Постанова
від 17.10.2013 по справі 820/8737/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                          Харківський окружний адміністративний суд ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ м. Харків 17 жовтня 2013 р.                                                                       справа № 820/8737/13-а           Харківський окружний адміністративний суд  у склад головуючого судді Сагайдак В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Укр-Ленд"  до   Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області  про   скасування наказу, визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,- ВСТАНОВИВ: Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Укр-Ленд", звернувся до  Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому з урахуванням уточнень просить суд: - скасувати наказ Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області "Про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ "НВК "Укр-Ленд" (код ЄДРПОУ 38000269) № 160 від 31.07.2013 р.; - визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області по проведенню невиїзної докуметальної перевірки ТОВ "НВК "Укр-Ленд" (код ЄДРПОУ 38000269), результат якої оформлений актом № 205/20-30-22-01-14/38000269 від 12.08.2013 р. "Про результати невиїзної документальної перевірки ТОВ "НВК "Укр-Ленд" щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Ставр Груп» (код ЄДРПОУ 35779742) та їх реальності та повноти відображення в обліку за лютий 2013 року»; - визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо складання в акті № 205/20-30-22-01-14/38000269 від 12.08.2013 р. висновків про не підтвердженість реальності здійснення господарських відносин на загальну суму 562714,32 грн., у.ч. ПДВ 93785,72 грн., а саме ТОВ "Ставр Груп» (код ЄДРПОУ 35779742) за період лютий 2013 року на суму ПДВ 93785,72; - визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо складання в акті № 205/20-30-22-01-14/38000269 від 12.08.2013 р. висновків про не підтвердженість реальності здійснення господарських відносин на загальну суму 562714,32 грн., у.ч. ПДВ 93785,72 грн., а саме ПАТ "Укрнафта" (код ЄДРПОУ 00135390) за період лютий 2013 року всього на суму 562714,32 грн., у.ч. ПДВ на суму 93785,72 грн.; -  визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо коригування в автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України сум податкових зобов'язань та податкового кредиту платника податку ТОВ "НВК "Укр-Ленд" з ТОВ "Ставр Груп» (код ЄДРПОУ 35779742) та з ПАТ "Укрнафта" (код ЄДРПОУ 00135390) за лютий 2013 року; - зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України показників податкових зобов'язань та податкового кредиту платника податку ТОВ "НВК "Укр-Ленд" з ТОВ "Ставр Груп» (код ЄДРПОУ 35779742) та з ПАТ "Укрнафта" (код ЄДРПОУ 00135390) за лютий 2013 року. В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 31.07.2013 р. ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова було прийнято наказ № 160, на підставі якого було проведено документальну невиїзну позапланову перевірку ТОВ "НВК "Укр-Ленд" щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Ставр Груп» за період лютий 2013 року, оформлену актом № 205/20-30-22-01-14/38000269 від 12.08.2013 р., яким було встановлено порушення позивачем податкового законодавства за період лютий 2013 року. Позивач вважає зазначений наказ незаконним та таким, що підлягає скасуванню, а дії відповідача по проведенню перевірки та формулювання висновків в акті перевірки протиправними. Посилаючись на викладені обставини, позивач просив суд ухвалити рішення про задоволення позову. В обґрунтування заперечень проти позову відповідач зазначив, що дії ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова по призначенню, проведенню та оформленню акту перевірки є обґрунтованими та правомірними, здійсненими на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому відповідач не вбачає підстав для задоволення позову. Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав. Відповідно до п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом. Судом встановлено, що ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова, на підставі п.п. 20.1.6, п.п. 20.1.23 п. 20.1 ст. 20, п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, було направлено ТОВ "НВК "Укр-Ленд" запит від 17.07.2013 р. № 12853/10/22.5-12, в якому відповідач у зв'язку з надходженням податкової інформації, яка свідчить про порушення ТОВ "НВК "Укр-Ленд" податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "Ставр Груп», просив позивача надати пояснення та їх документальне підтвердження по взаємовідносинам з ТОВ "Ставр Груп» за лютий 2013 року, та повідомлено, що інформація щодо взаємовідносин між підприємствами в письмовому вигляді та її документальне підтвердження мають бути надані до ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (а.с. 109). Від  ТОВ "НВК "Укр-Ленд" до ДПІ на вказаний запит надійшла відповідь листом від 23.07.2013 р. вих. № 22/07 та копії документів (а.с. 109). Проте позивачем не було надано витребуваної інформації стосовно заборгованості між ТОВ "НВК "Укр-Ленд" та ПАТ «Укрнафта». Отже, позивачем були надані запитувані документи не в повному обсязі. Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом. Суд зазначає, що у письмовому запиті ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 17.07.2013 р. відповідачем було вказано перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також зазначено підставу для подання запитів: у зв'язку з надходженням податкової інформації, яка свідчить про порушення ТОВ "НВК "Укр-Ленд" податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "Ставр Груп». Отже, запит направлено за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, оскільки виявлено факти, які свідчать про порушення позивачем податкового законодавства. При направленні запиту відповідачем дотримано вимоги діючого законодавства щодо складання та надіслання вказаного запиту про подання інформації. Відповідно до п. 79.1 ст. 79 ПК України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Згідно п. 78.4. ст. 78 ПК України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова 31.07.2013 р., на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 ПК України, було прийнято наказ № 160 про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки  ТОВ "НВК "Укр-Ленд" з питань дотримання вимог податкового законодавства з  ТОВ "Ставр Груп» за період лютий 2013 року (а.с. 111). Відповідно до п.п. 78.1.1 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту. Отже, однією з підстав для проведення документальної невиїзної перевірки є ненадання платником податків у встановлений законом строк пояснень та їх документальних підтверджень на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби. Так, ТОВ "НВК "Укр-Ленд" не було надано у повному обсязі пояснень та їх документальних підтверджень на письмовий запит відповідача, на підставі чого податковим органом було прийнято оскаржуваний наказ про призначення документальної невиїзної позапланової перевірки.           Таким чином, позивачем не було надано відповіді на зазначений письмовий запит податкового органу у повному обсязі, у зв'язку з чим відповідачем було правомірно видано наказ № 160 від 31.07.2013 р. "Про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки  ТОВ "НВК "Укр-Ленд"".           Відповідно до п. 79.2 ст. 79 ПК України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки. На підставі службового посвідчення серії УХК № 076341 від 10.11.2010 р., виданого ДПА у Харківській області, на підставі наказу на проведення документальної невиїзної перевірки від 31.07.2013 р. № 160, ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова було проведено документальну невиїзну позапланову перевірку ТОВ "НВК "Укр-Ленд" щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Ставр Груп», їх реальності та повноти відображення в обліку за період лютий 2013 року (а.с. 12-15). Запрошення на проведення перевірки № 507/10/20-30-22-01-22 від 31.07.2013 р., повідомлення № 505/10/20-30-22-01-22 від 31.07.2013 р. та копію наказу було надіслано 31.07.2013 р. на адресу підприємства рекомендованим листом із повідомленням про вручення. Вказані документи отримані 05.08.2013 р. уповноваженою особою підприємства (а.с. 110-113). Відповідно до п. 86.1 ст. 86 ПК України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати. Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів). Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки після його реєстрації вручається особисто платнику податків чи його законним представникам або надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення (п. 86.4 ст. 86 ПК України). Результати вказаної перевірки оформлені актом № 205/20-30-22-01-14/38000269 від 12.08.2013 р., який було направлено позивачу рекомендованим листом із повідомленням про вручення та отриманий ним 15.08.2013 р. Актом встановлено, що ТОВ "НВК "Укр-Ленд" документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин на загальну суму 562714,32 грн., у т.ч. ПДВ – 93785,72 грн., а саме: ТОВ "Ставр Груп» за період лютий 2013 року на суму ПДВ 93785,72 грн.; ПАТ «Укрнафта» за період лютий 2013 року всього на суму 562714,32 грн., у т.ч. ПДВ – 93785,72 грн. (подальша реалізація) (а.с.12-15). Таким чином, суд вважає правомірними дії відповідача по призначенню та проведенню документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ "НВК "Укр-Ленд", оскільки податковим органом у повному обсязі було дотримано процедуру призначення та проведення вказаної перевірки позивача. Щодо вимог позивача визнати дії відповідача стосовно складання в акті перевірки висновків про порушення ТОВ "НВК "Укр-Ленд" податкового законодавства за період лютий 2013 року, суд зазначає, що вказаний акт лише містить інформацію про виявлені під час перевірки порушення та не породжує ніяких правових наслідків для позивача. Крім того, податкове повідомлення-рішення за результатами перевірки на підставі вказаного акту не приймалось. Також, згідно наявного в матеріалах справи листа заступника начальника ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 26.09.2013 р., в обліковій картці ТОВ "НВК "Укр-Ленд" коригування суми ПДВ 93785,72 грн. за лютий 2013 р. не проводилось. Отже, суд вважає безпідставними зазначені вимоги позивача, у задоволенні яких суд відмовляє. Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, які мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод, та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Отже, суд дійшов висновку, що наказ ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова № 160 від 31.07.2013 р. "Про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки  ТОВ "НВК "Укр-Ленд"" та дії відповідача по проведенню документальної невиїзної позапланової перевірки позивача, оформлені актом № 205/20-30-22-01-14/38000269 від 12.08.2013 р., є обґрунтованими та правомірними, вчиненими на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Позивачем в судовому засіданні не надано суду належних та допустимих доказів в обґрунтування протиправності дій відповідача. Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не обґрунтовані та не підлягають задоволенню. Відповідно до ст. 94 КАС України судовий збір позивачу не повертається. На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,- П О С Т А Н О В И В:           У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Укр-Ленд" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування наказу, визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії – відмовити у повному обсязі.         Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.             Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.                      Суддя                                                                                    Сагайдак В.В.                                                                                                                   

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2013
Оприлюднено21.10.2013
Номер документу34173741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/8737/13-а

Постанова від 15.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Постанова від 17.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні