УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2013 року Справа № 336/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Мікули О.І.,
суддів - Качмар В.Я., Курильця А.Р.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року у справі за позовом Турійського районного споживчого товариства до Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції про визнання протиправними та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, часткове скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в:
25 серпня 2010 року Турійське районне споживче товариство звернулося в суд з позовом до Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції, в якому просило визнати протиправними та скасувати рішень: №0000223303 від 14 липня 2010 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в сумі 27335 грн., №0000223303 від 14 липня 2010 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні в сумі 2888,78 грн., часткове скасування податкового повідомлення-рішення №0000132301/1 від 12 серпня 2010 року про визначення товариству податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 2250,00 грн., в тому числі: 1500 грн. основного платежу та 750 грн. штрафних санкцій.
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції від 12 серпня 2010 року №0000132301/1 в частині визначення Турійському районному споживчому товариству податкового зобовязання з податку на прибуток в сумі 2250 грн., в тому числі: 1500 грн. основного платежу та 750 грн. штрафних санкцій. Визнано протиправними і скасовано рішення Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції від 14 липня 2010 року №0000223303 про застосування до Турійського районного споживчого товариства штрафних (фінансових) санкцій в сумі 27335 грн. повністю та рішення від 14 липня 2010 року №0000223303 в частині застосування до Турійського районного споживчого товариства штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні в сумі 2382,13 грн.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з помилковим застосуванням норм матеріального права та підлягає скасуванню, покликаючись на те, що позивачем не включено до складу валового доходу приріст балансової вартості запасів за 2007 рік (в тому числі 4 квартал) на загальну суму 6000 грн., тому податкове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 1500 грн. донараховано правомірно. Стосовно рішення про застосування про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в сумі 27335 грн., зазначає, що застосовані до позивача штрафні санкції не є адміністративно-господарськими санкціями в розумінні норм ГК України, а тому відсутні підстави щодо застосування до спірних правовідносин строків застосування санкцій, передбачених ст.250 вказаного Кодексу. Вважає помилковим висновок суду першої інстанції про те, що плата за навчання не стосується розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, оскільки плата за навчання є послугою. Щодо проведення готівкових рахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа, вважає, що судом не враховано, що вказані розрахунки проведені без подання товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа, який би підтверджував покупцем готівкових коштів на загальну суму 2888,78 грн., які б підтверджували факт продажу товарів, отримання готівкових коштів. Враховуючи викладені обставини, вважає, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000223303 від 14 липня 2010 року та податкове повідомлення-рішення №0000132301/1 від 12 серпня 2010 року прийняті правомірно. Просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, а тому суд, відповідно до положень ч.1 ст.197 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи в їхній відсутності в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову - без змін з наступних підстав.
Турійське РСТ зареєстроване як юридична особа Турійською райдержадміністрацією, ідентифікаційний код 32355026, що підтверджується Довідкою №289 про включення до Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України. Перебуває на податковому обліку в Ковельській МДПІ.
Судом встановлено, що у період з 31 травня по 18 червня 2010 року Ковельською МДПІ проведено планову виїзну перевірку Турійського РСТ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період 01 квітня 2007 року по 31 березня 2010 року.
Перевіркою встановлено порушення п.5.9 ст.5 пп.5.6.2. п.5.6 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого занижено податок на прибуток на суму 1750 грн., в т.ч. за 4-й квартал 2007 року -1500 грн., за 4 квартал 2008 року в сумі 250 грн.; порушення п.п. 3.1; 3.2 розділу 3 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004року №637, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005р. за №40/10320, зокрема, проведення Турійським РСТ готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів на загальну суму 2888 грн.78коп.; а також порушення п.п.1,2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» Турійським РСТ не забезпечено проведення розрахункових операцій відповідно реєстру прибуткових касових ордерів на суму 5399 грн., зокрема, плати за навчання від ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 через зареєстрований. опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій та без видачі споживачам розрахункового документа встановленої форми на повну суму проведеної операції; порушення п.9 ст.3 вищевказаного Закону Турійським РСТ не забезпечено друкування та зберігання фіскального звітного чека за 16.04.2008р. в книзі обліку розрахункових операцій № 0315002256/2 від 08.02.2008р.
За результатами перевірки складено акт від 25 червня 2010 року № 9/23-32355026 (а.с.9-43) та 14 липня 2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0000132301/0 про визначення товариству податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 2625грн., в тому числі: 1750 грн. основного платежу та 875 грн. штрафних санкцій; та рішення №0000223303 про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в сумі 27335 грн.; рішення №0000223303 від 14.07.2010 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні в сумі 2888грн.78коп.
В результаті адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення та залишення скарги без задоволення Ковельською МДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення №0000132301/1 від 12 серпня 2010 року, яке оскаржується позивачем в частині визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 2250грн., в тому числі: 1500грн. основного платежу та 750грн. штрафних санкцій.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом не доведено правомірності прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення та застосування до позивача штрафних санкцій за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Колегія суддів вважає висновок суду першої інстанції про неправомірність прийняття податкового повідомлення - рішення №0000132301/1 від 12 серпня 2010 року в частині визначення позивачеві податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 2250грн., в тому числі: 1500грн. основного платежу та 750грн. штрафних санкцій правильним та таким, що відповідає нормам матеріального права та фактичним обставинам справи, виходячи з наступного.
В п.3.1.1 акту перевірки «Валові доходи» податковим органом зазначено, що в порушення п.5.9 ст.5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» позивачем при розрахунку приросту (убутку ) балансової вартості товарів за 2007 рік (в т.ч. за 4 квартал 2007 року) не відображено по гр.4 табл.1 «Розрахунку приросту (убутку) балансової вартості запасів» додатку К1/1 до Декларації з податку на прибуток 6000 грн. вартості ТМЦ, використаних не в господарській діяльності, чим занижено валовий дохід (не включено до складу валового доходу приріст балансової вартості запасів за 2007 рік (в т.ч. за 4 квартал) на загальну суму 6000 грн.
Разом з тим, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції обґрунтовано не взято до уваги як докази надані представником відповідача пояснення про те, що вищевказані запаси використовувались позивачем при проведенні ремонтів власних основних засобів, оскільки підтвердження таких даних відсутнє в акті перевірки.
Згідно з п.2.3.4 Порядку не допускається відображення в акті перевірки необґрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень перевіряючими, які не мають підтверджених доказів, та різного роду висновків щодо дій посадових осіб суб'єкта господарювання.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про безпідставність прийняття податковим органом рішення про застосування штрафних санкцій в сумі 340 грн. за порушення у вигляді незабезпечення друкування та збереження фіскального звітного чека від 16 квітня 2008 року з підстав пропуску річного строку прийняття такого, виходячи з наступного.
Покликання апелянта на ту обставину, що дія ст.250 Господарського кодексу України не розповсюджується на відносини застосування штрафних санкцій за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» не приймається до уваги, оскільки за своєю суттю передбачена ст.17 вказаного Закону фінансова санкція є адміністративно-господарською санкцією і її застосування врегульоване нормами глави 27 ГК України. Адміністративно-господарська санкція як захід організаційно-правового або майнового характеру застосовується уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування, а тому передбачений статтею 250 ГК України строк адміністративно-господарської санкції застосовується при їх реалізації.
Згідно з п.5 розділу ІХ «Прикінцеві положення» ГК України положення вказаного Кодексу щодо відповідальності за порушення правил здійснення господарської діяльності застосовуються у разі, якщо ці порушення були вчинені після набрання чинності зазначеними положеннями, крім випадків, коли за порушення господарських зобов'язань була встановлена інша відповідальність договором, укладеним до зазначеного в п. 1 цього розділу строку. Положення ГК України щодо відповідальності за порушення, зазначені в абз.1 цього пункту, вчинені до набрання чинності відповідними положеннями цього Кодексу стосовно відповідальності учасників господарських відносин, застосовуються у разі якщо вони пом'якшують відповідальність за вказані порушення. Враховуючи те, що Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» не були передбачені строки застосування фінансових санкцій, передбачених ст.17 цього Закону, нормами ст.250 ГК України було обмежено термін застосування цих фінансових санкцій, тобто пом'якшено відповідальність, тому положення цієї статті застосовуються до відповідальності за порушення правил здійснення господарської діяльності.
Порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: встановлення факту незабезпечення друкування та збереження фіскального чека за 16 квітня 2008 року в книзі обліку розрахункових операцій №0315002256/2 від 08 лютого 2008 року визнано позивачем. Однак рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій №0000223303 лише 14 липня 2010 року, тобто після спливу річного терміну.
Щодо покликань апелянта на порушення позивачем п.1, 2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в частині не забезпечення проведення розрахункових операцій відповідно до реєстру прибуткових касових операцій на суму 5399,00 гр., зокрема плати за навчання працівників Турійського РСТ, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з абз.4 ст.2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг).
Матеріалами справи підтверджується факт прийняття Турійським РСТ готівки в касу від фізичних осіб - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 для проведення оплати по договорах про підготовку молодших спеціалістів Луцьким кооперативним коледжем, укладених товариством. Дані кошти були в повному обсязі спрямовані Луцькому кооперативному коледжу, що підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування рішення Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції від 14.07.2010р. №0000223303 про застосування до Турійського районного споживчого товариства штрафних (фінансових) санкцій в сумі 27335грн.
Щодо покликань апелянта на правомірність прийняття ним рішення №0000223303 від 14.07.2010р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні в сумі 2382,78 грн., колегія суддів зазначає наступне.
На підтвердження отримання від покупця готівкових коштів ФГ «Прима» було надано прибуткові накладні з відтиском печатки та підписами приймаючої особи, оригінали яких оглянуто в судовому засіданні, а копії долучено до матеріалів справи, ЗАТ «Каштан» надано квитанції до прибуткових касових ордерів (долучено до матеріалів справи) від 18.02.2010р.
Відповідно до п.3.1 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за №40/10320 касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням платіжних карток, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.
Згідно з п.3.4 Положення підприємства, що займаються закупівлею товарів сільськогосподарської продукції, проведення розрахунків за які не врегульовано законодавством України, можуть проводити видачу готівки здавальникам такої сільськогосподарської продукції за відомостями, в яких зазначаються прізвища здавальників, їх адреси, обсяги зданої продукції і сума виплаченої готівки, що засвідчуються підписом здавальника.
Відповідно до абз.5 п.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів до юридичних осіб всіх форм власності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі сплачених коштів.
Враховуючи, що позивач закупляв сільськогосподарську продукцію у здавальника фермерського господарства «Прима» суд вважає достатнім доказом щодо належного оформлення такого придбання виписані ФГ «Прима» накладні, в яких вказано суми готівки, поставлено печатку господарства та засвідчено підписом здавальника.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для застосування штрафних санкцій у розмірі 2382грн.09коп.
Ч.2 ст.71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, аналіз фактичних обставин справи дає підстави для висновку, що Ковельською міжрайонною державною податковою інспекцією належними та допустимими доказами не підтверджено правомірність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
З врахуванням вищенаведеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про підставність оскаржуваних вимог в частині визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення №0000132301/1 від 12 серпня 2010 року щодо визначення позивачу податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 2250 грн.; визнання протиправними і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000223303 від 14 липня 2010 року в сумі 27335 грн. та рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000223303 від 14 липня 2010 року в частині порушення позивачем вимог Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні в сумі 2382,13 грн., правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, тому відповідно до ч.1 ст.200 КАС України апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року у справі №2а-2326/10/0370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий О.І. Мікула
Судді В.Я. Качмар
А.Р. Курилець
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 17.10.2013 |
Номер документу | 34165076 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула О.І.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні