 - задовольнити повністю.

Скасувати пункт 7 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 15.04.2013 року №23-13/1125.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 08 жовтня 2013 року. Постанова у повному обсязі складена 11 жовтня 2013 року.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Абдукадирова К.Е.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2013
Оприлюднено17.10.2013
Номер документу34141354
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/13137/13-а

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 09.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мироненко О.В.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Постанова від 08.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні