ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2013 року Справа № 803/2031/13-a
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Плахтій Н.Б.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м.Луцьку адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції у Волинській області до Волинської обласної психіатричної лікарні №2 смт.Олика про зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція у Волинській області (далі - позивач, фінінспекція) звернулася з адміністративним позовом до Волинської обласної психіатричної лікарні №2 смт.Олика (далі - відповідач, ВОПЛ №2) про зобов'язання виконати законні вимоги.
Позовні вимоги обґрунтовано наступними обставинами.
Відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції у Волинській області на другий квартал 2013 року позивачем проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Волинської обласної психіатричної лікарні №2 смт.Олика за період з 01.05.2009 року по 01.06.2013 року.
Ревізією встановлено та відображено в акті ревізії від 19.07.2013 року №040-22/010 ряд порушень, на усунення яких відповідачу було скеровано лист-вимогу від 05.08.2013 року №03-040-14-14/4779.
ВОПЛ №2 листом від 09.09.2013 року №1463/2-12.13 повідомила про вжиті заходи на усунення виявлених ревізією порушень. Однак на час звернення позивача до суду залишаються невиконаними пункти 4, 5, 6, 7, 10, 13, 14, 15, 16, 17 вимоги Державної фінансової інспекції у Волинській області від 05.08.2013 року №03-040-14-14/4779 щодо відшкодування збитків в загальній сумі 293261,49 грн.
Оскільки вимоги фінансової інспекції не виконані в повному обсязі, тому позивач відповідно до пункту 10 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», якою надано право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, звернувся з адміністративним позовом до ВОПЛ №2 про зобов'язання виконати пункти 4, 5, 6, 7, 10, 13, 14, 15, 16, 17 вимоги Державної фінансової інспекції у Волинській області від 05.08.2013 року №03-040-14-14/4779.
В судове засідання 16 жовтня 2013 року позивач свого представника не направив, подав клопотання про розгляд справи без участі представника Державної фінансової інспекції у Волинській області, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання свого представника не направив, головним лікарем Волинської обласної психіатричної лікарні №2 смт.Олика Лисюк В.К. подано клопотання про розгляд справи без участі представника лікарні, позовні вимоги визнає повністю.
За таких обставин судовий розгляд справи здійснювався у відсутності представника позивача, представника відповідача на підставі наявних у ній доказів у порядку письмового провадження відповідно до ч.4 ст.122 КАС України.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення з наступних підстав.
Статус, функції та правові основи діяльності державної фінансової інспекції України визначаються Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1996 року №2939-ХІІ (далі - Закон № 2939-ХІІ), Положенням про Державну фінансову інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 23 квітня 2011 року №499/2011 «Про Положення про Державну фінансову інспекцію України».
Відповідно до статті 2 Закону №2939-ХІІ, підпункту 5 пункту 6 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року №499/2011, підпункту 6.5 пункту 6 Положення про державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, підпункту 6.5 пункту 6 Положення про державні фінансові інспекції у районах, містах та міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 03 жовтня 2011 року №1236, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 жовтня 2011 року за №1212/19950, всі фінансові інспекції і їх структурні підрозділи - державні фінансові інспекції у районах, містах та міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції, мають право здійснювати державний фінансовий контроль шляхом проведення інспектування у формі планових та позапланових ревізій фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ - місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних фондів, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установ і суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також підприємств, установ, організацій, які отримують кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують державне чи комунальне майно.
Судом встановлено, що Державною фінансовою інспекцію у Волинській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності ВОПЛ №2 за період з 01.05.2009 року по 01.06.2013 року, про що складено акт ревізії від 19.07.2013 року №040-22/010 (а.с.7-60).
Як вбачається із акта ревізії, фінінспекцією виявлено порушення законодавства з питань дотримання фінансово-бюджетної дисципліни. Зокрема, ревізією встановлено, що фактичний об'єм нечистот, перевезених асенізаційним автомобілем та скинутим до каналізаційних мереж КП ВКМ «Ківерціводоканал», впродовж ревізійного періоду складав 12982,5 м.куб., що на 23227,5 м.куб. менше об'єму, зазначеного в рахунках на оплату наданих послуг, внаслідок чого ВОПЛ №2 зайво відшкодовано вартість не наданих КП ВКМ «Ківерціводоканал» послуг з водовідведення на загальну суму 192318,8 грн., чим порушено вимоги п.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Ревізією дотримання законодавства при встановленні посадових окладів, надбавок та доплат встановлено порушення вимог пунктів 6 та 7 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.1992 року №442, в частині встановлення доплати за шкідливі умови праці в розмірі 12 відсотків семи працівникам із числа адміністративно-управлінського персоналу, при відсутності відповідних документів про проведення атестації робочих місць. Внаслідок зазначеного впродовж ревізійного періоду безпідставно нараховано та виплачено доплату за шкідливі умови праці на загальну суму 29030,56 грн., на яку нараховано єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальну страхування в сумі 10538,06 грн. Загальна сума матеріальної шкоди, завданої зазначеним порушенням, склала 39568,62 грн.
Ревізією дотримання законодавства при встановленні посадових окладів, надбавок та доплат встановлено порушення вимог п.1.5 Додатку №3 до Умов оплати працівників закладів охорони здоров'я та соціального захисту населення, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерством охорони здоров'я України від 05.10.2005 року №308/519 (далі - наказ №308/519), в частині підвищення посадових окладів на 25 відсотків у зв'язку із шкідливими та важкими умовами праці прибиральницям службових приміщень, які не зайняті обслуговуванням психічно хворих осіб. Внаслідок допущеного порушення завдано збитків ВОПЛ №2 в загальній сумі 16120,93 грн.
В порушення вимог п.3.5 та п.4.6 наказу №308/519 впродовж ревізійного періоду окремим працівникам нарахування доплати за суміщення професій та надбавка за складність та напруженість в роботі проводилося на посадовий оклад, з урахуванням доплати за шкідливі умови праці, встановленої за результатами атестації робочих місць. Внаслідок допущеного порушення ВОПЛ №2 завдано збитків в загальній сумі 11485,02 грн.
Ревізією встановлено порушення вимог п.1 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України від 28.06.1993 року №43, в частині оплати праці за невідпрацьований робочий час за сумісництвом (одночасного табелювання робочого часу за основним місцем роботи та за сумісництвом, а також в період перебування на лікарняному). Внаслідок допущеного порушення ВОПЛ №2 завдано збитків в загальній сумі 9597,48 грн.
Крім того, ревізією встановлено порушення вимог Державних будівельних норм ДБН Д.1.1-1-2000 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 року №174, в частині необґрунтованого включення підрядниками до актів виконаних робіт коефіцієнтів, розцінок, робіт та матеріалів, внаслідок чого завищено вартість виконаних ремонтних робіт та завдано збитків на загальну суму 32347,44 грн., в тому числі: ВАТ «Луцьксантехмонтаж №536» - 6480,00 грн., ТзОВ «Житлобуд-2» - 5166,00 грн., ВКФ «Волинська компанія» - 2412,34 грн., ПАТ «Інститут «Волиньводпроект» - 7990,69 грн., підприємством «ПІК» - 5000,41 грн. та ПП «Буд-Сектор» - 5298,00 грн.
Ревізією встановлено порушення вимог п.1 Порядку безкоштовної видачі молока або інших рівноцінних харчових продуктів робітникам і службовцям, які зайняті на роботах з шкідливими умовами праці, затвердженого постановою Держкомпраці СРСР і Президіуму ВЦРПС від 16.12.1987 року №731/П-13, в частині безкоштовної видачі працівникам, зайнятим на роботах зі шкідливими умовами праці, соку замість молока на загальну суму 19705,65 грн.
Крім того, ревізією встановлено також факти безпідставного списання пального на автомобілі, водії яких перебували у щорічних відпустках, на 1236,38 грн., псування медикаментів внаслідок незабезпечення їх використання у межах терміну придатності на суму 349,75 грн., а також придбання матеріалів для проведення ремонтних робіт у приміщеннях лікарні за цінами, що перевищують середньо-регіональні, на суму 1011,50 грн.
З метою усунення виявлених порушень відповідно до пункту 7 статті 10 Закону №2939-ХІІ Державною фінансовою інспекцію у Волинській області направлено на адресу ВОПЛ №2 лист-вимогу від 05.08.2013 року №03-040-14-14/4779 щодо усунення виявлених порушень (а.с.61-64).
Згідно із статтею 15 Закону №2939-ХІІ вимога є обов'язковою для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються. Відповідно до Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян в органах державної контрольно-ревізійної служби, затвердженого наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від 28 жовтня 2008 року №383, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2008 року за №1242/15933, який визначає процедуру розгляду органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні (органи ДКРС) звернень громадян, посадових осіб підприємств, установ, організацій, до рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені в органах ДКРС, належать, зокрема, вимоги про усунення порушень, які надсилаються за результатами ревізій.
Таким чином, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства є в розумінні частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України рішенням, яке може бути оскаржене в порядку адміністративного судочинства.
Відповідачем вимога Державної фінансової інспекції у Волинській області від 05.08.2013 року №03-040-14-14/4779 не оскаржувалася.
Відповідно до пункту 10 статті 10 Закону №2939-ХІІ, підпункту 4.3 пункту 4 Положення про державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, підпункту 4.3 пункту 4 Положення про державні фінансові інспекції у районах, містах та міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції саме державним фінансовим інспекціям в областях надано право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Як встановлено судом, законні вимоги фінансової інспекції відповідачем частково виконані, що підтверджується листом від 09.09.2013 року №1463/2-12.13 (а.с.65-67). Зокрема, відповідач повідомив про заходи щодо усунення виявлених порушень, часткове відшкодування збитків, завданих цими порушеннями, та проведення претензійно-позовної роботи щодо відшкодування збитків, завданих сторонніми юридичними особами.
Однак, на час звернення позивача до суду залишаються невиконаними пункти 4, 5, 6, 7, 10, 13, 14, 15, 16, 17 вимоги Державної фінансової інспекції у Волинській області від 05.08.2013 року №03-040-14-14/4779 щодо відшкодування збитків в загальній сумі 293261,49 грн., зокрема:
п.4 вимог щодо відшкодування незаконних видатків в сумі 9537,64 грн., спричинених зайвим нарахуванням та виплатою підвищення посадових окладів у зв'язку із шкідливими та важкими умовами праці прибиральницям службових приміщень, які не зайняті обслуговуванням психічно хворих осіб;
п.5 вимог щодо відшкодування незаконних видатків в сумі 11485,02 грн., спричинених зайвим нарахуванням та виплатою працівникам доплати за суміщення професій та надбавки за складність та напруженість в роботі;
п.6 вимог щодо відшкодування незаконних видатків в сумі 34389,22 грн., спричинених зайвим нарахуванням та виплатою працівникам підвищення за шкідливі умови роботи без проведення атестації робочих місць;
п.7 вимог щодо відшкодування незаконних видатків в сумі 5452,00 грн., спричинених зайвим нарахуванням та виплатою заробітної плати за невідпрацьований робочий час за сумісництвом (період перебування працівників у відрядженні, на лікарняному);
п.10 вимог щодо стягнення з КП ВКМ «Ківерціводоканал» вартості завищеного обсягу наданих послуг з водовідведення на загальну суму 192318,80 грн., у тому числі шляхом проведення претензійно-позовної роботи;
п.13 вимог щодо відшкодування незаконних видатків в сумі 15536,77 грн., спричинених безпідставною видачею соку працівникам лікарні;
п.14 вимог щодо відшкодування незаконних видатків в сумі 349,75 грн., спричинених незабезпеченням використання медикаментів у межах терміну їх придатності;
п.15 вимог щодо відшкодування незаконних видатків в сумі 1236,38 грн., спричинених безпідставним списанням пального в період перебування водіїв у щорічних відпустках;
п.16 вимог щодо відшкодування незаконних видатків в сумі 1011,50 грн., спричинених закупівлею будівельних матеріалів за цінами, що перевищують середньо регіональні;
п.17 вимог щодо відшкодування завищеної вартості виконаних ремонтних робіт, в тому числі шляхом проведення претензійно-позовної роботи на загальну суму 21944,41 грн. (в тому числі виконаних ВАТ «Луцьксантехмонтаж №536» - на 6480,00 грн., ТзОВ «Житлобуд-2» - на 5166,00 грн., підприємством «ПІК» - 5000,41 грн. та ПП «Буд-Сектор» - 5298,00 грн.).
Згідно з частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд враховує, що на момент розгляду справи доказів про виконання в повному обсязі пунктів 4, 5, 6, 7, 10, 13, 14, 15, 16, 17 вимоги Державної фінансової інспекції у Волинській області від 05.08.2013 року №03-040-14-14/4779 щодо відшкодування збитків в загальній сумі 293261,49 грн. відповідачем не надано, в установленому законом порядку дана вимога не оскаржена, а відтак вона не скасована і є чинною.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги законні, обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст.11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Волинську обласну психіатричну лікарню №2 смт.Олика (45263, Волинська область, Ківерцівський район, смт.Олика, вулиця Замкова, будинок 28, код ЄДРПОУ 01983111) виконати пункти 4, 5, 6, 7, 10, 13, 14, 15, 16, 17 вимоги Державної фінансової інспекції у Волинській області від 05.08.2013 року №03-040-14-14/4779 в частині відшкодування збитків в загальній сумі 293261,49 грн. (двісті дев'яносто три тисячі двісті шістдесят одна грн. 49 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий-суддя Н.Б. Плахтій
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2013 |
Оприлюднено | 17.10.2013 |
Номер документу | 34155186 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні