Рішення
від 09.10.2013 по справі 924/927/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"09" жовтня 2013 р.Справа № 924/927/13

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Мухи М.Є., розглянувши матеріали

За позовом Старокостянтинівського професійного ліцею м. Старокостянтинів

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області, м. Хмельницький

до Управління у Хмельницькій області Всеукраїнської Громадської організації "Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю", управління у Хмельницькій області ВГО "ВСК БКОЗ" м. Хмельницький

про визнання недійсним договору про співпрацю

Представники сторін:

позивача: не з'явився

відповідача: не з'явився

третьої особи: не з'явився

В судовому засіданні відповідно до ч.2 ст.85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: позивач звернувся із позовом до суду в якому просить визнати недійсним Договір про співпрацю від 31.12.09р. укладений між Старокостянтинівським професійним ліцеєм та Управлінням Всеукраїнської спеціальної колегії з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю в Хмельницькій області з підстав невідповідності оспорюваного правочину нормам Цивільного та Господарського кодексів України.

Представник позивача в судове засідання не з'явився. В попередніх судових засіданнях позовні вимоги підтримав.

Відповідач представника для участі у судовому засіданні не направив, відзиву на позов не подав. При цьому ухвали суду, які надіслані на юридичну адресу відповідача, зазначену у позовній заяві та у витягу із ЄДРПОУ станом на 03.09.13р., поштою повернуті у зв'язку із відсутністю організації за вказаною адресою. Судом враховується, що ухвали у справі було надіслано за належною адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, повернуто поштою, тому вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. Відповідно неявка належним чином повідомленого відповідача не перешкоджає розгляду справи за його відсутності, враховуючи відсутність підстав для відкладення розгляду справи згідно ч.1 ст.77 ГПК України та закінчення строку вирішення спору , передбаченого ст. 69 ГПК України. Така ж правова позиція викладена у п.п.3.9.3,п.п. 3.12 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.11. Відповідно спір вирішується на підставі наявних доказів.

При цьому суд зважає на те, що повною назвою відповідача є не Громадська організація "Управління з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю в Хмельницькій області, а Управління у Хмельницькій області Всеукраїнської Громадської організації "Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю", управління у Хмельницькій області ВГО "ВСК БКОЗ", що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців станом на 03.09.2013р. №093679 та враховується судом при вирішенні спору по суті.

Представниками третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги підтримані. У наданій суду письмовій позиції третя особа зазначила, що в ході проведення ревізії встановлено, що в порушення п.27 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, відповідно до договору про співпрацю від 31.12.09р. було передано в безоплатне користування приміщення на першому поверсі гуртожитку площею 18,0 кв.м. Однак при проведенні контрольного обміру приміщення комісією встановлено, що фактична його площа складає 23,5 кв.м., що на 5,59кв.м. більше ніж зазначено у п.1.1 договору. Ревізією також встановлено, що положення п.1.1, 2.1.1, 2.12 договору суперечать ст.22 Закону України "Про професійно - технічну освіту", якою визначено повноваження, напрямки діяльності професійно - технічного закладу. Крім того, положення договору не відповідають статутній діяльності ліцею, зокрема п.1.2. Ревізією розрахунково встановлено, що в результаті передачі приміщення відповідачу в безоплатне користування за період з 01.04.11р. по 31.01.13р. ліцеєм та Державним бюджетом втрачено доходів на загальну суму 1939,62грн.. в т.ч. у 2011 році на суму 832,30грн, у 2012 році - 1107,32грн., чим завдано збитків ліцею на суму 969,81грн. та Державному бюджету на суму 969,81грн. Крім того відповідачем не відшкодовано вартість спожитої теплової енергії на суму 1388,70грн.

Розглядом матеріалів справи встановлено.

31.12.09р. між Старокостянтинівським професійним ліцеєм (ліцей) та Управлінням у Хмельницькій області всеукраїнської громадської організації "Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю" (управління) укладено договір про співпрацю відповідно до п.1.1 якого сторони об'єднали свої зусилля з метою ведення право просвітницької діяльності, пропаганди правових знань серед працівників, учнів Старокостянтинівського професійного ліцею, серед населення Старокостянтинівського району та надання безоплатної правової допомоги малозабезпеченим громадянам в приміщенні ліцею, яке знаходиться на І поверсі будівлі (площею 18 кв.м), а також задля організації і проведення практичної підготовки учнів ліцею з правової освіти. Управління за потреби, безкоштовно використовує виключно приміщення ліцею зазначене в п.1.1 договору для мети, передбаченої цим договором. (п.1.1 ).

Відповідно до п.2 договору ліцей зобов'язується за потреби, задля реалізації мети договору, надавати в безоплатне користування приміщення, передбачене в п.п.1.1 договору. Управління зобов'язується утримувати приміщення в належному стані та відповідати за будь - яке пошкодження приміщення, що сталось як наслідок недбалості чи навмисного пошкодження працівниками управління та/або його відвідувачами.

Договір набуває чинності в день його підписання і діє до 31.12.14р.

Договір підписано представниками сторін та скріплено печатками підприємств.

13.02.13р. працівниками Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Старокостянтинівського професійного ліцею за період з 01.04.11р., 2012 рік та завершальний звітний період 2013 року. За результатами якої складено акт №03-08/91.

В ході проведеної ревізії встановлено, що в порушення п.27 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, відповідно до договору про співпрацю від 31.12.09р. було передано в безоплатне користування приміщення на першому поверсі гуртожитку площею 18,0 кв.м. Однак при проведенні контрольного обміру приміщення (акт від 10.01.13р.) комісією у складі заст.директора ліцею з навчально-виховної роботи Войтової Т.І. - голова комісії, юрисконсульта ліцею Красноголовця К.А., бухгалтера ліцею Сапчук О.С., зі сторони відповідача Миропольського С.В., в присутності начальника відділу Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області Семенюка Г.Д., встановлено, що фактична його площа складає 23,5 кв.м., що на 5,59кв.м. більше ніж зазначено у п.1.1 договору. Ревізією також встановлено, що положення п.1.1, 2.1.1, 2.12 договору суперечать ст.22 Закону України "Про професійно - технічну освіту", якою визначено повноваження, напрямки діяльності професійно - технічного закладу. Крім того, положення договору не відповідають статутній діяльності ліцею, зокрема п.1.2. Ревізією розрахунково встановлено, що в результаті передачі приміщення відповідачу в безоплатне користування за період з 01.04.11р. по 31.01.13р. ліцеєм та Державним бюджетом втрачено доходів на загальну суму 1939,62грн. в т.ч. у 2011 році на суму 832,30грн, у 2012 році - 1107,32грн., чим завдано збитків ліцею на суму 969,81грн. та Державному бюджету на суму 969,81грн. Крім того відповідачем не відшкодовано вартість спожитої теплової енергії на суму 1388,70грн.

Згідно довідок Старокостянтинівського професійного ліцею №№ 247-б, 248-б від 02.10.13р. ліцей є державною організацією (установа, заклад), код організаційно-правової форми за КОПГ - 42, відповідно Довідки АБ -610747 з ЄДРПОУ. Всі споруди та приміщення відносяться до єдиного майнового комплексу Старокостянтинівського професійного ліцею та знаходяться за адресою Хмельницька область м. Старокостянтинів, вул. Івана Франка, 35. Крім того, позивачем повідомлено, що за період з 2011 по 2013 роки відповідачем були перераховані кошти в розмірі 3грн. на розрахунковий рахунок ліцею, а саме, у квітні 2011р. - 2грн., у вересні 2012року - 1грн.

Позивач вважаючи, що оспорюваний договір укладено із порушенням вимог законодавства, всупереч статутної діяльності ліцею звернувся із позовом до суду про визнання його недійсним.

Дослідивши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сукупності, судом прийнято до уваги таке.

Згідно ст.11 Цивільного кодексу України, договір є основною підставою виникнення цивільних прав та обов'язків. Відповідно до ст.202 та ст.626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Відповідно до ст.627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно із приписами ч.1, 2 ст.638 ЦК України та ст.180 ГК України, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.

Матеріалами справи встановлено, що 31.12.09р. між сторонами укладено договір про співпрацю відповідно до п.1.1 якого сторони об'єднали свої зусилля з метою ведення право просвітницької діяльності, пропаганди правових знань серед працівників, учнів Старокостянтинівського професійного ліцею, серед населення Старокостянтинівського району та надання безоплатної правової допомоги малозабезпеченим громадянам в приміщенні ліцею, яке знаходиться на поверсі будівлі (площею 18 кв.м), а також задля організації і проведення практичної підготовки учнів ліцею з правової освіти. Управління за потреби, безкоштовно використовує виключно приміщення ліцею зазначене в п.1.1 договору для мети, передбаченої цим договором. (п.1.1 ).

Із даного договору вбачається, що він містить елементи договору оренди та договору про сумісну діяльність.

Згідно ст. 283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Відповідно до ст. 287 ГК України орендодавцями щодо державного та комунального майна є, зокрема, Фонд державного майна України, його регіональні відділення щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, яке є державною власністю, а також іншого майна у випадках, передбачених законом.

Судом береться до уваги, що згідно довідок Старокостянтинівського професійного ліцею №№ 247-б, 248-б від 02.10.13р. ліцей є державною організацією (установа, заклад), код організаційно-правової форми за КОПГ - 42, відповідно Довідки АБ - 610747 з ЄДРПОУ. Всі споруди та приміщення відносяться до єдиного майнового комплексу Старокостянтинівського професійного ліцею та знаходяться за адресою Хмельницька область м. Старокостянтинів, вул. Івана Франка, 35. Крім того, позивачем повідомлено, що за період з 2011- 2013 роки відповідачем були перераховані кошти в розмірі 3грн. на розрахунковий рахунок ліцею, а саме, у квітні 2011р. - 2грн., у вересні 2012року - 1грн.

Статтею 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 10.04.92р. (із змінами та доповненнями ) визначено, що орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності. Державну політику у сфері оренди здійснюють: Кабінет Міністрів України, а також Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо державного майна; органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - щодо майна, яке належить Автономній Республіці Крим; органи місцевого самоврядування - щодо майна, яке перебуває в комунальній власності.

Відповідно до ст.5 Закону орендодавцями є: Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю, крім майна, що належить до майнового комплексу Національної академії наук України та галузевих академій наук, а також майна, що належить вищим навчальним закладам та/або науковим установам, що надається в оренду науковим паркам та їхнім партнерам

Стаття 203 ЦК України визначає загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема, міст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним (ст.204 ЦК України).

Частинами 1 та 3 ст.215 ЦК України визначено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Вирішуючи спори про визнання правочинів недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов'язує визнання таких правочинів недійними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків.

Правочини які не відповідають вимогам закону, не породжують будь - яких бажаних сторонам результатів, незалежно від волі сторін та їх вини у вчиненні незаконного правочину. (п.п.2.1, 2.5 постанови Пленуму ВГСУ "Про деякі питання практики визнання правочинів (господарських договорів) недійсними" № 11 від 29.05.13р.

Положеннями ст.ст. 33,34 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд, у визначеному законом порядку, встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно зі ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі усіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

З огляду на вищевикладене, суд прийшов до висновку, що оспорюваний договір укладено із порушенням вимог чинного законодавства, а саме, Закону України "Про оренду державного та комунального майна", оскільки за даним договором відповідачу було передано в безоплатне користування приміщення на першому поверсі гуртожитку площею 23,59кв.м. яке належить до державної власності та розпорядження щодо якого належить до компетенції Фонду державного майна України та його регіональним представництвам на місцях.

Відповідач своїм правом як сторони у справі не скористався, доводи позивача не спростував.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню, а договір про співпрацю від 31.11.2009р. визнанню недійсним.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача, оскільки спір доведено до суду з вини останнього.

Керуючись ст.ст.1, 12, 33, 44, 49, ст.ст.82-84, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Старокостянтинівського професійного ліцею м. Старокостянтинів за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області, м. Хмельницький до Управління у Хмельницькій області Всеукраїнської Громадської організації "Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю", управління у Хмельницькій області ВГО "ВСК БКОЗ" м. Хмельницький про визнання недійсним договору про співпрацю задовольнити.

Визнати недійсним договір про співпрацю від 31.12.2009р.

Стягнути з Управління у Хмельницькій області Всеукраїнської Громадської організації "Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю", управління у Хмельницькій області ВГО "ВСК БКОЗ" м. Хмельницький, Проспект Миру, 63 (код ЄДРПОУ 35260842) на користь Старокостянтинівського професійного ліцею м. Старокостянтинів вул. І. Франка, 35 (код ЄДРПОУ 02548498) 1 147,00грн. (одну тисячу сто сорок сім гривень) судового збору.

Видати наказ.

Повний текст рішення складено 14.10.213р.

Суддя М.Є. Муха

Віддрук. 4 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу (31104, Хмельницька область, м. Староконстянтинів, вул. І.Франка, 35), 3 - відповідачу (29000, м. Хмельницький, вул. Пр. Миру, 63), 4 - третій особі (Державній фінансовій інспекції у Хмельницькій області: м. Хмельницький, пров. Маяковського 19/1).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення09.10.2013
Оприлюднено18.10.2013
Номер документу34179200
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/927/13

Ухвала від 02.10.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Рішення від 09.10.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 19.09.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 06.08.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні