ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Ткачук Н.С.
Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.
УХВАЛА
іменем України
"14" жовтня 2013 р. Справа № 817/2008/13-а
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Бучик А.Ю.
суддів: Жизневської А.В.
Котік Т.С.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Спектр" на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "27" червня 2013 р. у справі за позовом Рівненського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Спектр" про стягнення адміністративно-господарських санкцій ,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 27 червня 2013 року стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Спектр" на користь Держави в особі Рівненського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарську санкцію в розмірі 13520,00 грн. та пеню в розмірі 121,68 грн.
В апеляційній скарзі ТОВ "Спектр" просить скасувати вказану постанову через порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Апеляційний розгляд справи проводиться в порядку письмового провадження, за правилами встановленими ст. 197 КАС України.
Апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" № 875-ХІІ від 21.03.1991 року (далі - Закон), забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Частина 3 вказаної статті передбачає, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Частиною 1 статті 19 Закону встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до ч. 1, 2, 4, 5 ст. 20 Закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
27 лютого 2013 року відповідачем подано до Рівненського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, форми № 10-П1, в якому ним самостійно визначено, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2012 році складала 15 чоловік.
Отже, відповідач повинен був вжити всіх заходів для працевлаштування 1 інваліда, про що свідчить вищевказаний звіт відповідача, тобто встановлений Законом норматив не виконав.
Крім того, згідно листа Дубенського міськрайонного центру зайнятості від 20.05.2013 року підтверджено, що відповідачем протягом звітного періоду не вчинялось дій спрямованих на інформування центру про можливість працевлаштування інвалідів, звітність форми 3-ПН «Звіт про наявність вакансій», затверджену наказом Міністерства праці на соціальної політики України №420 від 19.12.2005 року не подавалась.
У зв'язку з цим, відповідач зобов'язаний сплатити адміністративно - господарські санкції та пеню за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідач не надав суду жодного доказу про те, що ним було виділено та створено робоче місце для працевлаштування інваліда та не надано центру зайнятості інформацію про наявність вільного робочого місця для працевлаштування інваліда.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для стягнення Рівненським обласним відділенням Фондом соціального захисту інвалідів з відповідача адміністративно-господарських санкцій у розмірі 13520,00 грн. та пені в сумі 121,68 грн.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлено з додержанням вимог матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Спектр" залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "27" червня 2013 р. - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик
судді: (підпис) (підпис) А.В. Жизневська Т.С. Котік
З оригіналом згідно: суддя
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу Рівненське обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів вул.Замкова,10а/1,м.Рівне,33028
3- відповідачу Товариство з обмеженою відповідальністю "Спектр" вул.Заводська,1,смт.Смига,Дубенський район, Рівненська область,35680
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2013 |
Оприлюднено | 17.10.2013 |
Номер документу | 34151480 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Бучик А.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні