Ухвала
від 10.10.2013 по справі 2а-7336/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2013 року Справа № 28431/10

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Глушка І.В., Большакової О.О.

за участю секретаря судового засідання - Ливак М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16.06.2010р. по справі № 2а-7336/09/1370 за позовом Малого приватного підприємства фірма «Інженер» до Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

Мале приватне підприємство фірма «Інженер» звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області в якому просить скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області від 14.04.2009 року № 0002201502/0, від 24.06.2009 року № 0002201502/1 та від 14.08.2009 року № 0002201502/2.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2010 року задоволено позов. Визнано протиправними податкові повідомлення-рішення ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області №0002201502/0 від 17.04.2009 року, № 0002201502/1 від 24.06.2009 року та №0002201502/2 від 14.08.2009 року. Стягнуто з Державного бюджету України в користь Малого приватного підприємства фірма «Інженер» 3 (три) грн. 40 коп. судових витрат.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області оскаржила її в апеляційному порядку та просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16.06.2010 року у справі №2а-7336/09/1370, та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог МППФ «Інженер».

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності згідно із ч.4 ст. 196 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області було проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкової декларації МППФ «Інженер» з податку на додану вартість ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області, за результатами якої було складено акт №407/15-2 від 16.04.2009 року та прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.04.2009 року №0002201502/0, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 36 780 грн., з яких 29 119 грн. - основний платіж, 7 661 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

За результатами розгляду скарг ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області винесено:

- податкове повідомлення-рішення № 0002201502/1 від 24.06.2009 року, яким визначено узгодження суми податкового зобов'язання по ПДВ на загальну суму 36 780 грн., з яких 29 119 грн. - основний платіж, 7 661 грн. - штрафні (фінансові) санкції,

- податкове повідомлення-рішення № 0002201502/2 від 14.08.2009 року, яким визначено узгодження суми податкового зобов'язання по ПДВ на загальну суму 36 780 грн., з яких 29 119 грн. - основний платіж, 7 661 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Під час проведення даної перевірки ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області встановлено заниження податкового зобов'язання всього на суму 29119 грн. та зроблено висновок про порушення позивачем вимог пп. 7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та порядку обліку та використання коштів, спрямованих на виплату дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затвердженого постановою КМ України від 02.04.2009 року №291, що зазначено в акті цієї перевірки.

Мале приватне підприємство фірма «Інженер», зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа виконавчим комітетом Дрогобицької міської ради Львівської області, внесений до ЄДРПОУ за ідентифікаційним кодом 30084776, перебуває на податковому обліку в ДПІ у Дрогобицькому районі.

МППФ «Інженер» як переробне підприємство в 2008 році застосовувало спеціальний режим оподаткування, передбачений пунктом 11.21 статті 11 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03 квітня 1997 року, відповідно до якого (в редакції, чинній до 01.01.2009 року) сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязі спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним . підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі. Порядок нарахування і використання зазначених коштів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

На момент існування спірних правовідносин діяв Порядок нарахування виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаро виробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.99 р. № 805 (з наступними змінами і доповненнями), який встановлював механізм нарахування та виплат дотацій переробними підприємствами сільськогосподарським товаровиробникам незалежно від форми власності і господарювання, включаючи особисті селянські господарства (далі - сільськогосподарські товаровиробники), за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі.

Постанова КМ України №805 від 12.05.99 року, а відтак і затверджений нею Порядок, діяли до 10 квітня 2009 року до набрання чинності постанови КМ України «Про реалізацію пункту 11.21 статті II Закону України «Про податок на додану вартість» № 291 від 02.04.2009 року.

Судом першої інстанції було зроблено висновок, що посилання відповідача в акті перевірки на порушення позивачем порядку обліку та використання коштів, спрямованих на виплату дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затвердженого постановою КМ України від 02.04.2009 року №291, оскільки він набрав чинності лише 10.04.2009 року, тобто, вже після виникнення спірних правовідносин є безпідставними, з чим погоджується суд апеляційної інстанції.

В грудні 2008 року МППФ «Інженер» здійснювало закупівлю м'яса в живій вазі, підтвердженням чого є виписані приймальні квитанції за формою ПК-2 з нарахуванням належних до виплати дотації, фотокопії яких долучені до матеріалів справи, а продукція, виготовлена з поставленого у грудні 2008 року сільськогосподарськими товаровиробниками м'яса в живій вазі, реалізовувалась протягом січня - лютого 2009 року.

Відповідно до виданої 31.05.2010 року Дрогобицьким управлінням Державного казначейства ГУДКУ у Львівській області довідки № 640 про рух коштів по рахунку № 37120001008860, відкритому МППФ «Інженер» на виконання постанови КМУ № 805 для перерахування коштів для виплати дотацій за поставлену с/г продукцію, підприємство провело остаточний розрахунок сум дотацій за поставлене у грудні 2008 року м'ясо в живій вазі та перерахувало їх на вказаний небюджетний рахунок до 1 березня 2009 року.

Наказом ДПА України «Про внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість» від 21.01.2009 року № 8, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за 30 січня 2009 року за № 990/16106 було внесено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість, але даним наказом не була врегульована форма звітності переробних підприємств щодо остаточних розрахунків з сільськогосподарськими товаровиробниками по дотаціях відповідно до вимог постанови КМУ №805 від 12.05.99 року, згідно з якими такий здійснюється щомісяця відповідно до окремої податкової декларації.

У матеріалах справи містяться підтвердження, що МППФ «Інженер» за січень та лютий 2009 року заповнило та подавало в електронній формі до ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області по дві податкові декларації з податку на додану вартість: скорочену ( за формою, яка існувала до 30 січня 2009 року, з показниками переробного підприємства по остаточних розрахунках згідно Постанови № 805) та повну (з нульовими показниками).

Оскільки податковий орган відмовив в прийнятті скорочених податкових декларацій з податку на додану вартість за січень та лютий 2009 року (19.02.2009 р. та 18.03.2009 р.), позивачем було надіслано поштою разом з поясненнями, платіжними дорученнями на перерахування дотацій на небюджетний рахунок на загальну суму 29119 грн. та квитанціями про відмову в прийнятті звітності в електронній формі.

Враховуючи наведені факти в матеріалах справи свідчать про те, що МППФ «Інженер» протягом січня - лютого 2009 року проводило остаточні розрахунки сум дотацій за поставлене у грудні 2008 року м'ясо в живій вазі, чим спростовуються висновки акту №407/15-2 від 16.04.2009 року та доводи податкового органу про реалізацію протягом вказаного періоду продукції (товарів), яка підлягала оподаткуванню відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР.

Відповідно до пп. 4.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181 -III, який є спеціальним законом з питань оподаткування, у разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Враховуючи усі обставини і факти матеріалів справи суд апеляційної інстанції зробив висновок, що податкові повідомлення - рішення №0002201502/0 від 17.04.2009 року, № 0002201502/1 від 24.06.2009 року та №0002201502/2 від 14.08.2009 року прийняті відповідачем без урахування вимог Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року та Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» №2181-111 від 21.12.2000 року і з порушенням передбачених ст. 2 КАС України принципів.

З огляду на викладене, судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги в цілому суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи, тому суд першої інстанції зробив правильні висновки щодо відмови в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16.06.2010р. по справі № 2а-7336/09/1370 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя : В.Я. Макарик

Судді : І.В.Глушко

О.О. Большакова

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2013
Оприлюднено17.10.2013
Номер документу34142415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7336/09/1370

Ухвала від 10.10.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик В.Я.

Постанова від 16.06.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні