Постанова
від 17.10.2013 по справі 813/6895/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2013 року № 813/6895/13-а

15 год. 00 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Лунь З.І., розглянув в скороченому провадженні адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Львівській області до Приватного підприємства "Енергія плюс" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної екологічної інспекції у Львівській області до Приватного підприємства "Енергія плюс" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення виконання робіт ПП "Енергія плюс" щодо здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря із стаціонарних джерел, без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; заборони експлуатацію стаціонарних джерел (одного котла «Vaillant» та витяжної вентиляції виробничого приміщення), яка здійснюється ПП "Енергія плюс" без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за адресою: м. Львів, вул. Роксоляни, буд, 63.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, як встановлено внаслідок проведеної перевірки, здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря зі стаціонарних джерел, а саме: з котла «Vaillant», що в процесі роботи спалює природній газ та витяжної вентиляції виробничого приміщення, в якому проводяться роботи без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що є порушенням норм ст.ст. 10, 11, 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". Зупинення виконання робіт з використанням зазначених вище стаціонарних джерел забруднення, відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", допускається тільки на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідачу скеровувалась копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі за його зареєстрованим місцезнаходженням, зазначену ухвалу позивач отримав 09.10.2013 року, що підтверджено повідомленням про вручення поштового відправлення.

На адресу суду відповідачем ПП "Енергія плюс" подано суду письмове заперечення (вх. № 36535 від 15.10.2013 року), в якому відповідач вважає безпідставними позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Львівській області, оскільки перевіркою не було встановлено, що діяльність з експлуатації обладнання ПП "Енергія плюс" завдає шкоди навколишньому природному середовищу. Крім того, зазначив, що накладені штрафи відповідачем сплачено, а вимоги, викладені в приписі виконуються.

У відповідності до ч. 4, 5 ст. 183-2 КАС України справу розглянуто в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, мотивуючи це наступним.

Судом встановлено, що відповідач - ПП "Енергія плюс" зареєстроване як юридична особа 14.04.2004 року Виконавчим комітетом Самбірської міської ради Львівської області, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серія А00 №373077, присвоєно ідентифікаційний код 32703801.

На підставі наказу від 20.08.2013 року № 545 і/п та направлення на проведення перевірки від 21.08.2013-04.09.2013року року №1715 позивачем було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ПП "Енергія плюс". За результатами перевірки складено акт № 1715/06/1386 (далі - акт перевірки, а.с.6-17).

Так, за наслідками згаданої вище перевірки було виявлено низку порушень вимог природоохоронного законодавства, у тому числі і щодо охорони атмосферного повітря. В акті перевірки зазначено, що проведеним 22 серпня 2013 року обстеженням приміщення, у яких здійснює свою діяльність ПП "Енергія плюс", що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Роксоляни, буд. 63 виявлено три стаціонарних джерела викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: два газових котла «Vaillant» та витяжна вентиляція виробничого приміщення, у якому проводяться монтажні роботи (акт обстеження від 22.08.2013 року, а.с. 22). Зокрема в акті перевірки йдеться про те, що станом на 22.08.2013 року відповідач здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з двох стаціонарних джерел, а саме: з котла «Vaillant», що в процесі роботи спалює природній газ та витяжної вентиляції виробничого приміщення, в якому проводяться роботи без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що є порушенням норм ст.ст. 10, 11, 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

З метою усунення порушень природоохоронного законодавства, які виявлено внаслідок перевірки ПП "Енергія плюс", Державною екологічною інспекцією у Львівській області видано припис № 801-06 від 06.09.2013 року (а.с.20), відповідно до якого підприємству надано обов'язкові до виконання вказівки, зокрема, зобов'язано до 05.12.2013 року отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відповідно до вимог ст. ст. 10, 11, 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Примірник акта перевірки та прийнятого на його підставі припису вручено директору ПП "Енергія плюс" Мартин І.Я., який підписався про їх отримання без жодних зауважень.

При прийнятті постанови суд виходив з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря визначає Закон України "Про охорону атмосферного повітря" від 16.10.1992р. № 2707-XII, у статті 10 якого передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо (п. 1 ч. 1 ст. 10 цього Закону).

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу , виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Згідно з ст. 12 згаданого Закону господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства .

Згідно з ч. 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.

Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні, затвердженого Указом Президента України "Про Положення про Державну екологічну інспекцію України" від 13.04.2011 року № 454/2011 (далі - Положення).

Відповідно 4 Положення, Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин (підп. "г" п. 2 ч. 4 Положення).

Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відтак, діяльність суб'єкта господарювання, яка пов'язана, зокрема, з порушенням умов до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, може бути тимчасово заборонена (зупинена) на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

У заявленому позові таким органом є Державна екологічна інспекція у Львівській області, яка внаслідок проведеної у вересні 2013 року планової перевірки ПП "Енергія плюс" встановила факт використання зазначеним суб'єктом господарювання стаціонарних джерел забруднення атмосферного повітря без відповідного на це дозволу, що є порушенням вимог Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Більше того, згідно поданого на адресу суду письмового заперечення (вх. № 36535 від 15.10.2013 року) відповідачем повідомлено, що ПП "Енергія плюс" накладені штрафи сплачено, а вимоги, викладені в приписі виконуються. Зазначене у запереченні додатково підтверджує підставність позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Львівській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Судовий збір відповідно до ст. 94 КАС України у розмірі 34 грн. 41 коп. присуджується з Державного бюджету на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 94, 183 2 , 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зупинити виконання робіт Приватним підприємством "Енергія плюс" (місцезнаходження: 81400, Львівська область, м. Самбір, вул. Котляревського, 3,1, ідентифікаційний код 32703801) щодо здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря із стаціонарних джерел, без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Заборони Приватному підприємству "Енергія плюс" (місцезнаходження: 81400, Львівська область, м. Самбір, вул. Котляревського, 3,1, ідентифікаційний код 32703801) експлуатацію стаціонарних джерел (одного котла «Vaillant» та витяжної вентиляції виробничого приміщення), яка здійснюється ПП "Енергія плюс" без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за адресою: м. Львів, вул. Роксоляни, буд, 63.

Стягнути з Державного бюджету на користь Державної екологічної інспекції у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 98, ідентифікаційний код 38057086) 34 (тридцять чотири) грн. 41 коп. судового збору.

Постанова суду виконується негайно.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Суддя Лунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2013
Оприлюднено18.10.2013
Номер документу34173494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6895/13-а

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Постанова від 17.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні