ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 жовтня 2013 р. Справа №801/8846/13-а
(16:56) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О. за участю секретаря Желудкової О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Південьінвестгруп"
до Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі м. Сімферополь АР Крим
про визнання протиправним та скасування рішення
за участю представників сторін:
від позивача - Братцева О.О., дов.,
від відповідача - не з'явився,
Суть спору:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Південьінвестгруп" звернулось з адміністративним позовом до Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі м. Сімферополь АР Крим про визнання протиправним та скасування рішення № 5935 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 14.05.2013 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що виконуючи обов'язки директора учасник ТОВ "Південьінвестгруп" заробітну плату на отримує, не є найманою особою, тому в розумінні п.1 ч. 1 ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" позивач не зобов'язаний подавати звітність, передбачену Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Представником відповідача були надані суду письмові заперечення проти позову, у яких він просив у задоволенні позову відмовити, на підставі того, що відсутність фінансово-господарської діяльності та не нарахування заробітної плати не є підставами для невиконання підприємством обов'язків з подання передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" звітності.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, подав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
З урахуванням вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Південьінвестгруп" (ЄДРПОУ 34459871) зареєстровано у якості юридичної особи 18.07.2006 р., що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, копія якого наявна в матеріалах справи.
Посадовою особою відповідача було виявлено порушення ТОВ "Південьінвестгруп" вимог пп.4 п. 2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464-VI та п. 3.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 08.10.2010 р. № 22-2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 р. за № 1014/18309, а саме: не подання звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску до органів Пенсійного фонду за лютий, березень 2013 року, про що відповідачем було складено Акт, копія якого наявна в матеріалах справи.
Відповідно до вищевказаного Акту, звіт за лютий 2013 року ТОВ "Південьінвестгруп" повинно було подати до Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі м. Сімферополь АР Крим строком до 20.03.2013 р., а звіт за березень 2013 року - строком до 20.04.2013 р.; фактично звіти подані не були.
14.05.2013 р. відповідачем було прийнято Рішення № 5935 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", згідно якого на підставі п. 4 ч. 11 ст. 25 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" до ТОВ "Південьінвестгруп" за неподання (додатку 4 за лютий, березень 2013 року) застосовано штрафні санкції у розмірі 340 грн.
Спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини, є Закон України № 2464 від 07.08.2010 р. "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" ( далі - Закон України № 2464).
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 12 Закону України № 2464 Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, а саме підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому - числі, філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Порядок, строки подання звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та суми нарахованого єдиного внеску до управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах (далі - органи Пенсійного фонду) та його форму регулюються Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 08.10.2010 р. № 22-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 р. за № 1014/18309.
Відповідно до п. 3.1 вищевказаного Порядку страхувальники, крім зазначених у пунктах 3.5, 3.6 цього розділу, а також страхувальники, зазначені в пункті 3.2 цього розділу, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФО - підприємцем, якщо виконувані роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у частині подання звіту за таких осіб зобов'язані формувати та подавати до органів Пенсійного фонду звіт не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний місяць.
Відповідно до п. 4) ч. 11 ст. 25 Закону України № 2464 (в редакції на час прийняття рішення, що оскаржується) територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з п.п. 7.2.4 п. 7.2 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України 27.09.2010 р. № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 за неподання, несвоєчасне подання, подання не завстановленою формою звітності, передбаченої Законом, накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції. Підставою для прийняття відповідного рішення є акт про зазначене порушення, складений у довільній формі.
Ч. 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так, принцип прийняття рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України є орієнтиром при реалізації повноважень владного суб'єкта, який вимагає від останнього діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним, з дотриманням встановленої законом процедури.
Критерій прийняття рішення обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, відображає принцип обґрунтованості рішення. Він вимагає від суб'єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації.
Суб'єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
З системного аналізу норм п.1 ч.1 ст. 4 , п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" вбачається, що обов'язок подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленою Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, виникає у особи, яка є платником єдиного внеску, тобто, зокрема, у юридичної особи незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, яка використовує працю фізичних осіб на умовах передбачених чинним законодавством.
Статус ТОВ "Південьінвестгруп" як платника єдиного внеску позивачем не оскаржувався.
Ненарахування заробітної плати учаснику ТОВ "Південьінвестгруп", що виконує обов'язки директора, не є підставою для невиконання підприємством обов'язків з подання передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" звітності, а отже не звільняє позивача від обов'язку сплатити штрафні санкції, передбачені п. 4) ч. 11 ст. 25 Закону України № 2464.
З урахуванням вищенаведеного, рішення Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі м. Сімферополь АРК № 5935 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 14.05.2013 р. є обгрунтованим, таким, що винесено на підставі чинного законодавства та у межах повноважень відповідача.
Таким чином, правові підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення. Постанову у повному обсязі складено 14.10.2013 р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 21.10.2013 |
Номер документу | 34193973 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кондрак Наталя Йосифівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кондрак Наталя Йосифівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні