cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"10" жовтня 2013 р.Справа № 924/948/13
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Танасюк О.Є., розглянувши матеріали справи:
за позовом Заступника прокурора м. Хмельницького в інтересах держави
до Хмельницької міської ради, м. Хмельницький
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "М.К.Б. - Інвест", м. Хмельницький
про - визнання незаконним та скасування рішення сесії Хмельницької міської ради №38 від 29.02.12р. "Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам" (п.3 додатку 2) в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам (п.3 Додатку 2) в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки , площею 0,75 га. по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів ТОВ „М.К.Б. - Інвест";
- визнання незаконним та скасування рішення Хмельницької міської ради від №48 від 27.02.13р. "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, припинення права користування земельною ділянкою шляхом розірвання договору оренди землі за згодою сторін, надання земельних ділянок за технічною документацією та передачу земельних ділянки в постійне користування, в оренду, юридичним особам, громадянам, поновлення договорів оренди землі юридичним особам, громадянам шляхом укладання додаткових угод" в частині затвердження ТОВ „М.К.Б.-Інвест" проекту землеустрою з відведення земельної ділянки, площею 0,75 га. по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому в оренду, строком на 3 роки під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 автомобілів.
Представники сторін:
позивача (прокуратури): Андрущенко О.Ю. - прокурор відділу прокуратури м. Хмельницького - посв. №013639 від 04.12.2012р.
відповідача: не з'явився
третя особа: не з'явився
Суть спору: Заступник прокурора м. Хмельницького в інтересах держави звернувся з позовом до Хмельницької міської ради, в якому просить суд визнати незаконним та скасувати рішення сесії Хмельницької міської ради від 29.02.2012р. №38 "Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам" (п.3 додатку 2) в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,75 га по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів Товариству з обмеженою відповідальністю "М.К.Б.-Інвест", а також визнати незаконним та скасувати рішення сесії Хмельницької міської ради від 27.02.2013р. №48 "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, припинення права користування земельною ділянкою шляхом розірвання договору оренди землі за згодою сторін, надання земельних ділянок за технічною документацією та передачу земельних ділянки в постійне користування, в оренду, юридичним особам, громадянам, поновлення договорів оренди землі юридичним особам, громадянам шляхом укладання додаткових угод" в частині затвердження ТОВ "М.К.Б.-Інвест" проекту землеустрою з відведення земельної ділянки площею 0,75 га по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому в оренду строком на 3 роки під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 автомобілів.
В обґрунтування позову зазначає, що передача в оренду ТОВ "М.К.Б.-Інвест" земельної ділянки площею 0,75 га по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 автомобілів не відповідає вимогам законодавства, а тому рішення сесії Хмельницької міської ради з цих питань підлягають визнанню незаконними в судовому порядку.
Стверджує, що в проекті землеустрою відсутні будь-які відомості про державну реєстрацію права власності ТОВ "М.К.Б.-Інвест" на асфальтобетонне покриття як нерухому річ, оскільки асфальтобетонне покриття не відноситься до нерухомих речей та відповідно не підлягає державній реєстрації права на нього.
Крім цього, відсутнє підтвердження реєстрації права власності ТОВ "М.К.Б.-Інвест" на незавершене будівництво промислових складських приміщень за вищевказаною адресою.
За таких умов, право оренди земельної ділянки площею 0,2 га. з загальної площі 0,75 га по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому, на якій відсутні об'єкти нерухомості, що належать на праві власності фізичним чи юридичним особам підлягало продажу лотами на конкурентних засадах (земельних торгах).
Таким чином, Хмельницькою міською радою в порушення вимог ст.134 Земельного кодексу України передано ТОВ "М.К.Б.-Інвест" в оренду частину земельної ділянки площею 0,2 га, яка входить в загальну площу 0,75 га по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому під автостоянку на 60 автомобілів незаконно, без обов'язкового проведення земельних торгів.
Представник прокуратури в судових засіданнях подав додаткові пояснення по справі, в яких зазначає, що питання віднесення асфальтного покриття до об'єктів нерухомості врегульовано наказом Міністерства юстиції України від 14.04.09р. №660/5 „Про затвердження методичних рекомендацій стосовно визначення нерухомого майна, що знаходиться на земельних ділянках, право власності на які підлягає державній реєстрації", з якого вбачається, що в законодавчих актах відсутнє визначення асфальтобетонного покриття. Таке визначення міститься в Інструкції із складання звітності за формою №1-ДГ „Звіт про наявність автомобільних доріг загального користування та їх благоустрій", затв. наказом Державної служби автомобільних доріг від 19.07.06р. №284, відповідно до якої асфальтне покриття - це одне із типів дорожнього покриття, а саме: удосконалене покриття капітального типу, яке збудовано з ущільнених асфальтобетонних сумішей (гарячих, теплих) (розділ Інструкції).
Тобто, з аналізу змісту різних нормативно-правових актів вбачається, що асфальтобетонне покриття - це верхній шар землі з твердим покриттям, яке впливає на довговічність дороги, тому, прокурор вважає, що дане покриття не є нерухомим майном.
Як на підтвердження даного твердження посилається на висновок Інституту держави та права ім. Корецького В.М., в якому також зазначається, що асфальтне покриття не можна віднести до об'єктів нерухомості, оскільки воно належить до об'єктів благоустрою.
З огляду на зазначене, прокурор наполягає, що купівля асфальтного покриття не може вважатися придбанням нерухомого майна, не підлягає державній реєстрації права власності на таке майно, а тому, земельна ділянка під таким майном не може передаватися без проведення обов'язкового земельного аукціону.
Також, прокурор подав копію проектної документації по землевпорядкуванню ТОВ „М.К.Б. - Інвест" під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів по вул. Геологів, 6/5.
Представник прокуратури в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав, наполягає на їх задоволенні.
Відповідач у відзиві на позовну заяву від 25.09.13р. проти позову заперечує, вказуючи, що спірне рішення прийняте в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Так, відповідач вказує, що Законом „Про місцеве самоврядування в Україні" міська рада - це колегіальний орган місцевого самоврядування, який складається із депутатів та наділений правом представляти інтереси територіальної громади. Кожен депутат голосуючи за ті чи інші пропозиції, внесені на розгляд сесії міської ради, діє в інтересах територіальної громади і тих виборців, які їх обрали, і ніхто не має права зобов'язувати депутатів прийняти те чи інше рішення.
Згідно п.1 ст.60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" та ст.12 Земельного кодексу України, розпорядження землями територіальної громади і вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону входить до виключної компетенції міської ради.
Повноважний представник відповідача, незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, в дане судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив.
Третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "М.К.Б. - Інвест", незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, повноважного представника в судове засідання не направив, витребуваних судом документи не надав, причини неявки не повідомив.
Розглядом матеріалів справи встановлено.
Товариство з обмеженою відповідальністю „М.К.Б. - Інвест" - зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, що підтверджується довідкою серія АА №599899 від 23.04.12р.
30.07.08р. між Фізичною особою - підприємцем Павленком І.П. (Продавець) та ТОВ „М.К.Б. - Інвест" (Покупець) укладено договір купівлі-продажу, предметом якого є об'єкт незавершеного будівництва, а саме: незавершене будівництво промислових складських приміщень, 10% готовності, яке знаходиться по вул. Геологів, 6/5, що у м. Хмельницькому , яке перебуває у власності Павленка І.П. та зареєстрованого Хмельницькою регіональною філією ДП „Центр державного земельного кадастру при Держкомзему України" від 29.08.07р. №192, та на підставі Витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно №19689139 в виконкомі Хмельницької міської ради (Хмельницькому БТІ) від 28.07.08р. за реєстраційним №24146238.
Згідно п.3.1., 3.2. Договору, передача нерухомого майна здійснюється Продавцем Покупцеві (в особі представника) з моменту підписання цього договору сторонами.
В присутності нотаріуса Продавець передав Покупцю (в особі представника) дозвіл на будівництво та проектну документацію на відчужуване нерухоме майно.
07.08.08р. між ФОП Павленком І.П. (Продавець) та ТОВ „М.К.Б. - Інвест" (Покупець) укладено договір, за умовами якого є Продавець передає, а Покупець приймає у власність майно, а саме: асфальтне покриття площадки під автостоянку на 60 легкових автомобілів, площею 2000,0 кв.м., що знаходиться по вул. Геологів, 6/5, що у м. Хмельницькому та межує із земельною ділянкою, площею 5500,0 кв.м., на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва - незавершене будівництво промислових складських приміщень, 10% готовності, яке знаходиться по вул. Геологів, 6/5, що у м. Хмельницькому та знаходиться у власності ТОВ „М.К.Б. - Інвест".
Рішенням Хмельницької міської ради №38 від 29.02.12р. вирішено припинити право користування земельною ділянкою попередніх орендарів та надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки юридичній особі - Товариству з обмеженою відповідальністю „М.К.Б. -Інвест" (м. Хмельницький, вул. Геологів, 6/5) під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів (договір купівлі-продажу від 07.08.08р. р/н 2955, від 30.07.08р. р/н 2822), категорія земель - землі житлової та громадської забудови.
Із наявних у справі матеріалів вбачається, що ТОВ „М.К.Б.-Інвест" розроблено документи з проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на право оренди ТОВ „М.К.Б.- Інвест" під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому, що підтверджується: заявою на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,7500га., схемою місця розташування земельної ділянки по вул. Геологів, 6/5 та експлікацією земель по угіддях, позитивним висновком про відповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до нормативно-правових актів, генеральному плану м. Хмельницького, іншій містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко-економічним обгрунтуванням використання та охорони земель, довідкою БТІ про готовність об'єкта будівництва складських приміщень під автостоянку на 60 легкових автомобілів на 10%, завданням на виконання робіт від 29.02.12р., висновком постійно діючої комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою №1287 від 04.12.12р., планом земельної ділянки по вул. Геологів, 6/5, актом прийому-передачі межових знаків на зберігання від 22.10.12р.
Рішенням Хмельницької міської ради №48 від 27.02.13р. затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надано в оренду земельну ділянку, площею 7500 м.кв. Товариству з обмеженою відповідальністю „М.К.Б. - Інвест" (м. Хмельницький, вул. Геологів, 6/5) під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів.
Вважаючи вказані рішення незаконними, прокурор звернувся з позовом про їх скасування.
Дослідивши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сукупності, судом прийнято до уваги.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно із приписами ст.1 Закону України „Про прокуратуру", прокурорський нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів Кабінетом Міністрів України, міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, органами державного і господарського управління та контролю, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими Радами, їх виконавчими органами, військовими частинами, політичними партіями, громадськими організаціями, масовими рухами, підприємствами, установами і організаціями, незалежно від форм власності, підпорядкованості та приналежності, посадовими особами та громадянами здійснюється Генеральним прокурором України і підпорядкованими йому прокурорами.
Відповідно до ст.36-1 цього Закону, представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
При цьому, судом враховуються приписи п.1 Постанови Пленуму ВГСУ від 23.03.12р. №7 „Про деякі питання участі прокурора у розгляді справ, підвідомчих господарським судам " із змінами та доповненнями, в якому зазначається, що згідно з абзацом четвертим частини першої статті 2 ГПК господарський суд порушує справи за позовами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Частиною другою згаданої статті передбачено, що у позовній заяві прокурор самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, за відсутності ж такого органу або відсутності у нього повноважень зазначає про це в позовній заяві.
Так, прокурором в позовній заяві вказано, що здійснення державного нагляду (контролю) у частині дотримання земельного законодавства, в тому числі, дотримання органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття та реалізації права на землю відноситься до компетенції органів Держсільгоспінспекції України та її територіальних органів, відповідно п.п.4, 6 Положення про державну інспекцію сільського господарства, затв. указом Президента України від 13.04.11р. №459/2011.
Проте, враховуючи, що вищезазначений орган не уповноважений звертатися до суду з позовними заявами, даний позов подається безпосередньо прокурором.
Пунктом 1 ст.10 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Із змісту п.34 ст.26, а також п.9 ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", слідує, що до повноважень місцевих рад у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, відноситься, зокрема, організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою, а до виключної компетенції міських рад віднесено вирішення питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до п.п.1.2.3. п.1.1.п.1 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.11р. „Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", громадяни та юридичні особи у визначеному законом порядку набувають прав власності та користування земельними ділянками відповідно до їх цільового призначення для ведення господарської діяльності або задоволення особистих потреб.
Ч.2 ст.116 Земельного кодексу України передбачено, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Ст.ст. 123 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. Право користування зазначеними земельними ділянками також набувається за результатами аукціону.
Відповідно до ч.1 ст.124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Ч.2 цієї статті передбачає, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Згідно із ч.1 ст.134 Земельного кодексу України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Разом з тим, ч.2 цієї статті зазначає, що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
Так, із змісту оспорюваного рішення Хмельницької міської ради №48 „Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, припинення права користування земельною ділянкою шляхом розірвання договору оренди землі за згодою сторін, надання земельних ділянок за технічною документацією та передачу земельних ділянки в постійне користування, в оренду, юридичним особам, громадянам, поновлення договорів оренди землі юридичним особам, громадянам шляхом укладання додаткових угод" вбачається, що ТОВ „М.К.Б. - Інвест" передано в оренду земельну ділянку, площею 7500 м.кв. під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів, без проведення земельних торгів.
При цьому, підставою для передання ТОВ „М.К.Б. - Інвест" в оренду зазначеної земельної ділянки в м. Хмельницькому по вул. Геологів, 6/5 (кадастровий номер 6810100000:10:001:0660) площею 0,75 га. без проведення земельних торгів вказано набуття ТОВ „М.К.Б. - Інвест" у власність об'єктів незавершеного будівництва - промислових складських приміщень (договір купівлі-продажу від 30.07.08р.), а також набуття у власність асфальтобетонного покриття площадки під автостоянку на 60 легкових автомобілів, площею 2000,0 кв.м., що знаходиться по вул. Геологів, 6/5, що у м. Хмельницькому (договір купівлі-продажу від 07.08.08р).
Відповідно до ст.182 ЦК України, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Ч.2 цієї статті передбачає, що державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.
При цьому, відповідно до ч.1 ст.2 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" - державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до ч.3 ст.3 цього Закону, права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Так, судом враховується, що ТОВ „М.КБ. - Інвест" придбано у власність на підставі договорів купівлі-продажу від 30.07.08р. та від 07.08.08р., об'єкт незавершеного будівництва промислових складських приміщень, 10% готовності, яке знаходиться по вул. Геологів, 6/5, що у м. Хмельницькому та асфальтне покриття площадки під автостоянку на 60 легкових автомобілів, площею 2000,0 кв.м., що знаходиться по вул. Геологів, 6/5, що у м. Хмельницькому.
Проте, будь-які докази на підтвердження того, що зазначені об'єкти (незавершене будівництво та асфальтобетонне покриття) зареєстровані ТОВ „М.К.Б. - Інвест" у Державному реєстрі прав власності на нерухоме майно, в якості об'єктів нерухомого майна, у документах з проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на право оренди ТОВ „М.К.Б.- Інвест" під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому відсутні. Не подані такі докази відповідачем та ТОВ „М.К,Б. - Інвест" до матеріалів справи і під час судового вирішення даного спору.
Більш того, судом приймається до уваги приписи п.2.2. Методичних рекомендацій стосовно визначення нерухомого майна, що знаходиться на земельних ділянках, право власності на які підлягає державній реєстрації, затв. наказом Міністерства юстиції України від 14.04.09р. №660/5, в яких зазначається, що асфальтобетонне покриття використовується як складова об'єктів, які мають різне функціональне призначення, зокрема - як складова дорожнього покриття, тротуару, тощо. Тобто, асфальтобетонне покриття - це верхній шар землі з твердим покриттям, яке впливає на довговічність, зокрема, дороги. Отже, виходячи з юридичної природи асфальтобетонного покриття, та виходячи з ознак нерухомого майна, воно не є нерухомим майном.
Асфальтне покриття не можна віднести до об'єктів нерухомості, воно належить до об'єктів благоустрою, тобто є типом покриття доріг і тротуарів, а не окремим об'єктом нерухомого майна. Даний об'єкт не відповідає головним ознакам нерухомості, а основним його призначенням є допоміжне обладнання відповідної частини земельної ділянки (дороги, тротуару) з метою задоволення потреб населення у покращенні можливостей її експлуатації за призначенням.
З огляду на зазначене, судом приймається до уваги твердження прокурора, викладене у поясненнях по справі від 25.09.13р., що оскільки асфальтне покриття не підлягає державній реєстрації як об'єкт нерухомості, то купівля асфальтобетонного покриття не може вважатися придбанням нерухомого майна, а земельна ділянка, на якій воно розміщене не може передаватися в користування (оренду) без проведення обов'язкових земельних торгів.
Відповідно до п.10 ст.59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
З огляду на вищезазначене, суд дійшов висновку, що спірне рішення Хмельницької міської ради №48 від 27.02.13р. „Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, припинення права користування земельною ділянкою шляхом розірвання договору оренди землі за згодою сторін, надання земельних ділянок за технічною документацією та передачу земельних ділянки в постійне користування, в оренду, юридичним особам, громадянам, поновлення договорів оренди землі юридичним особам, громадянам шляхом укладання додаткових угод" в частині затвердження ТОВ "М.К.Б.-Інвест" проекту землеустрою з відведення земельної ділянки площею 0,75 га по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому та передачу в оренду строком на 3 роки під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 автомобілів, прийняте з порушенням приписів ч.2 ст.124 та ч.1 ст.134 Земельного кодексу України, тому є незаконним та підлягає скасуванню.
Аналогічного висновку суд дійшов і щодо рішення Хмельницької міської ради №38 від 29.02.12р. „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам" в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,75га. по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів ТОВ "М.К.Б.-Інвест" з огляду на наступне.
Статтею 136 ЗК України визначено порядок підготовки лотів (земельних ділянок) до проведення земельних торгів. Одним із етапів цієї підготовки згідно із п.а ч.4 цієї статті є виготовлення, погодження та затвердження в установленому законодавством порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі зміни цільового призначення земельної ділянки та у разі, якщо межі земельної ділянки не встановлені в натурі (на місцевості).
При цьому, ч.5 цієї статті передбачає, що така підготовка лотів до проведення земельних торгів здійснюється за рахунок коштів організатора земельних торгів, яким відповідно до приписів ч.3 ст.135 ЗК України виступає, зокрема, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що надання Хмельницькою міською радою дозволу ТОВ „М.К.Б.- Інвест" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,75 га. по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів, оформлене рішенням Хмельницької міської ради №38 від 29.02.12р. є одним із етапів, що передує прийняттю органом місцевого самоврядування відповідного рішення про надання земельної ділянки в оренду та свідчить про намір відповідача передати вищезазначену земельну ділянку ТОВ „М.К.Б. - Інвест" без проведення земельних торгів, тому зазначене рішення в цій частині є незаконним та підлягає скасуванню.
За таких обставин, позовні вимоги прокурора є належним чином обгрунтовані, підтверджені наявними у справі доказами, грунтуються на приписах чинного законодавства, тому підлягають задоволенню.
Враховуючи, що відповідно до п.11 ст.5 Закону України „Про судовий збір" органи прокуратури при здійсненні своїх повноважень звільнені від сплати судового збору, судовий збір у відповідності до ст.49 ГПК України стягується з відповідача в дохід Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст.1,12, 33, 34, 44, 49,82-84, ст.115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Заступника прокурора м. Хмельницького в інтересах держави до Хмельницької міської ради, м. Хмельницький за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "М.К.Б. - Інвест", м. Хмельницький про визнання незаконним та скасування рішення сесії Хмельницької міської ради №38 від 29.02.12р. „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам" в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки , площею 0,75 га. по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів ТОВ „М.К.Б. - Інвест", а також визнання незаконним та скасування рішення Хмельницької міської ради від №48 від 27.02.13р. "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, припинення права користування земельною ділянкою шляхом розірвання договору оренди землі за згодою сторін, надання земельних ділянок за технічною документацією та передачу земельних ділянки в постійне користування, в оренду, юридичним особам, громадянам, поновлення договорів оренди землі юридичним особам, громадянам шляхом укладання додаткових угод" в частині затвердження ТОВ „М.К.Б.-Інвест" проекту землеустрою з відведення земельної ділянки, площею 0,75 га. по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому в оренду, строком на 3 роки під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 автомобілів задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення сесії Хмельницької міської ради №38 від 29.02.12р. „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам" в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам (п.3 Додатку 2) в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,75 га. по вул. Геологів, 6/5 в м. хмельницькому під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 легкових автомобілів ТОВ „М.К.Б. - Інвест".
Визнати незаконним та скасувати рішення Хмельницької міської ради від №48 від 27.02.13р. "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, припинення права користування земельною ділянкою шляхом розірвання договору оренди землі за згодою сторін, надання земельних ділянок за технічною документацією та передачу земельних ділянки в постійне користування, в оренду, юридичним особам, громадянам, поновлення договорів оренди землі юридичним особам, громадянам шляхом укладання додаткових угод" в частині затвердження ТОВ „М.К.Б.-Інвест" проекту землеустрою з відведення земельної ділянки, площею 0,75 га. по вул. Геологів, 6/5 в м. Хмельницькому в оренду, строком на 3 роки під незавершене будівництво промислових складських приміщень, під автостоянку на 60 автомобілів.
Стягнути з Хмельницької міської ради (м. Хмельницький, вул. Гагаріна, 3, код ЄДРПОУ 33332218) в дохід Державного бюджету України по коду класифікації доходів 22030001 „Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050), символ звітності 206, р/р 31218206783002 УДКСУ у м. Хмельницькому, код отримувача 38045529, ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013) судовий збір в сумі 2 294,00 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто чотири гривні 00 коп.)
Повний текст рішення складено 10.10.13р.
Суддя Танасюк О.Є.
Віддруковано 4 прим.
1-до матеріалів справи
2 - прокуратура м. Хмельницького
3- Хмельницька міська рада
4- ТОВ "М.К.Б. - Інвест" - (м. Хмельницький, вул. Шевченка, 34, оф.216)
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 17.10.2013 |
Номер документу | 34147800 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Танасюк О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні